AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Na višednevnom testu smo imali najprodavaniji SUV na svetu, koji je na tržište Srbije stigao u modernizovanom izdanju. Najviše nas je interesovalo, kako najsnažniji turbodizel u ponudi "sarađuje" sa kontinualnim menjačem...

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Pogledajte fotografije: Nissan X-Trail 2.0 dCi 4x4 - Test 2017.

 

Kada govorimo o crossoverima i SUV modelima marke Nissan, najviše epiteta "uspešan" i "najprodavaniji" povezani su modelom Qashqai. Međutim, veći X-Trail beleži vrhunske rezultate. Da li ste znali, da se radi o najprodavanijem SUV modelu na svetu? Samo prošle godine, prodato je 766 000 primeraka modela X-Trail, odnosno Nissan Rogue, kako se ovaj model zove u Sjedinjenim Američkim Državama. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Dizajn


Treća generacija modela X-Trail na tržišti je tri godine, što je optimalno vreme za proces "moralnog zastarevanja proizvoda". To znači da je sada idelno vreme za unapređenje. X-Trail je odlično dizajniran, tako da su stručnjaci u Nissanu bili veoma pažljivi sa promenama, jer dobitnu kombinaciju ne treba značajno menjati. Promene su decentne, ali vidljive. Potpuno je nova maska hladnjaka u obliku slova "V", a redizajnirane su i glavne svetlosne grupe, koje sada mogu biti u FULL-LED tehnologiji. Na zadnjem delu automobila, promene su manje, nova je gragfika svetala, branici i LED tehnologija svetala. U odnosu na prethodnika, novi X-Trail ima dinamičniji i agresivniji dizajn.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Enterijer


Japanska kompanija nudi novi X-Trail i u verziji sa sedam sedišta. Naravno, ovakva konfiguracija može se dobiti uz doplatu. Naš testni primerak je autombil za pet putnika, što znači da je prtljažni prostor ostao u punoj svojoj veličini. Osnovna zapremina iznosi 565 litara (modernizacija je donela novih 15 litara), što je za 120 litara veći prtljažnik od onog u verziji sa sedam sedišta.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Prvo osveženje koje primećujemo na mestu vozača, jeste volan, i to sa ravnim donjim delom, što naglašava dinamiku. Materijali su značajno boljeg kvaliteta nego kod prethodnika. Vozač visine 196 centimetala ima veliku rezervu prostora u svim smerovima, a čak je sasvim dovoljno prostora za kolena, što je za svaku pohvalu. Putnici na zadnjim sedištima takođe imaju prostora za udobnu u prijatnu vožnju. Kao što smo od automobile ove marke i navikli, Infotaiment je vrhunski. Sve komande imaju lepši izgled, materijali su prijatniji, kako vizuelno, tako i na dodir, a funkcionalnost komandi je na visokom nivou. Ako nešto moramo zameriti, onda je to grafika velikog displeja, koja bi mogla biti modernija. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Motor


Prošle godine, neposredno pred modernizaciju, ponudu X-Traila obogatila je najsnažnija dizelska motorizacija. Upravo ovaj motor pogonio je naš test automobil, i to uparen sa modernim automatizovanim menjačem. Kao što ste možda i pretpostavili, ovo nije potpuno nov motor, razvijen od nule. U pitanju je agregat, koji je nekada pokretao Lagunu i Megane, ali koji je pretrpeo značajna unapređenja. Agregat zadovoljava najstrožu Euro 6 ekološku normu, i to bez potrebe za korišćenjem AdBlue tečnosti. Bravo za Nissan! Japanskim inženjerima, to je pošlo za rukom razvivši napredno ubrizgavanje dizela, ali i zahvaljujući ugradnji katalizatora za azotne okside.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Agregat razvija maksimalnu snagu od 130 kW (177 KS) pri 3.750 o/min i maksimalni obrtni moment od 380 Nm pri 2.000 o/min. Naravno, od ovog automobila ne možemo očekivati sportske karakteristike, kako zbog mase od 1,8 tone, tako i zbog gore pomenute ekologije. Ali, ne treba da žalimo zbog toga, jer iako malo nas razmišlja o tome šta izlazi iz auspuha našeg automobila, i više naz zanima da nam auto što bolje ubrzava do "stotke", to treba da nam bude važna tema. Treba da razmišljamu kakvo okruženje ćemo ostaviti našoj deci i budućim generacijama. Motor je najelastičniji u rasponu obrtaja od 2.000 do 3.000 o/min, a snaga se šalje na sve točkove, preko CVT menjača. Sklop dizel motor i kontinualni menjač su odlična kombinacija, jer se snaga prenosi kontinuirano i predvidivo. Pri normalnoj vožnji u otvorenom saobraćaju, potrošnja se može držati na nivou od 7 litara na 100 pređenih kilometara. 

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Oslanjanje


I pored činjenice, da je naš test automobil bio opremljen velikim točkovima, sa pneumaticima dimenzija 225/55 R19, možemo reći da je X-Trail udoban automobil. Ono što potvrđuje, da je oslanjanje robusno i kvalitetno, jeste činjenica, da X-Trail slične osobine pokazuje, bez obzira na opterećenje, odnosno bez obzira na činjenicu, koliki je broj putnika u automobilu ili koliko je težak prtljag. Automobil je uvek pokazivao visok stepen udobnosti. Upravljački sistem je nešto mekše podešen, ali je preciznost na asfaltnim putevima na zadovoljavajućem nivou. X-Trail nudi tri režima pogona: pogon na prednje točkove, automatski mod, koji se automatski prilagođava, u zavisnosti od potrebe, i "Lock", odnosno blokada diferencijala, kojom se obrtni moment ravnomerno deli između osovina. Najveći deo vremena, mi smo vozili u automatskom režimu, koji prilagođava pogon u zavisnosti od podloge.

Testirali smo: novi Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD Tekna

Cena


Modernizovani Nissan X-Trail je zadržao sve najbolje od svog prethodnika, ali i dobio sve ono što imaju najmoderniji evropski predstavnici ovog segmenta. Sa vrhunskim turbodizelom 2.0 dCi, automatizovanim menjačem i pogonom na sve točkove, i sa najvišim stepenom opreme Tekna, novi Nissan X-Trail košta 38.470 evra. Za verziju koju pokreće manji dizel motor 1.6 litara zapremine (130 KS) i koja ima pogon na prednje točkove, potrebno je izdvojiti 25.200 evra.

 

Pogledajte: Nissan X-Trail - Cenovnik Srbija.

 

Nissan X-Trail 2.0 dCi X-T 4WD - specifikacije

 
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1.995
 Maksimalna snaga motora (kW / o/min):  130 / 3.750
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 2.000
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  204
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,4
 Potrošnja (prosečna na testu):  7,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  565 / 1.996
 Zapremina rezervoara (L):  60
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.740 / 535
 Dimenzije pneumatika:  225/55 R19
 Dužina automobila (mm):  4.690
 Širina automobila (mm):  1.830
 Visina automobila (mm):  1.740
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.705
Cena: testiranog automobila (€  38,470

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Nissan vozila: Renault Nissan Srbija
Web: www.nissan.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Testirali smo potpuno električnu Toyotu bZ4X AWD

Na višednevnom testu smo imali prvi globalni električni model marke Toyota - bZ4X. On je prilično kasno stigao na Party, ali zato je paket koji je sa sobom doneo ovaj kasno pristigli gost, u potpunosti opravdao vreme čekanja...

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: novi Kia Sportage 1.6 T-GDI (FOTO)

Kada sretnete novu generaciju modela Sportage na ulici, bićete iznenađeni da se radi o automobilu marke Kia. Novi Kia Sportage je zadržao dobre osobine prethodnika, ali je pored oštrine dobio i eleganciju, atletizam i dinamiku...

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Testirali smo: Toyota Yaris 1.5 Hybrid Style

Gradski automobil ne može biti luksuzan i sportski? Iz kompanije Toyota stiže atraktvni demanti u obliku modela Yaris sa bogatim paketom opremom, koji pruža vrhunski užitak i zabavu u vožnji. Da, tako je, uživanje i zabava. Gradski auto ne mora biti samo prevozno sredstvo od tačke A do tačke B, već može biti puno više od toga...

1234567. . .36
BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje