AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Do sada su se korejski "napadi" na evropsku srednju klasu razbijali o obalu. Ali, sada će Evropljani sigurno dobro "ukvasiti pantalone", jer su talasi previše visoki, i prelivaju daleko od obale. Pitate se zašto? Zato što je vreme nedefinisanog oslanjanja, "čudnog" dizajna i nemaštovitog enterijera Hyundai automobila daleko iza nas. To nam je pokazao i novi južnokorejski predstavnik srednje klase. Njegovo ime je Hyundai i40...

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Hyundai predstavnik srednje klase, model i40, predstavljen je najpre kao karavan, prošle godine u Ženevi. To je neobičan korak, ali ipak logičan, jer u srednjoj klasi ova karoserijska verzija čini više od polovine prodaje. U Koreji i u Rüsselsheimu, sedištu razvojnog centra kompanije Hyundai, pažljivo su analizirali navike i potrebe vlasnika karavana srednje klase, jer Hyundai očekuje da u 2012. godini u Evropi proda oko 60 hiljada primeraka modela i40, a cilj je da se bori za plasman u pet najrodavanijih modela u svom segmentu.

Dizajn

Ovo je definitivni kraj "nemasnih" i "neslanih" Sonata. Hyundai i40 je izabrao sopstveni "fluidni" pravac, odnosno put izraženijih dizajnerskih linija, sa mnoštvom ivica, talasa i oblina. U svakom slučaju, ovo je originalan, elegantan, masivan, agresivan automobil, koji nam još jednom dokazuje da se uspeh karavana ne meri samo veličinom prtljažnika. Visoki bokovi i debele kvake, već u startu sugerišu na sigurnost, a izdužena bočna linija sa "jakim" zadnjim bokovima, naglašava eleganciju. Zadnji deo nije samo produžena i uzdignuta "zadnjica" limuzine, što je kod ovog automobila i nemoguće, jer je predstavljen pre limuzine! Naravno, tu su i neizostavne LED diode, integrisane u prednje svetlosne grupe, koje privlače veliku pažnju svojim atraktivnim dizajnom.

Dužina od 4.770 milimetara (identično kao VW Passat Variant) predstavlja formulu uspeha, odnosno prostranog enterijera. Međuosovonsko rastojanje iznosi 2.770 milimetara, a visina od 1.470 mm ubraja ga među niže karavane u srednjoj klasi.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Enterijer

Sedimo u modelu Hyundai i40 u paketu opreme Style, što znači da je automobil opremljen mnoštvom lepih i korisnih funkcija, kao što su priključak za USB, iPod, AUX, funkcija Bluetooth... Sedišta su velikih dimenzija, i pružaju odličan oslanac za sve delove tela. Vladan Petrović je enterijer ocenio visokom ocenom.

 

"Poziciju za volanom lako će pronaći svaki vozač, bez obzira na gabarite. Instrument tabla je jednostavna, pa tako i vozač koji nikada nije vozio Hyundai automobil, neće imati problem da se navikne na  poziciju i način funkcionisanja komandi. U automobilu je prijatno i komforno, jer su sedišta velikih dimenzija, iako bi mogućnost da se sedište spusti malo niže od sadašnje donje granica dobro došla, kako bismo lakše uspostavili "komunikaciju" sa automobilom u toku vožnje. Svi prekidači su postavljeni na dohvat ruke, a na intrument ploči vlada savršen red. Komande na središnjoj konzoli su velike i dobro dostupne. Komande ručne kočnice, "hill holdera" i parking senzora su na odličnoj poziciji, i primećujem da ovo rešenje imaju i nemački premium modeli. Materijali su odlični, prijatni za oko, ali i na dodir.Što se dizajna tiče, mogu reći da enterijer izgleda jednako "fluidno" kao i eksterijer automobila." - istakao je Vladan Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Čak i kada se prednja sedišta pomere unazad do kraja (električnim putem), putnici pozadi neće biti dramatično "zakinuti" za komfor sedenja. Uzdužni prostor između prednjeg i zadnjeg naslona sedišta se kreće od 700 do 960 mm, što je srednja vrednost u segmentu. Hyundai i40 dobro stoji u sa najvažnijom "srpskom disciplonom" - prtljažnikom. Kada smo otvorili glomazna vrata, sačekalo nas je preko 0,5 m3 prtljažnog prostora. Tačan podatak nam govori da zapremina prtljažnika iznosi 553 litra. Nemamo razloga korejskim inženjerima da ne verujemo, jer dužina dna iznosi 1.130 mm, širina 1.010 mm i visina 480 mm. Prtljažnik je savršeno praktičan, sa idealno ravnom podlogom, bez ikakvih izbočina ili udubljenja, što značajno olakšava manipulisanje prtljagom. Naravno, nasloni zadnjih sedišta se mogu preklopiti. Iako se tada ne dobija idealno ravna površina, obezbeđuje se prostor za nesmetan utovar predmeta dužine i do 1,8 metara, a kada se prednje sedište pomeri do kraja napred, u i40 je moguće staviti predmet dužine i do 2,2 metra. Prag prtljažnika ima visinu od 595 mm iznad zemlje.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Motor

Dve trećine prodaje modela i40 će činiti turbodizeli. Kupci u ovom segmentu se najčešće odlučuju za turbodizel zapremine 2 litra, ali kod modela i40 je drugačija situacija. Umesto dvolitarskog turbodizela, Južnokorejci nude motor zapremine 1.685 cm3, koji je dostupan u dve verzije snage: slabiji razvija 85 kW i 260 Nm, a snažniji 100 kW i 325 Nm. "Naš" test automobil je bio opremljen slabijom verzijom agregata 1.7 CRDi, uparenog sa šestostepenim manuelnim menjačem (uz snažniji motor se može dobiti automatski menjač sa istim brojem stepeni prenosa). Agregat razvija maksimalnu snagu od 115 KS pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 260 Nm, u rasponu obrtaja od 1.250 do 2.750 o/min. Iako na papiru maksimalnih 115 konjskih snaga ne deluje dovoljno za automobil mase 1,5 tona, u realnosti je drugačije, što nam je potvrdio i višestruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

"Naravno da od slabije verzije turbodizela ne možemo očekivati zavidne performanse, ali ovaj motor se veoma dobro "nosi" sa teškim karavanom, što smo videli i kod modela ix35. Slabosti ovog motora možemo videti samo do 1.900 o/min, gde motor slabo reaguje na pedalu gasa i prilično je trom. Međutim, iznad 2.000 o/min, veoma je temperamentan, a dinamično ubrzanje traje sve do 4.300 o/min, kada ponovo gubi "dah". Smatram da su korejski inženjeri uradili odličan posao, jer upravo u rasponu od 2.200 do 4.300 o/min motor daje najviše snage, što je idealno za bezbedno preticanje. Pored toga, motor oduševljava uzornom kulturom rada. Vibracije motora su sasvim eliminisane, a izolacija je na zavidnom nivou. Ručica menjača je dobro dizajnirana, a hodovi su kratki i precizni." - ističe Petrović.

Hyundai i40 1.7 CRDi iz mesta do 100 km/h stiže za 12,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 190 km/h. A, potrošnja? Kao što je to u praksi više puta dokazano, sve zavisi od toga koliko pritiskate pedalu gasa. Vožnja pri ustaljenoj brzinom od 100 km/h znači potrošnju od 4,3 l/100 km, a pri maksimalnoj dozvoljenoj brzini na autoputu (130 km/h), agregat će sagoreti i do 6,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. U gradskim uslovima, potrošnja se kreće oko 7 l/100 km.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Oslanjanje

Hyundai i40 ima veoma kvalitetno oslanjanje, koje obezbeđuje minimalno naginjanje karoserije, odličnu udobnost i odličnu stabilnost pri visokim brzinama, čime se prethodnici nisu mogli pohvaliti (kod modela Sonata, oslanjanje je bila slabija strana).

"Hyundai i40 ima odlično izbalansirano oslanjanje točkova, koje u isto vreme obezbeđuje dobre vozne osobine i udobnost. Naš test automobil je bio opremljen pneumaticima dimenzija 205/60 R16, i smatram da je to prava mera za naše puteve prepune rupa i neravnina. Ovo kažem zato što sam video da Hyundai za i40 nudi i felne prečnika 17, pa čak i 18 inča, sa pneumaticima čiji profil može biti 45. Felne prečnika 18 inča čine automobil lepšim, ali vozač će njihovu prednost osetiti samo na kvalitetnim putevima. Prijatno iznenađuje izolacija oslanjanja, jer do kabine dolaze samo tupi "filtrirani" zvuci oslanjanja i pneumatika. Sve pohvale zaslužuje i dinamika, iako zabava u vožnji nije nešto što možemo posebno istaći. Test automobil se i pri brzini od 180 km/h ponašao kao riba u vodi, a vozaču je pružao osećaj vrhunske sigurnosti. Takođe, u krivinama se oseća dobra stabilnost. Volan je precizan, a "ležanje" u krivinama je dobro, ali treba imati u vidu da karavan ima višak "lima" pozadi, pa se ne treba poigravati sa zakonima fizike. Uostalom, ovo je putnička krstarica, koja ne služi za "jurcanje" na kratkim relacijama. Ovo je automobil koji će svom vlasniku pružiti dobru udobnost i vrhunsku sigurnost na dugim putovanjima. I kod ovog modela moram istaći prejaku funkciju elektro pojačivača volana. Volan bi trebao biti direktniji." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

Zaključak

Razmotrili smo sve aspekte modela Hyundai i40, i za evropske i japanske konkurente nemamo dobre vesti. Hyundai se po kvalitetu i dizajna "opasno" približio najboljima u srednjoj klasi. Ima svež dizajn eksterijera i enterijera, kvalitetne materijale, štedljiv motor i dobre vozne osobine i čini nam se da ničim dramatično ne zaostaje za svojim konkurentima.

A sada, ne tako prijatan deo priče za ovog južnokorejskog lepotana, a to je cena, koja za testirani model Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi u Style paketu opreme, iznosi 24.290 evra. Možda se nekom za ovakav automobil cena ne čini previsoka, ali s obzirom na iznose novca koje treba izdvojiti za konkurentske modele, kao što je Ford Mondeo, Toyota Avensis, Mazda6 ili Renault Laguna, izbor neočekivano postaje komplikovan, ili bar ne tako jednostavan.

Testirali smo: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi

 

 Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi  
 Tip motora:  Turbodizel Common-Rail
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1685
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  85 / 4000
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  260 / 1250 - 2750
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  190
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,9
 Potrošnja (prosečna na testu):  5,5
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  553 / 1.719
 Zapremina rezervoara (L):  70
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.514 / 636
 Dimenzije pneumatika:  205 / 60 R16
 Dužina automobila (mm):  4.770
 Širina automobila (mm):  1.815
 Visina automobila (mm):  1.470
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.770
 Cena testiranog modela (EUR):  24.490

 

Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Uvoznik: Hyundai Auto Beograd
Adresa: Milutina Milankovića 7V (Treći bulevar) 11070 Novi Beograd, Srbija
Tel.: 011 / 22 52 500
Fax: 011 / 22 52 503
Web: www.hyundai.rs


Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Testirali smo: Renault Captur 1.5 dCi

Želite SUV? Pokušajte da navedete nekoliko razloga. Zato što dobro izgleda? Zato što je praktičan? Zato što ima nešto veću visinu - onakvu kakvu su imali normalni automobili pre dvadeset godina? A, pogon na sve točkove vam nije potreban, zar ne? Upravo smo naveli neke od razloga za rađanje modela Renault Captur...

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Nova Toyota Corolla u Srbiji - Online test (aktuelizovano u 12:01)

Bez Corolle se ne može! Najprodavaniji automobil na svetu dolazi u svojoj jedanaestoj generaciji na srpsko tržište. S obzirom na popularnost sedana u našoj zemlji i na tradicionalni kvalitet Toyote u ovom segmentu, u uspeh ovog modela ne treba da sumnjamo. Danas prvi put vozimo novu generaciju modela Corolla. Budite sa nama, jer ćemo vam uživo prenositi utiske iz vožnje...

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Testirali smo: Nissan Juke Nismo

Prosečno upućenom Evropljaninu, naziv Nismo ne znači puno, a mlađe ljubitelje automobila, asociraće na nekakvu simulaciju. U Japanu, Nismo je legenda koja je u potpunosti uporediva sa evropskim sportskim odeljenjima kao što su Mercedes-ov AMG ili BMW-ov M. Na našim putevima smo isprobali najdostupnijeg člana Nismo porodice - Juke Nismo...

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Test -Toyota RAV4 2.2 D-CAT AT 4x4 Executive - Samo je nebo iznad

Dok prodaja automobila na većini tržišta Starog kontinenta beleži konstantan pad, jedini segment koji ima rastući trend jeste SUV. Upravo zbog toga su svi modeli u ovoj kategoriji automobila prošli fazu modernizacije i nalaze se u boljoj kondiciji nego ikada. Tokom višednevnog testa smo proverili koliko je nova, četvrta generacija Toyote RAV4 - rodonačelnika SUV segmenta, spremna za borbu sa konkurentima...

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Test: Mazda CX-5 2.0i AWD Challenge

Mazda nas je dve godine pripremala za revoluciju. Pod nazivom Skyactiv Technology, prezentovana je nova generacija SUV modela - novi su motori, menjači, oslanjanje, platforma i na kraju dizajn. Pred nama je prvi automobil sa logom Skyactiv - 4,5-metarski SUV model CX-5. Umesto uobičajenih turbodizela, na testu smo imali atmosferski benzinski motor uparen sa manuelnim menjačem...

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Testirali smo: VW Golf 2.0 TDI DSG Highline - Kralj

Navikli smo da Volkswagen Golf postavlja standarde u nižoj srednjoj klasi, i zato je na novu, sedmu generaciju najprodavanijeg automobila u Evropi, usmerena velika pažnja javnosti. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da dobijemo odgovor na pitanje, da li je kralj segmenta ostao veran tradicionalnim kvalitetima. Krenimo redom...

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Testirali smo: Nova Mazda 6 CD175 A/T Revolution

Potpuno nova, treća po redu Mazda 6 pripremljena za modelsku godinu 2013, spada u najzanimljivije novitete ove godine, posebno u konkurenciji evropske srednje klase. Ljudi se za njom okreću, odlično se vozi, ima štedljive i snažne motore. Novu "šesticu" smo isprobali sa najsnažnijim turbodizel motorom zapremine 2.2 litra i u najbogatijem paketu opreme Revolution...

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje