AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Ukoliko spadate u grupu ljubitelja savremenih kompaktnih SUV modela, ali ne želite da Vašeg ljubimca pokreće dizel motor, Honda je za Vas pripremila nedavno modernizovani model CR-V sa benzinskim 4-cilindarskim 2.0 i-VTEC motorom. Ali, odmah da razjasnimo: Honda nije napravila revoluciju u dizajnu...

...Razlika između modernizovane Honde CR-V u odnosu na prvobitnu je ista, kao kada žena oboji trepavice i promeni karmin - izgleda isto, ali daleko privlačnije. Honda CR-V je od svog predstavljanja, 1995. godine, postala bestseller kategorije SUV. U održavanju dobre kondicije na tržištu, sigurno će joj pomoći i facelift treće generacije, predstavljen prošle godine. Ali, odmah treba istaći da Honda nije napravila revoluciju u dizajnu, već je samo blago izmenila dizajnerske linije automobila, koji sada izgleda svežije i modernije. Dizajnerska unapređenja Honde nisu prenapadna, iz prostog razloga da vlasnici modela CR-V za modelsku godinu 2007 ne bi imali utisak da je njihov "ljubimac" naglo ostario.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Dizajn

Podsetimo, prva generacija CR-V modela predstavljena je 1995. godine, a druga generacija na tržište je stigla 2001. godine. Treća generacija, osmišljena je kao automobil koji bi trebao obezbediti luksuz i udobnost putničke limuzine i snalažljivost i praktičnost jednog terenca. Izostanak rezervnog točka na vratima prtljažnika pokazuje nam da Honda odustaje od pravih off-road ambicija, a automobil čini kompaktnijim i sve bližim kompakt modelima. Prošlogodišnji facelift, modelu CR-V dao je novi život. Izmene su pretrpeli oba branika, koji mogu biti u potpunosti u boji karoserije. Prednje svetlosne grupe ostale su potpuno iste, a promenjena je pretrpela i maska hladnjaka, koja je sada obogaćena jednom horizontalnom lajsnom na centralnom delu. Horizantalne plastične komponente ispod, zamenila je mrežasta maska hladnjaka. Felne od lake legure su prečnika 17 ili 18 inča, i sada se mogu pohvaliti potpuno novim dizajnom. Test automobil, bio je opremljen atraktivnim felnama prečnika 18 inča.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Enterijer

 

I enterijer autom0bila minimalno je promenjen, i to u središnjem delu kokpita. Primećujemo da je unapređen kvalitet i izgled korišćenih materijala u izradi enterijera. Već u osnovnoj opremi nalaze se nasloni za ruke, kao i klimatizacija i grejanje spoljnih retrovizora. Viši stepen opreme uključuje tempomat, prtljažni prostor iz dva dela, dvozonsku klimatizaciju, parking senzore napred i pozadi, elektronski kontrolisane retrovizore, maglenke, grejana sedišta od Alcantare, kožni volan, USB konektor, iPod konektor... Najviši stepen opreme podrazumeva HID xenon farove sa automatskim prekidačem, kožnu unutrašnjost, panoramski krov, senzor za kišu, DVD navigacioni sistem sa premium audio sistemom, CD "magacinom" za 6 diskova i subwoofer. U ponudi su i nove boje automobila.

Nov je i dizajn radio uređaja, kao i boje u kabini, a "naš" automobil je bio opremljen i sedištima u kombinaciji koža-Alcantara. Tradicionalno snažna strana Honde je prostran enterijer i prtljažnik, i po tom pitanju ništa se nije promenilo. Ako nešto moramo zameriti kada je enterijer u pitanju, onda je to preširok središnji tunel, pa korpulentniji vozači mogu kolenom dodirivati centralni tunel.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Nevidljive promene

Ako mislite da se Honda zadovoljava promenama u detaljima i kozmetičkim promenama enterijera, prevarili ste se. Modifikacije su bile usmerene ka postizanju što bolje zvučne izolacije kabine, a u vožnji smo upravo to i osetili. Motor je izolovan na nivou premium limuzina, a na autoputu smo primetili da je "huk" pneumatika maksimalno eliminisan. Japanski inženjeri su unapredili i amortizaciju automobila, iako za CR-V i dalje možemo reći da je prilično tvrd. Kada smo kod oslanjanja, recimo i to da osveženi CR-V, kao i njegov "prethodnik", veoma dobro amortizuje udarne rupe i poprečne preseke na putu. Vozne osobine, možemo oceniti kao veoma dobre. I pored toga što ima visoko težište, CR-V se u krivinama minimalno naginje i ima veoma dobru otpornost na preupravljanje.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

"Pametan" 4x4 pogon

Pametni 4x4 pogon, koji Honda naziva Real Time 4WD, imali smo prilike isprobati u kombinaciji sa turbodizel motorom, a sada nas je prijatno iznenadilo njegovo funkcionisanje u kombinaciji sa najslabijim benzinskim motorom. Pogon je u osnovi na prednje točkove, ali kada oni proklizaju, snaga se automatski prenosi i na zadnju osovinu. Aktiviranje zadnjih točkova realizuje se brzo i nečujno, a u odnosu na prethodnu verziju prenosi se 20% više Obrtnog momenta. Srce AWD pogona jeste sistem "Honda Dual Pump", koji se sastoji od dve hidraulične pumpe. Jedna je povezana na prednjoj osovini, a druga na zadnjoj. U uslovima normalnog prijanjanja na podlogu, pritisak koji stvaraju dve pumpe je ujednačen, ali kada se prednji točkovi zavrte brže od zadnjih, stvara se razlika u pritisku, koja deluje na srednji diferencijal i deo snage se prenosi na zadnju osovinu. Višelamelasti diferencijal pojačan je sa dodatnom spojnicom (Visco), koja ubrzava intervenciju i prenos snage do zadnjih točkova. Zvuči komplikovano? U praksi, sistem funkcioniše nečujno i veoma jednostavno, a na vozaču je samo da izabere putanju kretanja i pritisne papučicu gasa. Ostalo će učiniti veoma dobro osmišljen sistem. To se odnosi i na manje izlete u prirodu, po blatom prekrivenoj podlozi, a CR-V će najviše zablistati na usponima ka velikim ski centrima, na snegom prekrivenom asfaltu.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Motor 2.0 i-VTEC

Test automobil bio je opremljen najslabijim benzinskim motorom 2,0 i-VTEC, uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem sa šest stepeni prenosa. Iz zapremine od 1997 cm³, agregat "izvlači" 150 konjskih snaga, pri 6.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 192 Nm pri 4.200 o/min. Iako će neko možda pomisliti da je to nedovoljno snažan agregat za SUV težak 1,5 tona, realnost je drugačija. Motor je elastičan, što još jednom potvrđuje kvalitet atmosferskih Honda motora i menjača. Agregat veoma dinamično ubrzava pri niskim obrtajima, a odlično se ponaša i pri visokim brzinama, na autoputu. To potvrđuje i podatak o ubrzanju iz mesta do 100 km/h za 10,2 sekunde, kao i maksimalna brzina od 190 km/h. Menjač, takođe, zaslužuje pohvale. Ručica menjača je precizna, ali hodovi su malo duži, što smo mogli i očekivati od modela sa 4x4 pogonom. Ono što raduje, jeste činjenica da menjač nije grub, kao kod nekih konkurentskih modela. Fabrika tvrdi da prosečna potrošnja ovog agregata iznosi 8,2 l/100 km, a na našem testiranju, zabeležili smo prosečnu potrošnju od 8,0 l/100 km.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Iako je u ovoj kategoriji automobila, možda najbolji izbor dizel motor uparen sa automatskim menjačem, benzinsko srce zapremine 2,0 litra, jasan je izbor za one koji ne vole miris nafte. CR-V opremljen ovim motorom, vozaču pruža mnogo užitka u vožnji, elastičnost u niskom režimu rada i agresivnost u visokom režimu rada. Pored toga, Honda CR-V je, posle nekoliko godina unapređenja, postala veoma omiljen porodični automobil, koji nudi širok spektar mogućnosti i načina vožnje.

I na kraju, cena. Za Hondu CR-V 2.0 i-VTEC Elegance, potrebno je izdvojiti 23.700 evra, što će sigurno projatno iznenaditi probrane Honda klijente, koji ne putuju po salonima i upoređuju nivoe opreme. odlučite se brzo, jer ponuda je ograničena...

Test modela Honda CR-V 2.2 i-CTDi za modelsku godinu 2007 i komentar Vladana Petrovića, možete poledati klikom na LINK.

Testirali smo: Honda CR-V 2,0 i-VTEC

Honda CR-V 2.0 i-VTEC - Specifikacija
 
Tip motora: 4-taktni SOHC i-VTEC
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1997
Maksimalna snaga (kW / o/min): 110 / 6200
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 192 / 4200
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 190
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 10,2
Potrošnja (prosečna): 8,1
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 513 / 955
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila / nosivost (kg): 1.499
Dimenzije pneumatika: 225/60 R18
Dužina automobila (mm): 4570
Širina automobila (mm): 1820
Visina automobila (mm): 1675
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2630
Cena (EUR):  23.700

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto
Adresa: Omladinskih brigada 33a
Tel: 011 20 10 900
Fax: 011 217 80 36
Web: www.honda-srbija.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje