AutoMAGAZIN - Testovi

ma nemoj
Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Volkswagen Golf je prošao modernizaciju, a promene nije pretrpeo samo izgled, već i tehnika. Imali smo priliku da na srpskim putevima napravimo prve kilometre u modernizovanoj sedmoj generaciji popularnog Golfa...

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Pored mnogobrojnih dizajnerskih promena, modernizovani Golf je dobio novu paletu boja karoserije i nove atraktivne felne.


Dizajn - evolucija, a ne revolucija


Postoji verovanje, da Golf može napraviti samo jednu grešku, a to je prestati biti Golf. Nemački stručnjaci su i ovoga puta sledili ovu "filozofiju, pa nam Golf dolazi sa decentnim promenema.

 

Pogledajte fotogaleriju: Volkswagen Golf 2017 - prezentacija u Srbiji.


Kao što smo očekivali, spoljašnje promene nisu dramatične - novi su branik i glavne svetlosne grupe, gde Bi-Xenon može zameniti adaptivna Full-LED tehnologija. Naravno, promenjena je i grafika svetala, a zanimljivo je da je novi Golf dobio i novu "haubu" u prednje blatobrane. "Primećuju se promene. Golf ostaje Golf, ali facelift je uočljiv već na prvi pogled. Unapređeni Golf izgleda nekako više sportski, a promene na haubi i blatobranima imaju za cilj da ga vizuelno prošire." - prvi su utisci Vladana Petrovića o modernizovanom Golfu VII.

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Volkswagen opisuje novi Golf kao tablet na točkovima. Automobil se može upariti sa "pametnim" telefonima preko sistema Apple CarPlay, Android Auto ili MirrorLink, a broj funkcija je zaista veliki. Golf je prvi auto u koncernu, koji daje mogućnost upravljanja funkcijama putem gestova. 

 

Zadnji deo automobila pretrpeo je manje promene. Redizajniran je branik, a nova je i LED grafika svetlosnih grupa. Posebnu pohvalu zaslužuju nove boje, kao i nove felne, koje kod najbolje opremljenih verzija izgledaju veoma atraktivno i privlačno.


Premium enterijer za "narodni auto"


Kabina Golfa takođe se drži uspešne formule, kako po pitanju dizajna, tako i po funkcionalnosti. Naravno, infotaiment sistem je potpuno nov i sa novom multimedijom, Golf se značajno pomera napred. Može biti opremljen i atraktivnim Active Info Disply sistemom, umesto analognih instrumenata, koji smo imali prilike da vidimo u VW Passatu, Tiguanu i Audiju A4. Što se tiče centralne konzole, bazna verzija je opremljena dislplejom dijagonale 6,5 inča (umesto 5 inča kod prethodnika), sledi veći 8-inčni, i potpuno novi dijagonale 9,2 inča sa rezolucijom od 155 dpi, koji je dostupan u najbolje opremljenoj verziji.

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Instrument tabla ispred vozača je potpuno digitalizovana. Vozač može izabrati jedan od nekoliko grafičkih profila. 

 

Vladan Petrović je imao samo reči hvale za enterijer Golfa. "Od Golfa sam ovo i očekivao. Enterijer je vrhunski složen, odaje utisak kvaliteta i odlične kompaktnosti. Sve je tamo gde i očekujete, a svaki vozač može brzo pronaći idealan položaj sedenja za volanom. Kod Golfa mi se najviše sviđa preglednost i jednostavnost instrumenata. Kvalitet materijala je na visokom nivou i u ovom "narodnom automobilu" se osećam kao u nekom premium modelu. Moram da pohvalim i aktivni info displej, jer je pregledan i obezbeđuje sve potrebne informacije vozaču. Jedino, na šta se prosečan vozač sigurno mora navići, jesu dugmići na volanu, čije funkcije imaju novu logiku." - objašnjava Petrović. 

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Prostora na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno u svim smerovima.


Pogon


Na prezentaciji i u okviru test vožnji od Beograda preko Aranđelovca do prelepog etno sela "Babina reka" na oko 100 km od Beograda, U karavanu je bilo ukupno 9 vozila sa motorima 1.0 TSI 110 KS, 1.6 TDI 90 115 KS i 2.0 150 KS sa DSG 7-stepenim menjačem. Imali smo prilike da isprobamo najrazličitije sisteme asistencije kao što su: Gesture control, Line Assist, adaptivni tempomat itd. koji su u ponudi sa novim modelom Golf.

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Neki automobili prikazani su u atraktivnom R-Line paketu, koji je najviše privlačio poglede sa strane. 

 

Od četvorostrukog reli šampiona Srbije, Vladana Petrovića, najmanje smo očekivali da pohvali najslabiji motor. "Verzija 1.0 TSI me je oduševila. Motor je odlično izbalansiran, nema vibracija koje su karakteristične za 3-cilindarske motore, a snaga i obrtni moment su za svaku pohvalu. Osećaj je kao da vozite 1.6 TDI, startan je, a odlično povlači i prilikom preticanja na brzim deonicama. Nemački inženjeri za ovaj motor zaslužuju veliki palac nagore. Što se tiče motora 2.0 TDI, tu nema ništa neočekivano. Golf opremljen ovim motorom je prava mala dizelska raketa, a potrošnja je zaista minimalna. Ovaj motor je pokretao atraktivnu R-Line verziju, koja danas izgleda atraktivnije nego nekada GTI. Sve pohvale zaslužuje i sedmostepeni DSG menjač, koji je po mom uverenju jedan od najboljih na tržištu." - zaključuje Petrović. 

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Vladan Petrović se u anatomski oblikovanom sedištu Golfa osećao kao riba u vodi.


U vožnji


Oslanjanje modernizovanog Golfa samo je prošlo najfinija podešavanja, jer dobitnu kombinaciju ne treba menjati. Ovo je potvrdio i Vladan Petrović: "Veoma ga je teško isprovocirati, da izgubi zadatu putanju. Volan je izuzetno precizan, a dobro osmišljeno oslanjanje Golfu obezbeđuje odlično "ležanje" u krivinama. Automobil se snažno drži zadate putanje. U vožnji se oseća i širi trag ročkova, kao i veće međuosovinsko rastojanje, što povećava osećaj kompaktnosti i sigurnosti. Kočnice su optimalno dozirane, što zaokružuje pozitivan utisak o ovom sjajnom automobilu. Bazna verzija opremljena je felnama prečnika 15 inča (195/65 R15) i ona je nešto udobnija od bolje opremljenih verzija, koje su dobile felne prečnika 18 inča i time nešto veću tvrdoću."

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Golf i u jeftinijoj i slabije opremljenoj verziji i dalje je lep i privlačan.

 

Cena


Cena konkretnog modela koji je testiran, Golf Comfortline 1.0 TSI sa 81 kW / 110 KS, i 6-stepenim manuelnim menjačem iznosi 21 400 €. Cena modela 1.6 TDI 1.6 TDI sa 85 kW / 115 KS Comfortline je 22 900 €, dok je cena za najopremljeniji model Golf 2.0 R-line 110 kW / 150 KS i DSG-stepeni menjač, sa mnoštvom sistema asistencija 38 000 €.

Modernizovani VW Golf stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Kao posebno iznenađenje bio je model e-Golf koji čini budućnost Volkswagen-a. Ovaj, tek registrovani, model prvi put je izašao na ulicu u ovom karavanu. Njegove sjajne performanse upotpunjene su dometom od čak 300 km. Ubrzanje od 0-100 km/h dostiže se za manje od 10 sekundi. Maksimalna brzina koju razvija je 150 km/h a njegova cena je oko 45 000€.

 

Važno je napomenuti da je uvoznik za vozila marke Volkswagen, Porsche SCG, pripremio odlične akcijske cene za najprodavanije modele Golf i to za model 1,0 TSI sa 110 KS i nivoom opreme Trendline po ceni od 15 990€. Isti model u saradnji sa Porsche Mobility dolazi po ceni od 14 990€ i poklon 4 zimske gume i alu felne.

 

Takođe za model 1,6 TDI 90KS sa Trendline opremom cena je 16 990€. Kao i za 1.0 TSI cena je 1000 € niža za kupovinu preko Porsche Mobility-ja i poklon gume sa alufelnama.

 

Novi Golf dostupan je svim dilerskim objektima u Srbiji. Za više informacija posetite sajt www.volkswagen.rs.

Tekst: Goran Sarić i Vladan Petrović
Foto: Milomir Bošković

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Testirali smo: Mercedes-Benz E 220d All-Terrain

Spajanje luksuznih i terenskih automobila nije novina. Mercedes-Benz je dugo odolevao ovom trendu, ali je sa novom E-Klasom odlučio da kupcima ponudi prostrani i luksuzni karavan, koji će svoje vlasnike lagano odvesti i na izlete van asfalta...

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Test: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

Deseta generacija Civica je nešto potpuno novo. Automobil je razvijen "od nule", a promenjen je i konceptualno - poredeći ga sa prethodnikom, možemo reći da nije ostao kamen na kamenu. Na testu smo imali novu Hondu Civic koju pokreće 1.0 Turbo motor. Da, dobro ste pročitali, motor zapremine 1000 "kubika"...

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Test: Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Treća generacija modela Toyota Yaris prošla je drugu modernizaciju. Pored dizajna, promenjen je i motor - pod "haubom" diše novi agregat 1.5 VVT-iE, koji se po mnogo čemu protivi aktuelnim trendovima u automobilskoj industriji...

123456. . .28
Volvo XC40 (2018)
Slika nedelje