AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata...

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kao što smo već istakli model Stilo je kompaniju Fiat zamalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Ipak, slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Privlačan dizajn, prostrana unutrašnjost i solidan kvalitet iznenadili su i najveće optimiste. I enterijer nastavlja uspešnu estetiku spoljašnjosti. Blagi prelazi i mekane linije uspešno se uklapaju u smirenu, ali dovoljno dinamičnu estetiku karoserije. Vrata se zatvaraju precizno, sa uverljivim "BUP", što nije bila odlika Fiatovih automobila. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Glavni instrumenti, brzinomer i obrtomer smešteni su u "tunele", kakve smo do sada mogli videti samo u Alfi. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Kada smo se smestili za volan novog Brava, pokrenuli smo Multijet agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo brutalno ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 1.9 litra zapremine razvija 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 305 Nm dostupan već pri samo 2.000 o/min. Novi Bravo opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 9 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 209 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automboil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo sjajan precizan i odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6 stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje novog Brava. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji brutalni 16-ventilski agregat potroši preko 8 litara nafte, sa uključenim klima uređajem.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici Pirelli P Zero Rosso dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim uslovima. Iako će mnogi pomisliti da je novi Bravo, opremljen pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu novi Bravo se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od 1.360 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

I, na kraju cena. Za testirani primerak Bravo 1.9 Multijet 16V u Sport paketu opreme, koji nudi digitalni dvozonski klima uređaj, Radio/CD, ESP, ASR, aluminijumske 18" felne, vazdušne jastuke i vazdušne zavese, VDC, elektro paket... potrebno je izdvojiti 23.541 Euro sa plaćenom carinom i PDV-om. Iako cena nije najjači adut novog Fiata, mora se priznati da Bravo nudi dosta za uložen novac. Međutim, ako uzmemo u obzir da u ponudi postoji i Fiat Bravo 1.4 16V ACTIVE (90 KS) koji košta 14.750 Eura, shvatićemo da će novi Fiatov Bravo biti jako gorka pilula koju će konkurenti morati da progutaju hteli to ili ne.

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Tehnički detalji: - Motor: 1.9 Multijet 16V 150 KS, Common-Rail Multijet, direktno ubrizgavanje sa turbo punjačem i intercoolerom - Broj cilindara: 4 u liniji, - Prečnik x hod klipa: 82 x 90,4 - Zapremina: 1.910 cm3 - Kompresija: 17,5:1 - Maksimalna snaga: 150 KS pri 4.000 o/min - Maksimalni Obrtni moment: 305 Nm pri 2.000 o/min - Razvod: 2 OHC - Pogon: napred, preko šestostepenog manuelnog menjača - Kočnice: napred - disk 281 x 26, nazad - disk 251 x 10 - Oslanjanje: napred - nezavisno McPherson sa oscilirajućim ramenima, teleskopskim amortizerima, nazad - Torziona osovina sa amortizerima i oprugama. - Pneumatici: 225/40 ZR 18 - Rezervoar: 58 litara - Ubrzanje 0-100 km/h: 9 s - Max brzina: 209 km/h

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

- Dužina: 4.336 mm - Širina: 1.792 mm - Visina: 1.498 mm - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Zapremina prtljažnika: 400 / 1175 litara - Potrošnja na testu: grad: 8,4 l/100 km otvoreno: 5 l/100 km Cena: 23.541 Euro

Fiat Bravo 1.9  Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Testirali smo: Opel Adam 1.4 Twinport Ecotec

Najmanji automobil u ponudi marke Opel, koji ponosno nosi ime osnivača ove kompanije - Adam, i zvanično je stigao na tržište Srbije. Isprobali smo kako se automobil namenjem prvenstveno mlađim i cool vozačima (ali i Evama!) snalazi na našim putevima. Najviše kilometara smo prešli po beogradskim ulicama, a naši utisci su više nego pozitivni...

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Vladan Petrović o modelu Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

U ponudi modela Renault Captur postoje samo turbo motori. Captur kojeg pokreće superštedljivi turbodizel 1.5 dCi isprobali smo pre nekoliko meseci, a sada je na red došao turbo-benzinski 1.2 TCe, koji je uparen sa tehničkim novitetom francuskog proizvođača - automatizovanim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC sa šest stepeni prenosa...

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

Testirali smo: Opel Cascada 2.0 CDTI

"Pogledaj, Astra bez krova..." - tako nešto smo čuli nekoliko puta, dok smo sa vetrom i kosi krstarili gradskim ulicama u najnovijem Opelovom kabrioletu. Ali, to je greška. Ovo je Opel Cascada, koja sa Astrom nema gotovo ništa zajedničko. Opel je svoj novi kabriolet razvio od "nule", dobivši jedan od najvećih kabrioleta na tržištu, duži i od Audija A5 Cabrio...

Testirali smo: Toyota Prius+

Testirali smo: Toyota Prius+

Mislite da je Toyota Prius+ nešto veća, malo prostranija i praktičnija varijanta slavnog hibridnog modela? Ne, velikoprostorni MPV Prius+ je mnogo više od toga. Pokreće ga ista tehnika, ali zato je nivo komfora i praktičnosti na nivou luksuznih limuzina premium marki. Tokom višednevnog testa, isprobali smo kako se Prius+ snalazi na srpskim putevima...

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje