AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Tri godine nakon premijere aktuelne generacije modela Renault Laguna, došlo je vreme za blagi dizajnerski retuš i tehnička unapređenja. Ove godine, u naše Renault salone je stigla modernizovana Laguna, a na testu smo imali atraktivni model Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition, koji pleni svojim atraktivnim izgledom, ali i značajno smanjenom potrošnjom goriva, koja se na našem testu kretala oko 6,3 litra na 100 pređenih kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Dizajn

 

Renault Laguna treće generacije, i pored svog neospornog kvaliteta, ostala je van glavnog interesovanja srpske klijentele. Zato će modernizovana verzija sigurno imati puno više uspeha. Sistem upravljanja na svim točkovima "4Control", sada je dostupan uz sve motorizacije, a ne samo u vrhunskim verzijama. Najveće dizajnerske promene uočavamo na prednjem delu automobila. Grafika svetlosnih grupa je nova, a u same bokove branika ugrađene su hromirane lajsne. Usisnik za vazduh za hlađenje hladnjaka dobio je novi oblik, koji je oivičen sa hromiranom lajsnom u obliku slova "U". Novi dizajn su dobili i usisnici za hlađenje kočionog sistema. Promene u dizajnu se nisu odrazile na promenu dimenzija karoserij. To znači da liftback i Grandtour i dalje imaju međuosovinsko rastojanje od 2.756 mm i karoseriju dužine 4.695 mm, odnosno 4.803 mm. Širina automobila iznosi 1.811 mm.

Enterijer

Enterijer Laguna putnicima daje poseban utisak, što se posebno odnosi na visok položaj sedenja vozača i suvozača. Pored toga, unutrašnjost Lagune odaje veoma luksuzan utisak. Sve je pregledno, ergonomija je odlična, a kvalitet materijala je na prilično visokom nivou. To se odnosi, kako na tablu sa instrumentima, tako i na centralnu konzolu i "tunel". Dok vozač i suvozač uživaju u udobnim sestištima sa jakim bočnim uporištima, situacija na zadnjim sedištima nije tako vesela. Spolja elegantan krov sa padajućom linijom, smanjuje visinu iznad sedišta na samo 880 mm, što je ispod proseka za automobile srednje klase. Ovaj "nedostatak" prostora u vertikalnom smeru, Renault je kompenzovao nisko postavljenim zadnjim sedištima, što je uticalo na smanjenje oslanca za noge u predelu butina.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ergonomija komandi je polje, na kojem je Laguna ostala verna "francuskoj školi". Na modul komandi za radio uređaj ispod volana, oni koji su vozili bilo koji novi Renault model, brzo će se naviknuti. Komande audio sistema na intrument tabli, kao i komande klima urađaja, takođe su intuitvine, a zamerku na logiku pojedinačnih uređaja u automobilu, možemo upititi jedino komandama navigacionog sistema, koji su inspirisani rešenjem u nemačkim modelima srednje klase. Šteta što funkcija navigacionog sistema nije integrisana u displej putnog kompjutera. Prtljažnik francuskog liftback modela ne razbacuje se svojom zapreminom (450 litara), ali je upotrebljivost i pristup prtljažniku za svaku pohvalu.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Motor

Pod haubom "našeg" test automobila disao je jedan od najsnažnijih 4-cilindarskih turbodizel motora u ponudi francuskog proizvođača - 2.0 dCi. Maksimalna snaga od 175 KS je dostupna u relativno niskom režimu rada motora, već pri 3.750 o/min, što u praksi znači odličnu elastičnost. Potvrdu elastičnosti "na papiru" daje nam i podatak da je makimalni obrtni moment od 360 Nm dostupan već pri 2.000 o/min. Test automobil je bio opremljen šestostepenim automatizovanim menjačem, koji odlično pristaje ovakvoj biznis limuzini, u kojoj vozač može u potpunosti da se prepusti uživanju u komforu. Iz mesta do 100 km/h, Laguna 2.0 dCi 175 ubrzava za 9,8 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 215 km/h. Prosečna potrošnja na našem višednevnom testu se kretala oko 6,3 l/100 km, što odgovara fabrički deklarisanim vrednostima. Na otvorenom putu, Laguna je trošila nešto više od 5 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara, što u ovim uslovima obezbeđuje autonomiju od preko 1.000 kilometara.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Ponašanje u vožnji

Sistem upravljanja na sve točkove, do dolaska modernizovane Lagune, bio je dostupan samo u verziji GT, koju pokreće trubo benzinski ili najsnažniji turbodizel dCi 180. Sada je ponuda proširena i na dCi agregate snage 96 kW (130 KS), 110 kW (150 KS) i 127 kW (175 KS). Sistem je razvila japanska kompanija Aisin. Ugao okretanja zadnjih točkova menja se u zavisnosti od brzine. Radi lakšeg manevrisanja, zadnji točkovi se pri brzini manjoj od 60 km/h okreću u suprotnom smeru od smera prednjih točkova. Pri brzini većoj od 60 km/h, zadnji točkovi su okrenuti u istom smeru kao i prednji, i tako slede putanju krivine. Na krivudavim putevima, manje smo okretali volan, što smo najbolje osetili na našim planinskim putevima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Podsetimo se šta je Vladan Petrović rekao o voznim osobinama Lagune. "Pri većim brzinama, upravljanje automobilom je veoma precizno. Pored toga, Laguna u krivinama se naginje minimalno, što delom možemo zahvaliti upravo 4Control sistemu. Vožnja kroz krivine je pravo uživanje, ulazna brzina u krivinu je veća nego kod automobila bez ovog sistema, a automobil je savršeno miran čak i u situacijama kada naglo menjamo smer kretanja. Ovom rešenju je zaista teško pronaći manu."

I pored činjenice da je Renault poseban akcenat stavio na voznu dinamuku, Laguna se može pohvaliti vrhunskim komforom i bezbednošću. I pored velikih niskoprofilnih pneumatika, Renault Laguna iznenađujuće dobro upija neravnine. Komforno će se voziti, kako putnici na prednjim, tako i putnici koji se voze na zadnjim sedištima.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Vrhunsko ozvučenje

Na kraju recimo i da je Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition opremljena i vrhunskim audio sistemom proslavljenog američkog proizvođača, koji je Lagunu opremio sa deset reproduktora zvuka, uključujući i četiri zvučnika za visoke tonove, jedan "bas", digitalno pojačalo i šestokalanlni ekvilajzer.  

Zaključak

U slavnom filmu sa Marilyn Monroe se kaže da "niko nije savršen", a Laguna nam upravo to i potvrđuje. Vozne osobine su odlične, kvalitet materijala u enterijeru je među najboljima koji danas možemo naći u modelima srednje klase, a turbodizel motor je veoma kultivisan i štedljiv. U slabije strane Lagune spada ponuda prostora na zadnjim sedištima i prosečna zapremina prtljažnika.

Pored neospornog kvaliteta, glavni argument za kupovinu Lagune je cena, jer je odnos cena-dobijeno možda i najbolji u klasi. Cena vrhunski opremljenog modela Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition iznosi 27.299, a početna cena modela Renault Laguna (Black Edition 2.0 16V) je 19,299 € sa svim dažbinama.

Test: Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition

Renault Laguna 2.0 dCi Bose Edition  
Tip motora: Turbodizel redni motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm³): 1995
Maksimalna snaga (kW / o/min): 127 / 3.750
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 360 / 2.000
Performanse  
Maksimalna brzina (km/h): 215
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 9,8
Potrošnja (prosečna na testu): 6,3
Dimenzije  
Zapremina prtljažnika (L): 450 / 1.337
Zapremina rezervoara (L): 66
Masa automobila / nosivost (kg): 1.575 / 500
Dimenzije pneumatika: 215/50 Р17
Dužina automobila (mm): 4.695
Širina automobila (mm): 1.811
Visina automobila (mm): 1.445
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.756
Cena testiranog modela (EUR): 27.299

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Renault vozila: Renault Nissan Srbija

Adresa: Omladinskih brigada 88, 11000 Beograd
Tel:+381 11 2178111
Fax: +381 11 2169350
Web: www.renault.rs

Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje