AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia predstavlja veliki izazov pri izboru gradskog automobila. Model koji smo testirali ima atraktivan paket opreme, agregat umerene potrošnje i odličnu praktičnost, koja je neretko presudna u urbanoj svakodnevnici. Pred nama je, sigurno, najsimpatičniji Škodin proizvod svih vremena...

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Nova Škoda Fabia okarakterisana je svim onim vrednostima koje su privukle više od 1,5 miliona kupaca prve evolucije. Prelep dizajn, kvalitetni motori, dobro ponašanje na putu, posebno kvalitetna završna obrada prvi su zaključci sa testa novog lepotana iz Mlade Boleslave. I dizajnerski i funkcionalno, ali i kvalitativno Fabia je već sa prošlim modelom odmakla od onoga što smo nekada s podsmehom nazivali Škoda. Iako o ukusima ne treba raspravljati, teško da se novi lepotan iz Mlade Boleslave neće dopasti nekom. Jasno je da je evolucija, a ne revolucija bio recept prilikom dizajniranja nove Škode Fabie. Uostalom, potpis na dizajn nove Fabie dao je šef dizajna u Volkswagenu, gospodin Murat Gunak, čiji je prvi komentar na izgled nove Fabie bio: "To će biti Mini-killer!" Muratova asocijacija rezultat je i jednog dizajnerskog trika, koji je primenjen na Miniju, a to je crni B stub, koji jasno optički razdvaja gornji i donji deo automobila.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Prednja svetlosna grupa, preuzeta od Roomstera, uliva novu dozu sampopouzdanja novom izgledu, a bočne linije su dosta mekanije prijatnije za oko nego kod prethodnika. Kao i kod prethodne Fabie i Octavie, prednja maska automobila spojena je sa poklopcem motora, a hromirani prednji deo sigurno će bolje poznavaoce asocirati na model 1201 iz pedesetih godina prošlog veka. Iako izgled zadnjeg dela automobila mnogi porede sa novim Swiftom, nova Škoda Fabia je originalan proizvod, sa jasnim individualnim elementima. Svojim merama (3992 x 1642 x 1498 mm) novo kompaktno vozilo Škode spada među najveće autombile u klasi, što se može osetiti i kada se sedne u automobil. Putnici u prednjem delu već tradicionalno uživaju u solidnom prostoru, ali će zato prijatno iznenađeni biti svi oni koji budu sedeli pozadi. Prostora za kolena ima sasvim dovoljno, i putnici pozadi sigurno se neće žaliti čak i na dugim putovanjima.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Položaj za volanom nove Fabie vrlo lako se pronalazi. Volan je podesiv po visini i dubini, i sve u automobilu je upravo tamo gde i očekujete da bude. Ergonomija u automobilu je vrhunska u klasi, a posebnu pohvalu dizajnerima Škode upućujemo za čak dva pretinca za sitnice ispred suvozača (vazdušni jastuk pomeren je ka vetrobranskom staklu), kao i za lepa rešenja za odlaganje sitnica u vratima. Mnogi od konkurenata mogu se samo sakriti pred izgledom enterijera "male" Škode. Gornji deo kokpita je masivan i na njemu su instalirani ventilacioni otvori odličnog klima uređaja, koji reaguje munjevito. Donji deo kokpita je u elegantnoj bež boji, koja se u ovom slučaju odlično slaže sa crnom. Središnji deo instrumentalne table rezervisan je za audisistem Škoda, ali i komande klima uređaja, koje su podignute visoko kako ne bi smetala ručica menjača pri šaltanju u treći i peti stepen prenosa. Posle zauzimanja odličnog položaja za volanom, bićete oduševljeni odličnim kožom obloženim četvorokrakim volanom, koji se prosto lepi za ruke.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Kao što smo već istakli, posebnu pažnju Škodini inženjeri i dizajneri posvetili su ostavama za sitnice, koje mogu ulepšati eksploataciju automobila na dužim putovanjima. To se odnosi na dva pretinca za sitnice ispred suvozača, ali i rešenja u vratima, gde je moguće vertikalno odližiti čak flašu od 1,5 litara zapremine! Bravo za Škodu! Za one kojima ni to nije dovoljno, na raspolaganju je fioka ispod suvozačevog sedišta, kao i rasklopivi naslon za ruke između vozača i suvozača. Prtljažnik je povećan sa 260 na 300 litara zapremine, a poboljšan je i pristup prtljažniku, što govori i podatak da je moguće smestiti predmete širine do 958 mm. Kada se obore zadnja sedišta, zapremnina prtljažnika se povećava na 1.163 litra. Zadnja klupa deljiva je u razmeri 60:40. Za svaku pohvalu je i mogućnost da se sedište za dete učvrsti sa Top-tether pojasom, koji ograničava kretanje gornjeg dela sedišta prema napred u slučaju frontalnog sudara.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Model koji nam je na testiranje omogućila kompanija Autočačak, uvoznik automobila marke Škoda, bio je opremljen savremenim benzinskim 1.4-litarskim agregatom koji razvija 86 konjskih snaga. Ovaj agregat, iako ima 4 ventila po svakom cilindru, nije potrebno "vrteti" u visoke obrtaje, da biste bili zadovoljni njegovim performansama. Veliki maksimalni obrtni moment od čak 132 Nm na raspolaganju je već pri 3.900 o/min, što je rezultat za svaku pohvalu, s obzirom da je u pitanju atmosferski benzinski agregat. Maksimalna brzina iznosi 173 km/h, а zamerku ćemo uputiti na preveliku buku u automaobilu pri brzinama većim od 120 km/h, ali ipak treba imati u vidu da je Škoda Fabia automobil namenjen prvenstveno eksploataciji u gradskim uslovima. Kada smo već kod zamerki, ne možemo a da ne spomenemo preglednost, odnosno nepreglednost u vožnji po vijugavim putevima, kada B stub počinje da predstavlja veliki problem, zaklanjajući veliki deo krivine. Ponašanje Škode fabie na putu je za svaku pohvalu. Menjač je nemački precizan, a hodovi su relativno kratki. Vešanje nove Fabie predstavlja kompromis izmedu udobnosti i agilnosti. Iako u automobil stiže puno povratnih informacija sa podloge, Fabia se fantastično pokazala na neravnom i izboranom asfaltu. Zrelost nove Fabie otkriva se i pri visokim brzinama. Bez obzira što se radi o gradskom automobilu, Fabia uliva poverenje i čvrsto se drži zadate putanje pri brzinama većim od 120 km/h. Potrošnja na otvorenom putu iznosila je oko 6 litara benzina, dok se u gradu penjala i preko 9 litara benzina na 100 pređenih kilometara (sa uključenim klima uređajem).

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

Cena nove Škode Fabie opremljene 1.4 16V benzinskim motorom, u "Ambiente" paketu opreme iznosi 13.000 eura, što je u odnosu na ono što pruža sasvim opravdano. Za one kojima je to prevelika suma novca, Škoda nudi 1.2-litarski agregat i "Classic" nivo opreme, model za koji je potrebno izdvojiti 9.982 sa carinom i PDV-om. - Nivo opreme "Classic": 5 vrata, servo upravljač podesiv u dve ose, čelične felne prečnika 14", branici u boji vozila, zadnja svetla za maglu, tonirana stakla, centralno zaključavanje, Airbag za vozača, imobilazer, farovi podesivi po visini, priprema za radio aparat sa 4 zvučnika i radio antenom, dva naslona za glavu pozadi, podesiv prednji nasloni za glavu, indikator upaljenih svetala.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Ambiente": "Classic" + Airbag za suvozača, ABS + MSR, klima uređaj sa poluautomatskom regulacijom, putni komjuter, el. podizači prednjih stakala, vozačevo sedište podesivo po visini, el. podesivi retrovizori sa grejačima, deljiva zadnja klupa 1/3, kutija za odlaganje ispod suvozačevog sedišta, prednja svetla za maglu.

Test - Nova Škoda Fabia 1.4 16V - Schwabia ide dalje!

- Nivo opreme "Elegance": "Ambiente" + daljinsko centralno zaključavanje, digitalni klima uređaj (Klimatronik), aluminijumske felne prečnika 14", suvozačevo sedište podesivo po visini, kutija za odlaganje sitnica ispod vozačevog sedišta, dodatna 4 zvučnika, halogeni farovi sa DE modulom, prednji naslon za ruku, patosnice, nosač za naočare. Goran Sarić - Automagazin

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Oliver Solberg - Toyota GR Yaris Rally1
Slika nedelje