AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Nova Honda Civic možda ne izgleda kao da je sletela sa druge planete, ali je zato moderna i prepoznatljiva na ulici. Ovo je automobil koji sigurno nećete pomešati ni sa jednim drugim.

 

Pogledajte fotogaleriju: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo - Test 2017.

 

Honda se novim Civicom vraća u vremena, kada je proizvodila automobile za radost u vožnji. Eksperimenti sa jednostavnom zadnjom osovinom i rezervoarom ispod prednjih sedišta, sada su iza nas. Novi Civic dolazi nam sa nešto klasičnijom koncepcijom, ali zato motor jeste sve, samo ne klasičan. Honda je dugo odolevala trendu downsizinga, ali u borbi za čistiju planetu, pao je i poslednji Mohikanac. Pod haubom našeg test automobila disao je 3-cilindarski 1.0 Turbo motor.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Za razliku od sportskih paketa opreme, kao što su Sport ili Sportplus, koji su opremljeni dvostrukim cevima izduvnog sistema smeštenim u središnji deo zadnjeg difuzora, naš test automobil krasili su elegantni detalji, kao što nam naziv opreme i nagoveštava.

 

Dizajn


Kao što je očekivano, novi Civic igra na kartu emocija, kako u oblasti vozne dinamike, tako i u dizajnerskom smislu. Futuristički elementi su vidljivi iz svih uglova, a sigurno je da ga na ulici sigurno nećete pomešati ni sa jednim drugim automobilom. Ako u kompaktnoj klasi postoji automobil, koji čini dizajnersku vagu u poređenju sa etabliranim Golfom, onda je to Honda Civic. Dizajn je subjektivan element, ali sigurno je de postoje oni kojima se novi Civic ne sviđa, ali i oni kojima je prelep. Prema izgledu novog Civica, niko nije ravnodušan. Recimo i to, da je za 20 mm niži, 30 milimetara je širi, a duži je od prethodnika za 130 milimetara.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Dizajn enterijera je pomalo hladan, ali funkcionalan. Sedišta su vrhunska i jednostavno je pronaći optimalnu poziciju za volanom. 

 

Enterijer


Futuristički DNK je zastupljen i u enterijeru. Pažnju najpre plivači "plivajuća" konzola, ostave za sitnice ispod i između sedišta, potpuno digitalizovana instrument tabla sa vrhunskim kontrastom, naprednim multimedijalnim sistemom i navigacionim sistemom. Menijem se lako manipuliše i potrebno je minimalno vreme privikavanja, osim jednog detalja koji smo primetili - na konzoli nedostaje fizički taster ili točkić za podešavanje jačine zvuka, što pomalo narušava ergonomiju komandi. Sedišta su odličnog oblika i pružaju vrhunski oslonac za telo i velikih su dimenzija, pa udobno mogu primiti i putnike nešto većih gabarita.


Ko je sedeo u prethodnoj generaciji modela Civic, kod novog će primetiti značajnu razliku - prednja sedišta su pozicionirana niže, konkretno 3,5 centimetara niže, što je u kombinaciji sa ostalim promenama snizilo težište automobila za 14 milimetara. Promenu pozicije sedenja omogućila je nova platforma, i činjenica da se rezervoar za gorivo više ne nalazi ispod sedišta. Istina, time je otpala mogućnost preklapanja zadnjih sedišta (Magic seats), ali ako se uzme u obzir koliko vlasnika je u prethodnoj generaciji koristilo ovaj sistem, šteta nije velika.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Položaj volana, ručice menjača i pozicije sedenja je idealan.

 

I pozadi su sedišta nešto niže postavljena. Međutim, i pored toga, prostora za glavu na zadnjim sedištima je veoma malo, zbog padajuće linije krova. Na zadnjim sedištima, putnici viši od 180 cm neće se prijatno osećati. Prostora po širini ima više nego kod prethodnika, a više mesta ima i u oblasti kolena putnika. Prtljažnik u osnovi meri zapreminu od 420 do 478 litara (u zavisnosti od stepena opreme). Ono što je, možda, još važnije, jeste činjenica da je prtljažnik dugačak 910 milimetara, a širok 1030 mm.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Na zadnjim sedištima ima značajno više mesta neko kod prethodnika. 

 

Pogon


Šta mislite, da li je za ovaj 1.225 kilograma težak automobil dovoljan motor maksimalne snage 129 KS? Naravno da jeste, neko će možda pomisliti da je to i više nego dovoljno. Međutim, da li odgovor ostaje isti kada vam saopšimo da je to motor koji ima samo 3 tricilindra i 1 litar zapremine? Hmmm....


1.5 Turbo i 1.0 Turbo su prvi masovni turbo benzinski motori u Hondi (kažemo masovni, jer Civic Type R već pokreće turbo benzinski motor, ali to je ipak specifična klijentela). Naš test automobil bio je opremljen malenim turbo agregatom, koji nam već od samog startovanja daje do znanja da ima tri cilindra. Pored tipičnog zvuka za trocilindarske motore, tu su i male, ali osetne vibracije, koji takođe jasno podsećaju na mašinu koja se nalazi ispod "haube". Agregat našeg test automobila bio je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem veoma krathih i preciznih hodova.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

1.0 Turbo je sasvim dovoljan motor za ovaj automobil.

 

Za razliku od konkurentskih turbo motora, koje smo imali priliku da isprobamo, kao što su Ford 1.0 EcoBoost ili VW 1.0 TSI, koji snažno povlače već iz niskih obrtaja, Hondin motor kao da želi da zadrži neke tradicionalne karakteristike, pa snagu prenosi kontinuirano i bez "napada" obrtnog momenta koji su karakteristični za turbo motore. Maksimalni obrtni moment motor razvija pri 2.250 obrtaja "radilice" u minutu. Zanimljivo je, da je u kombinaciji sa varijabilnim CVT menjačem, maksimalni obrtni moment iznosi 180 Nm, ali je dostupan već od 1.700 o/min do 4.500 o/min. Prenosni odnosi su prilično dugi - na autoputu pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, motor radi na 3.000 o/min. Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je oko 6,4 l/100 km. U otvorenom saobraćaju, poštujući ograničenja brzine, zabeležili smo potoršnju od 5,4 l/100 km, dok se u gradskim uslovima potrošnja kretala oko 8 l/100 km. 

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Nova Honda Civic nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Jedni joj se dive, a za druge je ružna. 

 

Oslanjanje


Sa desetom generacijom modela Honda Civic, vraća se Multi-link zadnja osovina. Poslednji put, Civic je imao oslanjanje na više tačaka oslonca u svojoj sedmoj generaciji. Napred je zadržano provereno rešenje McPherson, a upravljački sistem je dobio elektromotor, koji je smešten direktno na letvu volana. Volan ima oko 2,2 okretaja između krajnjih tački, ali primetili smo da to nema negativnog uticaja na stabilnost, odnosno na radijus okretanja. Iako je upravljački sistem opremljen i elektromotorom, moramo da istaknemo da je automobil zadržao sportski duh u vožnji i da pruža dosta povratnih informacija sa podloge. Posebnu zahvalnost za to dugujemo oslanjanju. Nivoi opreme Executive, Prestige i Sport Plus imaju standardno adaptivne amortizere. Njihova tvrdoća može se, preko dugmića na centralnom tunelu, podesiti u dva režima - tvrđi sportski i mekši za bolji komfor u vožnji. Za razliku od prethodnika, promena tvrdoće amortizera ne odvija se samo na zadnjoj osovini, već i napred.

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Jedan od zanimljivih detalja svakako je pokrivač prtljažnika, koji se izvlači po širini prtljažnika. Zanimljivo i praktično rešenje.

 

Zaključak


Iako nije bez mana, nova Honda Civic donosi unapređenja na svim poljima. Tradicionalnim ljubiteljima automobila ove marke, možda će zasmetati potpuna eliminacija atmosferskih motora iz ponude, ali realnost je na strani onih koji su ovakvu odluku doneli - testirani 1.0 Turbo ide bolje nego nekadaršnji atmosferski 1.4 16V.


Cena testiranog modela Honda Civic 1.0 Turbo Elegance iznosi 20.490 evra.

Pogledajte Honda Civic - Cenovnik.

 

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo - specifikacija  
 Tip motora:  benzinski turbo
 Broj cilindara / ventila:  3 / 4
 Zapremina motora (cm³):  988
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  95 / 5.500
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  200 / 2.250
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  203
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  10,4
 Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  6,4 / 8,0 / 5,4
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  420 / 1.267
 Zapremina rezervoara (L):  46
 Masa automobila / nosivost (kg):  1.225 / 504
 Dimenzije pneumatika:  235/45 R17
 Dužina automobila (mm):  4.518
 Širina automobila (mm):  1.799
 Visina automobila (mm):  1.428
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2.697
 Cena (€):  20. 490

 


Fotografije možete pogledati klikom na LINK

 

Generalni zastupnik Honda vozila: Delta Automoto, Beograd,

Web: www.honda-srbija.rs

 

Foto: Milomir Bošković
Tekst: Goran Sarić

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje