AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi je u proteklih sedam sezona (od 2001. godine) uknjižio sedam pobeda na najsurovijem reliju Dakar. Uz puno iskustva u najsurovijim uslovima u novi Outlander instaliran je odličan je 4x4 pogon, dok automobil svojom čvrstinom i ponašanjem na putu, koje izaziva oduševljenje, jasno pokazuje japanske gene. Kada tome dodamo i dokazano dobar Volkswagenov dvolitarski turbodizel agregat snage 140 KS, kojim se oprema i veliki jednovolumen Grandis, utisak je potpun...

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Bilo je i vreme da neko u klasi kompaktnih SUV modela (Sport Utility Vehicle) opravda slovo "S". Mitsubishi Outlander je potpuno novi automobil koji je bio temelj za razvoj PSA SUV-ova, Citroen C-Crossera i Peugeotovog 4007. Outlander spolja izgleda vrlo dobro sa puno dinamike i sportskog duha. Razlikuje se, zavisno od paketa opreme, po krovnim nosačima, koji, kao ni aluminijumske felne, nisu serijska oprema najjeftinijeg modela sa opremom Invite. Generalno gledajući, fizionomija "tela" automobila je napred čvrsta, povišena i prodorna, a pozadi u tehno stilu. Možemo slobodno reći da svojim izgledom Otlander "pliva" na granici između SUV-a i povišenog karavana. Takav dizajnerki koncept proširuje krug potencijalnih kupaca, koji ne žele figuru terenca, ali vole da poseduju masivan automobil. Vladan Petrović, aktuelni i petostruki reli šampion Srbije, izneo je svoje mišljenje o izgledu Outlandera: "Automobil izgleda veoma atraktivno. Ono sto je interesantno jeste vizuelni efekat i utisak da je zadnji deo automobila niži od prednjeg. S obzirom da se profesionalno bavim automobilskim trkama, moja prva asocijacija kada pogledam Outlander, jesu pustinjske staze i takmičenja u offroad uslovima, gde Mitsubishi već duže vreme beleži fantastične rezultate."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

U unutrašnjosti Outlander nudi puno prostora, uređenosti enterijera na nivou limuzine, ali sa naglaskom na off-road robusnot. Enterijer automobila nije previše sofisticiran i opterećen nepotrebnim dugmićima. Instrument tabla odaje utisak funkcionalnosti i jednostavnog korišćenja, jer je sve tamo gde očekujete da bude, bez eksperimenata. Iako jednostavan, pogled se najčešće zadržava na moderno dizajniranom kokpitu. Sedišta su kvalitetno profilisana i udobna. Volan se precizno podešava po dubini i visini, iako bi podešavanje po visini moglo ostaviti više prostora za idealno smeštanje u automobilu. Ručica menjača, takođe je ugodna, što doprinosi celokupnoj ergonomiji. "Idealan položaj za volanom može se pronaći, ali uz malo improvizacije. Tačnije, podešavanje sedišta je odlično, ali ne i volana. Iako je opremljen sistemom za podešavanje po visini i dubini, volan ne moze dovoljno visoko da se podigne. Ali, korekcijom položaja sedišta rešavamo sve "probleme" oko ergonomskog smeštaja. Komande u Outlanderu su sasvim logično raspoređene, i sve je tamo gde očekujete, bez preterane "gužve" na centralnoj konzoli. Jedino sto bi zamerio jeste kvalitet materijala koji su korišćeni za izradu kokpita, koji bi mogao biti bolji, ali zato dizajn i temeljna završna obrada zaslužuju sve pohvale." - zaključuje Vladan Petrović.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Užitak u vožnji od Outlandera svi očekuju, jer je Mitsubishi sinonim za dobro ponašanje na putu. Uostalom, činjenica da ovu platformu koristi i nedavno predstavljeni Lancer EVO X, jasno nam pokazuje da se ovaj automobil ne šali ni na asfaltnoj podlozi, ali i na terenu. U to smo se uverili vozeći Mitsubishi Outlander vijugavim putevima Avale, gde se mali terenac ponašao kao riba u vodi. Volan je izuzetno precizan, a osećaj za volanom je jako teško opisati. Kao da se radi o nekom povišenom karavanu. Nema one robusnostu karakteristične za terence i proširivanja putanje u krivini. Upravljivost i stabilnost, za ovakav tip automobila nije za pet, nego za deset. Automobil, jednostavno ide tamo kuda zamislite i u svakom trenutku znate šta se dešava ispod vas. Sigurno najkompetentnija ličnost u našoj zemlji za ocenjivanje "ponašanja" automobila u vožnji jeste petostruki i aktuelni reli šampion naše zemlje, Vladan Petrović: "Što se tiče ponašanja u vožnji, očigledno je iskustvo na relijima širom sveta učinilo svoje. Outlander se na asfaltu ponaša kao da nije SUV, kao da je dobro usklađen karavan. Volan je precizan i nema ljuškanja i širenja putanje u krivini, karakteristične za SUV automobile. Lako se vozi, čak se može postići visoka putna brzina bez prevelikih vozačkih napora. Iako udoban, na rupama se oseća malo tvrđi trim, ali upravo zbog toga, Outlander se i ponaša odlično u agresivnoj vožnji. Rekao bih da je Mitsubishi napravio odličan kompromis između odličnog ponasanja na asfaltu i udobnosti na neravnom putu."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Turbodizel pod haubom Outlandera dolazi kao rezultat saradnje Mitsubishija i Volkswagena. Radi se o poznatom, proverenom, Volkswagenovom turbodizel TDI agregatu zapremine 2 litra tipa ubrizgavanja "pumpa-brizgaljka", koji kod Outlandera nosi oznaku DI-D (ugrađuje se i u model Grandis). Moramo priznati da savremeni "Pumpe-Duse" turbodizel agregat u Outlanderu pokazuje u boljem svetlu. Karakteristična grubost pri radu TDI PD agregata ovde ne dolazi do izražaja, jer je u pitanju SUV automobil, a odlične karakteristike motora kompatibilne su sa "pedigreom" Mitsubushi modela. Svoje pozitivne utiske o agregatu nije krio ni Vladan Petrović: "Odmah po pokretanju motora, shvatamo da je pod haubom Volkswagenova TDI "pumpa-brizgaljka" tehnika, a ne Common-Rail koji preferira većina proizvođača. Ali, pored malo grubljeg rada, karakterističnog za motore sa pomenutim ubrizgavanjem, nemam zamerki na motor. Elastičan je, povlači korektno u svim režimima rada i ostvaruje dobra ubrzanja. Mislim da je ovaj motor odlično uparen sa Outlanderom i njegovom robusnom transmisijom. Menjač je takođe precizan, sa relativno kratkim hodovima. Ručica šestostepenog menjača pozicionairana je na idealnio mesto za vozača i promene stepena prenosa predstavljaju čistu rutinu. Međutim, s obzirom na zavidan Obrtni moment automobila, česta šaltanja i neće biti potrebna."

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Kružni kontoler između prednjih sedišta omogućava vozaču Outlandera da izabere pogon na prednje točkove, ili pogon na sve točkove 4WD, koji preko elektromeganetne spojnice reaguje na proklizavanje prednjih točkova. U normalnim uslovima, pri uključenom 4WD pogonu, snaga se na zadnju osovinu distribuira u odnosu 50:50 %. Iako ne spada u kategoriju super sposobnih off-road modela, ponašanje Outlandera izvan asfalta je za svaku pohvalu. Ako uzmemo u obzir neodgovarajuće pneumatike za off-road avanture, Outlander nas iznenađuje svojom sposobnošću savladavanja nepristupačnih useka. Iako je visina od tla samo 178 mm, u praksi smo bili prijatno iznenađeni Outlanderovim mogućnostima po makadamskim i stenovitim podlogama, bez kontakta sa karoserijom.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

"Jasno je da Outlander nije konstruisan za savladavanje teško pristupačnih terena. Međutim, primećujemo da njegov jednostavan 4x4 pogon izlazi tamo gde ostali zakažu već pri laganim zadacima. I ovaj sistem će sigurno najviše koristiti na klizavim i snegom prekrivenim putevima, kao i manjim izletima van asfalta. Kada tome dodamo i odlično ponašanje na asfaltu, odličnu agilnost, zaključujemo da je Outlander savršen spoj nekoliko jako važnih sposobnosti." - bio je završni utisak Vladana Petrovića.

Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Mitsubishi Outlander je sportski terenac koji sa svojim kruto podešenim vešanjem ide na ruku agresivnijim vozačima, ali pneumatici dimenzija 215/70 R16 omogućavaju odličnu udobnost na našim putevima. Na drugu stranu, stalni 4x4 pogon sa blokadom srednjeg diferencijala omogućava dobro ponašanje van asfalta. Sve ovo uz prosečnu potrošnju od 7 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Kada svemu dodamo i cenu od 31.150 Eura, koliko je potrebno izdvojiti za Outlander u Invitive nivou opreme (ulaz u vozilo bez ključa, prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, kontrola stabilnosti i pogona (ASTC), el. podizači prozora, klima uređaj...) jasno se nameće zaključak da je Outlander pun pogodak Mitsubishija.

Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Invite
Tip motora:Turbo-dizel motor, ubrizgavanje "pumpa-brizgaljka"
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1968
Max. Snaga (KS pri o/min):140 / 4000
Max. Obrtni moment (Nm pri o/min):310 / 1750
Ubrzanje iz mesta do 100 km/h (s):10.8
Maksimalna brzina (km/h);197
Potrošnja - grad /otvoreno / prosek:8,5 / 5,7 / 6,7
Prtljažni prostor (cm3): 771 / 1691
Zapremina rezervoara (L):60
Masa automobila / nosivost (kg):1655 / 690
Dimenzije pneumatika:215/70 R16
Dužina automobila (mm):4640
Širina automobila:1800
Visina automobila:1720
Međuosovinsko rastojanje:2670
Cena automobila (Eur):31.150
Test: Mitsubishi Outlander - Brz na asfaltu, spretan na terenu

Goran Sarić - Automagazin

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Test: Mercedes-Benz A 180 CDI 7G-DCT

Kada biste na parkingu pored vas ugledali novu i staru generaciju modela Mercedes-Benz A-Klasa, teško biste uočili sličnost između ova dva modela. Nova A-Klasa je rekla definitivno zbogom "sendvič" konstrukciji poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela niže srednje klase, i zato je A-Klasa više sportska...

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Testirali smo: Kia Cee’d 1.6 CRDi + VIDEO

Za borbu sa evropskom, ali i veoma snažnom japanskom konkurencijom u srednjoj nižoj klasi, Kia je morala dobro da zasuče rukave. Južnokorejski inženjeri su u novu generaciju modela Cee'd uložili svu svoju energiju i znanje, a mi smo se uverili, da je rezultat više nego dobar. Na testu smo imali model Kia Cee'd pokretan snažnijom verzijom turbodizel motora 1.6 CRDi, a ovo su naši utisci...

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Test: Honda Civic 1.6 i-DTEC - Kakav dizel, strašan dizel

Ljubitelji Honda automobila imaju veliki razlog za radost. Japanska kompanija je odlučila da, kupcima u Evropi ponudi turbodizel agregat 1.6 i-DTEC iz nove serije motora Earth Dreams Technology, koja predstavlja odgovor na Mazdinu Skyactiv tehnologiju. Potpuno novi turbodizel, stigao je i u Srbiju, a mi smo imali prilike da ga isprobamo u Hondi Civic. Ovo su naši prvi utisci...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Testirali smo: Peugeot 208 1.6 e-HDi

Ponoviti uspeh najprodavanijeg Peugeota svih vremena, modela 206, to je cilj sa kojim francuski novitet dolazi na tržište. Za 14 godina, prodato je 7,3 miliona primeraka modela Peugeot 206, a njegov naslednik, model 207, za šest godina je dostigao trećinu ove brojke. Da li je novi Peugeot 208 spreman za velike uspehe, pokušali smo da ispitamo vozeći model 208 1.6 e-HDi Allure...

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Testirali smo: Dacia Sandero 0.9 TCe

Turbo benzinski motori sa tri cilindra su u modi. Nissan ih već koristi, Ford je sa ovim motorom pobedio na prestižnom izboru Motor godine 2012, a na njegovom razvoju aktivno rade Hyundai i BMW. Vi ga možete imati i u novoj generaciji Dacia automobila, i to po veoma pristupačnoj ceni. Isprobali smo kako novi maleni agregat funkcioniše u novoj generaciji modela Dacia Sandero...

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Novi Toyota RAV4 - Online test na Staroj planini

Danas ćemo na Staroj planini upoznati karakter nove generacije modela Toyota RAV4 u planinskim uslovima. Posle prvog dela on-line testa, u kojem smo novi RAV4 vozili po autoputu i lokalnim putevima, danas ćemo upoznati njegove mogućnosti po snegom prekrivenom kolovozu, kao i u off-road uslovima. Krećemo...

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Novi Toyota RAV4 stigao u Srbiju - Online test (aktuelizovano u 16:35)

Danas ćemo prvi put na srpskim putevima isprobati novu generaciju modela Toyota RAV4. Iz Beograda smo se upravo uputili ka Staroj planini, a prvi put smo za vas organizovali Online test, u kojem ćemo izveštavati o našim prvim utiscima i tome kako se novi RAV4 ponaša na našim putevima. Od našeg domaćima, kompanije Toyota Srbija, dobili smo verziju Toyota RAV4 D-4D 4x4 M/T Executive. Krećemo...

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Testirali smo: Audi A3 2.0 TDI - Tri puta bolji

Novu generaciju Audija A3 čekali smo devet godina. Posle prvih kilometara po srpskim putevima u modelu Audi A3 2.0 TDI Ambition, možemo slobodno reći da se čekanje isplatilo, jer treća generacija ovog uspešnog modela predstavlja veliki korak napred. To se od osnivača segmenta premium hatchback modela, moglo i očekivati. Krenimo redom...

Škoda Octavia 2020
Slika nedelje