AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Protiv štutgartske E klase i minhenske serije pet, Audi šalje novu, sedmu, generaciju modela A6. Posle višednevnog druženja sa novim predstavnikom više srednje klase, možemo zaključiti da novi A6 najvećim konkurentima parira bez kompleksa, i to u svim disciplinama. Novi Audi A6 je kraći i lakši od svog prethodnika, a za njim se osvrću i vlasnici za dve klase skupljih limuzina...

Audi A6 je tradicionalni predstavnik više srednje klase. Istorija ovog modela (uključujući i prethodnika serije Audi 100), seže od 1968. godine, a ovogodišnji novitet je sedma generacija po redu. Nakon višednevne vožnje po putevima u Srbiji, možemo slobodno reći da sedan, koji se proizvodi u Neckarsulmu, ni po čemu ne zaostaje za BMW serijom 5 ili Mercedesovom E klasom. Dolaskom novog A6, završava se generacijska smena Audijevih sedana, koja je započeta novim A4, a prošle godine nastavljena novim A8.

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Dimenzije

Hormon rasta, više nije u modli. Novi Audi A6 je zadržao dimenzije prethodnika, sa nekoliko izuzetaka. U tabeli možemo videti da je međuosovinsko rastojanje povećano za 69 mm, na 2.912 mm, a dužina automobila, smanjena je za 12 mm, na 4.915 mm. U poređenju sa konkurencijom, Audi A6 je i dalje jedan od najvećih modela više srednje klase, koji dužinom prevazilazi oba nemačka rivala, a duži su samo Jaguar i Infiniti. Povećanjem za skoro 7 centimetara, A6 ima drugo najduže međuosovinsko rastojanje u klasi, odmah nakon BMW-a serije 5. Audi A6 može se pohvaliti i najvećim tragom točkova, koji na prednjoj osovini iznosi 1.627 mm (BMW 5 ima 1.600 mm, a Mercedes-Benz E 1.585 mm).

 

Audi A6 - poređenje generacija

 

 Model  A6 (C7/4G) 2011  A6 (C6/4F) 2004 Razlika (mm)
 Dužina (mm)
 4915  4927  -12
 Širina (mm)
 1874  1855  +19
 Visina (mm)
 1455  1459  -4
 Međuosovinsko rastojanje (mm)
 2912  2843  +69
 Trag točkova napred (mm)
 1627  1612  +15
 Trag točkova pozadi (mm)
 1618  1618  0
 Prtljažnik (L)
 530  546  -16

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Dizajn

Što se dizajna tiče, Audi nije želeo da mnogo eksperimentiše, već je koristio formulu primenjenu i na ostalim modelima. Oblik prednje maske, zadnje svetlosne grupe, bočne linije prozora, izgledaju kao da smo ih već negde videli, ali razlika u odnosu na ostale modele u ponudi Audija je evidentna. Spreda ćemo novu "šesticu" jasno identifikovati po atraktivni dizajniranim svetlosnim grupama, koje su dostupne u tri verzije. Prednja svetla su izdužena, a donje ivice svetlosne grupe prati vešto instalirana LED linija, koja ovaj elegantni automobil čini agresivnijim. Iako bočni profil izgleda da se, u odnosu na prethodnika iz 2004. godine, nije promenio, realnost je drugačija. Posle redukcije dužine automobila, a u isto vreme povećanja međuosovinskog rastojanja, do izražaja su došli kraći prevesi, što novi A6 čini kompaktnijim. Time je novi A6 dobio atletsku građu, koja se može uporediti sa konkurentima sa motorom napred i pogonom na zadnje točkove. Zadnji deo automobila, veoma je sličan onom koji smo videli na većem A8, ali u isto vreme dovoljno originalan i prepoznatljiv.

 

Audi A6 (C7) - poređenje sa konkurencijom

 

Model Audi A6 (C7) BMW serije 5 Mercedes-Benz E Lexus GS
Dužina (mm) 4915 4899 4868 4835
Širina (mm) 1874 1860 1854 1820
Visina (mm) 1455 1464 1464 1430
Međuosovinsko rastojanje (mm) 2912 2968 2874 2850
Trag točkova napred (mm) 1627 1600 1585 1535
Trag točkova pozadi (mm) 1618 1627 1604 1540
Prtljažnik (L): 530 520 540 430

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Enterijer

Možemo slobodno reći da je najsnažnija disciplina novih velikih Audija, njihov enterijer, koji ostaje verno oružje u borbi za probirljivu "premium klijentelu". Odmah nakon ulaska u automobili, primećujemo da je instrumentalna ploča značajno niža nego kod prethodnika, a u oči upada i 8 inča veliki displej. Palac prema gore zaslužuje i touchpad, koji se nalazi na središnjoj konzoli, levo od atraktivne ručice menjača. Kada je u pitanju uređenje vozačevog okruženja, svojim stručnim komentarom pomogonao nam je višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović.

"Subjektivan osećaj u automobilu, odgovara očekivanjima u datom segmentu, ali najpre moram da istaknem sličnost enterijera sa modelom A7. Imam utisak, da su razlike minimalne. Na prednjim sedištima, mesta ima dovoljno u svim smerovima. U većini automobila ovog segmenta, širina prostora za noge, ograničena širokim središnjim tunelom, ali ne i u novom A6. Vetrobransko staklo je relativno nisko, ako uporedimo sa drugim konkurentima, što u kombinaciji sa nižom instrument tablom, stvara odličan osećaj u vožnji. Kvalitet materijala je na najvišem nivou, a subjektivan osećaj mi govori da je završna obrada bolja nego kod konkurentskih Mercedes i BMW modela. U enterijeru novog A6, jednostavno nema ni traga od štednje. Ergonomija je odlična, ali je za MMI sistem potreban mali period privikavanja. Korišćenje instrumenata na centralnoj konzoli nudi visok nivo intuitivnosti, ali to ne mogu reći za displej na instrument tabli, koji nudi previše informacija, što ponekad može zadržati pogled i više nego što bi trebalo." - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Veliko međuosovinsko rastojanje, obezbedilo je dodatne centimetre prostora u enterijeru. Povećani su svi najvažniji paramteri za putnike. Iznad prednjeg sedišta, sada možemo izmeriti čak 1.046 mm (do sada 1.033 mm), iznad zadnjeg sedišta 962 mm (do sada 960 mm), unutrašnja širina u visini ramena iznosi 1.460 mm (do sada 1.450 mm), a pozadi 1.429 mm (do sada 1.421 mm), a u visini laktova, širina na prednjim sedištima iznosi 1.527 mm. Na zadnjim sedištima, ima sasvim dovoljno mesta za kolena i glave putnika, ali upućujemo kritiku za nisko postavljeno sedište, što je značajno smanjilo podršku za noge putnika. Ali, zato je iznad sedišta sasvim dovoljno mesta čak i za nadprosečno visoke putnike. Prtljažni prostor je međugeneracijski smanjen na 530 litara, ali je olakšan njegov pristup, zahvaljujući nižoj donjoj ivici, koja se nalazi 674 mm iznad zemlje (kod prethodnika 716 mm). Vratima prtljažnika, može se upravljati električnim putem.

3,0 TDI (150 kW) Multitronic

Trolitarski šestocilindrini motor 3.0 TDI, u ponudi je u dve verzije: od 150 kW i 400 Nm i od 180 kW i 500 Nm. "Naš" test automobil, pokretao je unapređeni motor 3.0 TDI, koji predstavlja slabiju dizelsku alternativu u ponudi nove "šestice", i koji se trenutno može dobiti samo u kombinaciji sa pogonom na prednje točkove u Multitronic menjačem. Konkurencija slabijem A6 3.0 TDI modelu je BMW 525d (150 kW, 450 Nm). Sa maksimalnom brzinom od 240 km/h, ubrzanjem od o do 100 km/h za 7,2 sekunde i potrošnjom od 5,2 l/100 km, Audi je bolji u svim "disciplinama".

Motor 3.0 TDI je toliko unapređen, da slobodno možemo reći da se radi o novoj generaciji šestocilindričnih TDI agregata. U odnosu na prethodnika, promenjeno je praktično sve - od bloka i glave motora, preko razvodnog mehanizma i plastičnih usisnika za vazduh, do povećanog radnog pritiska sistema ubrzgavanja (2.000 Bar) i poboljšane aerodinamike cilindara.

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Vladan Petrović, ocenio je da je slabiji 3.0 TDI motor odličan izbor za novu biznis limuzinu. "Kombinacija prosečno snažnog trolitarskog motora i CVT menjača je, pre svega, odličan izbor za komfornu svakodnevnu vožnju. Mislim da je ovo prava "mera" za A6. Kombinacija turbodizelskog Obrtnog momenta sa bestepenim menjačem je pun pogodak. Motor zadovoljava svojim karakteristikama i odlično vuče u svim režimima rada, a posebno moram pohvaliti mogućnost promene karakteristika volana i motora (odziv motora na komandu gasa), preko MMI sistema, u zavisnosti od toga, da li vozač želi sportske karakteristike ili komfornu vožnju. Moderna forma CVT menjača (8 "stepeni" prenosa), ponaša se skoro kao konvencionalni "automatik". Ubrzanja su kontinuirana i za posadu neprimetna, bez obzira da li krstarimo gradskim ulicama, ili se visokim tempom penjemo uz planinu. Takođe, pohvalio bih prednje oslanjanje, koje se odlično "nosi" sa visokim obrtnim momentom i pogonom na prednje točkove. Ukoliko preteramo sa gasom, složen sistem oslanjanja će veoma vešto preneti moment do podloge, a na mokrom asfaltu, reagovaće elektronski program stabilnosti, odnosno njegov podsistem za kontrolu trakcije." - istakao je Petrović.

Novi bazni šestocilindarski turbodizel motor, može se pohvaliti veoma niskom potrošnjom. Audi tvrdi da se u kombinovanom ciklusu vožnje, može zabeležiti potrošnja od 5,2 l/100 km, što je samo 0,3 l/100 više od potrošnje osnovne dizelske motorizacije 2.0 TDI (130 kW, 380 Nm). Iskustvo nam govori, da je ovaj rezultat, veoma teško dostižan u realnim uslovima, a naša potrošnja, tokom višednevne vožnje u gradu i u otvorenom saobraćaju, iznosila je 6,3 l/100 km.

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Za volanom

Aluminijum i dalje kao primaran materijal izrade ostaje za modele A8 i R8, a karoserija modela A6, izrađena je od kombinacije visokootpornog čelika i lakih materijala. Aluminijumske legure, čine 20 % karoserije novog Audija A6. To znači, da je posebna pažnja posvećena čvrstoći karoserije i minimalizaciji uvijanja. Oslanjanje je nastavak konstrukcijske filozofije prethodnika. Prednje oslanjanje je dobilo veze na pet tačaka, umesto dosadašnje četiri, a svako "rame", kao i mnogo drugih komponenti, izrađeno je od aluminijuma. Pozadi se nalazi nezavisno oslanjanje, sa trapezoidnim ramenima. Uz doplatu se može dobiti i vazdušno ogibljenje, sa mogućnošću izbora jednog od tri nivoa visine. Svaki novi Audi A6, pa tako i "naš" test automobil, opremljen je sistemom Audi drive select dynamic handling. U osnovnoj verziji, preko ovog sistema je moguće promeniti reakcije motora na komandu gasa i dejstvo servo pojačivača. Vozač može izabrati jedan od režima (Comfort, Auto, Dynamic, Individual i Efficiency), a kod bolje opremljenih verzija, moguće je menjati i rad menjača, vazdušnog ogibljenja, adaptivnih svetala...

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Vladan Petrović, bio je zadovoljan i ponašanjem nove "šestice" na putu: "Mogućnost podešavanja reakcija motora, volana i menjača su za svaku pohvalu, jer vozač pre početka vožnje, može izabrati opciju koja mu odgovara. Tu je "za svakog po nešto", u zavisnosti od toga, da li želi sportsku vožnju, ili prednost daje smanjenju potrošnje i komforu. Što se tiče ponašanja na putu, nova "šestica" je položila ispit. Volan je precizan, a svaki ulazak u krivinu je pravo uživanje, bez obzira što se radi o skoro petometarskoj limuzini. Automobili ovakvih dimenzija, ranije su imali problem sa podupravljanjem ili takozvanim klizanjem "preko nosa", kako zbog svoje mase, tako i zbog svojih gabarita i odnosa masa. Međutim, kvalitetnim oslanjanjem i smanjenjem prevesa, Audijevi inženjeri su uspeli da od skoro 5 metara dugačke krstarice, naprave upravljiv i prilično agilan automobil, koji se u krivinama oseća kao riba u vodi. Za prosečnog vozača to znači neutralno, precizno i dinamično ponašanje u vožnji. Ipak, da užici ne bi izmakli kontroli, brine se kvalitetan ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, koji će sigurno koristiti neiskusnim vozačima."

Testirali smo: Novi Audi A6 3.0 TDI Multitronic

Cena

Testirani automobil, Audi A6 3.0 TDI Multitronic, opremljen bogatom opremom, uključujući i kvalitetnu Valkona kožu i MMI navigaciju plus, košta 67,033.55 evra. Za bazni A6 3.0 TDI Multitronnic, potrebno je izdvojiti prihvatljivih 47.320 evra. Skuplji automobili moraju biti i bolji, pa ovu cenu treba posmatrati kroz poseban objektiv.

 

 Audi A6 3.0 TDI Multitronic
 
 Tip motora:
 Turbodizel
 Broj cilindara / ventila:
 6 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 2.967
 Maksimalna snaga (kW / o/min):
 150 / 3.700-4.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 400 / 1.250-3.500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):
 240
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 7,2
 Potrošnja (prosečna):
 5,2
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):
 530
 Zapremina rezervoara (L)
 65
 Masa automobila (kg):
 1.720
 Dimenzije pneumatika:
 245/45 R18
 Dužina automobila (mm):
 4.915
 Širina automobila (mm):
 1.874
 Visina automobila (mm):
 1.455
 Međuosovinsko rastojanje (mm):
 2.912
 Cena baznog modela A6 3.0 TDI Multitronic (EUR):
 47.320


Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs


Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje