AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Volkswagen ima Golf GTI, Opel Astru OPC, Mazda 3 MPS, SEAT Leon Cupru, a Renault Megane Sport. Ovo je model, koji se od svoje skromnije "braće" ne razlikuje samo po ceni i stepenu opremljenosti, već najviše po onom što krije ispod "lima" i po onome što je sposoban da uradi na putu. Tamo, gde serijski modeli počinju da gube dah, ovaj sportista tek počinje, a njegova borba sa zakonima fizike, daleko je od očekivanja "običnog" vozača.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Odmah nakon što je zauzeo poziciju za volanom, pitali smo Petrovića za prve utiske. "Moje lično mišljenje je da Megane RS, koji važi za najbrži hot-hatch na svetu, zaslužuje više sportski enterijer. Osim odličnih sportskih sedišta, nožnih komandi, žutih pojaseva i šavova na volanu i ručici menjača, ništa više ne naznačava da sedite u automobilu koji ispod haube ima agregat od 265 konjskih snaga. Ručica menjača u ovom automobilu definitivno zaslužuje drugačiji oblik, treba da bude manja i da se jasno distancira od one u modelu Megane 1.5 dCi. Isto se odnosi i na volan. Moram priznati da je ovo moj lični utisak, kao sportski orjentisanog vozača. Stručnjaci u Renault Sportu su verovatno želeli da ovaj sjajan sportski model približe što većem broju "običnih" vozača, ali ovo nikako nije običan automobil. Renault Megane RS je kao biser među perlama, u odnosu na ostale modele ovog francuskog proizvođača. U svakom slučaju, moram da pohvalim sportska Recaro sedišta, koja u krivinama pružaju vrhunski oslonac za telo." - izjavio je Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Motor

Podsetimo, Megane RS pogoni benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo motor, koji u 2012. godinu ulazi sa novom "porcijom" snage, kojom se ranije mogla pohvaliti samo verzija Trophy. Zahvaljujući povećanju pritiska turbopunjača sa 2,3 na 2,5 Bara i promenama na usisnom sistemu, agregat razvija 265 KS pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 360 Nm, veći je za 20 Nm i dostupan je u rasponu obrtaja od 3.000 do 5.000 o/min. Odnos snage i mase iznosi 141 kW po toni. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača.

Vladan Petrović je najpre isprobao automobil sa ESP sistemom u modu Sport, koji dozvoljava više kontrolisanog proklizavanja, a zatim je zadržao komandu, i aktivirao Sport mod sa isključenim ESP sistemom i show je mogao da počne. ESP sistem se uvek kod novog startovanja agregata automatski prebacuje u Normal mod (uključen ESP sistem).

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

"Kada se komandom ESP sistema aktivira Sport mod, broj obrtaja u fazi mirovanja raste, zvuk postaje drugačiji, a motor tek tada isporučuje maksimalnu snagu (u Normal modu je dostupno 250 KS). Kao što sam i očekivao, Megane RS je veoma snažan automobil i to pokazuje na svakom pređenom metru. Snaga se postepeno razvija u niskom režimu obrtaja, a izraženiji "potisak" se oseća već posle 2.000 o/min. Zanimljivo je da motor snagu razvija harmonično. Snažno povlači sve do 6.000 o/min, što je za svaku pohvalu, jer ne postoji takozvana turbo rupa, pa je moguće lakše kontrolisati snagu u krivinama, a samim ti je efikasnije koristiti. Ako hoćemo da izvučemo maksimum iz motora, moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. Za svaku pohvalu je osobina motora da se vozi bez "nervoze" i preteranog napora u svakodnevnom saobraćaju. Što se manjača tiče, hodovi bi trebali biti kraći. Preciznost je zadovoljavajuća." - ističe Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

"Megane RS na krivudavom putu, oseća kao riba u vodi. U trkačkom žargonu rečeno, "ležanje" je vrhunsko, i to je najveća prednost ovog automobila. To možemo zahvaliti krutoj Cup šasiji, tvrđem oslanjanju i pneumaticima dimenzija 235/35 R19 (deo Cup paketa), koje obezbeđuju snažnu vezu između automobila i podloge. Granica prijanjanja automobila u krivini je predaleka za "običnog" vozača. Za prave ljubitelje sportske vožnje, tu je i mehanička blokada diferncijala, koja sprečava nekontrolisano proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama. Megane RS je serijski opremljen elektronskom kontrolom diferencijala, a u paketu Cup, kojim je opremljen test automobil, dobija se još efikasnija mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući ovom diferencijalu, automobil neće rasipati snagu na točak koji je manje opterećen, čak i ako je podloga dramatično klizava. Volan nije sportski tvrd, iako je njegov otpor veći nego kod "običnog" modela. Užitak bi bio veći, kada bi volan pružao malo više informacija sa podloge. Ali, iako nije simbol sporta, veoma je precizan. Sve pohvale zaslužuje i vrhunski Brembo kočioni sistem" - zaključuje višestruki državni reli šampion.

 

Više o modelu Renault Megane RS, pogledajte na www.renault.rs.

 

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića



Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje