AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Fotografije možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.

 

Posle prvih kilometara u novoj generaciji ovog kvalitetnog automobila, možemo zaključiti da je daleko odskočio od prethodnika.

 

Nova generacija japanskog modela ima dužinu od 4.275 milimetara, širinu  1.760 milimetara i visinu od 1.460 milimetara, a međuosinsko rastojasnje iznosi 2.600 mm. Auris je i "smršao", i u odnosu na prethodnu generaciju izgubio je 40 kilograma prosečno. Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara. Toyota Auris za modelsku godinu 2013, u odnosu na prethodnika je duža, i to za tačno 30 milimetara, a niža je za 55 milimetara.

Dizajn

Prednji automobila nam otkriva novi dizajnerski smer marke Toyota. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao. Profil automobila ima elegantne proporcije, a zadnji deo i nije preterano fotogeničan, dok mu originalnost ne možemo osporiti.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Enterijer

U odnosu na prethodnika, u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Iako je nova generacija Aurisa stvoren prvenstveno za evropskog kupca, dizajn enterijera je japanski. Prvo, što me je iznenadilo u novom Aurisu, jeste mogućnost sportskog položaja za volanom, o čemu smo mogli samo sanjati kod prethodnika. Sedište je moguće spustiti veoma blizu poda, pa vozač sedi U automobilu, a ne NA automobilu, što je po mnogima, bio slučaj kod prethodnika. Objašnjenje je jednostavno: prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, pa je automobil morao zadovoljiti oštrije kriterijume prostranosti, dok je novi Auris dostupan i kao karavan, pa verzija hatchback svojim vlasnicima može ponuditi sportski osećaj za volanom, sa pozicijom sedenje i do 40 mm nižoj nego kod prethodnika.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Nakon što smo se smestio u veliko sedište, prvo što primećujem je visoka instrument tabla, koja je u nekim verzijama obložena kožom. Istim materijalom može biti obložen i multifunkcionalni volan srednje veličine. Tempomat je smešten iza volana, sa desne strane. Kod hibridne verzije, instrument tabla je ukrašena analognim pokazivačem režima hibridnog pogona, u kombinaciji plave, bele i zelene boje, na kakve smo i navikli kod hibridnih automobila marke Toyota. Grafika instrumenata je čitljiva i vrhunski pregledna. Na sreću mnogih, neka rešenja u enterijeru podsećaju na ona koja smo mogli videti u automobilima marke Lexus.

U zadnjem delu, iza prilično kratkih vrata, nalaze se sedišta sa veoma dugim sedalnim delom i još većom lumbalnom površinom.U automobilu sa klasičnim krovom, iznad prosečno visokog putnika na zadnjim sedištima, ostaje preko 4 cm "rezerve". Na suvozačevom mestu, u novom Aurisu ima više prostora za noge, što je odmah primetio i fotograf Automagazin portala, visok 190 centimetara, koji se udobno smestio na sedište. 

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Hybrid Synergy Drive (100 kW)

Na jučerašnjoj promociji, imao sam priliku da isprobam novi Auris sa hibridnim pogonom. Masa hibridnog Aurisa odgovara masi modela koji pokreće dvolitarski turbodizel, ali je raspored mase daleko bolji. Baterije su svoje mesto pronašle ispod zadnjih sedišta, pa je ponašanje automobila u krivinama veoma dobro. Kao što smo i najavili, Auris Hybrid pogoni sistem HSD (Hybrid Synergy Drive). Čini ga benzinski 1.8 VVT-i motor uparen sa elektromotorom snage 60 kW i menjačem E-CVT. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 kW. Do 50 km/h moguće je voziti samo na električni pogon, ali primetili smo da se benzinski motor isključuje i pri većim brzinama, ako su baterije napunjene. Pri brzini od 100 km/h, hibridni Auris nam je pokazivao potrošnju od 4,8l / 100 km, ali je potrošnja varirala u zavisnosti od promene tempa vožnje. Na 100 km, prosečna potrošnja se kretala oko 4,9 l/100 km, ali treba istaći da su na automobilu bili kvalitetni zimski pneumatici, koji su verovatno povećali potrošnju.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vožnja

Nova Toyota Auris ima značajno niže težište, što je formula koja utiče na poboljšanje voznih osobina. Upravljanje je daleko preciznije nego kod prethodnika, a prolasci kroz krivine predstavljaju pravo uživanje. Novi Auris krivine seče kao vruć nož maslac: sigurno i savršeno, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Auris reaguje sigurno i vozaču uliva veliku dozu samopouzdanja. Na neravnom putu, automobil se, čak i pri visokim brzinama, osećao kao riba u vodi, a vozaču pruža osećaj vrhunske sigurnosti. Za to možemo zahvaliti dobro podešenom oslanjanju, koje predstavlja vrhunski kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Cena

Od početka prodaje novi Auris je u ponudi sa dva benzinska, dva dizel, i jednim hibridnim pogonom, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 13.900 evra, ali već u osnovnom paketu, automobil je opremljen klima uređajem, svim vazdušnim jastucima, LED svetlima, elektronskim programom stabilnosti (VSC)...

Pogledajte cenovnik nove Toyote Auris u Srbiji.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Testirali smo: Nissan Note 1.5 dCi

Nissan tvrdi, da segment malih MPV modela više nije tako popularan, i zato šalje novi Note direktno u "ring" sa malim hatchback modelima. Novi Note svojim dimenzijama praktično je pozicioniran na sami vrh segmenta malih automobila, što može biti odlična startna pozicija. Da li će Note svojim izdašnim dimenzijama i vrhunskom praktičnošću uspeti da "kupi" srca kupaca, koji do sada o njemu nisu ni razmišljali?

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Testirali smo: Mazda3 Sport G165 Revolution

Prve dve generacije, koje su na tržištu od 2003. godine, prodate su u 3,5 miliona primeraka, a konkurencija je u poslednje vreme galopirajući napredovala. Zato treća generacija modela Mazda3 ima veliku odgovornost i obavezu ispred sebe. Pogledajmo sa čim nova "trojka" izlazi pred konkurente u nižoj srednjoj klasi, kao što su Volkswagenov Das Auto, Astra, Megane, Auris, 308, Civic...

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Testirali smo: Fiat 500L 1.4

Italijani imaju dobru kuhinju, ali i dizajnere. Tajna italijanskih kuvara je jednostavna - uzeti kvalitetne sastojke i "krčkati" ih toliko dugo, dok se ne dobije harmonična celina. Upravo ovaj stari isprobani recept su koristili dizajneri prilikom stvaranja "našeg" Fiata 500L, malog MPV modela koji svoj identitet gradi ne samo na uspehu aktuelnih modela, već na istoriji svoje game...

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Hyundai ix35 2.0 CRDi 4x4

"Baba Marta" nas nije iznenadila, već nas je obradovala. Na testu smo imali modernizovani Hyundai ix35, koji smo isprobali u snežnim uslovima Avale, a svojim znanjem i vozačkim iskustvom, i ovoga puta nam je pomogao 4-struki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Tokom višednevne vožnje, isprobali smo modernizovani ix35 u različitim uslovima...

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Testirali smo: Dacia Dokker 1.2 TCe 115

Dacia se širi poput virusa. Širenjem palete modela, rumunski (pardon, francuski) proizvođač automobila ne želi da zapostavi nijednog kupca, koji od automobila očekuju pre svega jednostavnost i prijatnu cenu. Na osnovama porodičnog modela Lodgy, stigle su dve verzije modela Dokker. Mi smo imali priliku da isprobamo putničku verziju Dokker 1.2 TCe...

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Nissan Qashqai (2014) - Prvi naši utisci + FOTO

Pred kompanijom Nissan stoji jedan od najvećih izazova. Ultra-uspešni model Qashqai u svojoj drugoj generaciji moraće da se suoči oči u oči sa mnogo većom konkurencijom. Na prezentaciji u lepom Rovinju, upoznali smo se sa novom generacijom vrhunskog crossover modela. Ako je suditi po prvim našim utiscima, novi Qashqai konkurenciju može gledati uzdignute glave i pravo u oči...

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Testirali smo: Toyota Corolla 1.6 Valvematic

Jedanaesta generacija najprodavanijeg automobila na svetu, već uveliko praši srpskim putevima. Tokom višednevnog testa, pokušali smo da pronađemo odgovor na pitanje koje su nam postavili mnogi ljubitelji ove japanske marke: da li je nova Corolla samo jedna karoserijska verzija modela Auris, ili treba da je posmatramo kao potpuno nezavisan model? Da li je Corolla za Auris isto što i Jetta za Golf?

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Testirali smo: Opel Corsa 1.2 Color Edition

Opel Corsa je veoma čest gost na našim putevima, kojeg su naši vozači veoma dobro upoznali. Brojke o prodaji iz prethodnih godina pokazuju da više od 18 % svih trovratnih Corsi prodatih u Evropi otpada na izdanje Color Edition, što potvrđuje da postoji snažna tražnja za posebnim verzijama. Posle višednevne vožnje na našim ulicama, belo-crna Corsa je privlačila veliku pažnju prolaznika...

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Testirali smo: Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI

Volkswagen Golf dostupan je u verziji sa troja i petora vrata, a ulogu atraktivnog kupea preuzeo je model na modifikovanoj platformi po imenu Scirocco. Ne, ovo nije Kia Cee'd  bez drugog para vrata. Ovaj automobil više liči na kupe, nego na klasičan hatchback sa troja vrata, što je i bio cilj južnokorejskih stručnjaka. Testirali smo atraktivni Kia Pro_Cee’d 1.6 GDI...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje