AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Novi gradski SUV Hyundai ix35 prevazišao je prodajna očekivanja južnokorejske kompanije. U poređenju sa prethodnikom (Tucson), novi model je mnogo bolji u svim oblastima, kako po naprednoj tehnici, mnoštvu ponuđenih verzija, tako i po dizajnu. Na višednevnom testu smo imali gradski crossover Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, naprednom tehnikom i niskom potrošnjom...

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Hyundai ix35 već svojim izgledom jasno otkriva svoju glavnu ciljnu grupu vlasnika. To su porodice sa decom i aktivni ljudi, koji žele kombinaciju kompaktnog hatchback modela i velikoprostornog automobila sa akcentom na stilske detalje. Zato i unutrašnjost mora biti na visini zadatka, a da je to upravo tako, posvedočio nam je test automobil, koji se može pohvaliti veoma izdašnim Diamond paketom opreme. Kožna sedišta i mnoštvo dodatne opreme, samo pojačavaju ovaj utisak.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Radikalnu promenu filozofije pravljenja novih crossover modela, Hyundai najpre ističe novim dizajnom. Izgled karoserije je izveden u stilu fluidic sculpture, i oslanja se na moderan pristup dizajniranja automobila, koji se jasno distancira od nedavne orjentacije južnokorejskog proizvođača na praktičnost i nisku cenu. Inspiracija za izgled, pronađena je u većem "bratu", modelu ix55, ali u slučaju modela ix35, dizajneri u centru Hyundai Motor Europe u nemačkom Rüsselsheimu, odlučili su se za ekspresivniji koncept. Novi dizajnerski jezik nam je predstavio novu šestougaonu masku hladnjaka i i prepoznatljivije linije prednjeg dela. Krov se blago spušta prema nazad, a dinamičan izgled pojačava atraktivan krovni spojler. Zadnji branik i svetlosne grupe, takođe su dinamično dizajnirani, sa posebnim akcentom na kompaktnost automobila.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Dizajnerska dinamika se nastavlja i u enterijeru. Prednja sedišta su postavljena prilično visoko, ali vrata koja se otvaraju široko, obezbeđuju nesmetan ulaz u automobil. U ix35 vozač sedi za 15 - 20 cm više u odnosu na ostale učesnike u saobraćaju u putničkim automobilima. Pristup zadnjim sedištima, otežavaju visoki pragovi i kraća zadnja vrata. Prednja sedišta imaju standardne dimenzije (dužina sedalnog dela iznosi 520 mm, a dužina naslona 630 mm), ali bi trebala imati bolje bočno držanje tela u krivinama, odnosno tvrđa bočna ojačanja. "Naš" test automobil imao je sedišta obložena kožom, koja značajno poboljšavaju kompletan utisak o enterijeru. Instrument tabla je veoma lepo dizajnirana, i teško je pronaći nekog, kome se neće svideti, ali plastika je tvrda. To se odnosi i na plastiku na vratima. Ono što moramo istaći, jeste činjenica da tokom vožnje nismo čuli nikakve zvuke u kabini, što je dokaz da je završna obrada dobra. Na odlično dizajniranom volanu nalaze se komande za radio i tempomat, ali informacije na putnom računaru se mogu menjati samo pomoću dugmića koji se nalaze sa leve strane instrument table. Za svaku pohvalu je i kamera za vožnju unazad, koja sliku reprodukuje preko displeja u retrovizoru.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Pod prednjim poklopcem testiranog Hyundai ix35 nalazi se Commom-rail dizelaš zapremine 1685 cm3, opremljen turbinom promenljive geometrije, koji razvija maksimalnih 115 konjskih snaga, pri 4.000 o/min i 260 Nm obrtnog momenta u rasponu od 1250 do 2750 o/min. Motor nas je impresionirao elastičnošću, a na snažan pritisak papučice gasa, ostvaruje odlična međuubrzanja, tako da su preticanja čista rutina. Agregat je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, koji se pokazao kao fantastičan posrednik snage. Prvi i drugi stepen prenosa su relativno kratki i idealni su za velike i nepristupačne uspone, kao i u gradskoj eksploataciji. Ako ste pomislili da će na autoputu ix35 brzo izgubiti dah, prevarili ste se. Šesti stepen prenosa je sposoban da se poigra sa 1,5 tona teškim automobilom od 80 pa sve do preko 170 km/h, koliko iznosi maksimalna brzina. Ipak, mi ne predlažemo ekstremne brzine (iako ih ix35 bez ikakvih problema podnosi), jer se time potrošnja radikalno povećava.

Što se potrošnje na našem testu tiče, bićemo konkretni. Hyundai ix35 pri brzini od 100 km/h u šestom stepenu prenosa, pri 2.200 o/min, troši 5,2 litra dizela na 100 pređenih kilometara. Kada smo brzinu podigli na 130 km/h, broj obrtaja radilice se povećao na 2.800 o/min, a potrošnja je porasla na 7,5 l/100 km. Kao što možemo videti, Hyundai ix35 se potrošnjom može uporediti sa automobilima srednje niže klase. Prosečna potrošnja na našem testu kretala se nešto preko 6 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Podsetimo, "naš" test automobil je bio opremljen samo prednjim pogonom.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Komentar Vladana Petrovića:

"Osećaj u ix35 je kao da smo seli u automobil više klase. Osećaj za volanom je izuzetno prijatan, a ergonomija u automobilu fantastična, kako za vozača i suvozača, tako i za putnike na zadnim sedištima. Sve komande su odlično raspoređene, što se odnosi i na komandu prozora, koja je na dohvat ruke.  Osećaj na zadnjoj klupi je kao da ste ušli u dnevnu sobu, što će obradovati sve one koji odstupaju od prosečnih parametara. Osećaj u vožnji je posebna priča. Automobil je agilan i dinamičan, kao da se ne radi o SUV izvedbi, čemu doprinosi odlično trimovano oslanjanje. Proklizavanje u graničnim područjima manifestuje se blagim klizanjem "preko nosa", dok je zadnji deo automobila čvrsto prikovan za podlogu i jako ga je teško isprovocirati. Ono što smo odmah primetili jesu pneumatici marke Hankook, koji su prilikom vožnje na asfaltnoj podlozi u graničnim područjima pokazivali kao jako "nervozni" i nepredvidivi. Ovakav automobil zaslužuje kvalitetnije pneumatike. Terensku vožnju nismo isprobali, jer je automobil opremljen pogonom na prednje točkove, iako ix35 može bez problema sići sa asfalta i odvesti porodicu na piknik u prorodu."

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Što se komfora u vožnji tiče, svi putnici su bili zadovoljni, kako oni na prednjim, tako i oni koji su se vozili na zadnjim sedištima. Bočna naginjanja karoserije su minimalna, što se pozitivno odražava i na komfor u vožnji, posebno za putnike na zadnjim sedištima. Da je Hyundai ix35 razvijen u evropskoj centrali ove kompanije, u Rüsselsheimu, otkriva nam i oslanjanje, koje predstavlja kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja na putu. O drugom kriterijumu je govorio Petrović, a putnici na zadnjim sedištima su nam otkrili da ix35 ima oslanjanje koje veoma dobro savladava naše ulice. Automobil nije "nervozan" prilikom prelaska preko rupa, a na poprečnim neravninama nema poskakivanja, koje je karakteristično za automobile sa torzionom osovinom pozadi (ix35 ima zadnje oslanjanje sa više tačaka). Sedišta imaju meke bokove, a centralni sedalni i lumbalni deo sedišta je prilično tvrd.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

Zahtevima porodice, najbolje će odgovoriti velika ponuda prostora, a to se odnosi i na ptrljažnik osnovne zapremine 465 litara. Obaranjem naslona zadnjih sedišta, zapremina prtljažnog prostora raste na zavidnih 1.436 litara. Ako tražimo mane modelu ix35, onda neka to bude plastika enterijera, koja ne odaje utisak kvaliteta. Instrument tabla je atraktivno dizajnirana, i ima dobru završnu obradu, ali bi korišćeni materijali morali biti bolji. Osnovna cena za Hyundai ix35 počinje već od 18.990 evra, koliko treba izdvojiti za verziju sa dvolitarskim benzinskim motorom od 163 KS, dok dizel verzija u najnižem dostupnom (Gold) paketu opreme, počinje od 21.290 evra.

Testirali smo: Hyundai ix35 1,7 CRDi 2WD

 Hyundai ix35 1.7 CRDi - Specifikacija
 
  Tip motora:   Turbodizel redni motor
  Broj cilindara / ventila:   4 / 4
  Zapremina motora (cm³):   1685
  Maksimalna snaga (kW / o/min):   85 / 4000
  Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):   260 / 1250 - 2750
 Performanse  
  Maksimalna brzina (km/h):   173
  Ubrzanje 0-100 km/h (s):   12.4
  Potrošnja (prosečna na testu):   6,1
 Dimenzije  
  Zapremina prtljažnika (L):   465 / 1353
  Zapremina rezervoara (L):   58
  Masa automobila / nosivost (kg):   1415 / 525
  Dimenzije pneumatika:   225/55 R18
  Dužina automobila (mm):   4410
  Širina automobila (mm):   1820
  Visina automobila (mm):   1660
  Međuosovinsko rastojanje (mm):   2640
  Cena (EUR):   21.290

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd

Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503 

Web: www.hyundai.rs



Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje