AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Prvi Logan je predstavljen 2004. godine. Veliki novi automobil za "par evra" - to su ljudi želeli da čuju. Ali, svako vreme nosi svoje breme. Ono što je bilo zanimljivo pre osam godina, više nije. Da bi nova generacija bila tako uspešna, Rumuni (pardon Francuzi), su se odlučili da modifikuju platformu prethodnika i unaprede paletu motora, dizajn i prošire opremu. Rezultat smo upoznali na Divčibarama, gde je kompanija Renault Nissan Srbija predstavnicima medija predstavila unapređenja novih Dacia automobila.

I pored identične tehnike, dizajn prethodnih generacija Logana i Sandera značajno se razlikovao. I tome je došao kraj. Prednji deo ova dva modela je identičan, a razlikuju se samo po rešenjima zadnjih partija. Karoserija je moderno i jednostavno dizajnirana, a oštra donja linija prednjeg branika, izgleda kao da je inspirisana nekim Audi modelima. Zadnje svetlosne grupe su četvorouganog oblika i zadiru duboko u bokove, a vešto su uklopljene sa vratima prtljažnika. Sandero Stepway je od hatchback verzije viši 40 milimetara, a od baznog modela se razlikuje i po plastičnim štitnicima u donjem delu karoserije. Nova generacija cenovno dostupnih automobila, izgleda simpatično, robusno i atraktivno.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Enterijer predstavlja logičnu kombinaciju jednostavnih funkcionalnih elemenata, tvrde plastike i maksimalne unifikacije sa ostalim modelima ove marke. Instrument tabla nam je poznata iz modela Lodgy. Komande prozora su smeštene na središnjem panelu, što je poznato i vlasnicima dosadašnje generacije ovog popularnog automobila. Opšti utisak je, da su Sandero i Logan značajno napredovali u kvalitetu i dizajnu. Automobili i unutra izgledaju moderno, ergonomija je poboljšana, kao i završna obrada, koja je preciznija nego kod prethodnih generacija. Glavna deviza Dacije je ostala ista. Velika prostranost enterijera i dalje je prednost ovih automobila, što govori i prtljažnik zapremine 320 litara kod Sandera i 510 litara u Loganu. Prtljažnik Sandera je dugačak 77 cm, širok 100 cm i visok 48 cm, a prtljažnik Logana ima dužinu od 99 cm, širinu 93 cm i visinu 53 cm. Kod bolje opremljenih verzija, naslon zadnjih sedišta je deljiv u razmeri 60:40.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

U vožnji je Sandero na nas ostavio dobar utisak. Najviše kilometara smo prešli u modelu Sandero, kojeg je pokretala osnovna motorizacija, 16-ventilski motor zapremine 1.2 litra, koji razvija maksimalnu snagu od 55 kW (75 KS). Motor je uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Izolacija motora i kabine je osetno bolja nego kod prethodnika. Agregat se ne razbacuje snagom, ali potpuno zadovoljava svakodnevne potrebe prosečnog vozača. S obzirom da ima 16 ventila, prilikom preticanja je potrebno ići u više obrtaje.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Orjentacija Dacije na tržišta u razvoju, sa sobom nosi prednost koju svaki vozač u Srbiji oseti, a to je udobno oslanjanje. Sandero i Logan stoje na istoj platformi (unapređena platforma prethodnika), koja je projektovana da se izbori sa "slomljenim" putevima trećeg sveta. Na putu ka Divčibarama, automobil se ponašao kao riba u vodi. Oslanjanje odlični filtrira rupe i neravnine, a do kabine dolazi samo tup zvuk oslanjanja. Krivudavi put na relaciji Divci-Divčibare, bio je idealan da isprobamo vozne osobine. Ni tamo se Sandero nije postideo. Volan je precizan i pruža dovoljno povratnih informacija sa asfalta. Ono što moramo zameriti, jesu nedovoljna bočna uporišta na sedištima, kao i nešto duža ručica menjača.

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Na kratko smo isprobali i Sandero Stepway, kojeg je pokretao 1.5 dCi agregat snage 66 kW (90 KS). S obzirom da je Sandero veoma lagan automobil (1083 kg je težak Sandero Stepway 1.5dCi), motor se veoma lako nosi sa njim, ali više utisaka ćemo imati nakon test vožnje.

 

Cenovnik modela Dacia Sandero:


Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci
Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje