AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Na tržište Srbije stiga je treća generacija modela Toyota Yaris, koji će nastaviti sigurnim stopama uspešnog prethodnika. Prvi susret sa novim Yarisom smo imali na današnjom dinamičnom prezentaciji u Kovilovu, gde smo isprobali kako nova generacija ovog uspešnog modela funkcioniše u praksi. Prvi utisak je pozitivan. Automobil izgleda moderno, izolacija motora i kabine mnogo bolja, a vožnja je udobnija i komfornija nego u prethnodiku...

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kao što je poznato, novi Yaris je za 10 centimetara duži, za 2 cm niži, dok je međuosovinsko rastojanje povećano za 5 centimetara u odnosu na prethodnika. To znači da kabina nudi više prostora za noge i kolena putnika, dok je prostor za glave putnika ostao na istom nivou (iako je automobil niži za 2 cm).

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Najpre smo isprobali Toyotu Yaris 1,33 Dual VVT-i, koji je zbog stroge ekološke norme Euro 5, izgubio na snazi  1 kW (73 kW), a maksimalni obrtni moment je smanjen za 7 Nm (125 Nm) u odnosu na agregat prethodne generacije. Agregat je pri niskom broju obrtaja veoma tih, a u neutralnom modu skoro nečujan, kako u samom automobilu, tako i van njega. Dinamične osobine su slične kao kod prethodne generacije - sprint iz mesta do 100 km/h traje 11,7 sekundi, a maksimalna brzina, koju nismo isprobali, iznosi 175 km/h. Prijatno smo iznenađeni i menjačem. Na prvi pogled, od 22.5 centimetara duge ručica menjača smo mogli očekivati sve, samo ne precizan i kratak hod. Ali, japanski inženjeri su uradili odličan posao i autobusovski duga ručica menjača savršeno služi svojoj nameni.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

U kratkoj vožnji smo imali priliku da isprobamo i Yaris 1,0 VVT-i, kojeg pokreće dobro poznati trocilindarski agregat poznat iz modela Aygo i prethodne generacije modela Yaris. Osnovna motorizacija razvija 51 kW i 93 Nm i zadovoljiće skromna očekivanja u gradskoj upotrebi. U neutralnom modu, motor je veoma tih, a karakterističan zvuk trocilindarskog motora otkriva tek posle 3.000 o/min. Najbolja "disciplina" ovog motora, ostaje potrošnja, a japanski proizvođač ističe da kombinovana potrošnja goriva iznosi samo 4,8 l/100 km. Dizel motor nismo imali priliku da isprobamo, ali se nalazi u ponudi Toyota Srbije.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Novi Yaris se može pohvaliti ne samo dobrom izolacijom motora, već i oslanjanja. Putnici u automobilu neće čuti zvukove koji dolaze od oslanjanja, a prilikom prelaska preko rupa, kojih na našim putevima ima u izobilju, može se čuti samo prigušeni tupi zvuk. Treba istaći i da automobil iznenađujuće dobro "pegla" udarne rupe na našim putevima, i u kratkoj vožnji smo mogli zaključiti da su na ovom polju japanski inženjeri veoma vredno radili. Za svaku pohvalu su i manevarske mogućnosti novog Yarisa. Volan veoma brzo reaguje, precizan je, a prečnik kruga okretanja iznosi samo 4,7 metara, što će sigurno povećati manevarske sposobnosti u gradskim uslovima. Iako je oslanjanje tvrđe "trimovano", udobnost novog Yarisa veoma dobra, naravno poredeći ga sa konkurentima iz klase gradskih automobila. Ono što posebno treba istaći je visok stepen kompaktnosti automobila.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Enterijer automobila, na nas je ostavio pozitivan utisak. Plastika je kvalitetnija nego kod prethodnika, a završna obrada na maksimalno visokom nivou za ovu kategoriju automobila. Sve deluje veoma čvrsto i kompaktno, a komande su postavljene tako da njihova aktivacija bude najjednostavnija. Posebnu pažnju zaslužuje i multifunkcionalni sistem Toyota Touch, čiji displej se nalazi na centralnom mestu "kokpita". Intuitivnost sistema je veoma dobra, iako bi refleksija displeja mogla biti i manja. Prtljažni prostor je porastao, sa 272 litra, koliko je imala prethodna generacija, na 286 litara zapremine.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Kakve su šanse treće generacije modela Toyota Yaris za uspeh, jer cena osnovnog modela od oko 11.000 evra nije najmanja u kategoriji gradskih automobila? Ali, u kratkoj vožnji, još jednom smo se uverili da je Toyota kvalitatan automobil, sa mnogo komparativnih prednosti, među kojima su kruta i izdržljiva karoserija, jedinstven i prepoznatljiv dizajn, niska potrošnja i niski "operativni troškovi". Kada svemu dodamo visok stepen bezbednosti, kojoj Toyota posvećuje posebnu pažnju i za ovu klasu nestandardan multifunkcionalni sistem Toyota Touch, novom Yarisu možemo prognozirati svetlu budućnost. Uostalom, znate kako kažu - TREĆA SREĆA!

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Cenovnik nove generacije modela Toyota Yaris, možete pogledati klikom na LINK.

Vozili smo: Novi Toyota Yaris - Prvi utisci

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje