AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Da li nam nedostaje nešto u nazivu? Ne. CC nema ništa zajedničko sa Passatom. Tako kaže marketing nemačke kompanije, ali sa gledišta korišćene tehnike, oba modela su uspešno pronašli zajednički jezik. Vizuelno i tehnički unapređena verzija Passata CC, pod zvaničnim imenom CC, svojim izgledom sada mnogo više podseća na većeg "brata" iz visoke klase, pa ga mnogi zovu i Baby Phaeton...

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Novo ime

Volkswagen privodi kraju proces promene dizajnerskog stila, a jedan od poslednjih modela na listi je bio model Passat CC. Nova generacija ovog atraktivnog modela, premijerno je predstavljena prošle jeseni, na autosalonu u Los Angelesu. Pre nego što dođemo do vidljivih promena, treba istaći i jedan marketinški detalj. Passat CC više nije Passat, već samo CC. Zašto? Kada se prvi put pojavio, u proleće 2008. godine, to je bio jedan od najlepših VW modela poslednjih godina. Međutim, namera da se zadrži veza sa Passatom, kao simbolom srednje klase, izazvala je neočekivan kontra efekat: "razmažene" bogate kupce je naziv Passat asocirao na masovnost, a oni manje upućeni su bili zbunjeni, misleći da je reč o zameni standardnog Passata. Sa naslednikom neće biti takvih nedoumica, jer je iz imena nestala reč Passat. Kompletno ime modernizovanog automobila je Volkswagen CC.

Dizajn

Na karoseriji su najviše promenjene prednje i zadnje partije. Prednji deo automobila je konzervativniji, maska hladnjaka je uglastija, a svetlosne grupe su veće nego do sada. Pored toga, i prednje i zadnje svetlosne grupe su dobile novu grafiku, a zadnje su standardno izvedene u LED tehnologiji. Dok današnji Golf na maski nema toliko hroma, a Passat samo decentne detalje, CC je dobio bogato ukrašen gril, koji ostavlja utisak luksuznog automobila. Pogled sa boka, otkriva nam veoma mišićavo telo, sa snažnim bokovima. CC je prava biznis limuzina, sa jakim karakterom.

Međuosovinsko rastojanje je ostalo nepromenjeno i iznosi 2.711 milimetara, kao i širina od 1.850 mm i visina 1.417 mm. Volkswagen CC je u dužinu porastao za simbolična 3 milimetra, što je dovoljno da premaši granicu od 4,8 metara (4.802 mm). Zadržana je i zapremina rezervoara za gorivo, koja u svim verzijama iznosi 70 litara.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Enterijer

U enterijeru nije puno toga promenjeno, a razlike možemo uočiti samo u direktnom poređenju sa prethodnikom. Sa gledišta ergonomije, ovo je pravi pravcati Volkswagen. Sve je na svom mestu, komande su tamo gde ih očekujete i svako će se veoma brzo privići na komandni sistem.  Na vrhu središnje konzole, svoje mesto je zauzeo časovnik, umesto komande za uključivanje sva četiri žmigavca kod prethodnika, a ispod njega se nalazi radio uređaj i navigacioni sistem, odvojeni diskretnim aluminijumskim dekorom. Komanda elektronske ručne kočnice, premeštena je sa leve strane instrument table na uobičajeno mesto pored ručice menjača. Kvalitet materijala je na zavidnom nivou, osim na mestima gde noge putnika na prednjim sedištima dodiruju središnji tunel, gde je plastika veoma tvrda. Prostora na prednjim i zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno. Iako automobil krasi atraktivan "padajući" krov, prostora iznad zadnjih sedišta ima sasvim dovoljno - 93 centimetra. "Naš" test automobil je verzija za pet putnika, a postoje i verzije sa četiri sedišta. Prtljažni prostor zapremine 532 litra ima veoma dobar pristup, a ispod prtljažnog dela se nalazi rezervni točak "pravih" dimenzija.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Sedišta su već na prvi pogled lepa, na dodir su prijatna i obezbeđuje veoma dobro bočno držanje tela u krivinama. Dužina sedalnog dela je dovoljna da obezbedi dobar oslonac butnog dela nogu, što je veoma važno kako ne bi došlo do zamora nogu na dužim putovanjima. Veoma dobar pomoćnik na dužim relacijama, bio nam je adaptivni tempomat, koji vrhunski funkcionište. Standardna oprema podrazumeva detalje kao što su Bi-Xenon farovi, LED diode na zadnjim svetlosnim grupama, radio RDC 310, nasloni za glavu na prednjim sedištima sa velikim mogućnostima podešavanja i monitoring budnosti vozača. Među detalje koji se mogu dobiti uz doplatu, spadaju modernizovani elektronski sistemi. Naravno, tu je Side Assist Plus sa integrisanim podsistemom Lane Assist, koji upozorava vozača na vozila u "mrtvom uglu" ili na nekontrolisano napuštanje saobraćajne trake. Dynamic Light Assist automatski gasi ili pali duga svetla, a nov je i sistem automatskog prepoznavanja saobraćajnih znakova ili ventilacija sedišta sa funkcijom masaže.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Motor

Pod haubom se nisu dogodile velike promene. Svi turbodizel motori (2.0 TDI) opremljeni su Start-Stop sistemom i inteligentnim alternatorom. Test automobil je pokretao turbodizel motor opremljen sistemom ubrizgavanja Common-rail. Motor meri zapreminu od 1.968 cm3 i razvija maksimalnu snagu od 140 konjskih snaga pri 4.200 o/min i maksimalni obrtni moment od 320 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. Iako u ponudi postoji i verzija od 170 KS, za njom objektivno i nema prevelike potrebe. I 140 dizelskih konjskih snaga sasvim je dovoljno da Vas "uvali" u nevolje sa zakonom. Potrošnja goriva, na našem višednevnom testu iznosila je 6,1 litar na 100 pređenih kilometara. Potrošnja u gradskoj vožnji, iznosila je oko 8,0 litara na 100 pređenih kilometara. S obzirom na zapreminu rezervoara od oko 70 litara, sa jednim punjenjem se može preći preko 1.000 kilometara. Motor je opremljen tehnologijom BlueMotion, koja značajno štedi gorivo, jer poseduje sisteme kao što su Stop&Start i sitem regeneracije energije kočenja.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Nakon što smo startovali agregat, prijatno nas je iznanedila njegova mirnoća, kao i nivo akustičnog komfora, koji je na nivou premium segmenta. U automobilu vlada skoro savršena tišina, što obezbeđuje odlična izolacija, uključujući i prozore debljine šest milimetara, koji se sastoje od pet slojeva. 4-cilindarski agregat ne smeta posadi ni u višim obrtajima, što nam govori da su nemački inženjeri uradili odličan posao. Izuzetno je agilan i temperamentan, što potvrđuje i podatak da maksimalni Obrtni moment od 320 Nm razvija u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Prvoklasno izbalansiran, spremno reaguje na gas u svim područjima obrtaja i prvi utisak je da automobil raspolaže sa većom snagom od 140 KS, koliko navodi fabrika. Menjač sa šest brzina odlično se uklopio uz ovaj motor, i jako je prijatan za rukovanje. Odlično raspoređeni prenosni odnosi omogućavaju vožnju bez previše rada na menjaču.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Oslanjanje

Lep enterijer, štedljiv i elastičan motor, elegantan eksterijer... CC je od nas dobio visoke ocene. A, vozne osobine? Ne brinite, inženjeri su posebnu pažnju posvetili upravljivosti i udobnosti. U krivinama se dizelska limuzina na točkovima prečnika 18 inča ponaša veoma disciplinovano. Preupravljanje je skoro nemoguće, jer je zadnji deo automobila kao zalepljen za asfalt, dok se podupravljanje može javiti samo u graničnim područjima, kada se pretera sa gasom u krivini, zbog teškog turbodizel motora u "nosu" i mekanije podešenog oslanjanja. Na felne su montirani pneumatici dimenzija 235/40 R18, koji veoma uspešno "sarađuju" sa mekšim amortizerima. Test automobil nije bio opremljen adaptivnim amortizerima, ali udobnost je na visokom nivou, upravo zbog dobro balansiranog oslanjanja. Putnici u automobilu skoro da ne osećaju prelazak preko poprečnih neravnina ili rupa. Moramo istaći i da je reakcija automobila na bočni vetar na autoputu zaista minimalna, što uliva dodatnu dozu samopouzdanja vozaču.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

Zaključak

Volkswagen CC je u potpunosti opravdao nadimak Baby Phaeton. CC se jasno distancira od Passata, kako svojim dizajnom, tako i voznim osobinama. A, cenom? Najjeftiniji Volkswagen CC 1.8 TSI (160 KS) treba platiti 27.798 evra, što je cena sa carinom i PDV-om. Najjeftinija dizelska verzija - CC 2.0 TDI (140 KS), košta 30.251 evro, što je cena koja apsolutno odgovara kvalitetu ovog automobila i njegovoj elegantnoj pojavi. CC već na prvi pogled izgleda skuplji nego što jeste.

Testirali smo: Volkswagen CC 2.0 TDI

 VW CC 2.0 BlueTDI - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbodizel redni motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  103 kW pri 4200 o/min
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  320 Nm pri 1750-2500 o/min
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  214
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  9,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,1
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  532
 Zapremina rezervoara (L):  70
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.550 /
 Dimenzije pneumatika:  495
 Dužina automobila (mm):  4802
 Širina automobila (mm):  1855
 Visina automobila (mm):  1417
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2711
 Cena (€):  30.251

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje