AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Mitsubishi Pajero je jedan od najprodavanijih japanskih terenaca teške kategorije. Dobro pogođena kombinacija goropadnog, a otmenog izgleda, luksuzne unutrašnjosti i nepoderive mehanike, sa odličnim 4x4 pogonom, ostavlja dubok trag na tržištu prestižnih terenaca. Ovo je jedan od onih ozbiljnih terenaca čiji je izgled davno nadmašio jednostavnu potrebu za "šminkom". Četvrta generacija atraktivnog terenca svojim dimenzijama, opremljenošću i voznim osobinama, uliva poverenje, ali u isto vreme budi onu skrivenu želju za avanturom, naglašavajući kako je spreman za mnoge poduhvate kako po asfaltnim putevima, tako i van njih. Ovo "van" je posebna priča, jer se testirani Pajero u šumi oseća i ponaša kao kod kuće i prema takvim sposobnostima svrstavamo ga u krug odabranih. Bogata oprema testiranog modela još više je povećala osećaj ekskluzivnosti i moći.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Strahopoštovanje. To je prvi osećaj koji se probudio u meni posle prvog susreta sa Pajerom. Čak 1,9 metara visok i opremljen tipičnom hromiranom prednjom maskom, novi Pajero izgleda izuzetno kompaktno i dinamično, za razliku od uobičajenih, velikih i "kockastih" terenaca ove klase. Pozadi, prvo u oči upada veliki rezervni točak na vratima koja se otvaraju u stranu. U celini gledajući, profil četvrte generacije off-roada slavnog imena izgleda izuzetno dinamično, možda najviše zahvaljujući kratkom prednjem prevesu. Sve u svemu, kompaktno, atraktivno i upravo ono što smo očekivali od jednog modernog terenca, sa kojim možete sa svojim prijateljima ići skupa u lov na divljač (ali i one pitome "životinjice"), ali isto tako Pajero je automobil u kojem ćete se osećati lepo i biti predmet pažnje kada krenete sa suprugom na omiljenu pozorišnu predstavu. Najgrublje off-road strasti novog Pajera smiruje luksuzno okruženje paketa opreme INTENSE, više primerenog prestižnoj limuzini nego surovom terencu.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Unutrašnjost Mitsubishi Pajera je robusna, opremljena sa nekoliko pomoćnih ručica za koje se možemo pridržati prilikom off-road avanture, ali koje su nam od velike pomoći prilikom ulaska u ovaj hotel na točkovima. Sve u svemu, uz visok položaj sedenja, osećaj u vožnji je zaista impresivan. U ovakvom Pajeru svako se oseća kao kralj. Uz kožom obloženu unutrašnjost, upravljač i ručicu mjenjača, "naš" Pajero bio je opremljen i elektropokretačima za sva 4 prozora i spoljnim grejanim ogledalima, električno pokretanim staklenim krovnim prozorom sa štitnikom protiv sunca, fantastičnim Rockford audio sistemom, preklopivim trećim redom sedišta, zatamnjenim staklima, automatskim klima uređajem i odvojenim komandama za klima uređaj za putnike koji sede u zadnjem delu automobila. Dakle, filozofija "sirovosti i grubosti" potpuno je napuštena u unutrašnjosti. Preglednost i dostupnost svih instrumenata je veoma dobra, a inače udobnim sedištima zamerimo što nemaju bolja bočna uporišta. Zapremina prtljažnika iznosi 215 litara, u slučaju rasklopljnog trećeg reda sedišta, do preko 1.700 litara, sa preklopljnim zadnjim sedištima, što je za svaku pohvalu.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Ispod poklopca testiranog Pajera kucalo je dizelsko srce sa 170 konjskih snaga, što je, prema našem ubeđenju, najbolji izbor za ovakvog terenca. Na našu radost, savremeni agregat u testiranom primerku bio je uparen sa petostepenim automatskim menjačem, koji nas je, iskreno rečeno, oduševio svojim karakteristikama. Moćan zvuk koji se javlja pri svakom dodavanju gasa izgledao je kao rika dinosaurusa. Ipak, u šumi ta buka sa sobom nosi i 373 Nm Obrtnog momenta, dostupnih već pri 2.000 o/min, što ovaj automobil čini nezaustavljivim. Testirani agregat je zapremine 3.200 kubnih centimetara i predstavlja pravi primer moderne tehnologije, sa dve bregaste u glavi i 16 ventila. Zahvaljujući ogromnim "zalihama" Obrtnog momenta, ovaj 2300 kilograma težak div iz mesta do 100 km/h ubrzava za 13,2 sekunde i razvija maskinalnih 177 km/h. Kao što smo istakli, sjajni 5-stepeni automatski menjač funkcioniše bez greške. Bilo da ga vozite u automatskom modu, ili da ga šaltate u Manual modu, svoj posao realizuje bez pogovora. Izuzetno je brz, i svako šaltanje traje samo treptaj oka. Da budem iskren, kada sam ručicu menjača prebacio u manual mod, kasnije sam je stalno koristio, jer oduševljava brzinsom šaltanja, koja ne zaostaje od one u Automatkom modu. Napredna elektronika objedinjuje najvažnije parametre brzine, broja obrtaja, otvorenosti gasa i ubrzanja ili usporenja i u odnosu na ove parametre prilagođava rad menjača u automatskom modu. Treba istaći i kick-down funkciju, koja nas je nekoliko puta dodatno ubrzala prilikom preticanja. Uz sve to, odlično funkcionisanje menjača svelo je potrošnju na otvorenom na oko 8 litara euro dizela na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj ili off-road vožnji Pajero potrošiti i preko 13 litara "crnog zlata".

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Uz odličan motor, glavni adut ovog automobila svakako je njegov prenos koji mogućava testiranom Pajeru da prođe bilo kuda. Velika masa automobila osigurava da točkovi uvek prođu kroz sloj blata do čvrste podloge, a pogon na sve točkove sa uključenom blokadom diferencijala bez problema će ga poterati uz najoštrije strmine prekrivene blatom solidne dubine. Izbor pogona na dva točka (samo zadnja osovina), na sva 4 točka u visokom modu, zatim pogon na sve točkove u visokom modu ali sa blokadom srednjeg difrencijala i pogon na sva 4 točka sa "reduktorom", vrši se uz pomoć kratke ručice smeštene uz ručicu menjača. Ulazni uglovi na strmine od 36,6 stepeni i silazni od 25 stepeni dovoljno govore o mogućnostima ovog automobila van asfaltnih puteva. Novog Pajera smo vozili pod nagibima i preko 30 stepeni, iako proizvođač navodi da je to moguće izvesti sve do 45 stepeni, a poput amfibije prelazi vodu dubine 70 centimetara. Na asfaltnoj podlozi automobil se ponaša mirno kroz krivine ide bez prevelikog naginjanja. Čak ni zadnji pogon, koji je opterećen velikim obrtnim momentom (u normalim okolnostima treba koristiti samo pogon na zadnje točkove) ne pokazuje značajniju sklonost ka proklizavanju, što smo najbolje mogli isprobati po snegom prekrivenim asfaltu na vijugavim putevima planine Tare. Ipak, jurnjava i slalom vožnje kroz krivine nisu baš najpogodnija opcija za Pajera, zbog nedirektnog volana, mekanog vešanja i glomaznosti.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Uz ovako kompletan paket opreme, snažnu motorizaciju i visok nivo sigurnosnih sistema (aktivnih i pasivnih) Pajero nije mogao biti ni posebno jeftin. Ali, cena sa carinom i PDV-om od 52.507 eur opravdana je u svakom detalju automobila kojem smo zaista teško mogli naći zamerku. Uostalom, razlika između "šminkerskog" i "pravog" terenskog automobila manifestuje se, na prvom mestu, u ceni. Kada sednete u ozbiljno koncipiran i konstruisan terenac, njegove vrednosti ubrzo postaju kristalno jasne.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Tehničke karakteristike: Dužina: 4900 mm Širina: 1875 mm Visina: 1900 mm Rezervoar: 88 litara Težina praznog vozila: 2300 kg Ukupna dozvoljena težina: 3030 kg Radna zapremina motora: 3200 cm3 Sistem ubrizgavanja: direktno elektronsko Common-Rail ubrizgavanje sa centralno postavljenim ventilima za ubrizgavanje, zadovoljava Euro 4 normu Snaga motora: 170 KS Najveci obrtni moment: 373 Nm pri 2.000 o/min Maksimalna brzina: 177 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h 13,2 s Potrošnja Grad: 13,2 Potrošnja van grada: 8,4 Menjač: Automatski 5-stepeni Vešanje: Napred - Dvostruke spiralne opruge sa stabilizacionom polugom Nazad - Višespojne spiralne opruge sa stabilizacionom polugom Kočnice: Napred - prečnik diska 332 mm Nazad - prečnik diska 332 mm

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Testiranje Mitsubishi Pajera četvrte generacije iskoristili smo i za probu navigacionog uređaja GARMIN Nüvi 660T, i posle prve test vožnje sa Garmin uređajem možemo reći da je 660 T najjednostavniji navigacioni sistem kojim smo ikada rukovali. GARMIN je napravio uređaj čijim se rukovanjem ovladava za dva minuta, a odlikuje ga izuzetna preciznost. Dovoljno je dotaknuti veliki pregledan Touch-screen i funkcija je odabrana. Osobi koja nikada nije ni videla navigacioni sistem objasnili smo kako radi, i bez čitanja upustva, za 2 minuta, odabrala je adresu na koju smo želeli ići i aktivirala vođenje. Više informacija o GARMIN navigacionim uređajima za automobile možete pronaći klikom na LINK.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Goran Sarić - Automagazin

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Sebastien Ogier - Rally Sardinia 2025
Slika nedelje