AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Proces "downsizinga", zamene većih znatno manjim i ekonomičnijim motorima, pokrenula je većina evropskih proizvođača automobila. Volkswagen je jedan od lidera ovog trenda. Mali turbo benzinski motor 1.2 TSI, u slabijoj verziji od 63 kW, od sada će pokretati i novi Golf VII, a mi smo ga isprobali u odlazećoj šestoj generaciji ovog slavnog modela....

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Volkswagen ne odstupa od svoje večite ideje, da motorizuje najširu populaciju Evrope, u čemu će mu značajno pomoći napredna tehnologija. Iako nije najjeftiniji automobil u svom segmentu, Golf nudi naprednu tehniku za razumnu sumu novca. S obzirom da je šesta generacija Golfa veoma dobro poznata na našim ulicama, i da za nekoliko dana u Srbiju stiže Golf sedme generacije, ovoga puta smo pažnju posvetili motoru.

TSI i mala zapremina

Ovaj najslabiji 1.2 TSI motor u ponudi, proizvodi se u Mladoj Boleslavi (Češka Republika), a pored Golfa pokreće i modele Audija, SEAT-a i Škode. Motor je 4-cilindrični, blok je od aluminijuma, opremljen je jednim turbopunjačem, ubrizgavanje goriva u cilindre je direktno, a masa motora iznosi samo 89,5 kilograma. Maksimalna snaga agregata je 63 kW (86 KS) 4.800 o/min. Maksimalni obrtni moment od 160 Nm raspoloživ je u rasponu od 1500 do 3.500 o/min, što je podatak koji govori dosta toga o karakteristici motora. Turbo počinje da manifestuje svoju snagu pri 1.800 o/min, njegov uticaj se oseća sve do 3.700 o/min, a čak i prilikom preticanja, nema potrebe da pokazivač broja obrtaja pređe cifru od 5.000 o/min, jer tada snaga motora naglo pada. Golf opremljen 1.2 TSI motorom iz mesta do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 178 km/h.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Odličan menjač

Pomenuta karakteristika motora, perfektno se uklapa u opis Golfa. Nije potrebno često menjati stepene prenosa, jer je motor elastičan i ima dovoljno snage čak i za dinamičnu vožnju. Jedina zamerka na ovaj motor, jeste činjenica da turbo zahteva malo vremena da se "probudi". Veći TSI motori su dosta brži, što je rezultat veće zapremine i većeg turba. Naravno, prosečan vozač Golfa će se veoma brzo navići na ovakve karakteristike motora. Sve pohvale zaslužuje menjač. Iako ima pet stepeni prenosa, ručica je izuzetno precizna, hodovi su kratki, a prenosni odnosi odlično "pogođeni" za prosečnog vozača, ali i malu potrošnju. Promena "brzina" se izvršava veoma brzo, nemački precizno i glatko.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Mala potrošnja

Najveće interesovanje, kada su mali turbo motori u pitanju, ljudi iskazuju za potrošnju goriva, koja je uvek predmet debata. Pri vožnji konstantnom brzinom od 100 km/h, kada je broj obrtaja motora iznosi 2.200 o/min, motor troši 5,2 litra benzina na 100 pređenih kilometara, a na autoputu, pri konstantnoj brzini od 130 km/h, potrošnja iznosi 7,0 l/100 km. Većina atmosferskih motora zapremine 1.4 litra, imaju višu potrošnju. Poređenja radi, motor 1.4 16V pri 130 km/h troši oko 8.0 l/100 km. Prosečna potrošnja na našem testu, iznosila je 6,3 litar na 100 pređenih kilometara.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Zaklučak

Testirani model - Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline, u Volkswagen salonima se nalazi sa akciji, što znači da je za ovaj model potrebno izdvojiti 14.300 evra (2.400 evra manje od regularne cene). Kao što smo istakli, VW Golf 1.2 TSI nije najjeftiniji, ali zato nudi veoma kvalitetnu tehniku, sa elastičnim motorom veoma male potrošnje. Kada svemu dodamo i vrhunsku ergonomiju i praktičnost, koja je tokom šest generacija ovog slavnog modela dostigla najviši nivo, zaključak se nameće sam po sebi. Do kada će trajati ova akcijska cena, nije nam poznato, ali sigurno ne dugo, jer "sedmica" već kuca na vrata VW salona u Srbiji.

Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

 

 VW Golf 1.2 TSI Trendline - Tehnička specifikacija  
 Tip motora:  Turbo benzinski motor
 Broj cilindara / ventila:  4 / 2
 Zapremina motora (cm³):  1197
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  63 / 4800
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  160 / 1500 - 3500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  178
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  12,3
 Potrošnja (prosečna na testu):  6,3 l/100 km
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  350 / 1305
 Zapremina rezervoara (L):  55
 Masa automobila / nosivost (kg):  1158 / 632
 Dimenzije pneumatika:  195/65 R 15
 Dužina automobila (mm):  4199
 Širina automobila (mm):  1786
 Visina automobila (mm):  1479
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2578
 Cena (€):  14.300

 

Uvoznik: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd, Srbija
tel. +381/11/3042 400
fax. +381/11/3042 409

Web: www.volkswagen.rs


Foto:


Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)
Vozili smo: VW Golf 1.2 TSI (63 kW)

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Vozili smo: Novi Volkswagen Passat (B8) - prvi utisci

Za nemačku kompaniju Volkswagen, model Passat trenutno je najuspešniji model. Ukupno se u svetu u poslednjih godinu dana prodalo 1,1 miliona primeraka ovog automobila, odnosno jedan prodat automobil na svakih 29 sekundi. To znači, da pre nego što pročitate ovaj tekst do kraja, iz prodajnih salona širom sveta izaći će petnaestak novih ponosnih vlasnika Passata. Osma generacija Passata je stigla u Srbiju...

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje