AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tržište Srbije bogatije je za još jedan model sposoban za borbu sa gradskom vrevom, ali i poneku "polu-avanturu" na stazama gde nema trunke asfalta. Suzuki SX4 je automobil veoma modernog izgleda i sve traženije koncepcije. Među kompaktnim SUV modelima, bez obzira na zemlju porekla, ovo je naš trenutni favorit...

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u i izvrsnih sposobnosti, SX4 predstavlja buđenje Suzukija iz zimskog sna. Na prvi pogled Suzuki SX4 izgleda dopadljivo, sa inovativnim zadnjim svetlosnim grupama, dinamičnom bočnom linijom i zadnjim delom. Veoma kompaktan, sa 4100 mm dužine, 1730 mm širine i 1605 mm visine i međuosovinskim razmakom od 2,5 metra, SX4 je stvoren za gradsku upotrebu. U prilog tome ide i podatak da je SX4 oko 11 centimetara kraći od prosečnih kompaktnih SUV modela, što će sigurno obradovati vozače u gradskim gužvama.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Italijani možda nisu najbolji ratnici, možda im je zemlja pomalo neorganizovana, a Vlade padaju kao kruške, ali zato su Italijani bili i ostali vrhunski majstori oblikovanja i tu im, bar za sada, niko ne može parirati. Iako je mnogo estetskih detalja Suzukija SX4 trendovski rešeno, kao što su velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane, ovaj automobil zahvaljujući svom vrhunskom dizajnu izgleda posebno originalno, simpatično, ali istovremeno i dovoljno robusno. Novi oblik karoserije zagovara dinamične postulate, sportsku robusnost i skladno oblikovanu "zadnjicu" kod koje više nema kao nožem odrezanog kraja. Ni linije više nisu tako savršeno ravne, vučene uz pomoć lenjira.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Posle oduševljenja izgledom spoljašnjosti, iznenadila nas je pomalo hladna unutrašnjost. Istina, unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti manje porodice. Pri tome, konfiguracija prtljažnog prostora ostaje na izbor korisniku i, zavisno od položaja zadnje klupe, prima 270, odnosno 1045 litara. Broj i veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Testirani automobil može se pohvaliti i zavidnom opremom. Tu je sigurnost osigurana sa čak šest vazdušnih jastuka, ABS, ESP, ruke ćete odmarati na kožom presvučenom volanu, muzika dopire iz CD MP3 sistema,a za lepotu se brinu atraktivne aluminijumske felne, plastični blatobrani... Sve u svemu, jako i interesantan paket opreme, kome nemamo šta zameriti. Sa najvećom snagom od 107 konjskih snaga, koju razvija pri 5600 o/min i najvećim Obrtnim momentom od 145 Nm pri 4000 o/min, već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Potrošnja goriva u gradu iznosila je oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, dok je na otvorenom putu ta brojka iznosila oko 7 litara na svakih pređenih 100 kilometara. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Maksimalna brzina SX4 opremljenog ovim agregatom iznosi 180 km/h, dok iz mesta do stotke stiže za samo 10,7 sekundi.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a isto tako ni SUV kategorija, koju tangira model SX4, nije nepoznanica za japanskog proizvođača. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 se jako malo razlikuje od sličnih kompaktnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi, kada "stvar u svoje ruke" preuzima odlično definisana elektronika. Zaključak: Suzuki SX4 je odlično izbalansiran automobil sa direktnim upravljanjem i odličnim ponašanjem u krivinama, koje će u Vama odmah probuditi "trkački instikt". Treba istaži i činjenicu da je Suzukiju uspelo da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Sumirajući utiske sa našeg višednevnog testiranja, zaključili smo da Suzuki sa modelom SX4 nije nameravao da zadovolji posebno razmaženu ciljnu grupu kupaca. Njima su namenjane luksuznije i snažnije verzije Grand Vitare, a SX4 kupce pronalazi među ljubiteljima lepog i praktičnog, bez posebnih aspiracija ka luksuzu. Ideja je bila ponuditi gradski automobil sa privlačnim sposobnostima i van asfalta, kao i pogonskim agregatom koji Vas neće ostaviti poslednjim u koloni. Želite li se voziti u nečemu što daje veliku preglednost puta, ili ste skloni avanturama van asfalta, odgovor nas ponovo navodi na Suzuki SX4. Cena od 16900 Eura sa carinom i PDV-om donosi pozitivne poene novom Suzukiju, posebno ako uzmemo malu potrošnju razigranog benzinca.

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Tehnički detalji: Motor: 4-cilindrični redni benzinski agregat M16A postavljen napred poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregaste osovine u glavi pokretane zupčastim remenom, promenjivo upravljanje usisnim ventilima VVT, glava od lake legure, kolenasto vratilo sa 5 ležajeva, elektronsko ubrizgavanje goriva, akumulator 50 Ah, Euro IV Zapremina: 1586 cm3 Prečnik x hod klipa: 78 x 83 mm Kompresija: 10,5:1 Max snaga: 107 KS pri 5600 o/min Max Obrtni moment: 145 Nm pri 4000 o/min - Prenos snage: Ručni menjač sa pet stepeni prenosa, pogon na prednje točkove - Vešanje: Napred: McPherson opružne noge, poprečna ramena stabilizator; Pozadi: polukruta osovina sa uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri _ Pneumatici: 205/60 R16 - Potrošnja goriva: 7 u otvorenom saobraćaju, 11 u gradu - Masa: 1245 kg - Cena automobila: 16900 Eura sa carinom i PDV-om

Test: Suzuki SX4 - Hrabro i odlučno

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje