AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai Getz je moderan gradski mališan u klasi do četiri metra dužine. Osmišljen je i dizajniran u Evropi, u skladu sa Evropskim očekivanjima i potrebama, a pre dve godine osvežen je upravo onako kako se to radi na Starom kontinentu: temeljno, sa naglaskom na bitno. Krenimo od vidljivih promena: spolja su to moderne svetlosne grupe, koja Getzu daju sportski i moderniji izgled. U unutrašnjosti primećujemo nove kombinacije boja i dvobojne presvlake, a osvežena je i centralna konzola, koja deluje kompaktno i "zategnuto". U oči upada odlična završna obrada i precizni spojevi, iako primećujemo da Korejanci još uvek štede na materijalima. Ako moramo birati za koji kvalitet su se odlučili u Hyundaiju, između kvaliteta materijala i kvaliteta završne obrade, onda ćemo konstatovati da su spojevi i završna obrada na visokom nivou, što ne možemo reći i za korišćene materijale.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

"Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom."- bio je prvi komentar Vladana Petrovića pre zauzimanja položaja za volanom. I, naravno "trkač" ne bi bio trkač kada ne bi bio u pravu. Getz je dugačak 3825, širok 1665 i visok 1490 milimetara, a međuosovinsko rastojanje iznosi velikih 2455 milimetara, što je fantastičan rezultat za ovu klasu automobila. Uz točkove smeštene na same krajeve karoserije, putnici su dobili dovoljno prostora za vožnju i na zadnjoj klupi. Ovde treba dodati i odličnu visinu automobila i dobru ponudu prostora za glavu putnika pozadi, što će omogućiti vožnju bez stresa i na dužim putovanjima. Prtljažnik zapremine 254, odnosno 755 litara je sasvim solidan, prosečan u ovoj klasi automobila.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai je u unutrašnjosti uneo dosta novog. Neki elementi, kao što su prekidači ili ručica menjača, preuzeti su od većih modela u kući. Instrument tabla oduševila nas je svojom preglednošću. Sve je tamo gde očekujete da bude i nema improvizacija i iznenađenja. Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Idealan odnos između štednje i performansi predstavlja motor kojim je pokretan "naš" testirani primerak. U pitanju je 1.4-litarski agregat sa dve bregaste osovine i šesnaest ventila. Maksimalnu snagu agregat razvija na očekivano visokih 6.000 o/min, a 126 Nm Obrtnog momenta na raspolaganju je već pri 3.200 obrtaja radilice u minutu, što obećava dobar temperament agregata. I u praksi su potvrđene dobre performanse. Do "stotke" gradski mališan ubrzava za samo 11,2 sekunde, dok se pokazivač brzine zaustavlja tek na 167 km/h. Ono čime nas je Getz najviše impresionirao jeste njegova elastičnost. Automobil je u niskim režimima rada veoma rado odgovarao na svaki zahtev komande gasa, šta nas je radovalo posebno u gradskij vožnji. "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše." - zaključci su Vladana Petrovića o pomenutom agregatu. Podsetimo, pomenuti agregat nasledio je poznati 1.3-litarski četvorocilindrični motor koji je razvijao 8 kW manje.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vešanje Getza je za jedan gradski automobil izuzetno udobno, a posebno je olakšano kretanje gradskim ulicama, što je najvažnije za ovaj automobil. Međuosovinsko rastojanje je relativno dugačko i iznosi 2.455 milimetara, a kao što smo istakli, točkovi su smešteni na same rubove automobila. Sve je to dovoljno za odličnu gradsku vožnju, ali za one koji od gradskog automobila žele nešto više, Vladan Petrović nas podseća na nekoliko otežavajućih faktora: "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vožnja Hyundai Getza je prijatnija i zabavnija od vožnje u mnogim konkurentnim modelima B segmenta. Kada tome dodamo i cenu 10.746 Eura, sa carinom i PDV-om, koliko je potrebno odvojiti za Getz opremljen testiranim 1.4 benzinskim agregatom i Active nivoom opreme, jasno je da je iza nas test automobila koji bi trebao biti obavezan prilikom razmišljanja o kupovini gradskog automobila. Getza i dalje čeka svetla budućnost. Restilizovan dizajn, u kombinaciji sa velikim unutrašnjim prostorom, uz zanimljivu cenu, sigurno će učiniti Getza zanimljivom opcijom kod kupaca u Srbiji.

Hyundai Getz 1.4
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje benzina u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1399
Max. Snaga (KS pri o/min):97 pri 5.500
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):126 Nm prilikom 3.200 obrtaja
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,2
Maksimalna brzina (km/h);170
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 5,1 / 6
Prtljažni prostor (cm3): 254 / 977
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1140 / 410
Dimenzije pneumatika:165 / 70 R14
Dužina automobila (mm):3.825
Širina automobila:1.655
Visina automobila:1.490
Međuosovinsko rastojanje:2.455
Cena testiranog automobila (Eur):10.746

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje