AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Poslednjih nekoliko godina u klasu koju nazivamo terenci uguralo se mnoštvo raznih SUV-ova, SAV-ova i Crossovera, što uz solidne terenske sposobnosti nude i obilje luksuza za putnike. Istinski terenci na neki način su istisnuti u drugi plan, jer su za želje razmaženih kupaca odjednom postali sirovi i neudobni. Ali, Mitsubishi, koji skoro 3 decenije proizvodi terenski Pajero, ima kvalitetan odgovor...

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Mitsubishi Pajero je jedan od najprodavanijih japanskih terenaca teške kategorije. Dobro pogođena kombinacija goropadnog, a otmenog izgleda, luksuzne unutrašnjosti i nepoderive mehanike, sa odličnim 4x4 pogonom, ostavlja dubok trag na tržištu prestižnih terenaca. Ovo je jedan od onih ozbiljnih terenaca čiji je izgled davno nadmašio jednostavnu potrebu za "šminkom". Četvrta generacija atraktivnog terenca svojim dimenzijama, opremljenošću i voznim osobinama, uliva poverenje, ali u isto vreme budi onu skrivenu želju za avanturom, naglašavajući kako je spreman za mnoge poduhvate kako po asfaltnim putevima, tako i van njih. Ovo "van" je posebna priča, jer se testirani Pajero u šumi oseća i ponaša kao kod kuće i prema takvim sposobnostima svrstavamo ga u krug odabranih. Bogata oprema testiranog modela još više je povećala osećaj ekskluzivnosti i moći.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Strahopoštovanje. To je prvi osećaj koji se probudio u meni posle prvog susreta sa Pajerom. Čak 1,9 metara visok i opremljen tipičnom hromiranom prednjom maskom, novi Pajero izgleda izuzetno kompaktno i dinamično, za razliku od uobičajenih, velikih i "kockastih" terenaca ove klase. Pozadi, prvo u oči upada veliki rezervni točak na vratima koja se otvaraju u stranu. U celini gledajući, profil četvrte generacije off-roada slavnog imena izgleda izuzetno dinamično, možda najviše zahvaljujući kratkom prednjem prevesu. Sve u svemu, kompaktno, atraktivno i upravo ono što smo očekivali od jednog modernog terenca, sa kojim možete sa svojim prijateljima ići skupa u lov na divljač (ali i one pitome "životinjice"), ali isto tako Pajero je automobil u kojem ćete se osećati lepo i biti predmet pažnje kada krenete sa suprugom na omiljenu pozorišnu predstavu. Najgrublje off-road strasti novog Pajera smiruje luksuzno okruženje paketa opreme INTENSE, više primerenog prestižnoj limuzini nego surovom terencu.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Unutrašnjost Mitsubishi Pajera je robusna, opremljena sa nekoliko pomoćnih ručica za koje se možemo pridržati prilikom off-road avanture, ali koje su nam od velike pomoći prilikom ulaska u ovaj hotel na točkovima. Sve u svemu, uz visok položaj sedenja, osećaj u vožnji je zaista impresivan. U ovakvom Pajeru svako se oseća kao kralj. Uz kožom obloženu unutrašnjost, upravljač i ručicu mjenjača, "naš" Pajero bio je opremljen i elektropokretačima za sva 4 prozora i spoljnim grejanim ogledalima, električno pokretanim staklenim krovnim prozorom sa štitnikom protiv sunca, fantastičnim Rockford audio sistemom, preklopivim trećim redom sedišta, zatamnjenim staklima, automatskim klima uređajem i odvojenim komandama za klima uređaj za putnike koji sede u zadnjem delu automobila. Dakle, filozofija "sirovosti i grubosti" potpuno je napuštena u unutrašnjosti. Preglednost i dostupnost svih instrumenata je veoma dobra, a inače udobnim sedištima zamerimo što nemaju bolja bočna uporišta. Zapremina prtljažnika iznosi 215 litara, u slučaju rasklopljnog trećeg reda sedišta, do preko 1.700 litara, sa preklopljnim zadnjim sedištima, što je za svaku pohvalu.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Ispod poklopca testiranog Pajera kucalo je dizelsko srce sa 170 konjskih snaga, što je, prema našem ubeđenju, najbolji izbor za ovakvog terenca. Na našu radost, savremeni agregat u testiranom primerku bio je uparen sa petostepenim automatskim menjačem, koji nas je, iskreno rečeno, oduševio svojim karakteristikama. Moćan zvuk koji se javlja pri svakom dodavanju gasa izgledao je kao rika dinosaurusa. Ipak, u šumi ta buka sa sobom nosi i 373 Nm Obrtnog momenta, dostupnih već pri 2.000 o/min, što ovaj automobil čini nezaustavljivim. Testirani agregat je zapremine 3.200 kubnih centimetara i predstavlja pravi primer moderne tehnologije, sa dve bregaste u glavi i 16 ventila. Zahvaljujući ogromnim "zalihama" Obrtnog momenta, ovaj 2300 kilograma težak div iz mesta do 100 km/h ubrzava za 13,2 sekunde i razvija maskinalnih 177 km/h. Kao što smo istakli, sjajni 5-stepeni automatski menjač funkcioniše bez greške. Bilo da ga vozite u automatskom modu, ili da ga šaltate u Manual modu, svoj posao realizuje bez pogovora. Izuzetno je brz, i svako šaltanje traje samo treptaj oka. Da budem iskren, kada sam ručicu menjača prebacio u manual mod, kasnije sam je stalno koristio, jer oduševljava brzinsom šaltanja, koja ne zaostaje od one u Automatkom modu. Napredna elektronika objedinjuje najvažnije parametre brzine, broja obrtaja, otvorenosti gasa i ubrzanja ili usporenja i u odnosu na ove parametre prilagođava rad menjača u automatskom modu. Treba istaći i kick-down funkciju, koja nas je nekoliko puta dodatno ubrzala prilikom preticanja. Uz sve to, odlično funkcionisanje menjača svelo je potrošnju na otvorenom na oko 8 litara euro dizela na 100 pređenih kilometara, dok će u gradskoj ili off-road vožnji Pajero potrošiti i preko 13 litara "crnog zlata".

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Uz odličan motor, glavni adut ovog automobila svakako je njegov prenos koji mogućava testiranom Pajeru da prođe bilo kuda. Velika masa automobila osigurava da točkovi uvek prođu kroz sloj blata do čvrste podloge, a pogon na sve točkove sa uključenom blokadom diferencijala bez problema će ga poterati uz najoštrije strmine prekrivene blatom solidne dubine. Izbor pogona na dva točka (samo zadnja osovina), na sva 4 točka u visokom modu, zatim pogon na sve točkove u visokom modu ali sa blokadom srednjeg difrencijala i pogon na sva 4 točka sa "reduktorom", vrši se uz pomoć kratke ručice smeštene uz ručicu menjača. Ulazni uglovi na strmine od 36,6 stepeni i silazni od 25 stepeni dovoljno govore o mogućnostima ovog automobila van asfaltnih puteva. Novog Pajera smo vozili pod nagibima i preko 30 stepeni, iako proizvođač navodi da je to moguće izvesti sve do 45 stepeni, a poput amfibije prelazi vodu dubine 70 centimetara. Na asfaltnoj podlozi automobil se ponaša mirno kroz krivine ide bez prevelikog naginjanja. Čak ni zadnji pogon, koji je opterećen velikim obrtnim momentom (u normalim okolnostima treba koristiti samo pogon na zadnje točkove) ne pokazuje značajniju sklonost ka proklizavanju, što smo najbolje mogli isprobati po snegom prekrivenim asfaltu na vijugavim putevima planine Tare. Ipak, jurnjava i slalom vožnje kroz krivine nisu baš najpogodnija opcija za Pajera, zbog nedirektnog volana, mekanog vešanja i glomaznosti.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Uz ovako kompletan paket opreme, snažnu motorizaciju i visok nivo sigurnosnih sistema (aktivnih i pasivnih) Pajero nije mogao biti ni posebno jeftin. Ali, cena sa carinom i PDV-om od 52.507 eur opravdana je u svakom detalju automobila kojem smo zaista teško mogli naći zamerku. Uostalom, razlika između "šminkerskog" i "pravog" terenskog automobila manifestuje se, na prvom mestu, u ceni. Kada sednete u ozbiljno koncipiran i konstruisan terenac, njegove vrednosti ubrzo postaju kristalno jasne.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Tehničke karakteristike: Dužina: 4900 mm Širina: 1875 mm Visina: 1900 mm Rezervoar: 88 litara Težina praznog vozila: 2300 kg Ukupna dozvoljena težina: 3030 kg Radna zapremina motora: 3200 cm3 Sistem ubrizgavanja: direktno elektronsko Common-Rail ubrizgavanje sa centralno postavljenim ventilima za ubrizgavanje, zadovoljava Euro 4 normu Snaga motora: 170 KS Najveci obrtni moment: 373 Nm pri 2.000 o/min Maksimalna brzina: 177 km/h Ubrzanje: 0-100 km/h 13,2 s Potrošnja Grad: 13,2 Potrošnja van grada: 8,4 Menjač: Automatski 5-stepeni Vešanje: Napred - Dvostruke spiralne opruge sa stabilizacionom polugom Nazad - Višespojne spiralne opruge sa stabilizacionom polugom Kočnice: Napred - prečnik diska 332 mm Nazad - prečnik diska 332 mm

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Testiranje Mitsubishi Pajera četvrte generacije iskoristili smo i za probu navigacionog uređaja GARMIN Nüvi 660T, i posle prve test vožnje sa Garmin uređajem možemo reći da je 660 T najjednostavniji navigacioni sistem kojim smo ikada rukovali. GARMIN je napravio uređaj čijim se rukovanjem ovladava za dva minuta, a odlikuje ga izuzetna preciznost. Dovoljno je dotaknuti veliki pregledan Touch-screen i funkcija je odabrana. Osobi koja nikada nije ni videla navigacioni sistem objasnili smo kako radi, i bez čitanja upustva, za 2 minuta, odabrala je adresu na koju smo želeli ići i aktivirala vođenje. Više informacija o GARMIN navigacionim uređajima za automobile možete pronaći klikom na LINK.

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - Luksuzan vladar terena

Goran Sarić - Automagazin

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje