AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Testirani Hyundai Getz 1.4 jeste simpatičan gradski automobil koji zaslužuje da bude češće viđen gost na našim ulicama, kako zbog svoje povoljne cene, tako i zbog odličnog kvaliteta i završne obrade. Kompaktan, snalažljiv i u svakoj situaciji agilan, maleni Getz još jednom nam pokazuje da je doba "korejskih plastikanera" daleko iza nas...

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai Getz je moderan gradski mališan u klasi do četiri metra dužine. Osmišljen je i dizajniran u Evropi, u skladu sa Evropskim očekivanjima i potrebama, a pre dve godine osvežen je upravo onako kako se to radi na Starom kontinentu: temeljno, sa naglaskom na bitno. Krenimo od vidljivih promena: spolja su to moderne svetlosne grupe, koja Getzu daju sportski i moderniji izgled. U unutrašnjosti primećujemo nove kombinacije boja i dvobojne presvlake, a osvežena je i centralna konzola, koja deluje kompaktno i "zategnuto". U oči upada odlična završna obrada i precizni spojevi, iako primećujemo da Korejanci još uvek štede na materijalima. Ako moramo birati za koji kvalitet su se odlučili u Hyundaiju, između kvaliteta materijala i kvaliteta završne obrade, onda ćemo konstatovati da su spojevi i završna obrada na visokom nivou, što ne možemo reći i za korišćene materijale.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

"Automobil na prvi pogled deluje prilično sveže i zanimljivo. Ono što mi odmah upada u oči jeste filozofija "točak na svaki ćošak" koja me raduje, jer najavljuje puno uzbuđenja u vožnji. Točkovi su smešteni u same krajeve karoserije što ga čini pravom malom "kompaktnom kutijicom."- bio je prvi komentar Vladana Petrovića pre zauzimanja položaja za volanom. I, naravno "trkač" ne bi bio trkač kada ne bi bio u pravu. Getz je dugačak 3825, širok 1665 i visok 1490 milimetara, a međuosovinsko rastojanje iznosi velikih 2455 milimetara, što je fantastičan rezultat za ovu klasu automobila. Uz točkove smeštene na same krajeve karoserije, putnici su dobili dovoljno prostora za vožnju i na zadnjoj klupi. Ovde treba dodati i odličnu visinu automobila i dobru ponudu prostora za glavu putnika pozadi, što će omogućiti vožnju bez stresa i na dužim putovanjima. Prtljažnik zapremine 254, odnosno 755 litara je sasvim solidan, prosečan u ovoj klasi automobila.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Hyundai je u unutrašnjosti uneo dosta novog. Neki elementi, kao što su prekidači ili ručica menjača, preuzeti su od većih modela u kući. Instrument tabla oduševila nas je svojom preglednošću. Sve je tamo gde očekujete da bude i nema improvizacija i iznenađenja. Da je ergonomija na visini zadatka, potvrdio nam je i Petrović: "Čim sednete za volan primećuje se pomalo "jeftina" i "plastična" unutrašnjost, što je možda karakteristično za ovu cenovnu klasu automobila. Ipak, primećujem da je završna obrada odlična. Sve deluje utegnuto i kompaktno bez nepoželjnih zvukova, čak i u extremnim situacijama. Položaj volana i njegov oblik je odličan, ali malo smeta prenisko postavljena ručica menjača, bar dok se naviknete. Pozitivne ocene dao bih i preglednosti, a parking senzori skoro da nisu ni potrebni, jer uvek imate osećaj gde se nalaze ivice automobila. Sigurno važna stavka za osobe nežnijeg pola, koje neće puno energije trošiti na parkiranja u gradskim gužvama, što za neke automobile ne možemo reći."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Idealan odnos između štednje i performansi predstavlja motor kojim je pokretan "naš" testirani primerak. U pitanju je 1.4-litarski agregat sa dve bregaste osovine i šesnaest ventila. Maksimalnu snagu agregat razvija na očekivano visokih 6.000 o/min, a 126 Nm Obrtnog momenta na raspolaganju je već pri 3.200 obrtaja radilice u minutu, što obećava dobar temperament agregata. I u praksi su potvrđene dobre performanse. Do "stotke" gradski mališan ubrzava za samo 11,2 sekunde, dok se pokazivač brzine zaustavlja tek na 167 km/h. Ono čime nas je Getz najviše impresionirao jeste njegova elastičnost. Automobil je u niskim režimima rada veoma rado odgovarao na svaki zahtev komande gasa, šta nas je radovalo posebno u gradskij vožnji. "Motor je zaista odličan, što važi i za menjač. Hodovi su kratki, a jedino je malo zasmetala tvrdoća menjača, što je usporavalo kretanje ručice. Sve to malo smeta ako želite Getza da "poterate" malo brže. Primetio sam i malo veću buku motora prilikom kretanja visokim brzinama, ali za to može biti kriva i lošija izolacija. Ipak, testirani Getz teži nešto manje od 1.200 kilograma, pa od takvog automobila i ne možemo očekivati previše." - zaključci su Vladana Petrovića o pomenutom agregatu. Podsetimo, pomenuti agregat nasledio je poznati 1.3-litarski četvorocilindrični motor koji je razvijao 8 kW manje.

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vešanje Getza je za jedan gradski automobil izuzetno udobno, a posebno je olakšano kretanje gradskim ulicama, što je najvažnije za ovaj automobil. Međuosovinsko rastojanje je relativno dugačko i iznosi 2.455 milimetara, a kao što smo istakli, točkovi su smešteni na same rubove automobila. Sve je to dovoljno za odličnu gradsku vožnju, ali za one koji od gradskog automobila žele nešto više, Vladan Petrović nas podseća na nekoliko otežavajućih faktora: "Za one koji žele žustriju vožnju u Getzu, treba imati u vidu na uzak trag točkova i visoku karoseriju, kao i masu od skoro 1.200 kilograma. Sve ovo u brzim krivinama rezultuje nešto izraženijim naginjanjem karoserije. Jednostavno, trap nije sposoban da odgovori na zahteve sportske vožnje. Ali, ovo je automobil namenjen gradskoj upotrebi, pa u toj konotaciji treba da ocenjujemo i njegove karakteristike. Vešanje je dovoljno udobno i za naše puteve prepune neravnina. Jedino na poprečnim neravninama automobil izraženije poskakuje, a prilikom prebrzog ulaska u krivinu pre će proklizati prednji kraj, nego zadnji. Pohvalio bih i kočioni sistem, kočnice zaustavljaju sasvim korektno i koliko nisu sklone pregrevanju."

Test: Hyundai Getz 1.4 Active - Get´s go!

Vožnja Hyundai Getza je prijatnija i zabavnija od vožnje u mnogim konkurentnim modelima B segmenta. Kada tome dodamo i cenu 10.746 Eura, sa carinom i PDV-om, koliko je potrebno odvojiti za Getz opremljen testiranim 1.4 benzinskim agregatom i Active nivoom opreme, jasno je da je iza nas test automobila koji bi trebao biti obavezan prilikom razmišljanja o kupovini gradskog automobila. Getza i dalje čeka svetla budućnost. Restilizovan dizajn, u kombinaciji sa velikim unutrašnjim prostorom, uz zanimljivu cenu, sigurno će učiniti Getza zanimljivom opcijom kod kupaca u Srbiji.

Hyundai Getz 1.4
Tip motora:Četiri cilindra, ubrizgavanje benzina u cilindar
Broj cilindara:4
Zapremina motora (cm3):1399
Max. Snaga (KS pri o/min):97 pri 5.500
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):126 Nm prilikom 3.200 obrtaja
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):11,2
Maksimalna brzina (km/h);170
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:7,5 / 5,1 / 6
Prtljažni prostor (cm3): 254 / 977
Zapremina rezervoara (L):66
Masa automobila / nosivost (kg):1140 / 410
Dimenzije pneumatika:165 / 70 R14
Dužina automobila (mm):3.825
Širina automobila:1.655
Visina automobila:1.490
Međuosovinsko rastojanje:2.455
Cena testiranog automobila (Eur):10.746

Goran Sarić - Automagazin

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Test: Mazda6 Wagon CD175 AWD AT Revolution TOP

Ove godine, Mazda je zasijala punim sjajem. Pored predstavljanja nove "dvojke" i uvođenja četvrte generacije legendarne MX-5, na tržište su stigli osvoženi CX-5 i nova "šestica". Na testu smo imali modernizovanu Mazdu6, koja nam dolazi sa serijom tehnoloških unapređenja, boljom bezbednosnom opremom i sistemom pogona na sve točkove...

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Great Wall Off-road avantura u Bubanj potoku (FOTO)

Unapređena verzija najpopularnijeg pikapa kompanije Great Wall, Steed 5 TOD (Torque on Demand), predstavljena je tokom jedinstvene „off-road“ avanture na specijalizovanoj stazi u Bubanj potoku. Osnovna karakteristika TOD sistema – inteligentnog sistema pogona, jeste mogućnost prilagođavanja uslovima na putu na osnovu automatske procene da li je vozilu neophodan pogon na sva četiri točka...

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Opel Astra K predstavljena u Beogradu - naši prvi utisci (FOTO)

Iz Beograda u Frankfurt. Verovatno prvi put u istoriji Srbije, održana je svetska pretpremijera nove generacije automobila u Beogradu, čak dve nedelje pre autosalona u Frankfurtu, gde će Astra biti premijerno pokazana svetskoj publici. Na sedmom spratu hotela Square Nine, prvi put smo se upoznali sa novom generacijom Opel Astre. Ovo su naši prvi utisci...

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Renault Kadjar stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Ohrabrena uspehom modela Captur, kompanija Renault nastavlja ofanzivu u segmentu crossover-a. Novi član porodice je Renault Kadjar, prvi crossover u C-segmentu, koji se šepuri atletskim dizajnom eksterijera i naprednom tehnikom. Veliki brat Captura, dostupan u verzijama 4x2 i 4x4, stigao je na naše tržište. Novi model francuskog proizvođača isprobali smo na terenima Deliblatske peščare - ovo su naši prvi utisci...

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Citroën C4 Cactus stigao u Srbiju - Prvi naši utisci (foto+video)

Potpuno novi gradski crossover - Citroën C4 Cactus zvanično je stigao na tržište Srbije. U test vožnji, na relaciji od Beograda preko Rume, Fruške Gore i Novog Sada, napravili smo prve kilometre u automobilu za kojim se svi okreću. Pogledajte ga - pored njega i Mini Countryman izgleda kao sasvim običan crossover...

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Smart Fortwo i Forfour (2015) stigli u Srbiju - prvi naši utisci

Nova generacija modela Smart, koja ulazi u jednu potpuno novu eru, stigla je i u Srbiju. Juče smo u trening centru Mercedes-Benza imali prvi susret sa ovim veoma zanimljivim, ali u isto vreme kvalitetnim automobilom, koji se može pohvaliti bogatom bezbednosnom i multimedijalnom opremom. Cena modela Smart Fortwo na tržištu Srbije počinje od 10.068 evra...

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Vozili smo: Novi Ford Mondeo 2015 - naši prvi utisci (FOTO)

Iscrpljujućem čekanju na direktnog rivala Passatu, konačno je došao kraj. Ford Mondeo se vratio! Četvrta generacija ovog atraktivnog automobila ponosno je kročila na evropsko tlo, a mi smo u okololini grčkog mondenskog letovališta Nafplio, napravili prve kilometre u ovom kvalitetnom automobilu srednje klase. Ovo su naši prvi utisci...

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Test: Opel Insignia 2.0 CDTi (163 KS) Cosmo OPC Line

Obraćajući veliku pažnju na najsitnije detalje, Opelovi inženjeri su izvršili bitna fina podešavanja na najboljem modelu sa munjom u znaku. Ona se posebno ističu kroz Insignijin atraktivan dizajn i bolje vozne osobine. Na testu smo imali model Opel Insignia 2.0 CDTi, koji krasi atraktivni OPC Line "paket"...

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Ford Focus (2015) posle facelifta - naši prvi utisci

Tri godine posle uvođenja na tržište aktuelne generacije modela Ford Focus, na red je stigao facelift. Modernizovani Ford Focus prvi put je široj javnosti prikazan na međunarodnom autosalonu u Ženevi 2014, a mi smo prve kilometre u ovom popularnom automobilu srednje niže klase napravili u istočnom delu grčkog poluostrva Peloponez. Ovo su naši prvi utisci...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje