Opel Adam - Kreiraj Adama u svom stilu
Početna
Vesti
Test
Saveti
Predstavljamo
Kamioni
Forum
Sport
Formula 1
WRC
Domaći reli
Kružne trke
Brdske trke
Galerije
Posteri
Formula 1
WRC
Evropski reli
Domaći reli
Kružne i brdske
Sajam
Auto show
Auto oglasi
Novi automobili
Intervju
Vaše fotografije
Marketing
Linkovi
RSS test
Kontakt
 
Ford Fiesta - Grand Motors
 
 
 
ma nemoj
 
 
Automobili
 
www.automagazin.rs
 
Auto magazin

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)10.05.2016

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW X5 u akciji. Iako su pneumatici bili potpuno standardni, i to letnji, X5 je sa lakoćom savladao off-road stazu. 

 

Pogledajte fotogaleriju: BMW Generation X roadshow u Srbiji - maj 2016.

 

Prema rečima BMW trenera, xDrive je sistem pogona na sve točkove, koji u normalnim uslovima prenosi moment u odnosu 40:60 u korist zadnje osovine. Međutim, u situaciji kada to zahteva podloga, zahvaljujući lamelastoj spojnici između osovina, ovaj odnos se može promeniti, i to za samo 125 milisekundi!


 

reklama

TCB
 

Pogledajte: Predstavljen BMW X1 druge generacije u Beogradu (FOTO).

 

Zanimljivo je, da lamelu ne zatvara hidraulika (uljna pumpa), već servomotor preko aksijalnog ležaja. Kao što smo rekli, primarno se pogoni zadnja osovina, a sa prednjim pogonom sistem je spojen sa jednom osovinom koja vodi duž leve strane menjača. Osovina koja prenosi snagu na mehanizam prednje osovine pokretana je lancem.


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW-u X4 točak je bio nešto češće u vazduhu nego većim X5 i X6, ali zahvaljujući xDrive pametnom sistemu pogona na sve točkove, ovaj atraktivni Sports Activity Coupe nigde nije proklizao.

 

Pogledajte: Test - BMW 116i Urban Line.

 

U off-road uslovima, na stazi nedaleko od Beograda, imali smo priliku da isprobamo xDrive pogon u modelima BMW X4, X5 i X6. Model X4 se odlično snalazio na uskoj, blatnjavoj stazi sa oštrim krivinama. Zadivio nas je veliki SUV, model X6, koji nam je pokazao, da pored svog  lifestyle kakaktera, itekako ima šta da pokaže u terenskim uslovima. I pored toga, što je automobil imao potpuno serijske letnje pneumatike, odlično se snašao po blatu, sitnom i krupnom kamenju.


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW X6 samouvereno prelazi kroz vodom napunjen bazen. Može on i mnogo više.

 

Iako je težak preko 2 tone, X6 se pokazao kao veoma agilan u ovim uslovima, zahvaljujući odličnom sistemu prenosa snage, koji je slao snagu na točkove koji su imali najbolje prijanjanje. To smo najbolje mogli osetiti i prilikom polaska automobila iz mesta, u uslovima su dva točka unakrsno u kontaktu sa podlogom. X6 je bespogovorno izvršavao sve naše naredbe i ulivao nam poverenje u svakom trenutku. Prava je šteta što X6 nismo isprobali na nekim malo bržim šumskim blatnjavim putevima, gde bi do izražaja došao i aktivni zadnji diferencijal. Staza na kojom smo isprobali terenske mogućnosti ovog kvalitetnog automobila bila je kratka i uska - imali smo osećaj da se X6 tamo oseća kao ajkula u bazenu.


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Iako je staza bila izuzetno klizava, sa puno blata, ni niskoprofilni letnji pneumatici nisu zaustavili X6. 

 

Pored vožnje na terenu, BMW modele opremljene xDrive sistemom, isprobali smo i na podlozi kojom se njihovi vlasnici najviše i kreću - na asfaltu. Svakim metrom penjanja na Avalu, BMW X5 nam se sve više zavlačio pod kožu. Volan je hirurški precizan, a oslanjanje nudi kompromis između udobne i sportske vožnje. Naravno, karakter pogonskog sistema, može se menjati preko komande na centralnom tunelu, od potpuno sportskog do komfornog. Na autoputu, ponovo je ulogu primarnog pogona preuzela zadnja osovina, kako bi se smanjila potrošnja.


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Po mišljenju mnogih kolega novinara, BMW X1 je najlepši kompaktni SUV na tržištu. Naravno, i on se može pohvaliti sistemom pogona na sve točkove xDrive.

 

Srbija je proteklog vikenda bila jedna od 10 evropskih zemalja kroz koju prolazi BMW Generation X roadshow. Posle ovog vrhunskog iskustva i užitka koji su nam pružili BMW modeli sa xDrive sistemom pogona, mnogo nam je jasnije zašto se većina kupaca BMW automobila odlučuje upravo za modele opremljene ovim proaktivnim sistemom.

 

Cenovnik BMW automobila u Srbiji, pogledajte na www.bmw.rs.


Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

 

 

Tekst: Goran Sarić

Foto: Milomir Bošković

Komentari (9)

Facebookdel.icio.usStumbleUponDiggGoogle+Twitter
Gravatar
aleks ns
Prelepi su!
15th May 2016 8:23am
Gravatar
nikola m
Gde će više, vidiš čoveče da mu je voda do vrata došla Shocked
10th May 2016 5:28pm
Gravatar
germanfan
Može malo pojašnjenje - kako pogon najpre ide na zadnje točkove a napred se dozira? I još jedno pitanje, da li x6 i x5 imaju isti pogon?
Admin:
Na prvo pitanje ćemo kasnije odgovoriti, zbog aktuelnih obaveza. Što se drugog pitanja tiče, X5 i X6 imaju identično oslanjanje, tačnije mogu imati tri ponuđene vrste oslanjanja. Komponente su iste. Kod prethodnika je postojala razlika u glavčini točka, ali kod nove generacije je sve isto, naravno u tehničkom smislu.

Evo nas, izvinjenje zbog čekanja. Na grafičkom prikazu ispod, možete videti koncepciju pogona na sve točkove xDrive. Kao što vidite, na motor se nastavlja menjač ka nazad, a iz menjača izlazi kardanska osovina za pokretanje zadnjih točkova. Ovakvom koncepcijom, smanjeni su gubici snage u prenosu momenta do zadne osovine. Za pogon prednjih točkova, zadužena je osovina, koju pokreće lanac koji dolazi iz lamelaste spojnice.





Prenosni lanac koji pokreće osovinu za pogon prednjih točkova.



10th May 2016 11:30am
Gravatar
Miki
X-drive ima "pocetni" setup 40:60. Znaci kada upalite auto 40% snage se isporucuje napred a 60% pozadi. Tokom voznje taj procenat varira, zavisnosti od podloge, stila voznje, krivine.... da bi u extremnim uslovima isao 0:100 ili 100:0.

Pozz,
12th May 2016 12:21am
Gravatar
Miki
Samo da dodam: gore navedeno vazi za X-drive pogon izvucen iz zadnje vuce (x3/x4, x5/x6). Novi X1 ima x-drive pogon izvucen iz prednje vuce tzv. Haldex (kao i Q3, GLA). Pocetni setup je 100:0 i ide maximalno do 50:50. Bez obzira na komercijalni naziv (x-drive, quattro, 4matic) sve ove sisteme (mehanicke sklopove) pravi kompanija Magna.

Pozz,
12th May 2016 12:31am
Gravatar
hemi
Zar nije kaiš?
Admin:
Nije kaiš. Na ranijim sistemima je bio kaiš, ali su u BMW-u prešli na lanac. Još uvek se debatuje, da li je u transmisiji bolji kaiš ili lanac, i jedno i drugo rešenje imaju svoje pozitivne i negativne strane. 

Evo još jedna fotografija, da biste bolje shvatili koncepciju pogona: 

12th May 2016 8:00pm
Gravatar
hemi
X1 u m paketu... bomba! Tongue
10th May 2016 11:00am
Gravatar
gagi
BMW ima super pogon na sve točkove i mislim da će ubrzo doći vreme kada će 90% prodatih bavaraca imati 4x4 pogon. U nekim državama već imaju ovaj procenat jer su dokazali da im je pogon broj jedan.
10th May 2016 9:42am
Gravatar
maki
Sve pohvale za izveštaj. bmw je bmw Wink
10th May 2016 9:13am

Dodajte komentar

* Potrebne informacije
(neće biti objavljeno)
 
Smile Sad Huh Laugh Mad Tongue Crying Grin Wink Scared Cool Sleep Blush Unsure Shocked
Poslednje slovo reči satelit.
 
Unesite odgovor:
 
 
 

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO) 05.12.2016

Novi Renault Scenic i Grand Scenic - prvi naši utisci (FOTO)

Na regionalnoj prezentaciji, održanoj u Hrvatskoj, upoznali smo se oči u oči sa novom generacijom modela Scenic. Posle prve vožnje, možemo reći da četvrta generacija Scenica poštuje svoje poreklo, ali se ne zadovoljava malim promenama. Naprotiv, već na prvi pogled privlači svojim dizajnom, kojim svog prethodnika gura u pozadinu...

Detaljnije...
 

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160 31.10.2016

Testirali smo: Mazda MX-5 2.0 Skyactiv-G160

Dvosed Mazda MX-5, sa svojim sportskim duhom, otvorenim krovom i dostupnom cenom, postala je kult. Ona je božanstvo. Ali, kako opstati kada današnje mlade najviše zanima da li u automobilu imaju USB, Wi-fi i odličan multimedijalni sistem? Da li je u svojoj četvrtoj generaciji, popularna Miata uspela da spoji emocije u vožnji sa novotarijama modernoga doba? 

Detaljnije...
 

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW) 19.10.2016

Testirali smo: Nissan Navara 2.3 dCi (140 kW)

Pick-up modeli više neće biti samo grubi radni automobili, jer sve više kupaca ovakvih vozila traži da ima komfor i udobnost bude kao kod SUV modela. U Nissanu su ovo shvatili veoma ozbiljno, radili su naporno i stvorili jedan izuzetno kvalitetan pick-up, koji se može pohvaliti vrhunskim izgledom, elastičnim motorom sa umerenom potrošnjom i, za ovaj segment neuobičajeno visokog komfora i luksuza...

Detaljnije...
 

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016 07.10.2016

Leteli smo novim Mercedes-Benz modelima - Star Experience 2016

Mercedes-Benz je za svoje klijente u Srbiji obezbedio atraktivne aktivnosti. Za vlasnike, potencijalne kupce u medije, na stazi NAVAK je organizovan jedinstven događaj Mercedes-Benz Star Experience, u kojem smo mogli da uživamo vozeći prava remek dela moderne auto-industrije...

Detaljnije...
 

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene 22.09.2016

Novi Renault Megane Grandtour i modernizovani Clio stigli u Srbiju - cene

Na tržište Srbije stigla su dva veoma atraktivna automobila - modernizovani Renault Clio i nova generacija modela Megane Grandtour. Četiri godine posle premijere, Clio je dobio modernizaciju, a Megane nove generacije i u svojoj karavanskoj verziji nam stiže kao veoma atraktivan i privlačan porodičan automobil...

Detaljnije...
 

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 19.09.2016

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Detaljnije...
 

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića 05.09.2016

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Detaljnije...
 

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 03.06.2016

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Detaljnije...
 

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO) 31.05.2016

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Detaljnije...
 
12 3 4 5 6 7 8 . . . 26
 
BMW i Inside Future Concept (2017)
 
 
 
Opel Sajam BG Car Show 2016
 
 
Super Test
 
 
F1 bolid Ferrari 2014
Koju oznaku biste dali novom Ferrari bolidu za sezonu 2014?
F14 T
F14 Maranello
F14 Scuderia
F166 Turbo
F616