AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Citroën do nedavno u svojoj ponudi nije imao automobil na kojem je mogao primeniti svoje bogato šampionsko iskustvo iz Svetskog reli šampionata. Sada ga ima. Njegovo ime je Citroën DS3, a vrhunac predstavlja model DS3 Racing, kojim se divizija Citroën Racing posebno ponosi. Za testiranje šampionskog automobila, bio nam je potreban i šampionski vozač...

Zato smo u pomoć pozvali Vojislava Lekića, aktelnog šampiona Evrope u disciplini kružne trke.

 

Citroën je poslednjih godina ignorisao kategoriju sportski orjentisanih automobila, i zato je ljubitelje sporta i ekskluzivnosti model DS3 posebno obradovao. Automobil ispunjava sve uslove za premium segment, sa posebnim fokusom na vozne karakteristike i performanse. DS3 Racing je kao biser među perlama u odnosu na ostale modele u ponudi, a kretivnost francuskih inženjera vidljiva je već na prvi pogled. Automobil je dobio unapređeno upravljanje, tvrđe opruge i amortizere, za 30 milimetara širi trag točkova na obe osovine i za 15 milimetara niži "klirens"...

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Odmah da se razumemo: iako je svojim dolaskom grubo probudio konkurenciju, on se od nje jasno distancira. DS3 nema retro naboj kao Mini, ili sportske emocije kao MiTo, već je maštovit, svež i moderan, uz naglasak na kreativnim tehnologijama.

A, Citroën DS3 Racing je zaista pravi mali dragulj u ponudi francuskog proizvođača, koji na našim ulucama izgledao kao neko natprirodno otkrovenje. Svojim atraktivnom belom bojom, crnim krovom, hromiranim retrovizorima, sportskim oznakama i velikim crnim 18-inčnim felnama, DS3 Racing deluje nekako "opakije", i daleko od serijske proizvodnje. Da samo ovaj automobil videli pre samo nekoliko godina, delovao bi nam kao  koncept, bez ikakve šanse za serijsku proizvodnju. Iste boje kao i krov su atraktivne felne i spojler na vratima prtljažnika. Pored specijalne kombinacije boja, DS3 Racing može se pohvaliti i novim komponentama od ugljeničnih vlakana, među koje spadaju prednji branik, prošireni blatobrani, bočne lajsne i difuzor vešto uklopljen u zadnji branik.

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Prirodni ambijent za Citroën DS3 Racing je dobar asfalt, što udaljeniji od gradskih gužvi, pa smo za naš test izabrali karting stazu Ada Huja. U ocenjivanju automobila nam je svojim bogatim vozačkim iskustvom, pomogao Vojislav Lekić, aktuelni šampion Evrope u disciplini kružne trke i višestruki državni prvak u klasi SP.

Zvuk motora je jedan od važnijih detalja, kada je u pitanju sportski utisak, i u tom delu DS3 Racing je na visini zadatka. Promena tonova stvara užitak od kojeg nisu bili uskraćeni ni posmatrači našeg performansa. Kako i ne bi, kada se pod haubom nalazi motor 1.6 THP 200, koji je odličan primer uspešnog downsizinga u auto-industriji. Motor je nastao unapređenjem dokazanog 1.6 THP 150 motora sa direktnim ubrizgavanjem. Ima za 30 % veću maksimalnu snagu (207 KS pri 6.000 o/min) i maksimalni obrtni moment povećan za 15 %, sa 240 na 275 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 2.500 do 4.000 o/min. Povećanje snage rezultat je reprogramirane centralne elektronske jedinice motora (ECU), većeg pritiska turbopunjača i unapređenog izduvnog sistema. Od 0 do 100 km/h, DS3 Racing stiže za 6,5 sekundi, a 1.000 metara iz mesta prelazi za samo 26,5 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 235 km/h.

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Nakon što se smestio u odlično profilisano sportsko sedištei pritisnuo dugme "ESP Off", Lekić je krenuo u ples po stazi. "Nisam ljubitelj turbo motora, ali 1.6 THP me je prijatno iznenadio. Motor se na stazi ponaša kao atmosferski, jer je za postizanje najboljeg ubrzanja, potrebno zavrteti ga i do 6.000 o/min. Nema nepredvidive "eksplozije" snage, koja je karakretistična za turbo motore, a to znači da nema ni razbacivanja energije u sporim krivinama. Na vozaču je da izabere najbolju putanju, i pritisne papučicu do kraja, a ostalo će DS3 Racing uraditi sam. U tome značajno pomaže elektronska "blokada diferencijala", koja sprečava proklizavanje unutrašnjeg pogonskog točka. Spoj motor-menjač funkcioniše odlično, uz jednu zamerku. Menjač bi trebao imati kraće hodove, bar za nas sportski orjentisane vozače. Na preciznost menjača nemam zamerki." - raportirao nam je Lekić, već posle nekoliko odvoženih krugova.

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Za dobar kontakt sa podlogom, brinu se pneumatici Bridgestone Potenza dimenzija 215/40 R18, a promene je pretrpeo i kočioni sistem, koji je napred opremljen novim diskovima i "čeljustima" sa četiri klipa. Pored gore pomenutih promena, oslanjanje pruža sportki užitak, ali i potreban nivo udobnosti na našim putevima. Vojislav Lekić je samo potvrdio ono što smo i očekivali - DS3 Racing se čvrsto drži podloge, bez znakova "nervoze": "U DS3 Racing će svaki vozač, od prve sekunde biti u svom elementu. U ovom automobilu je pravi užitak ispitivati njegove granice, koje su pomerene do krajnosti. Prosečan vozač će, čak i sa isključenim ESP sistemom, veoma teško dostići granične mogućnosti, jer je zadnji deo automobila kao zalepljen za asfalt, a upravljivost je, zahvaljujući laganom aluminijumskom motoru, za svaku pohvalu. Naginjanje automobila je u potpunosti eliminisano. Kao zamerku, moram istaći preveliki uticaj servo pojačivača, posebno pri malim brzinama. U ovom slučaju, prijalo bi više sportske direktnosti."

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Iako su na automobil montirani niskoprofilni pneumatici, na našim putevima je DS3 Racing prihvatljivo udoban. "Oseća se da je DS3 Racing tvrđu od baznog modela, ali to je i dalje u granicama prihvatljive udobnosti za svakodnevni saobraćaj, što i jeste bio cilj francuskih inženjera." - zaključuje Lekić.

Enterijer DS3 Racing, takođe se razlikuje od baznog modela. Karbonska površina, zastupljena je na središnjoj konzoli, volanu i vratima, a posebno dobar sportski utisak odaju sportska sedišta, koja obezbeđuju odlično vođenje tela u krivinama. Instrument tabla nas svojim detaljima podseća na onu koju smo videli na modelu C3, ali u DS3 je veća i kompaktnija, sa izraženim sportskim volanom sa tri kraka i detaljima DS. Na zadnjim sedištima, prostor je ograničen, što se posebno odnosi na kolena putnika, ali to nije novost za kategoriji modernih "imidž" automobila. Kao što smo istakli, sedišta su lepa i udobna, a ergonomija je na vrhunskom nivou. Na kraju recimo i to da DS3 Racing, kako svojom spoljašnjošću, tako i enterijerom, ostavlja utisak veoma kvalitetnog automobila, sa filigranski preciznim spojevima plastike i šavova. Materijali pojačavaju utisak celikupnog kvaliteta, kao i dizajnerska rešenja dezena. Iako to za automobil ovakvog tipa nije najvažnije, moramo istaći da je prtljažnik zapremine 285 litara sasvim dovoljan za potrebe dve osovobe.

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

Kao što smo se uverili, Citroën ima šta da ponudi i onima koji ne cene samo hidropneumatsko oslanjanje i ekscentričan izgled. Ovo je pravi hot-hatch, u čijem razviju je učestvovao i sedmostruki prvak sveta, Sebastien Loeb. DS3 je automobil, koji se ne boji konkurencije, i koji je u stanju da konkuriše "izvikanim" modelima tzv. premium segmenta. Atraktivnog je izgleda, vrhunske opreme (posebno verzija Racing), a vozaču pruža odličan sportski užitak za volanom. Ekskluzivnost modela Citroën DS3 Racing pojačava i činjenica da će biti proizvedena ograničena serija od 1.000 primeraka (200 sa volanom na desnoj strani), iako je potražnja za ovim automobilom daleko veća. Naravno, za ekskluzivnost je potrebno i platiti: Za DS3 Racing potrebno je izdvojiti 32.000 evra.

Test: Citroën DS3 Racing u rukama evropskog šampiona

 Citroen DS3 Racing - tehnička specifikacija
 
 Tip motora:
 Benzinski Turbo
 Broj cilindara / ventila:
 4 / 4
 Zapremina motora (cm³):
 1.598
 Maksimalna snaga (KS / o/min):
 207 / 6.000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):
 275 / 2.000 - 4.000
 Performanse:  
 Maksimalna brzina (km/h):
 230
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):
 6,5
 Prosečna potrošnja (L/100 km):
 6,8
 Dimenzije:  
 Prtljažni prostor (L):
 285
 Zapremina rezervoara (L):
 50
 Masa automobila (kg):
 1.240
 Dimenzije pneumatika:
 205/40 R18
 Dužina automobila (mm):
 3.962
 Širina automobila (mm):
 1.717
 Visina automobila (mm):
 1.443
 Мeđuosovinsko rastojanje (mm):
 2.464
 Cena (Eur):
 32.000

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik i distributer Citroën vozila: VITRO GROUP 11000 Beograd Radnička 22, Ada
Telefon: 011/35 38 555
Faks: 011/35 38 588
Web: www.vitrogroup.rs


Foto: Milomir D. Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje