AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Hibridni pogon iz modela Prius je "doputovao" i u kompaktni Auris. Iako predstavlja jeftiniju alternativu modelu Prius, Toyota Auris Hybrid beleži manju prosečnu potrošnju goriva, i što je mnogima važnije, ne izgleda kao da je došao sa druge planete. Za deset godina će Hybrid Synergy Drive tehnologiju koristiti cela serija Toyota modela, a Auris je PRVI model koji je dostupan kako sa konvencionalnim pogonom, tako i kao "Full Hybrid"...

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Normalan izgled

 

Hatchback modeli niže srednje klase u Evropi su najtraženiji automobili, pa je instaliranje hibridne tehnologije u ovaj segment veoma logičan korak, na koji se Toyota među prvima odlučila. Za razliku od Priusa, hibridni Auris je veoma blizak, odnosno identičan "normalnim" automobilima. Auris HSD je prvo hibridno vozilo u srednjoj nižoj klasi, vrhunskog kvaliteta i izrade, kako to i dolikuje vozilu iz C segmenta. Hibridni Auris spolja se razlikuje samo po detaljima, kao što su minimalne izmene aerodinamike i plavi logo karakterističan za Hybrid Synergy Drive. Za bolje opstrujavanje vazduha brinu se modifikovani branici, za 20 mm niže oslanjanje, zatvoren pod automobila i specijalno razvijene 17-inčne felne. Rezultat je odličan koeficijent otpora vazduha od samo 0,28. U branike, iznad svetala za maglu, instalirana su LED dnevna svetla.

Normalan enterijer

Kao što smo istakli, Toyota Auris HSD predstavlja važan korak japanske kompanije, da u "normalan" automobil srednje niže klase integriše sofisticiranu tehnologiju hibirdnog pogona, koja spada u najnaprednije na svetu. Već po otvaranju vrata, dočekuje nas sasvim običan enterijer, koji skoro da se ne razlikuje od "obične" Toyote Auris u modernizovanom izdanju, koji smo testirali prošle godine (test Toyota Auris 1.6 Valvematic Sport). Sedišta su ostala ista kao kod konvencionalnog Aurisa. "Kokpit" krasi nova struktura plastike, a gornji deo je opremljen mekanim materijalom, veoma prijatnim i za oko i na dodir. Isto važi i za volan, koji je manjih dimenzija, ali sportski dizajniran i prijatan za ruke. Auris ima jedan od najprostranijih enterijera u svojoj kategoriji. I kada ekstremno visoki vozači pomere sedište u zadnji položaj, iza njih ima prostora za putnike visine oko 180 cm. Kako je to moguće u hatchback modelu dužine 4,2 metra? Odgovor pronalazimo u visini. Enterijer je koncipiran kao u nekim MPV modelima, dakle sedi se visoko, kako napred, tako i pozadi.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Stigli smo i do minimalnih razlika u enterijeru. Umesto klasične ručice manjača, na istom mestu se nalazi selektor "pozajmljen" iz modela Prius, kojim se bira mod vožnje (N-neutral, D-kretanje unapred, R-kretanje unazad, B-"motorna" kočnica i P-parking). Na tabli sa instrumentima se nalaze dva velika kružna pokazivača, ali na levom pokazivaču dobijamo odgovor na pitanje da li su baterije u fazi pražnjenja ili punjenja (u zavisnosti od toga da li ubrzavamo ili kočimo), što nam može olakšati postizanje štedljivije vožnje. Veću promenu u odnosu na klasični Auris, uočavamo posle otvaranje petih vrata. Prtljažni prostor je vidno smanjen, sa 354 litra, na skromnih 279 litara, od kojih se veliki deo krije ispod prostirke. Razlog? Deo baterija je smešten ispod zadnjih sedišta, a deo se nalazi ispod prtljažnika. To je razlog, zbog kojeg je i zapremina rezervoara za gorivo smanjena sa 55 na 45 litara. Što se ergonomije i komfora putnika tiče, tu je sve ostalo na visokom nivou, kao kod "običnog" Aurisa.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Normalno oslanjanje

Ubacujemo komandu menjača u mod D, kao kod klasičnog automatskog menjača, i krećemo. U enterijeru vlada apsolutna tišina, kako zbog odlične izlolacije i električnog pogona, tako i zbog unapređene aerodinamike. Motor se samo s vremena na vreme odaziva tihim glasom. Iako su na test automobilu bili montirali pneumatici dimenzija 215/45 R17, Auris HSD hrabro amortizuje udare na rupe, a vožnja je veoma "opuštena".

Svojim velikim vozačkim iskustvom, u proceni oslanjanje, pomogao nam je naš test vozač, višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović: "Orjentacija na maksimalan komfor posade bila je primarna kod prve verzije modela Auris, koju je karakterisalo mekše trimovano oslanjanje, kao kod "francuske škole". Modernizacija je ostavila traga i na hibridnu verziju, koja je od modernizovanog Aurisa preuzela tvrđe oslanjanje. Zato je upravljanje preciznije, a ponašanje na putu dinamičnije. Hibridni Auris se u krivinama minimalno naginje, što možemo zahvaliti nešto niže postavljenom težištu, zbog baterija koje se nalaze ispod zadnjih sedišta i u delu prtljažnika. Automobil je veoma poslušan, a reakcije volanom su izuzetno precizne. Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan."

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Sofisticiran pogon, normalna vožnja

Toyota Auris Hybrid je na prvi pogled "normalan" automobil, koji se samo u detaljima razlikuje od standardnog Aurisa. Tako je i u vožnji. Osim menjača, koji se posle zadatog moda uvek vraća u bazni položaj, sve ostalo je kao da vozite klasičnog "automatika". Promene iz električnog u benzinski režim i obrnuto, veoma su kultivisane, i prosečan vozač teško će ih i primetiti. Najpre ćemo nešto reći o hibridnom pogonu. Auris HSD koristi hibridni HSD sistem (Hybrid Synergy Drive) treće generacije, poreklom iz novog Priusa.

Osnovu pogona čini benzinski agregat zapremine 1,8 litara, sa sistemom varijabilnog vremena otvaranja ventila. Maksimalna snaga benzinskog motora iznosi 75 kW pri 5.200 o/min, i preko elektronski kontrolisanog bestepenog menjača, sa planetarnim prenosnicima, na prednje točkove šalje maksimalno 142 Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 4.000 o/min. Još jedan veoma važan faktor štednje kod Auris hibrida jeste benzinski motor, koji radi prema tzv. Atkinsonovom ciklusu i sam po sebi je izuzetno ekonomičan. Tajna štedljivosti je u tome što kompresija ne počinje kada je klip u donjoj mrtvoj tački, već se usisni ventili zatvaraju nešto kasnije, kada klip već krene prema gore. To omogućava povoljniji odnos "rada" dobijenog ekspanzijom u odnosu na onaj koji se utroši na kompresiju. Istina, snaga takvog motora je ograničena, jer u ciklus ulazi manja količina vazduha nego kog "normalnog" Otto motora iste zapremine, ali zato je potrošnja goriva izuzetno niska. Kao i kod prvog Priusa, predstavljenog 1997. godine, motor sa unutrašnjim sagorevanjem (u Aurisu 1,8-litarski benzinac) elektromotor i generator spojeni su preko planetarnog prenosnika u zajednički sklop, pa snaga na točkovima zavisi od broja obrtaja i opterećenja sva tri pojedinačna agregata. Takav način spajanja omogućio je izostavljanje bilo kakvog menjača (ne postoji potreba za menjačkom kutijom), iako sklop u realnosti funkcioniše kao da ima varijator (CVT). Tako, prema potrebi, automobil pokreću elektromotor, benzinski motor, ili oba istovremeno. Zbog štednje goriva, "benzinac" se gasi dok automobil miruje i kada u vožnji oduzmete gas (kočite motorom), generator puni baterije i tako nadoknađuje deo energije potrošene na ubrzanje. Takođe, vožnja "u rikverc" realizuje se isključivo pomoću elektromotora (zbog nepostojanja menjačke kutije), tačnije promenama "polova" na dotoku energije koji rezultiraju okretanjem elektromotora u suprotnom smeru. Ali, tajna pogona modela Prius i Auris HSD leži u elektromotoru sa sinhrnonim magnetima (MG2) snage 60 kW, koji razvija maksimalni obrtni moment od 207 Nm već pri 0 o/min (sve do 13.000 o/min), čime se ostvaruju odlična ubrzanja i međuubrzanja. U Toyoti ističu da kompletan sklop ima snagu od 136 konjskih snaga.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Auris HSD nudi nekoliko načina rada pogonskog sistema, koji se biraju preko dugmića smeštenih ispred ručice menjača. Najčešće smo vozili u "default" modu, koji kombinuje električni i elektro-benzinski pogon. Vozač može izabrati i mod EV, za vožnju koja podrazumeva isključivo angažovanje elektromotora. Ali, Auris HSD je hibrid, a ne elektreični automobil, pa vožnja samo na elektromotor može trajati samo 2 kilometra, pri brzini od 50 km/h. Na "otovren put" izlazite uz pritisak na prekidač PWR (Power) Mode, koji obezbeđuje najbolje performanse iz nešto višu potrošnju goriva.

 

"Hibridni Auris nije automobil čije performanse su žrtvovane zbog interesa ekologije. Automobil je iznenađujuće dinamičan, a bez problema podnosi brzine i veće od 180 km/h. Vozač ni u jednom trenutnku neće osetiti promenu sistema pogona. Prelazak sa benzinskog na elektropogon ili obrnuto, odvija se sasvim neprimetno. Ručica menjača je samo zanimljivi joystick koji se bira način rada bestepenog menjača. Vozač može samo izabrati pogon nazad, pogon napred ili položaj za kočenje motorom (oznaka B), kada se intenzivnije pune baterije." - ističe Petrović.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Potrošnja

Tokom višednevnog testiranja, najviše kilometara smo prešli u Beogradu i okolini, i zabeležili smo prosečnu potrošnju od 5,7 litara na 100 pređenih kilometara, uz prosečnu brzinu na kompletnom testu od od 53 km/h. Vožnja na elektro pogon najviše je bila zastupljena u gradskim uslovima, pri brzinama od 30 do 50 km/h, i tada je putni kompjuter beležio potrošnju oko 4,0 l/100 km. Na autoputu, pomoć elektromotora je i najmanja. Pri brzinama oko 130 km/h, skoro je nemoguće zabeležiti potrošnju manju od 7,8 l/100 km. Uz pažljivu vožnju, nije nemoguće postići i potrošnju koju proizvođač deklariše. Zanimljivo je da smo iz Zrenjanina do Beograda zabeležili prosečnu potrošnjuu od 3,8 l/100 km, ali klima uređaj je bio isključen, a maksimalna brzina nije prelazila 55 km/h.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

Zaključak

Toyotu Auris HSD sigurno neće kupiti neka slavna ličnost, iako je potrošnja goriva još manja nego kod modela Prius. Razlog je jednostavan - izgleda sasvim normalno, kao svaki drugi Auris. Dakle, za one koji svoju brigu o životnoj sredini žele da javno demonstriraju, najbolje rešenje je Prius. Ali, hibridni Auris neće regrutovati svoje vlasnike samo iz redova egzibicionista, već će vlasnici ovakvog automobila biti oni koji žele sebi da priušte unutrašnje zadovoljstvo i realnu uštedu.

I na kraju, cena. .Cena modela Auris HSD Luna iznosi 24.050 Eura. Tokom stimulativne akcije Fonda za zaštitu životne sredine Republike Srbije i u cilju podsticanja korišćenja i prodaje automobila sa značajno manjom emisijom štetnih gasova, Toyota Srbija automobile na hibridni pogon robnih marki Toyota i Lexus, nudi sa dodatnih 100.000 dinara popusta koje subvencioniše ovaj fond. Pored navedenih pozitivnih osobina, razloga za kupovinu Toyote Auris HSD ima jako puno. Smanjena potrošnja, ekološka svest i karakteristike odličnog porodičnog automobila. Toyota ističe i niže servisne troškove, kao i nepostojanje komponenti kao što su alternator i starter. Za Auris HSD već sada Toyota nudi 5-godišnju garanciju (ili 100.000 pređenih kilometara, u zavisnosti šta pre nastupi) na sve hibridne sklopove, a garancija na ceo automobil je 3 godine ili 100.000 pređenih kilometara.

Testirali smo: Toyota Auris HSD - Kada učenik nadmaši učitelja

 

Toyota Auris HSD - Specifikacija  
 Tip motora: Benzinski, atmosferski + Elektromotor
 Broj cilindara / ventila: 4 / 4
 Zapremina motora (cm³): 1.798
Maksimalna snaga (kW / o/min): 100 / -
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): 207
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h): 180
 Ubrzanje 0-100 km/h (s): 11.4
 Potrošnja (grad, otvoreno, kombinovano): - / - / 3.8
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L): 279
 Zapremina rezervoara (L): 45
 Masa automobila / nosivost (kg): 1380 / 425
 Dimenzije pneumatika: 215/45 R17
 Dužina automobila (mm): 4245
 Širina automobila (mm): 1760
 Visina automobila (mm): 1510
 Međuosovinsko rastojanje (mm): 2600
 Cena testiranog modela (EUR):  24 050

 

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

 

Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija

Adresa: Zrenjaninski put 26, 11210 Beograd
Tel: +381 (0)11 2090 901
Fax: +381 (0)11 2090 902
Web: www.toyota.rs

 

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje