AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Uspešni kompaktni "crossover" model, Suzuki SX4, upoznali su mnogobrojni zadovoljni kupci širom Srbije, a kao jedna od loših strana često je navođen mali prtljažnik. Na sajmu automobila u Ženevi, 2007. godine, predstavljena je sedan verzija, koja izgled prednjeg dela automobila deli sa hatcback-om. Karoserija je duža za 39 cm i meri 4,49 m, a to je donelo i povećanje prtljažnika...

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Suzuki SX4 Sedan ne treba komentarisati na prvi pogled. Neočekivana kombinacija relativno visokog hatchback-a, sa produženom, izduženom zadnjicom, po ukusu evropskog kupca nije sinonim za lep automobil. Kabina za putnike je neobično visoka, a silueta ovog 1,5 metara visokog automobila pomalo podseća na MPV. Ipak, u svakom trenutku je jasno da je ovo neobični sedan, koji u poređenju sa nekim konkurentima izgleda prelepo. Uostalom, automobil je nastao u saradnji sa Fiatom, dizajniran u Giorgetto Giugiaro Italdesign-u. Suzuki SX4 Sedan je pomalo trendovski rešen, što potvrđuju velika prednja svetla, koja zadiru duboko u blatobrane. Iako to nije bio impreativ kod razvoja ovog automobila, zahvaljujući svom izduženom dizajnu, uz masivne prednje i zadnje branike, automobil izgleda i dovoljno robusno. Na zadnji branik, u amerčkom stilu, instalirani su i "katadiopteri".

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Što se tiče putničkog prostora, novosti jednostavno nema, jer su skoro svi segmenti prosto preseljeni iz petovratne verzije modela Suzuki SX4. To znači da je Sedan zadržao duh sportski orjentisanog porodičnog automobila. Unutra ništa ne nedostaje, ali onaj poznati japanski "kompleks" preteranih količina plastike primenjen je i ovde. Na drugu stranu, utešila nas je funkcionalnost i ergonomija, koje su na visini zadatka. Položaj sedenja i preglednost puta za vozača su izuzetno dobri, a dostupnot svih komandi zaslužuje sve pohvale. Jedinu zamerku zaslužuju nedovoljna bočna uporišta, koja posebno nedostaju ako SX4 izložite graničnim područjima. Mesta na zadnjoj klupi ima sasvim dovoljno i za odrasle osobe, čime će ovaj automobil sigurno zadovoljiti naše porodice. Veličina ostava za sitnice i flaše za sok i vodu je sasvim zadovoljavajući, a moramo i pohvaliti malu plastiku na naslonu prednjeg suvozačevog sedišta, na koju možete okačiti kesu ili nešto slično.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

"Što se tiče sedenja, moram pohvaliti lagan ulazak i izlazak iz automobila. Ergonomija i preglednost instrumenata je odlična, što smo mogli i očekivati od Suzukija. Jedinu zamerku upućujem sedištima koja imaju loše držanje tela u krivinama prilikom agresivne vožnje. Ali, ako u obzir uzmemo činjenicu da ovo nije automobil namenjen sportski orjentisanim kupcima, ovaj detalj ćemo oprostiti." - istakao je Vladan Petrović. Zapremina prtljažnog prostora od 515 litara predstavlja vrhunski rezultat u ovoj kategoriji i u potpunosti odgovara prosečnoj srpskoj porodici. Obaranje zadnjih sedišta spada u standardnu opremu, ali ne treba računati na prevoz predmeta veće dužine. Zapremina prtljažnog prostora, u uslovima oborenih naslona zadnjih sedišta, iznosi zavindnih 1045 litara.

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Pod haubom testiranog automobila disao je benzinski agregat zapremine 1,6 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 107 konjskih snaga, pri 5.600 o/min i obrtni moment od 145 Nm pri 4.000 o/min. Maksimalna brzina sedana iznosi 180 km/h, a "sprint" iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 10,7 sekundi. "Već posle prvih kilometara shvatili smo da sistem promenjivog upravljanja usisnim ventilima (VVT) igra značajnu ulogu, posebno prilikom vožnje u nižim obrtajima. To snači da se testirani SX4 (1.6 VVT) nije bunio ni kada smo od njega tražili brža međuubrzanja. Prijatno nas je iznenadio i menjač. Hodovi su kratni, a promena stepena prenosa vrši se filigranskom preciznošću. Sve u svemu, utisci o pogonskom sklopu su veoma pozitivni, i mogu zadovoljiti i one koji od svog automobila traže više od prosečnog." - izjavio je Petrović. Što se potrošnje tiče, minimum smo zabeležili u vožnji na otvorenom putu, pri brzini oko 100 km/h. Tada je potrošnja iznosila oko 6 litara na svakih 100 pređenih kilometara. Na autoputu do izražaja je došao i veći aerodinamički otpor, zbog više karoserije, i potrošnja je iznosila oko 8,3 L/100 km (pri brzini od 130 km/h, u 5. stepenu prenosa, 4.000 o/min).

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Kada je ponašanje na putu u pitanju, SX4 nam još jednom pokazuje da "krv nije voda". Suzuki ima dobru tradiciju sportskih automobila, bolje rečeno kompaktnih modela sa sportskim karakteristikama (Swift, Ignis - Juniorski reli šampionat sveta), a veliki uspeh u podešavanju vešanja postignut je i kod sedan verzije. Vođenje točkova je jako precizno, a vešanje je tako trimovano da u svakom trenutku prenosi dovoljno informacija sa podloge. Savremeno ogibljenje svoje najbolje karakteristike pokazuje na asfaltnoj podlozi i u vožnji model SX4 Sedan se jako malo razlikuje od sličnih modela i sigurno pruža najbolje vozne osobine u svom segmentu. "U krivinama SX4 ponaša se kao riba u vodi, ali ipak u graničnim područjima treba biti jako pažljiv, jer zadnja polukruta osovina može ponekad iznenaditi. Oseća se i dodatna težina u zanjdem delu, pa ipak ne treba preterivati sa agresivnom vožnjom. Suzuki SX4 Sedan je odlično izbalansiran automobil, u kome su inženjeri uspeli da naprve kompromis između sportske podešenosti i vešanja koje dobro trpi udarce. Idealno za naše puteve."

Test: Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - Sedan za naše ulice

Živahan motor, sa prijatno niskom potrošnjom goriva, izuzetne vozne osobine i vešanje koje je u "dorim odnosima" sa srpskim putevima, to je ono što treba našem tržištu. Kada svemu ododamo i 6 vazdušnih jastuka, ABS sa EBD sistemom, automatsku klimatizaciju, radio sa CD-om i MP3 čitačem, za koje NIJE potrebn doplatiti, shvatamo da na tržištu nema mnogo sedana sa ovako izdašnom opremom i dinamikom. Suzuki se svemu prodružuje sa realnom cenom, koja za testirani model iznosi 13.390 Eura, sa carinom i PDV-om (akcija).

Suzuki SX4 Sedan 1.6 VVT - specifikacija
Motor:benzinski, 1.6 VVT, sa MPI ubrizgavanjem
Broj cilindara / ventila:4 / 4
Zapremina motora (cm3):1586
Maksimalna snaga (KS pri o/min):107 / 5600
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min):145 / 4000
Prečnik x hod klipa (mm):78.0 x 83.0
Stepen kompresije:10,5 : 1
Maksimalna brzina (km/h):180
Ubrzanje 0 - 100 km/h (s):10,7
Potrošnja goriva (L/100 km):8,5 / 5,8 / 6,8
Zapremina prtljažnika (L):515 / 1045
Masa automobila / nosivost (kg):1183 / 427
Dimenzije pneumatika:195/65 R15
Dužina automobila (mm):4490
Širina automobila (mm):1730
Visina automobila (mm):1545
Međuosovinsko rastojanje (mm):2500
Zapremina rezervoara (L):50
Cena automobila (EUR):13.390 Eura, sa carinom i PDV-om

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Testirali smo: Kia Sorento 2.2 CRDi AT

Korejski SUV konačno je uplivao u premium vode. Za marku Kia, veliki SUV Sorento predstavlja najluksuzniji i najprestižniji model, što se manifestuje, kako pogledom na njegove dimenzije, tako i kroz cenovnik. Da li je Sorento spreman za razmaženu evropsku klijentelu? Čini se da nikada nije bio spremniji...

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Testirali smo: Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4

Renault Kadjar stigao je na naše puteve. To je potpuno novi model, koji je razvijen na tehničkoj bazi uspešnog modela Qashqai. Tokom višednevnog testa, isprobali smo Kadjar na srpskim putevima i pokušali da damo odgovor na pitanje - da li konkurencija ima čega da se boji? Posle prvog testa, čini nam se da itekako ima...

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Testirali smo: Opel Corsa 1.0 Turbo

Opel Corsa važi za jedan od najuspešnijih evropskih automobila. Među nama je 32 godine i za to vreme je pronašla put do 12,4 miliona svojih vlasnika. Testirali smo petu generaciju ovog uspšenog modela, koja je izazvala veliku debatu čak i među našim kolegama, zbog sličnosti sa svojim prethodnikom...

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Kia Cee'd (2016) stigao u Srbiju - Naši prvi utisci

Posle tri godine egzistencije na tržištu, stiglo je idealno vreme za "umivanje" i tehničku modernizaciju druge generacije modela Kia Cee’d. Glavne novine su turbo benzinski trocilindarski 1.0 T-GDI motor, sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačikom i sportski dizajnirana verzija GT Line. Juče smo imali priliku modernizovani model da isprobamo na našim putevima...

Honda HR-V - naši prvi utisci

Honda HR-V - naši prvi utisci

Opel Mokka, Mazda CX-3, Suzuki Vitara... dobili su ljutog konkurenta - Hondu HR-V. Posle nedavne statičke promocije, proteklog vikenda smo na stazi Nacionalne vozačke akademije - NAVAK u Subotištu, imali smo priliku da isprobamo najnoviji model japanskog proizvođača. Ovo su naši prvi utisci...

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Testirali smo: Mercedes-Benz C220 Bluetec

Mercedes-Benz C-Klasa je ključan model za kompaniju iz Stuttgarta, jer je upravo ovaj sedan srednje klase pokrenuo seriju modela sa novom tehnikom i identitetom.  Na našim putevima smo isprobali sigurno najtraženiju verziju na našem tržištu, sa štedljivim turbodizel motorom i automatskim menjačem...

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Mercedes-Benz Star Experience 2015 - NAVAK (FOTO)

Stižemo u centar Nacionalne vozačke akademije (NAVAK) u Subotištu. U daljini se čuje zaglušujuća grmljavina. Bližimo se stazi, po kojoj "vrište" supersnažni Mercedes AMG modeli. Ruke se znoje, a srce počinje ubrzano da lupa...

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Testirali smo - BMW 116i Urban Line

Posle četiri godine egzistencije na tržištu, BMW je početkom godine predstavio modernizovanu drugu generaciju serije 1. Pored promena u dizajnu, "jedinica" je dobila nove motore i opremu iz luksuznih limuzina. Na našim putevima imali smo priliku da isprobamo BMW 116i kojeg pokreće 3-cilindarski motor zapremine 1.5 litara...

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Testirali smo: Nova Toyota Auris 1.6 Valvematic

Iako je aktuelni Auris aktivan u službi evropskih vozača nešto duže od dve godine, prema Toyoti, vreme je za promene. Pored toga, što je za modernizaciju tipa "pronađi pet razlika" drugima potrebno više od dvostruko dužeg vremenskog perioda, Auris bi sa tehničkog i dizajnerskog aspekta, neki proizvođači proglasili za novu generaciju...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje