AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Modernizovani Dacia Duster stigao je u Srbiju. Sa unapređenim crossover modelom upoznali smo se u teškim off-road uslovima nedaleko od Beograda, kojih se ne bi postideli ni terenski modeli "specijalizovani" za ove uslove. Posle nekoliko sati prave adrenalinske vožnje, naši utisci su pozitivni. Duster je hrabro grabio napred, kroz blato, vodu i led...

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Najveće dizajnerske promene uočavamo na prednjem delu automobila. Glavna svetla su podeljena u tri celine, a dnevna svetla nisu LED, iako tako izgledaju


Dizajn

Odmah da razjasnimo - modernizovani Duster uživo izgleda mnogo lepše nego na fotografijama. Najveće promene uočavamo na prednjem delu automobila, koji je dobio masku hladnjaka sa osam hromiranih otvora trapezoidnog oblika i glavna svetla podeljena u tri dela. Promene je pretrpeo i otvor za dovod vazduha u braniku, koji čini saćasta rešetka. Duster izgleda dinamičnije i atraktivnije od svog prethodnika.

Kako bi se istakao SUV karakter modernizovanog Dustera, dizajneri su dodali i krovne nosače, kao i felne specifičnog dizajna. Na zadnjem delu automobila promenjena je grafika svetlosnih grupa, a pažnju privlači i zanimljivo dizajnirana cev izduvnog sistema i "difuzor" za vazduh integrisan u zadnji branik, koji naravno ima samo estetsku funkciju.

 

Pogledajte fotografije: Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju.

Zanimljivo je, da sve ove promene na dizajnu nije potpisao dizajner koji je osmislio izgled prvog Dustera. U grupaciji Renault-Dacia na dizajnu radi 120 ljudi. Kada se pojavi novi projekat, svi oni mogu poslati svoje predloge, od kojih se strogom selekcijom bira najbolji. Ovoga puta, autor prvog Dustera je radio na drugom projektu, tako da nije mogao da učestvuje u modernizaciji svog "čeda". S obzirom na posao koji su njegovi "zamenici" uradili, on može biti ponosan.

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Promene na zadnjem delu automobila su minimalne - lepe stvari ne treba menjati


Enterijer

Modernizaciju nije prošao samo eksterijer, već i unutrašnjost Dustera. Instrumenti imaju novu grafiku, a na središnjoj konzoli odmah smo primetili redizajnirane komande klima uređaja. Sa modernizacijom je došla i bogatija oprema. Glavna novina je multimedijalni sistem sa navigacijom (MEDIA NAV) i tempomat, čije komande se nalaze ispod velikog dispeja. Sedišta su preoblikovana, pojačan je naslon zadnje klupe. Kupac može izabrati i jedan od četiri nova tipa presvlaka, od kojih je jedan kožni, dostupan sa višim nivoom opreme. Unutrašnjost modernizovanog Dustera nudi i više prostora za odlaganje manjih predmeta, kao što je prostor ispred suvozača. Ukupan prostor za odlaganje sitnica, povećan je za 3,3 litra. Jedino što nam se nije svidelo u terenskim uslovima jesu sedišta, koja ne obezbeđuju dovoljno podrške za telo. Na autoputu smo primetili da osveženi Duster ima znatno bolju izolaciju enterijera.

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Unutrašnjost izgleda modernije i ima nove opcije

 

Pogledajte vest: Sajam automobila u Ženevi 2013 - Dacia Duster Aventure.

 

Prtljažni prostor ima zapreminu od 475 litara, a kada se obore nasloni zadnjih sedišta, njegova zapremina raste na zavidnih 1.636 L. Naslon sedišta suvozača moguće je potpuno preklopiti, čime se dobija prostor za prevoz predmeta dužine do 2,7 metara. Kompletan utisak luksuznijeg automobila, podržavaju i novi parking senzori. Deo standardne opreme svakog Dustera je i elektronski program stabilnosti (ESP), asistent prilikom naglog kočenja (EBA), a posadu štite četiri vazdušna jastuka.

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Duboko blato, puno vode i leda - Modernizovani Duster se odlično snašao i na ovakvoj podlozi


Pogon

Dacia Duster 2014 dostupan je sa pogonom na sve točkove, kao i sa pogonom na prednje točkove. Sa sistemom pogona 4x4 moguće je kombinovati benzinski motor 1.6 16V (77 kW) ili snažniji turbodizeč 1.5 dCi maksimalne snage 82 kW (110 KS). Najveća novina u motorizaciji je turbo-benzinski motor 1.2 TCe (92 KW) kojeg karakteriše sistem direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i aluminijumski blok.

 

Pogledajte vest: Dacia Duster 2014.

Mi smo imali priliku da isprobamo snažniji turbodizel 1.5 dCi uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem i pogonom na sve točkove. Motor razvija maksimalnu snagu od 81 kW pri 4.000 o/min i maksimalni obrtni moment od 240 Nm pri 1.750 o/min. Sklop motor-menjač odlično je funkcionisao, kako u vožnji po asfaltu, tako i po makadamu. Prvi stepen prenosa kod šestostepenog menjača je "skraćen", kako bi vožnja u terenskim uslovima bila efikasnija. U prvom stepenu prenosa, automobil se kreće brzinom od 6 km/h pri 1.000 o/min, što je za svaku pohvalu. Motor se veoma lako nosi sa 1.325 kg teškim automobilom (u odnosu na verziju sa pogonom na prednje točkove, težina je veća za 90 kg).

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Za svaki slučaj - Gorska služba spasavanja (takođe u Dusterima) u stopu je pratila predstavnike medija. Srećom, pomoć nam nije bila potrebna, što potvrđuje kvalitete samog automobila


Teren

Sistem pogona na sve točkove nudi tri režima: 2WD pogon na prednju osovinu, režim AUTO koji prilagođava pogon uslovima na putu, tačnije aktivira zadnje točkove kada je to potrebno (do 80 km/h) i režim LOCK, kojim se uključuje blokada diferencijala potrebna u terenskim uslovima.

 

Pogledajte vest: Dacia Duster za Gorsku službu spasavanja.

Visoka karoserija (klirens iznosi 21 cm) i kratki prevesi Duster čine veoma agilnim i pokretnim u terenskim uslovima. Iako smo ponekad pomislili, da će "nos" automobila zaroniti u blato, to se nijednom nije dogodilo. Jednostavno, Duster se terena ne plaši.

Dacia Duster 2014 stigao u Srbiju: Prvi utisci + FOTO

Cene i garancija

Novi Duster ima garanciju 3 godine ili 100 000 km, ali ukoliko se kupac odluči za Dacia finansiranje, može dobiti i produženu garanciju od 7 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Dacia Duster 2014 - Cenovnik u Srbiji:

Nivo opreme Motorizacija Cena
Base

1.6 16V 105 4x2

9.860 €
1.6 16V 105 4x4 11.690 €
Ambiance

1.6 16V 105 4x2

11.700 €
1.6 16V 102 4x2 LPG 12.400 €
1.5 dCi 90 4x2 13.360 €
1.6 16V 105 4x4 13.540 €
1.5 dCi 110 4x4 15.860 €
Laureate

1.6 16V 105 4x2 12.560 €
1.2 TCe 125 4x2 13.960 €
1.6 16V 102 4x2 LPG 13.260 €
1.5 dCi 110 4x2 14.850 €
1.6 16V 105 4x4 14.370 €
1.5 dCi 110 4x4 16.660 €

 

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković i Goran Sarić

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Testirali smo: Toyota Corolla 1.8 Hybrid - zbogom dizelu!

Toyota Corolla je živa legenda. Prodaje se od 1976. godine i kumulativno u svim generacijama, predstavlja najprodavaniji automobil u istoriji automobilske industrije. Ove godine na tržište je stigla dvanaesta generacija ovog kvalitetnog automobila, koju smo u atraktivnoj hatchback karoserijskoj verziji isprobali na srpskim putevima...

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco stigao u Srbiju - naši prvi utisci (FOTO)

Seat Tarraco, trenutno najveći SUV ove španske marke, stigao je u Srbiju. Na našim putevima smo isprobali automobil, koji u odnosu na svoje bratske modele iz koncerna, može da se pohvali najatraktivnijim dizajnom i najvećim prtljažnim prostorom...

Vozili smo: BMW 320d (G20)

Vozili smo: BMW 320d (G20)

BMW serije 3 je minhenski bestseller, koji na svom kontu ima više od 15 miliona prodatih primeraka. Zato ne čudi što sedma generacija ovog kvalitetnog automobila ima jednako visoke ambicije. Lakši je, snažniji, štedljiviji i bezbedniji od svog prethodnika. 

123456. . .32
Škoda Octavia 2020
Slika nedelje