AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Volim oštar zvuk motora Subaru, i ne mogu da zamislim dizel motor u njemu..." Ovakve izjave smo redovno nalazili na raznim forumima širom sveta. Ali, svet se menja. Isprobali smo Subaru model, kome turbodizel motor pod haubom možda i najviše priliči. Subaru Legacy, sa štedljivim turbodizelom, konačno konkurenciju gleda pravo u oči i sa posebnom dozom ponosa, jer ga pokreće prvi boxer turbodizel motor na svetu....

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Najpre ćemo početi od onog, što najviše zanima vozače automobila marke Subaru. Kako se vozi?

Japanska srednja klasa, sa pogonom na sve točkove, i dalje ostaje kombinacija brzine i udobnosti. Posle prvih metara za volanom, pitamo se gde su sve te godine iskustva u motorsportu. Motor radi tiho, kabina je vrhunski izolovana, vibracije su minimalne, a oslanjanje podešeno relativno mekano. Međutim, odgovor dobijamo već u prvoj krivini, koju Legacy prolazi precizno i veoma neutralno. Naravno, pomoć u testiranju voznih osobina, pružio nam je višestruki reli šampion Srbije u generalnom plasmanu, Vladan Petrović, koji na reli takmičenjima nastupa u automobilu Subaru. "Novi Legacy je mekši od starog, a s obzirom na veću visini, naginjanje u krivinama je izraženije. Ali, sve je urađeno veoma smišljeno. Ukoliko želite oštru i brzu vožnju kroz krivine, Legacy će to neobično dobro podneti, sve do graničnih područja, kada će u pomoć priskočiti odlično podešen elektronski sistem stabilnosti. Ali, ESP će pre reagovati na podupravljanje, odnosno klizanje "preko nosa", zbog teškog turbodizel motora u nosu, nego na klizanje zadnjeg dela. Dakle, ponašanje na putu je u potpunosti neutralno, a dodatnu sigurnost uliva sistem pogona na sve točkove.  Zadnji deo modela Legacy je kao zalepljen za asfalt. Na drugoj strani, vozačima koji žele udobnu krstaricu, Legacy će priuštiti vrhunski užitak. Automobil skoro neprimetno prelazi preko poprečnih neravnina, rupa ili šina, što opret možemo zahvaliti odličnom oslanjanju." - istakao je Petrović.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Udobnost modela Subaru Legacy pete generacije, kao i prostranost, je na najvišem nivou. Putnici pozadi neće gurati kolenima naslone prednjih sedišta, bez obzira na njihovu visinu. Što se komfora u vožnji tiče, već smo istakli da je novi model mekše "trimovan" od svog prethodnika, što će radovati posebno putnike koji sede pozadi. Čak i naše najveće udarne rupe, Legacy će "ignosrisati" u meri da putnička kabina ostane savršeno mirna. Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, i poprečne neravnine su lak zadatak za ovaj automobil. Kao jedinu zamerku u vožnji, moramo istaći veliku buku vetra pri visokim brzinama, jer automobil je viši od prethodnika, a i retrovizori su većih dimenzija.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Ovo je Subaru, i od njega se očekuje da vozačke kvalitete ispisuje velikim slovima. Tako i jeste. Ovo je automobil, koji je miljama udaljen od današnje automobilske konfekcije. Sve je izrađeno od kvalitetnih materijala, i sa vrhunskom završnom obradom. To nam je potvrdio i Petrović: "Volan je odlično uravnotežen (prečnika volana 37 cm), a ručica menjača je precizna i laka. Primećujem da Subaru poboljšava kvalitet unutrašnjosti, za razliku od konkurenata, koji zbog smanjenja troškova i povećanja profita, obaraju kriterijume kvaliteta. Plastika je "Subaruovski" tvrda, ali kvalitetna i dobro "upakovana". Završna obrada je na najvišem mogućem nivou. Što se uređenja prostora tiče, tu je Subaru uvek bio na visini zadatka, pa je tako i sada. Sve je tamo gde očekujemo i nije potrebno vreme prilagođavanja na ovaj automobil."

Poslednja "stanica" u enterijeru je prtljažnik, koji je u odnosu na prthodnu generaciju porastao na respektabilnih 486 litara, što je povećanje od 53 litra. Širina prtljažnika iznosi 87 centimetara, a visina 50 centimetara.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Brvi boxer turbodizel motor na svetu, možda najviše priliči modelu Legacy. Dvolitarski agregat još jednom je prevazišao naša očekivanja. Maksimalna snaga od 110 kW i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, predstavljaju prosečne vrednosti za današnje turbodizele zapremine 2 litra, ali svojim karakteristikama (zvuk, vibracije i dinamičke osobine), ovaj motor spada u sam vrh kategorije. Novina kod modela Legacy je sistem smeštanja motora u pomoćni ram. Umesto da motor pričvrste direktno na šasiju, japanski inženjeri su preko četiri tačke, pričvrstili motor za pomoćni ram. Ovakvo rešenje značajno redukuje vibracije. Pored toga, ovo rešenje je omogućilo da se turbina smesti ispod motora.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

"Elastičan je, miran i odlično izbalansiran. Radi uglađeno, bez vibracija, a posebno mi se dopada zvuk turbine koji dolazi pri niskim obrtajima. Već u nižim obrtajima automobil vuče uverljivo, a ubrzanja u višim stepenima prenosa su jako dobra. Možda je neobično, ali svojim načinom rada i razvojem snage, motor me podseća na neke BMW turbodizele. Ne boji se i visokih obrtaja, čak i veoma rado se "vrti" i linearno razvija snagu. Menjač je precizan, hodovi su prilično kratki, a pozicija omogućava promenu brzine uz minimalan napor. Performanse pomalo izbnenađuju, jer masa od 1596 kilograma nije mala. Odlično pogođeni prenosni odnosi šestostepenog menjača i pogon na sve točkove, učinili su ovu limuzinu dinamičnom kao da se radi o manjem automobilu." - izjavio je Petrović.

Ovaj motor je veoma ozbiljan i na polju potrošnje. Pri realnoj brzini od 100 km/h, obrtomer se nalazi na brojci od 1.900 o/min, a putni računar pokazuje potrošnju nafte od samo 4,5 l/100 km. Ako ubrzamo do zakonskog limita na autoputu, broj obrtaja će se povećati za 600 o/min, a potrošnja na 6,8 l/100 km. U gradskim uslovima smo zabeležili potrošnju od 8,8 l/100 km, a na kraju testa, kompjuter je pokazao prosečnu potrošnju od 6,4 l/100 km. Ako uzmemo u obzir da je zapremina rezervoara 65 L, nije teško izračunati da je autonomija ovog automobila veća od 1.000 kilometara.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Vizuelni utisak je da je Legacy dosta veći od svog prethodnika. Karoserija sedana je u odnosu na prethodnika povećana za 35 mm u dužinu, za 90 mm u širinu i za 80 mm u visinu. Spoljašnje dimenzije nove generacije modela Legacy iznose 4730 x 1780 x 1505 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 80 mm, na 2.750 milimetara. Automobil je dizajniran kao "ozbiljan" menadžerski ili porodični automobil, za ljude koji žele biti drugačiji. Već na prvi pogled je jasno da se ne radi o automobilu supermodernog izgleda, ali atraktivnost je zamenjena izgledom koji će ostati svež i prepoznatljiv još dugi niz godina. Kao što smo rekli, međuosovinsko rastojanje je produženo za 80 mm, što najviše osećaju putnici na zadnjim sedištima, a prevesi su smanjeni za 45 mm. I pored toga, glavne odlike eksterijera su velike svetlosne grupe, koje već na kilometar otkrivaju o kojem automobilu je reč, dugi prevesi i klasičan prtljažnik.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Subaru Legacy pete generacije se razlikuje od svog prethodnika - udobniji je, prostraniji i ima kvalitetniji enterijer. Legacy je zadržao sve one kvalitete koje je imala prethodna generacija, a ono što važno, jeste činjenica da Subaru nije podlegao savremenim trendovima automobilske konfekcije. Tačnije, ovaj automobil je daleko od proizvodnje po principu "profita nikada dosta". Ovaj japanski proizvođač nove kupce traži proširenom ponudom motora, a posebno prvim dizel bokser motorom na svetu, koji je na našem testu dobio najviše ocene.

Poslednje pitanje je cena. Dizelski Subaru Legacy 2.0 T-D 6MT (VC), koji se može pohvaliti veoma bogatim paketom opreme, kome se malo toga može dodati, u Srbiji košta 32.990 €. Treba istaći da kupac Legacy-a dobija automobil sa visokim nivoom praktičnosti i prostranosti, koji se izvanredno i sigurno ponaša na putu, ali i harizmu i neobičan ponos koji svaki Subaru automobil ima u sebi. Pored toga, Subaru Legacy ima zanemariv rizik od krađe, o čemu posebno morate razmišljati ako kupujete nemačke konkurente.

Testirali smo: Subaru Legacy 2.0 T-D

Subaru Legacy 2.0 T-D Specifikacija  
 Tip motora:
 Turbodizel boxer motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.998
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  110 / 3.600
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  350 / 1800 - 2400
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  206
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  486
 Zapremina rezervoara (L):  65
 Masa automobila / nosivost (kg):  1596 /
 Dimenzije pneumatika:  205/60 R16
 Dužina automobila (mm):  4730
 Širina automobila (mm):  1780
 Visina automobila (mm):  1505
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2750
 Cena (EUR):  32.990

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.


Generalni zastupnik Subaru vozila: Nicos C. Kattamis
Adresa: Milutina Milankovića br 27 Novi Beograd
Tel: (+381) 11 31 32 155
Fax: (+381) 11 31 32 208
Web: www.subaruserbia.com

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Testirali smo: Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

Razvijen specijalno za evropsko tržište, novi Honda Civic je letos stigao i u salone u našoj zemlji. Od njega se očekije da bude jedan od najkonkurentnijih modela u C segmentu, srcu evropskog automobilskog tržišta. Nas je interesovalo kako Honda Civic 1,8 i-VTEC funkcioniše u praksi, u realnim uslovima na našim putevima. U tome nam je svojim znanjem i iskustvom pomogao višestruki reli šampion Vladan Petrović...

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Novi VW Golf stigao Srbiju: Prvi utisci Vladana Petrovića

Cela Evropa, ali i mnogo potencijalnih kupaca u Srbiji, s velikim nestrpljenjem očekuju sedmu generaciju modela Volkswagen Golf. Konačno je stigao! Na bezbednoj stazi centra NAVAK, prvi put smo se "oči u oči" upoznali sa novim Golfom, doživeli njegov dizajn i tehniku. Isprobali smo kako u praksi funkcioniše automobil koji postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi. Da li je Golf ostao Golf?

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Testirali smo - Jeep Compass 4x4 2.2 CRD Limited

Prošle godine, model Compass je dobio dve ključne promene: detaljan facelift, pre svega prednjeg dela automobila, a pod haubu je stigao motor od Mercedes-Benza. Jeep toliko veruje u dizajn nove generacije modela Grand Cherokee, da ga je implementirao i u znatno manji model Compass, a kvalitetan turbodizel motor je Compassu dao novu dinamičnost, uz smanjenu potrošnju goriva...

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Testirali smo: Kia Rio 3V 1.4 CVVT

Na našem testu je bio prvi trovratni hatchback u istoriji modelske serije Rio. Drugi susret sa modelom Rio potvrdio je naše prethodne utiske, s tim što je verzija sa troja vrata znatno atraktivnija, što se odnosi i na pogonski agregat 1.4 dual CVVT (109 KS). Rio sa troja vrata je dodatni razlog za "brigu" konkurenata, posebno ako se uzme u obzir emotivan dizajn i moderan motor sa niskom potrošnjom...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje