AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Juče smo na stazi Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) imali tu čast, da se upoznamo sa automobilom koji je pomrsio račune najizvikanijim sportskim automobilima današnjice i koji je ozbiljno uzdrmao njihovu reputaciju - Nissan GT-R. Kako je reč o rasnom sportskom automobilu, u pomoć nam je svojim vozačkim znanjem i iskustvom, pritekao višestruki državni reli šampion, Vladan Petrović...

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Pogledajte vest Nissan GT-R: Unapređenja za 2013. godinu.


Dizajn - Napred Mike Tyson, pozadi Monica Belluci


Dizajn automobila je japanski efikasan i razvijen je sa primarnim ciljem optimizacije aerodinamike. Čak su i retrovizori dizajnirani kako bi prižili najmanji mogući otpor vazduha. Prednja maska, koja pomalo podseća na nos Mika Tysona, izgleda agresivno i definitivno otkriva karakter ovog automobila. Oštre linije svetala su tipične za ovaj automobil, preko kojih će ga na ulici prepoznatii najveći laik. Bočni izgled automobila, takođe je prepoznatljiv. Na izduženu haubu se nastavlja vetrobransko staklo postavljeno pod velikim uglom, a krov se od samog početka strmo spušta ka zadnjem delu automobila, pod istim nagibom se nastavlja zadnje staklo, a sve u cilju postizanja što većeg pritiska vazduha na zadnje krilo. Zadnji deo automobila, koji je tipa zadnjice Monica Belluci, sigurno će praviti probleme vlasnicima koji imaju ljubomorne supruge, jer je zaista očaravajući. U donjem delu dominiraju izduvne cevi, čiji je broj deljiv sa 4.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Vladan Petrović nije krio iznenađenje u svom prvom realnom susretu sa modelom GT-R.

"Prva stvar, koja nam je kod ovog automobila upala u oči, bila je njegova veličina. Neverovatno zvuči podatak, da je ovo superautomobil koji ima međuosovinsko rastojanje veće od Škode Superb karavan! GT-R je veliki komad auta, i po visini i širini. Kada sam na pitanje koliko je težak, dobio odgovor 1,8 tona, to me je teralo na zaključak, da ovo ni izbliza ne može biti automobil koji može konkurisati veličinam kao što su Ferrari, Porsche, Lamborghini... Ali, o tome ćemo nešto kasnije. Sam dizajn automobila, bez obzira da li se nekom dopada ili ne, zaslužuje pohvalu, jer je plod high tech japanske dizajnerske škole, koja ne želi sve i svašta kopirati."

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Enterijer - Komfor

Kada smo otvorili vrata, sačekalo nas je novo iznenađenje. Ulazak u automobil je veoma komforan, tako da ne morate "lomiti vrat", kao što je to slučaj kod većine automobila ove kategorije.  Ono što se Petroviću posebno dopalo, jeste činjenica, da je sve orjentisano na vozača. "U enterijeru nisam ni očekivao luksuz italijanskih primabalerina, jer ovaj automobil zaslužuje nešto sasvim drugo. Onaj ko je osmislio dizajn sedišta, zaslužuje orden. Odličnog su oblika i pružaju vrhunski oslonac u krivinama. Posebno mi je pažnju privuklo rešenje za podešavanje volana, sa posebnim komandama za dubinu i visinu. Ono što primećujem, jeste veliki prostor, kako u predelu nogu, tako i u predelu glave. Japanci ovoga puta nisu napravili sportski automobil za osobe do 170 cm visine, već su mislili i na ostatak sveta. Multimedijalni sistem u GR-U je veoma moćan. Na centralnom displeju, ima ogroman broj funkcija, a neke od njih su i pokazivači G-sile u krivinama i stepena iskorišćenosti agregata. Ali, mene je najviše zanimalo, koliko je ovo brz automobil. Pređimo na stvar!"

 

Pogledaj vest Silvia Hauten i Nissan GT-R.


Neko od kolega novinara je primetio, da GT-R može biti i automobil za svakodnevnu upotrebu. Zapremina prtljažnika meri 315 litara. Ali, koga je briga za litre?! O tome i vrhunskom audio sistemu BOSE ovoga puta ne želimo ni jednu jedinu reč da napišemo!

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Srce Godzile - Raketni pogon

I pored duge haube, ispod se ne skriva agregat gigantskih dimenzija. Zapremina 6-cilindarskog motora (kodna oznaka VR38DETT) iznosi 3,8 litara, ali je opremljen sa dva turbopunjača. Maksimalna snaga agregata iznosi 485 konjskih snagha, a pogon na sve točkove se uspešno trudi da savlada napade maksimalnog obrtnog momenta od 588 Nm. Za sprint iz mesta do "stotke" potrebno mu je samo 3,5 sekundi, ali još fascinantnije zvučni informacija, da međuubrzanje od 80 do 140 km/h traje samo 3,69 sekundi!

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Pogledaj vest Nissan GT-R ima nezvanični brzinski rekord na ledu.


"Pažnju mi je privuklo crveno dugme za startovanje motora, koje se nalazi na centralnom tunelu iza ručice manjača, a koje više podseća na komandu u nekoj raketi nego u automobilu. Motor je neobično tih, samo se čuje tihi bas "iz dubine", koji najavljuje nešto veliko. Ubacujem ručicu robotizovanog 6-stepenog menjača sa dvostrukim kvačikom u manuelni mod, i zabava je mogla da počne. Sve ono što opisuje gore navedena teorija o ovom automobila jednostavno pada u vodu. Osećaj za volanom je vrhunski. Ubrzanje automobila je fascinantno, ali je još fascinantnija njegova sposobnost da tu snagu prenese na podlogu. Mogu slobodno da kažem, da je sklop motor-menjač blizak savršenstvu. To se najviše oseća na delu staze gde ima nekoliko povezanih krivina, i gde je potrebno snažno ubrzati kroz samu krivinu. Zahvaljujući vrhunskom 4x4 pogonu, GT-R obezbeđuje vrhunsku trakciju. Menjač reaguje munjevito, kako tokom ubrzanja, tako i prilikom kočenja, što je veoma važno. Japanci su definitivno zadali domaći zadatak većini konkurenata." - istakao je Petrović.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Oslanjanje - Protiv zakona fizike

Ono što jednog reli vozača najviše zanima, jeste oslanjanje. Petrović ni ovde nije mogao da sakrije oduševljenje:

"Oslanjanje je, pored pogona, nešto najbolje što ovaj automobil ima. Sve te priče o težini i "autobuskom" međuosovinskom rastojanju, sa početka naše priče, padaju u vodu onog trenutka kada ovim automobilom prođete prvu krivinu, jer vam šalje jasnu poruku "radi mi šta želiš, ne možeš mi ništa!". Već u drugom krugu na stazi NAVAK, stekao sam osećaj da automobil "leži" nestvarno, i probao sam više, više i više. Podupravljanje ili predupravljanje jednostavno ne postoji. Ovo je auto koji je stvoren protiv zakona fizike . Kočnice se, takođe, poigravaju sa njim, pa vozač u veoma kratkom roku dobija osećaj samopouzdanja. Neverovatno je kako GT-R uspešno maskira svoju veličinu i masu. Već posle nekoliko krivina, zaboravljate ne to. Pored vrhunske transmisije i konstrukcije oslanjanja, siguran sam da su za ovo zaslužni i Bilstein amortizeri. Nisam imao priliku da probam, kako se GT-R "ponaša" po neravnom, ali imam utisak da je udobniji od konkurenata iz Italije i Nemačke, koje sam imao priliku da probam."

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Zaključak - Noćna mora za konkurenciju

Od ovog automobila smo puno očekivali - puno i dobili. Odlično ubrzanje, nestvarna trakcija, izuzetan menjač, najveće su njegove prednosti. A, mana? Na to pitanje je teško odgovoriti.Na stazi NAVAK smo imali priliku da isprobamo verziju iz 2009. godine, a cena novog Nissan GT-R u Evropi iznosi 90.000 evra. To je daleko manje od iznosa koje treba da izdvojite za italijanske "primabalerine", ali još uvek puno ljudi (nažalost) najviše obraća pažnju na imidž i snagu brenda. Očigledno im ne smeta, što je Lamborghini ne tako davno proizvodio samo poljoprivredne mašine, a na drugoj strani im smeta, što je Nissan masovna marka, koja u svojoj ponudi ima i Micru.

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

 

Nissan GT-R - specifikacija
 
 Tip motora:  Twin-turbo benzinski
 Broj cilindara / ventila:  6 / 4
 Zapremina motora (cm³):  3799
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  357 / 6.400
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  588 / 3.200
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  310
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  3,5
 Potrošnja - Prosek na testu (L/100 km):  -------------
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  315
 Zapremina rezervoara (L):  75
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.800
 Dimenzije pneumatika:  255/40ZRF20 i 285/35ZRF20
 Dužina automobila (mm):  4.655
 Širina automobila (mm):  1.895
 Visina automobila (mm):  1.370
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.780
 Cena test vozila :  Oko 90.000

Nissan GT-R - Prvi utisci Vladana Petrovića

Tekst: Goran Sarić - Automagazin portal

Fotografije: Milomir Bošković i Goran Sarić - Automagazin portal

Test: Jeep Grand Cherokee Summit -  Kauboj u evropskoj eliti

Test: Jeep Grand Cherokee Summit - Kauboj u evropskoj eliti

Posle uspešnog spajanja Fiata i Chryslera, u kompaniji Jeep su dobili zeleno svetlo da krenu u ozbiljniji pohod na Evropu. U prvim borbenim redovima je Grand Cherokee, koji posle modernizacije, u stilu kauboja napada svoje konkurente direktno i bez straha. U tome mu pomaže moderan turbodizel motor ispod "haube", koji se pokazao kao veoma agilan, ali u isto vreme ne preterano "žedan"... 

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Test: Toyota Verso 1.6 D-4D - Hvala BMW!

Prošle godine, kada je na tržište stigao novi Auris, Toyota je modernizovala i model Verso. Kao što smo navikli, ovaj japanski proizvođač ne zadovoljava se kozmetičkim promenama. Unapređeni Verso dobio je novog "keca u rukavu" i on se nalazi ispod "haube" - BMW-ov turbodizel motor zapremine 1.6 litra. Isprobali smo kako funkcioniše ova zanimljiva japansko-nemačka kombinacija...

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

Vozili smo: Citroën C3 1.4 HDi

U segmentu gradskih mališana nikada nije bila veća "gužva". To u Citroënu vrlo dobro znaju, pa su preduzeli sve, da se njihov predstavnik i posle 5 godina "života" istakne u masi. Unapređeni Citroën C3 može se pohvaliti ne samo modernizovanim izgledom, već i novim tehničkim rešenjima i modernim motorima koji su debitovali u "bratskom" modelu Peugeot 208. Krenimo redom...

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Vozili smo: Jaguar F-Type S u rukama Vladana Petrovića (FOTO)

Posle dužeg perioda "apstinencije", Jaguar konačno ima pravi sportski auto. Ali, ne bilo kakav, već model koji ponosno i uzdigunte glave može pogledati pravo u oči sportske veličine kao što je Porsche i kakav sigurno nećete naći u ponudi popularnih nemačkih marki, kao što je BMW. U ispitivanju voznih osobina ovog atraktivnog roadstera, svojim znanjem i iskustvom nam je pomogao državni reli šampion, Vladan Petrović...

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo - naši prvi utisci i cene (foto)

Novi Renault Twingo zvanično je stigao u Srbiju. Treća generacija ovog pupularnog mališana u borbu sa konkurentima ulazi sa radikalno promenjenom koncepcijom - posle skoro četrdeset godina, francuska kompanija na scenu vraća pomalo zaboravljenu konstrukciju: motor pozadi i pogon na zadnje točkove. Da, baš kao što to ima Porsche 911, ili smart...

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Toyota Yaris 2015 stigao u Srbiju - naši prvi utisci i cene

Treća generacija modela Toyota Yaris imala je "plastičnu operaciju", ali su rezovi ovoga puta bili dublji nego što je to uobičajeno. Operacija je uspela, a "pacijent" sada ima više samopouzdanja, a možemo reći da svoje konkurente gleda pravo u oči. Iako spolja možda i ne deluje da su promene velike, u tehničkom smislu možemo slobodno reći, da nije ostao kamen na kamenu...

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Novi Toyota Aygo stigao u Srbiju - naši prvi utisci + FOTO

Na tržište Srbije stigla je nova genracija modela Aygo, zajedno sa modernizovanim i tehniči unapređenim modelom Yaris. U okviru programa nacionalne prezentacije, koju je na zavidnom nivou organizovala kompanija Toyota Srbija, imali smo priliku da prvi put sednemo za volan automobila čiji je cilj da bude drugačiji - Aygo, automobil koji nam donosi zanimljiva dizajnerska rešenja i puno zabave u vožnji...

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Testirali smo: Hyundai i30 1.4 16V

Još jednom smo se uverili u kvalitete modela Hyundai i30, koji za vreme, ali i posle svetskog prvenstva u fudbalu pleni svojom lepotom, ali i cenom. Da li možemo da poredimo Hyundai i30 sa nemačkim, japanskim ili francuskim konkurentima? Zašto da ne. Uostalom, ovaj automobil je kompletno osmišljen i konstruisan u tehničkom centru Hyundaija u Nemačkoj...

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Testirali smo: Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, Kia Sportage je modernizovana. Srpski kupci su prvi u Evropi imali priliku da kupe modernizovanu verziju modela Sportage, a mi smo na testu imali verovatno prvi registrovan Sportage 2014 na Starom kontinentu. Posle višednevnog testa, možemo reći da se ne radi samo o dizajnerskim promenama. Sportage je unapređen na svim poljima...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje