AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Za nekoliko dana u Srbiji će biti predstavljena nova generacija modela Toyota Avensis, koja će naslediti dobro poznati model predstavljen 2003. godine. Konzervativna, ali udobna, pomalo dosadna, ali štedljiva - u svakom slučaju Toyota Avensis je uvek je bila pravi izbor za promišljene kupce koji mnogo voze. Posle višednevne vožnje, možemo slobodno reći da odlazeća generacija Avensisa u penziju ide uzdignute glave i bez štapa...

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Automobil je sredstvo kojim se stiže od tačke A do tačke B, komforno i sigurno, i sa što manje kvarova. Ovim geslom Toyota se vodi od svog nastajanja, dok je igru neodoljivog šarma i dizajnerskog eksperimentisanja ostavila drugima. Dakle, Toyotu kupuje osoba koja jasno zna šta hoće. Voziće je dugo godina, i pored neupadljivog dizajna, zavlačiće se svom vlasniku pod kožu svakim novim pređenim kilometrom. Upravo je Toyota Avensis bila glavni faktor izgradnje Toyotinog jakog imidža kao kompanije čiji proizvodi važe za pametan i pouzdan izbor. Na evropskom tržištu Toyotina limuzina odlično je kotirana u D segmentu, gde je nadmašila očekivanja najoptimističnijih prognozera.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

O izgledu Avenisa već se puno govorilo, i sigurno svi veoma dobro znaju ovaj izgled. 2006. godine Avensis je prošao i fazu "zatezanja bora", posle čega su usledili novi tržišni uspesi. Avensis nas odmah pridobija hromiranom maskom hladnjaka sa tri poprečne lamele, kojim se bliže primiče plemenitom srodstvu sa Lexusom, a manje uglednom klanu Corolla-Camry. Branici su masivni, a modernija je i grafika svetlosnih grupa. U retrovizore Toyote Avensis instalirani su pokazivači smera. Sveukupno, Toyota Avensis ponosi se pomalo konvencionalnim i ozbiljnim dizajnom, koji Vas neće na prvi pogled oboriti sa nogu. Ali, ne zaboravimo da je dizajn kao žvaka. Na početku jako slatka, ali je brzo izbacimo. Avensis nije presladak u početku, ali zato je dugovečan i dizajn koji će još jako dugo vremena odolevati zubu vremena.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Iako klasična, unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom, a u paketu Soul nudi celovitu opremu. "Unutrašnjost Avensisa odiše kvalitetom. Brižljiva obrada je na granici savršenstva, materijali su prijatni za oko, ali i na dodir. Moram da pohvalim ergonomiju i uređenje prostora i komandi. Instrumenti su izuzetno čitljhivi, zahvaljujući "optitron" osvetljenju. Moram priznati da su manje savršena sedišta. Njihova visina i nagib naslona podešavaju se na isti način, ali na njega se treba priviknuti. Za sve pohvale je i zvučna izolacija, koja na putu do kabine filtrira deo zvuka ionako tihog dizelaša."

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

2.0 D-4D je savremeni turbodizel agregat, koji razvija 126 konjskih snaga. Agragat je naslednik agregata iste zapremine (2 litra), koji je razvijao 85 kW i 280 Nm. Iako povećanje snage nije ni desetoprocentno, u praksi je agregat veoma živahan i pokretljiv. Vladan Petrović otkriva svoja zapažanja vezana za agregat. "Avensis svaku moguću situaciju u vožnji savladava samouvereno. Uz jedva primetno dizelsko "dahtanje", motor bez oklevanja vuče automobil mase skoro 1,5 tona. Veliki obrtni moment (300 Nm) motor drži kostantnim između 2 000 i 2 800 o/min, što je više nego dovoljno da, bez prebacivanja u nižu brzinu, automobil snažno povuče. Naravno, kao i kod svih dizelaša ove snage, najviše oduševljavaju međuubrzanja. Iako se ne razbacuje snagom, Avensis stalno prvocira na traženje granica." Sve pohvale Avensis 2.0 D-4D zaslužuje i za potrošnju. Toyota je na našem testu prosečno trošila 6,8 litara na 100 pređenih kilometara.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Vozačevo okruženje deluje smirujuće. Poduža ručica menjača ne izgleda previše sportski, a ako tome dodamo i ne previše direktan električni servo volav i povišen položaj sedenja, uhvatićete sebe kako se nesvesno prilagođavate pasivnijem temperamentu automobila. "Automobil je veoma udoban, vešanje je mekano podešeno. Ipak, to ne utiče na sigurnost u vožnji, a obezbeđuje izuzetnu udobnost. U kritičnim situacijama volan je isuviše lagan, ali ESP sistem (serijski) reaguje dovoljno rano, i vozača upozorava da mora biti "disciplinovaniji"." - istakao je Vladan Petrović. Što se tiče putnika na zadnjoj klupi, uživaće u prostranosti, ali i tišini. Kod punog opterećenja automobila, najviše do izražaja dolazi nezavisno vešanje sa dvostrukim poprečnim ramenima pozadi. Udoban je, ali i dovoljno robustan da bez ispuštenog "glasa" istrpi napore koje mu naši putevi zadaju.

Test: Toyota Avensis 2.0 D-4D - U penziju uzdignute glave

Toyota Avensis namenjena je onima koji znaju da prepoznaju i cene. To su viokoobrazovani muškarci, uglavnom stariji od 40 godina, nadprosečnih primanja, odnosno svima onima koji žele da uživaju u statusu, a da se pri tom ne ističu previše. Za navedenu vozačku populaciju, kupovina Avensisa sigurno će biti početak jednog dugog prijateljstva. Za volanom ovog automobila retko ćemo videti mlađe vozače, osim ako im tata nije ustupio automobil za izlazak. Za Toyotu Avensis 2.0 D-4D u osnovnom, ali izdašnom, Terra paketu opreme, potrebno je izdvojiti 25.200 Eura, sa carinom i PDV-om. Savremeni turbo-dizel agregat oduševio nas je odličnom kombinacijom elastičnosti i štedljivosti, a treba pohvaliti i njegovu kultivisanost. One koji žele odličan komfor, uz već tradicionalan kvalitet i pouzdanost Toyotinih automobila, ne treba mnogo da se misle.

Toyota Avensis 2.0 D-4D - spcifikacija:
Tip motora:Turbo-dizel motor Common-Rail ubrizgavanje
Broj cilidara / Ventila:4 / 4
Zaprmeina motora (cm3):1998
Maksimalna snaga (KS pri o/min):126 / 3 600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min:300 / 2 000 - 2 800
Maksimalna brzina (km/h):200
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10,6
Potrošnja: grad/otvoreno/prosek (l/100 km):8,0 / 4,9 / 6,3
Dimenzije:
Dužina (mm):4645
Širina (mm):1760
Visina (mm):1480
Međuosovinsko rastojanje (mm):2700
Zapremina prtljažnog prostora (L):520
Masa automobila (kg):1435
Nosivost (kg):535
Cena, sa varinom i PDV-om (Eur):25200

Goran Sarić - Automagazin

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje