Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS test
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Auto magazin

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)31.05.2016

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman izgleda moderno i luksuzno. Posebnu pažnju privlače dnevna LED svetla u obliku bumeranga. 

 

Nasleđe


Veliki i prostrani modeli nisu novina u ponudi ovog francuskog proizvođača. Davnih šezdesetih i sedamdesetih godina predstavljen je slavni Renault 16, prvi automobil sa karoserijom liftback. Usledila je serija 20/30, a zatim popularna "direktorska" limuzina Renault 25. Nasledio ga je Safrane, 1992. godine, a posle su usledili modeli Vel Satis i Latitude. U klasi za broj nižoj, imali smo R12, zatim R18, a od 1986. godine model Renault 21. Osam godina kasnije, stiže prva Laguna, a posle su usledile još dve generacije ovog popularnog automobila. Iako Francuzi nisu zvanično objavili, da je Talisman naslednik Lagune, nema sumnje da je to upravo i bio cilj inženjera.


 

reklama

TCB
 

Dizajn


Mislim da sam se, već na prvi pogled, zaljubio u Talismana, a po reakciji kolega, mogu zaključiti da nisam bio sam. Biću slobodan da kažem, da izgled Talismana predstavlja izvinjenje za dizajn prethodnih limuzina ovog francuskog proizvođača. Najnoviji dizajnerski trendovi Renaulta jasno su vidljivi na Talismanu, možda čak na Talismanu najbolje izgledaju. Dinamična silueta, izdužena linija "haube", atraktivne felne prečnika 19 inča i moderna Full LED svetla u obliku štapa za hokej, zaista izgledaju dinamično, atraktivno i elegantno u isto vreme.

 

Pogledajte fotogaleriju: Renault Talisman stigao u Srbiju - maj 2016.


Na prvim vožnjama preovladavale su verzije sa vrhunskom opremom Initiale Paris, koje se po nekoliko detalja razlikuju od "običnih" varijanti. Već na prvi pogled u oči upadaju atraktivne felne prečnika 19 inča, hromirana maska hladnjaka i potpis opreme...


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Sve verzije opremljene su i zadnjim svetlima u LED tehnologiji. Zanimljivo je, da su zadnja svetla upaljena i u dnevnim uslovima, što nije slučaj sa konkurentima. U Renaultu su posebnu pažnju posvetili bezbednosti.

 

Ako je zadnji deo sedana dinamično dizajniran, onda je Talisman Grandtour elegantan. Talisman karavan ima izražene bokove i skladan zadnji deo. Krov se završava diskretnim zadnjim spojlerom, a svetlosne grupe se protežu sve do sredine automobila, kao kod sedana. 


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Enterijer krase materijali vrhunskog kvaliteta, sedišta su velikih dimenzija i pružaju vrhunski užitak u vožnji. 

 

Enterijer


U automobilu su nas dočekala prijatna sedišta, koja obezbeđuju vrhunsku udobnost. Velikih su dimenzija i pružaju odličnu podršku svih delova tela. Sedišta su kompletno električno kontrolisana, a manuelno se podešavaju samo nasloni za glavu. Primetili smo, da su sedišta neobično tanka. To je postignuto tehnologijom Cover Carving. Tajna je u ramu sedišta, koji je sačinjen od polukrute školjke, čija prednost je izuzetno mala težina. Druga prednost je povećanje prostranosti, jer su tanja sedišta obezbedila dodatni prostor za kolena putnika na zadnjim sedištima. Renault ističe, da Talisman pozadi ima za 30 mm više mesta za kolena, konkretno 262. Sa kojim modelom je poređenje, da li sa Lagunom III ili Latitudom, to nije poznato. Kao što smo očekivali od ove atraktivne limuzine, sedišta su opremljena sistemom grejanja i ventilacije, a tu je i sistem Easy Entry, odnosno inteligentno sedišta vozača, koje se prilagođava zadatim parametrima u trenutku kada vozač otvori vrata.


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Volan je prijatnog dizajna, obložen je kožom i ruke se prosto lepe za njega. 

 

Instrument tabla neodoljivo podseća na onu koju smo videli na novoj generaciji modela Megane. Talisman nudi tri verzije multifunkcionalnog displeja. U osnovoj verziji nalazi se audio sistem sa displejom dijagonale 4,2 inča, bolje opremljena verzija ima R-Link 2 multifunkcionalni sistem sa displejom dijagonale 7 inča, a vrhunska Initiale Paris verzija ima displej od 8,7 inča. To je najveći displej koji se koristi u automobilu, posle modela Tesla S. Sve funkcije su pregledne, broj komandi na centralnoj konzoli je minimalizovan, tako da se komandovanje funkcijama izvršava preko displeja ili centralne komande koja se nalazi iza menjača. 


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

I košarkaši će imati sasvim dovoljno mesta na zadnjim sedištima

 

Motor


Talisman spolja izgleda kao prava biznis limuzina, u enterijeru poseduje sve što bi poželeli razmaženi menadžeri. A, motor? Kada stojite pored ovako luksuzne limuzine i čujete da se ispod "haube" nalazi turbodizel motor zapremine 1,6 litara, reakcija sigurno neće biti radosna. Ohrabriće vas informacije, da je maksimalna snaga ovog motora sa dvostrukim turbom 160 KS i maksimalni obrtni moment 380 Nm (dostupan pri 1.750 o/min). Ali, već posle prvih kilometara, potpuno ćete zaboraviti na ove informacije i uživaćete u vrhunskoj vožnji. Motor je elastičan, snage ima u svim zonama obrtaja. Karakter i dinamiku motora slobodno možemo uporediti sa motorom 2.0 TDI (150 KS) koji smo isprobali u modelu VW Passat. Primetili smo da je agregat veoma kultivisan i tih. Automatizovani menjač sa dvostrukim kvačilom, sa šest stepeni prenosa, radi uglađeno.


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman se u krivinama ponaša kao riba u vodi - to je zato što mu upravljaju i zadnji točkovi. 

 

4Conrol - okreće se na petoparcu


Na bezbednoj stazi NAVAK, imali smo priliku da isprobamo sistem aktivnog upravljanja svim točkovima 4Control. Automobil dužine 4.848 mm sposoban je da se okrene na neobično malom prostoru, koji se može uporediti sa krugom okretanja modela Clio. Poluprečnik okretanja iznosi svega 13 metara, dok bi mu bez ovog sistema bilo potrebno 17 metara. Ono što je nas više zanimalo, jeste uticaj ovog sistema na voznu dinamiku. Talisman se kroz krivine centra NAVAK provlačio veoma dinamično i sigurno, i što je mnogo važnije bez ikakve težnje za proklizavanjem. Pri brzinama do 60 km/h, sistem okreće zadnje točkove u smeru suprotnom od prednjih točkova, a pri većim brzanama, sistem funkcioniše tako što zaokreće točkove u istom smeru koji imaju prednji točkovi. Recimo i to, da samo vrhunska verzija Initiale Paris ima sistem 4Control kao deo standardne opreme, dok je kao opcija dostupan od drugog nivoa opreme.


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Zahvaljujući sistemu Multi Sense, vozač može izabrati jedan od nekoliko režima vožnje. 


Cena u Srbiji


Renault Talisman i zvanično je stigao na tržište Srbije. Cena bazne dizelske verzije Life Energy dCi 110 Stop&Start (motor 1.5 dCi, 110 KS) iznosi 20.990 evra, ali su u Renault Srbija pripremili specijalni popust od 1.000 evra, tako da do osnovnog dizelskog Talismana kupci mogu doći za manje od 20.000 evra. Za TOP verziju, Initiale Paris Energy dCi 160 EDC Stop&Start, potrebno je izdvojiti 34.490 evra (akcijska cena).

 

Renault Talisman - tehnički podaci:

 

 Motor 1.6 TCe  1.6 TCe 1.5 dCi  1.6 dCi  1.6 dCi 
 Zapremina 1618  1618  1461  1598  1598
 Broj cilindara/ventila  4/4  4/4  4/4  4/4  4/4
 Maksimalna snaga (kW)  110/5300  147/6000  81/4000  96/4000  118/4000
 Max. obrtni moment (Nm)  220/2000  260/2000  260/1750  320/1750  380/1750
 Menjač  7DS  7DS  6M  6M  6DS
 Max. brzina (km/h)  215  237  190  205  215
 Ubrzanje od 0 do 100 km/h (s)  9,6  7,6  11,9  10,4  9,4
 Prosečna potrošnja (L/100 km)  5,9  5,9  3,7  4,0  4,5

 

Više o Renault Talisman, objavićemo posle prvog testa.

 

Renault Talisman - cenovnik u Srbiji:


Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Tekst i foto: Goran Sarić

Komentari (12)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
hemi
Realno ja ne bih Superba ni pogledao pored ovog auta. Strava izgleda, štedljivi motori, snage ima sasvim dovoljno, kažete da je kvalitet vrhunski... pa šta nam više treba. Dosta bre sa tim volkswagenovim izrodima kao što je škoda Wink poštujem vw ali kada mi počnu pričati o škodi, malo me zaboli stomak. Znate li vi šta u prevodu sa češkog znači škoda - šteta GrinGrinGrin pozzz
1st June 2016 10:04pm
Gravatar
младен
Поѕдрав за екипу Аитомагаѕин портала супер сте. Аутомобил изгледа заиста прелепо. Можете ми само појаснити ово око заднјих светала - да ли су светла била упаљена па зато сијају задњнја или нисам разумео?
Admin:
Pozdrav, Mladene. Da razjasnimo činjenice u vezi dnevnih svetala - kod većine konkurenata, kada su svetla na komandi podešena na "auto" mod, u dnevnim uslovima sijaju samo prednja LED svetla. Kod Talismana, u dnevnom modu rade i zadnja LED svetla. Pogledajte na fotografiji:











Evo jedna fotografija na kojoj možete videti kako izgleda Head Up ekran na Talismanu:

1st June 2016 3:05pm
Gravatar
iggy
Jel mi se čini da sam negde pročitao da dajmler ima neke veze sa ovim automobilom?
1st June 2016 3:00pm
Gravatar
SOVIET
Lagunu sam prodao, da vidimo cenovnik :)
1st June 2016 12:54pm
Gravatar
akiman
Imaš cenovnik gore, samo oduzmi 1.000 evra jer su akcijske cene snižene za toliko Wink
1st June 2016 2:00pm
Gravatar
marko n
Ovo sa 1.6 motorom u ovoliko limuzini ima smisla samo ako je potrošnja baš baš mala. Wink Doduše mislim i da je registracija jeftinija. A zar ne mislite da ste preterali kada ste ovaj motor uporedili sa 2.0 TDI u pasatu?
31st May 2016 5:24pm
Gravatar
babic nbg
Ma nema šanse mali je ovo motor za ovoliki auto !
31st May 2016 10:41pm
Gravatar
renofan
Nije tačno, moj prijatelj ima Škodu Superb slušbenu i ima baš motor 1.6 TDI ali je dosta slabiji od ovog (ako se ne varam ima 120 konja) i dečno je prezadovoljan. Ide sasvim korektno, potrošnja na otvorenom putu je smešna... tako da ja verujem da je ovaj motor 1.6 dci u Talismanu sasvim dovoljan za njega. Uostalom i ubrzanje i maksimalna brzina od 215 km/h govore nešto. Cool
1st June 2016 7:34am
Gravatar
Goran Č
Nemoj dva puta da kažeš to i ne zaboravi da je reno među prvim krenuo u takozvani downsizing. Wink i sada skoro da nema atmosferski motor u ponudi (ima jedan mozda u meganu) Istina, Talisman tek treba da ubedi ovu klijentelu koja vozi Superbe, Pasate, Avensise, Mazde6... da je 1.6 sasvim dovoljan motor. Možda je samo stvar psihologije jer kad bi rekli isprobajte dizel od 160 konja, bilo bi sve u redu, ali kada kazete isprobajte tidel 1.6 to je već sumnjičavo GrinWink
1st June 2016 3:56pm
Gravatar
savica
Ljudi, halo?! Pa u novi Ford Mondeo ide motor sa tri cilindra 1.0 Turbo koji razvija 125 konja. O čemu vi pričate, prošlo je vreme priča o zapremini, kada se u motore ugrađuju po dve turbine i turbine veličine brane u Mratinju Wink Tongue i to na tri cilindra. Bez šale idu ovi motori odlično, ne sumnjam ja u to.
1st June 2016 4:00pm
Gravatar
akiman
Bogami i po ceni Skoda treba da bude zabrinuta Wink izgleda mi da je reno ovoga puta napravio vrh limuzinu. I svaka cast za zadnja dnevna LED svetla jer obicno danju sijaju samo prednja LED svetla, ovako je auto uocljiviji i otpozadi... super fora. Pozzz
31st May 2016 4:57pm
Gravatar
neno bg
Auto izgleda strava! Svaka čast za slike i tekst. Samo napred momci.
31st May 2016 4:19pm

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Koliko je 1 + 2 + 3?
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO) 05.12.2016

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Detaljnije...
 

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 31.10.2016

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Detaljnije...
 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) 19.10.2016

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Detaljnije...
 

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016 07.10.2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Detaljnije...
 

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene 22.09.2016

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene

Na tržište Srbije stigla su dva veoma atraktivna automobila - modernizovani Renault Clio i nova generacija modela Megane Grandtour. Četiri godine posle premijere, Clio je dobio modernizaciju, a Megane nove generacije i u svojoj karavanskoj verziji nam stiže kao veoma atraktivan i privlačan porodičan automobil...

Detaljnije...
 

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 19.09.2016

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Detaljnije...
 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića 05.09.2016

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Detaljnije...
 

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 03.06.2016

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Detaljnije...
 

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO) 10.05.2016

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 26
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
 
Super Test
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616