AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Znojave ruke, prolamanje gromova iz auspuha, snažno lupanje srca i miris spaljenih pneumatika - to su naše prve asocijacije posle upoznavanja sa novom generacijom modela Renault Megane RS 265 Cup. To je automobil miljama udaljem od svakodnevne automobilske scene i zato nam u testiranju ovog sportskog modela, svojim velikim vozačkim znanjem i iskustvom, pomogao višestruki reli šampion Srbije, Vladan Petrović...

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Volkswagen ima Golf GTI, Opel Astru OPC, Mazda 3 MPS, SEAT Leon Cupru, a Renault Megane Sport. Ovo je model, koji se od svoje skromnije "braće" ne razlikuje samo po ceni i stepenu opremljenosti, već najviše po onom što krije ispod "lima" i po onome što je sposoban da uradi na putu. Tamo, gde serijski modeli počinju da gube dah, ovaj sportista tek počinje, a njegova borba sa zakonima fizike, daleko je od očekivanja "običnog" vozača.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Enterijer

Odmah nakon što je zauzeo poziciju za volanom, pitali smo Petrovića za prve utiske. "Moje lično mišljenje je da Megane RS, koji važi za najbrži hot-hatch na svetu, zaslužuje više sportski enterijer. Osim odličnih sportskih sedišta, nožnih komandi, žutih pojaseva i šavova na volanu i ručici menjača, ništa više ne naznačava da sedite u automobilu koji ispod haube ima agregat od 265 konjskih snaga. Ručica menjača u ovom automobilu definitivno zaslužuje drugačiji oblik, treba da bude manja i da se jasno distancira od one u modelu Megane 1.5 dCi. Isto se odnosi i na volan. Moram priznati da je ovo moj lični utisak, kao sportski orjentisanog vozača. Stručnjaci u Renault Sportu su verovatno želeli da ovaj sjajan sportski model približe što većem broju "običnih" vozača, ali ovo nikako nije običan automobil. Renault Megane RS je kao biser među perlama, u odnosu na ostale modele ovog francuskog proizvođača. U svakom slučaju, moram da pohvalim sportska Recaro sedišta, koja u krivinama pružaju vrhunski oslonac za telo." - izjavio je Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Motor

Podsetimo, Megane RS pogoni benzinski 4-cilindarski 2.0 Turbo motor, koji u 2012. godinu ulazi sa novom "porcijom" snage, kojom se ranije mogla pohvaliti samo verzija Trophy. Zahvaljujući povećanju pritiska turbopunjača sa 2,3 na 2,5 Bara i promenama na usisnom sistemu, agregat razvija 265 KS pri 5.500 o/min, a maksimalni obrtni moment od 360 Nm, veći je za 20 Nm i dostupan je u rasponu obrtaja od 3.000 do 5.000 o/min. Odnos snage i mase iznosi 141 kW po toni. Snaga se na prednje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača.

Vladan Petrović je najpre isprobao automobil sa ESP sistemom u modu Sport, koji dozvoljava više kontrolisanog proklizavanja, a zatim je zadržao komandu, i aktivirao Sport mod sa isključenim ESP sistemom i show je mogao da počne. ESP sistem se uvek kod novog startovanja agregata automatski prebacuje u Normal mod (uključen ESP sistem).

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

"Kada se komandom ESP sistema aktivira Sport mod, broj obrtaja u fazi mirovanja raste, zvuk postaje drugačiji, a motor tek tada isporučuje maksimalnu snagu (u Normal modu je dostupno 250 KS). Kao što sam i očekivao, Megane RS je veoma snažan automobil i to pokazuje na svakom pređenom metru. Snaga se postepeno razvija u niskom režimu obrtaja, a izraženiji "potisak" se oseća već posle 2.000 o/min. Zanimljivo je da motor snagu razvija harmonično. Snažno povlači sve do 6.000 o/min, što je za svaku pohvalu, jer ne postoji takozvana turbo rupa, pa je moguće lakše kontrolisati snagu u krivinama, a samim ti je efikasnije koristiti. Ako hoćemo da izvučemo maksimum iz motora, moramo ga držati u visokim područjima obrtaja. Za svaku pohvalu je osobina motora da se vozi bez "nervoze" i preteranog napora u svakodnevnom saobraćaju. Što se manjača tiče, hodovi bi trebali biti kraći. Preciznost je zadovoljavajuća." - ističe Petrović.

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića

Vozna dinamika

"Megane RS na krivudavom putu, oseća kao riba u vodi. U trkačkom žargonu rečeno, "ležanje" je vrhunsko, i to je najveća prednost ovog automobila. To možemo zahvaliti krutoj Cup šasiji, tvrđem oslanjanju i pneumaticima dimenzija 235/35 R19 (deo Cup paketa), koje obezbeđuju snažnu vezu između automobila i podloge. Granica prijanjanja automobila u krivini je predaleka za "običnog" vozača. Za prave ljubitelje sportske vožnje, tu je i mehanička blokada diferncijala, koja sprečava nekontrolisano proklizavanje unutrašnjeg točka u krivinama. Megane RS je serijski opremljen elektronskom kontrolom diferencijala, a u paketu Cup, kojim je opremljen test automobil, dobija se još efikasnija mehanička blokada diferencijala. Zahvaljujući ovom diferencijalu, automobil neće rasipati snagu na točak koji je manje opterećen, čak i ako je podloga dramatično klizava. Volan nije sportski tvrd, iako je njegov otpor veći nego kod "običnog" modela. Užitak bi bio veći, kada bi volan pružao malo više informacija sa podloge. Ali, iako nije simbol sporta, veoma je precizan. Sve pohvale zaslužuje i vrhunski Brembo kočioni sistem" - zaključuje višestruki državni reli šampion.

 

Više o modelu Renault Megane RS, pogledajte na www.renault.rs.

 

Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića
Renault Megane RS 2012 - Komentar Vladana Petrovića



Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje