AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Kupci sve više žele da preuzmu sudbinu u svoje ruke, što im pruža mogućnost izbora automobila za slobodno vreme, popularna SUV kategorija. Na normalnim putevima ponašaju se kao klasični automobili, ali po potrebi mogu i sići sa njih i po travi ili zemljanom putu putnike odvesti do izletišta, planinarskog doma, jezera ili rečice. U samoću, daleko od stresa i problema svakodnevnice. To je uloga koju Hyundai Tucson odlično obavlja...

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson na evropsko tržište stigao je sa jasnom strategijom: ponuditi kvalitetan i komforan SUV (Sport Utility Vehicle) automobil za razumnu sumu novca. Kao što nam je poznato, korejske automobilske kompanije u Evropi i Americi posluju odlično, a najveću zaslugu za to ima cenovna politika (čitaj: veoma niske cene). I, ne samo to. Automobili iz Azije prošli su seriju "plastičnih operacija" vođenih veštom rukom poznatih dizajnera, a zajedno sa evropskim dizajnom, usledila je i "kvalitativna" faza i ulepšavanje imidža. Automobil koji je prošao fazu prilagođavanja, dostupan za nisku cenu, upravo je Hyundai Tucson. Automobil koji su kupci odlično prihvatili stigao nam je sa blagim ulepšanjima, koja treba da produže tržišni život.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson meri razmak od tla od gotovo terenskih 195 centimetara, prilazni ugao iznosi 28, a silazni 32 stepena. Sasvim dovoljno! Ali, daleko od toga da je "naš" test automobil nezaustavljiv, jer je bio opremljen i običnim pneumaticima, kojima najviše odgovara asfaltna podloga. "To znači da je svaki oštriji uspon pokriven vlažnom travom i li blatom, biti neprolazan. Ali, mislim da ovaj problem lako može da se reši ugradnjom terenskih pneumatika, i da bi ovaj automobili bio sasvim drugačiji. Uostalom, ni konkurenti nisu ništa bolji. Da terenske mogunosti Tucsona treba shvatiti sa rezervom, govori nam i činjenica da automobil nema "pravu" blokadu diferencijala, kao ni redukciju. Ipak, pohvalio bih elektronsku blokadu diferencijala, koja se aktivira pritiskom na dugme koje se nalazi sa leve strane instrument table (4WD LOCK). u"kritičnim" situacijama, kada smo bili na granici zaglavljivanja u blatu, značajno je pomogla. Kao što rekosmo, ovo je automobil namenjen onima koji najviše putuju na asfaltnu, a povremeno odlaze na piknik u prirodu sa svojom porodicom." - svoju priču o Tucsonu započeo je Vladan Petović. Podsetimo, Tucsonov pogon na sve točkove je upravo onaj koji smo i očekivali u ovom automobilu. U normalnim uslovima pogon je na prednje točkove. Kada oni proklizaju, elktromagnetna spojnica sa više lamela na zadnjem diferencijalu preuzima raspodelu snage među osovinama. Na zadnje točkove maksimalno može stići 50 % obrtnog momenta.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Veoma solidan turbodizel motor savršeno pristaje ovom automobilu, i ovo je jedina dizel opcija u ponudi kod nas. Nije preterano snažan, ali s dodatkom VGT, sistemom turbine promjenljive geometrije (Variable Geometry Turbine), performanse su sasvim zadovoljavajuće i sigurno će ispuniti očekivanja potencijalnog kupca najmanjeg hyundaijevog SUV-a. Motor je sposoban da ovaj, 1.685 ilograma težak automobil da ubrza sve do 177 km/h. U pitanju je 20-litarski 4-cilindrični Common-rail turbodizel motor, koji razvija 140 konjskih snaga pri 4.000 o/min i 305 Nm, u rasonu broja obrtaja od 1.800 do 2.500 o/min. "Obrtni moment je postavljen relativno nisko, što je tipično za savremene turbodizel motore. Ali, savremenim "mini terenacima" ovo rešenje odgovara, posebno pri eksploataciji na nepristupačnim terenima i terenima sa velikim nagibom. Ubrzanja su linearna, a Tucson snažno kreće već od 1700-1800 o/min, što ga čini izuzetno elastičnim i agilnim, kako za gradsku vožnju, tako i autoput, ali i off-road uslove. Moram da pohvalim i menjač (6 brzina manuelni), čiji prenosni odnosi su dobro proračunati. Precizan je, ali bi bilo dobro kada bi hodovi bili za nijansu kraći." - ističe Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Utisak u unutrašnjosti testiranog primerka zaista je sjajan, ali uz konstataciju da je automobil bio opremljen Absolute opremom, uključujuči i atraktivnu svetlu boju kože i sve sisteme aktivne i pasivne bezbednosti. "Unutrašnjost Tucsona odlično je odmerena, a dimenzije volana stvaraju utisak da sedimo u nekom još većem automobilu. To je zato što se sedi povišeno, na dobro podesivom vozačkom sedištu, koje je blago profilisano. Sa vozačevom mesta vidi se hauba, što stvara još bolji subjektivan osećaj. Za svaku pohvalu su i ostave za sitnice, kojih ima na sve strane, a na dužim putovanjima sigurno će odgovarati i ostava zaflašu zapremine 1,5L u vratima. Generalno sam zadovoljan Tucsonovom unutrašnjošću, sve je na svom mestu, sa odličnom ergonomijom i bez previše eksperimentisanja." - ističe Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

I na zadnjim sedištima je sve u najboljem redu. Pored toga što su sedišta udobna, i što nude zavidnu prostranost, za svaku pohvalu je i njihova varijabilnost. Dovoljno je samo da podignete jednu ručicu i sedište će biti preklopljeno prema napred. Dovoljan je jedan potez rukom, i nastaje prtljažnik zapremine 805 litara, i to potpuno ravnog poda. Jednostavno i praktično. Osnovna zapremina prtljažnika je na nivou kompakta: 325 litara sa uspravnim zadnjim sedištima. Iako možda ne deluje puno, podsetimo da je prostor na zadnjoj klupi na zavidnom nivou, i da je više podređen putnicima nego prtljagu. Ipak, pohvale zaslužuje još nekoliko detalja u prtljažniku. Naravno, tu je i mrežica, koja obezbeđuje prtljag od pomeranja, a sve pohvale zaslužuje i staklo na petim vratima, koje se može nezavisno otvoriti. Kada nema potrebe da otvarate kompletna vrata prtljažnika, ili Vam to onemogućava šiblje, granje ili automobil prilepljen uz Tucsona, ovo rešenje pokazalo se kao fantastično.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Vešanje Hyundai Tucsona, što je uobičajeno za SUV kategoriju, usmereno je na udobnost u vožnji. Zahvaljujući zadnjem multilinku i stabilizatorima, Tucson se ponaša sasvim pristojno i sigurno će zadovoljiti prosečnog vozača. "Zahvaljujući debelim gumama sa visokim profilom, gradska vožnja sasvim je na nivou "klasičnih" automobila, uz dodatnu prednost, koja je kod nas posebno omiljena: penjanje na ivičnjake nije nikakva prepreka. Što se tiče pokretljivosti i agilnosti u vožni, vešanje Tucsona pruža sasvim pristojne karakteristike. Ako nešto možemo kritikovati, onda to može biti pomalo neindirektan kontakt sa podlogom. Isto važi i za volan, koji je prevelikog prečnika, i koji bi trebao pružati malo više informacija do vozača. To u gradskoj vožnji ne smeta, ali pri visokim brzinama, osećaj povezanosti sa asfaltom je jako važan. Što se tiče vožnje po krivudavom putu, Tucson se ne naginje previše u krivinama, ali ne treba preterivati, s obzirom na njegovu visinu. Moram da pohvalim ponašanje automobila na snegom pokrivenim putevima. I pored letnjih pneumatika, na putevima prekrivenim snegom, Tucson je samouvereno grabio napred, a kada je situacija bila "na ivici" aktivacijom blokade diferencijala, sve je bilo rešeno. Njegov 4WD sistem je i namenjen upravo ovakvim izletima na planinu." - zaključuje Petrović.

Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Hyundai Tucson u novu godinu ušao je sa blagim osveženjem dizajna, o kojima nismo puno govorili. Izmene su kozmetičke prirode i primetiće ih samo oni sa veštim okom. Izmenjena su kućišta prednjih svetlosnih grupa, integrisana je hromirana lajsna na grilu hladnjaka, a nov je i dizajn aluminijumskih felni. Unutrašnjost je, kao što smo i istakli, ugrađeni kvalitetniji materijali. Hyundai Tucson je očigledno dosta profitirao od iskustva starijeg brata, stare genercije modela Santa Fe, od kojeg je nasledio i najvažniju Hyundaijevu karakteristiku: nisku cenu. Od većine direktnih konkurenata, Hyundai je jeftiniji. Iako "naša" testirna verzija sa savremenim turbodizel motorom 2.0 CRDi, sa pogonom na sve točkove 4WD, u najvišem nivou opreme, Absolute+ košta 25.990 Eura, za one manje zahtevnije tu je Hyundai Tucson 2.0 2WD Dynamic+, za koji je potrebno izdvojiti 17.990 Eura, sa carinom i PDV-om. Za navedeni novac, kupac dobija porodičan automobil za svakodnevne potrebe, ali i specifične aktivnosti članova porodice. Odlazak na put, traženje zabačene plaže ili skijališta. Sve to uz vrhunski komfor i bezbednost.

Hyundai Tucson 2.0 CRDi - Tehnička specifikacija
Tip motora: Turbodizel Common-rail motor
Broj cilindara / ventila: 4 / 4
Zapremina motora (cm3): 1.991
Maksimalna snaga (KS pri o/min): 140 / 4.000
Maksimalni obrtni moment (Nm pri o/min): 305 / 1.800 - 2.500
Maksimalna brzina (km/h): 177
Ubrzanje 0-100 km/h (s): 12
Prosečna potrošnja (L/100 km) - fabrički podatak: 7,1
Zapremina prtljažnog prostora (L): 325 / 805
Zapremina rezervoara (L): 58
Masa automobila (kg): 1.685
Dimenzija pneumatika: 235/60 R 16
Dužina automobila (mm): 4.325
Širina automobila (mm): 1.830
Visina automobila (mm): 1.730
Međuosovinsko rastojanje (mm): 2.630
Trag točkova napred (mm): 1.540
Trag točkova pozadi (mm): 1.540
Cena automobila (Eur): 25.990
Testirali smo: Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4WD Absolute+

Goran Sarić - Automagazin

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Testirali smo: Mercedes-Benz GLE 350d Coupe

Zlatna vremena za BMW X6 su prošla. Svi danas vrlo dobro znaju, da kombinacija SUV-Coupe nije besmislica, već je veoma zanimljiv proizvod koji kupci itekako traže. Mercedes-Benz nije gubio vreme i napravio je veoma ozbiljan odgovor na uspešni X6. Neko reče kopija. Možda, ali kopija koja je nadmašila "original"...

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje