AutoMAGAZIN - Testovi

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Posle pet godina uspešne tržišne egzistencije, stigla je nova generacija kompaktnog hatchback modela iz Toyote. Juče smo se na relaciji Beograd - Subotica, upoznali sa novim Aurisom, čiji dizajn, za razliku od prethodnika, ima snažan karakter i veoma visok stepen prepoznatljivosti...

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Fotografije možete pogledati jednostavnim klikom na LINK.

 

Posle prvih kilometara u novoj generaciji ovog kvalitetnog automobila, možemo zaključiti da je daleko odskočio od prethodnika.

 

Nova generacija japanskog modela ima dužinu od 4.275 milimetara, širinu  1.760 milimetara i visinu od 1.460 milimetara, a međuosinsko rastojasnje iznosi 2.600 mm. Auris je i "smršao", i u odnosu na prethodnu generaciju izgubio je 40 kilograma prosečno. Zapremina prtljažnika iznosi 360 litara. Toyota Auris za modelsku godinu 2013, u odnosu na prethodnika je duža, i to za tačno 30 milimetara, a niža je za 55 milimetara.

Dizajn

Prednji automobila nam otkriva novi dizajnerski smer marke Toyota. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao. Profil automobila ima elegantne proporcije, a zadnji deo i nije preterano fotogeničan, dok mu originalnost ne možemo osporiti.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Enterijer

U odnosu na prethodnika, u enterijeru nije ostao kamen na kamenu. Iako je nova generacija Aurisa stvoren prvenstveno za evropskog kupca, dizajn enterijera je japanski. Prvo, što me je iznenadilo u novom Aurisu, jeste mogućnost sportskog položaja za volanom, o čemu smo mogli samo sanjati kod prethodnika. Sedište je moguće spustiti veoma blizu poda, pa vozač sedi U automobilu, a ne NA automobilu, što je po mnogima, bio slučaj kod prethodnika. Objašnjenje je jednostavno: prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, pa je automobil morao zadovoljiti oštrije kriterijume prostranosti, dok je novi Auris dostupan i kao karavan, pa verzija hatchback svojim vlasnicima može ponuditi sportski osećaj za volanom, sa pozicijom sedenje i do 40 mm nižoj nego kod prethodnika.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Nakon što smo se smestio u veliko sedište, prvo što primećujem je visoka instrument tabla, koja je u nekim verzijama obložena kožom. Istim materijalom može biti obložen i multifunkcionalni volan srednje veličine. Tempomat je smešten iza volana, sa desne strane. Kod hibridne verzije, instrument tabla je ukrašena analognim pokazivačem režima hibridnog pogona, u kombinaciji plave, bele i zelene boje, na kakve smo i navikli kod hibridnih automobila marke Toyota. Grafika instrumenata je čitljiva i vrhunski pregledna. Na sreću mnogih, neka rešenja u enterijeru podsećaju na ona koja smo mogli videti u automobilima marke Lexus.

U zadnjem delu, iza prilično kratkih vrata, nalaze se sedišta sa veoma dugim sedalnim delom i još većom lumbalnom površinom.U automobilu sa klasičnim krovom, iznad prosečno visokog putnika na zadnjim sedištima, ostaje preko 4 cm "rezerve". Na suvozačevom mestu, u novom Aurisu ima više prostora za noge, što je odmah primetio i fotograf Automagazin portala, visok 190 centimetara, koji se udobno smestio na sedište. 

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Hybrid Synergy Drive (100 kW)

Na jučerašnjoj promociji, imao sam priliku da isprobam novi Auris sa hibridnim pogonom. Masa hibridnog Aurisa odgovara masi modela koji pokreće dvolitarski turbodizel, ali je raspored mase daleko bolji. Baterije su svoje mesto pronašle ispod zadnjih sedišta, pa je ponašanje automobila u krivinama veoma dobro. Kao što smo i najavili, Auris Hybrid pogoni sistem HSD (Hybrid Synergy Drive). Čini ga benzinski 1.8 VVT-i motor uparen sa elektromotorom snage 60 kW i menjačem E-CVT. Ukupna snaga pogonskog sistema iznosi 100 kW. Do 50 km/h moguće je voziti samo na električni pogon, ali primetili smo da se benzinski motor isključuje i pri većim brzinama, ako su baterije napunjene. Pri brzini od 100 km/h, hibridni Auris nam je pokazivao potrošnju od 4,8l / 100 km, ali je potrošnja varirala u zavisnosti od promene tempa vožnje. Na 100 km, prosečna potrošnja se kretala oko 4,9 l/100 km, ali treba istaći da su na automobilu bili kvalitetni zimski pneumatici, koji su verovatno povećali potrošnju.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Vožnja

Nova Toyota Auris ima značajno niže težište, što je formula koja utiče na poboljšanje voznih osobina. Upravljanje je daleko preciznije nego kod prethodnika, a prolasci kroz krivine predstavljaju pravo uživanje. Novi Auris krivine seče kao vruć nož maslac: sigurno i savršeno, a na nagle promene pravca i simulaciju izbegavanja prepreka, Auris reaguje sigurno i vozaču uliva veliku dozu samopouzdanja. Na neravnom putu, automobil se, čak i pri visokim brzinama, osećao kao riba u vodi, a vozaču pruža osećaj vrhunske sigurnosti. Za to možemo zahvaliti dobro podešenom oslanjanju, koje predstavlja vrhunski kompromis između udobnosti i dobrog ponašanja u krivinama.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Cena

Od početka prodaje novi Auris je u ponudi sa dva benzinska, dva dizel, i jednim hibridnim pogonom, a kupce će osvajati ne samo prihvatljivom cenom, već i bogatom osnovnom opremom. Za model Auris 1.33 VVT-i Terra, treba izdvojiti 13.900 evra, ali već u osnovnom paketu, automobil je opremljen klima uređajem, svim vazdušnim jastucima, LED svetlima, elektronskim programom stabilnosti (VSC)...

Pogledajte cenovnik nove Toyote Auris u Srbiji.

Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci

Goran Sarić - Automagazin portal

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Novi Dacia Sandero i Logan stigli u Srbiju - Prvi utisci

Druga generacija jeftinog sedana i hatchback modela marke Dacia, konačno je stigla u Srbiju! Na promociji održanoj na Divčibarama, isprobali smo novi Sandero i Logan, koji pored konkurentnog odnosa cene i kvaliteta, nude i daleko lepši estetski utisak. Dacia je objavila i cenu svojih super low-cost modela za tržište Srbije, koja startuje od 7.990 evra...

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

Testirali smo: Novi Renault Clio 1.5 dCi

"Nema oštrih i agresivnih linija, već samo smisleni oblici, koji vas pozivaju da mu priđete i pomazite ga." - upravo ovako smo doživeli novi Renault Clio tokom našeg prvog susreta. Najnovija, četvrta po redu generacija modela Clio, dobila je izrazito dinamičan, ali u isto vreme elegantan dizajn, atraktivnu unutrašnjost i vrhunske vozne osobine. Konkurenciji u nižoj klasi neće biti lako...

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Test: Toyota GT86 - Koga je briga za konjske snage!

Postoji mnogo proizvođača, koji u ponudi imaju snažan automobil, opremljen turbo motorom i tvrđim amortizerima, i koji misle da je time uspeh zagarantovan. Za neke je to dovoljno, posebno za one koji kupuju automobil prema znaku na maski hladnjaka, ili prema onome što čuju od kolega na poslu. Na drugoj stani su pravi sportski automobili, koje su konstruktori razvili sa vizijom da pruže vrhunski doživljaj u vožnji...

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, najmanji SUV marke Mercedes-Benz je pretrpeo temeljan facelift. U odnosu na prethodnika, modernizovani Mercedes-Benz prepoznajemo pre svega po promenjenom dizajnu prednjeg dela automobila, ali u tokom višednevne vožnje smo se uverili i u tehnička unapređenja, koja su se odrazila na značajno smanjenje potrošnje goriva...

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Testirali smo: Toyota Yaris Hybrid

Stojim u tipičnoj jutarnjoj gužvi u centru grada. Oko mene automobili "puze" korak po korak, a vozači nervozno muče njihove motore, koji veći deo vremena bespotrebno troše gorivo (čitaj novac) svojih vlasnika. Zatvorio sam prozor i pritisnuo dugme za recirkulaciju vazduha u kabini, jer od izduvnih gasova koji ulaze spolja, ne može da se diše.

Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder (2021)
Slika nedelje