Testirali smo: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
Toyota se vraća u klasu kompaktnih karavana. Prethodni Auris nije bio dostupan u karoserijskoj verziji karavan, a kod novog Aurisa upravo je njegova karavanska verzija namenjena onima kojima su praktičnost i prostranost na prvom mestu. Toyota je kod karavanskog Aurisa izabrala proverenu formulu - zadnji preves je produžen za 285 milimetara, a dizajn nije dramatično izmenjen...
Ovo nije običan karavan - Automobil izgleda kompaktno i zategnuto iz svakog ugla
Pogledajte fotografije: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic.
Dizajn
Ali, to nikako ne znači da Auris Touring Sports ne izgleda atraktivno, već naprotiv - veoma kompaktno, ali u isto vreme i sportski. Prednji deo je identičan kao kod hatchback-a, a zadnji deo automobila krase dinamične linije, koje čine skladnu celinu. Izgled automobila u potpunosti opravdava "Touring Sports" u svom nazivu. Ključni elementi prednjeg dela su: velika donja maska trapezoidnog oblika i uska gornja maska hladnjaka, koja automobilu daje agresivan izgled. Ovo rešenje maske hladnjaka, koja se prostire sve do glavnih svetala, u Toyoti nazivaju keen look, a prvi put smo ga upoznali na modernizovanom Avensisu. Novi Auris uživo izgleda veoma atraktivno i privlači poglede slučajnih prolaznika, što je dokaz da su dizajneri uradili odličan posao.
Jedna od najvećih razlika je snižena ivica utovarnog prostora za čak 100 mm, zbog čega je pozicija za registarsku tablicu "preseljena" na peta vrata (kod hatchback-a je u braniku). U baznom položaju, prtljažni prostor ima dužinu od 1.115 mm i širinu od 1.452 mm, a obaranjem zadnjih sedišta, dužina prostora za prtljag iznosi 2.047 mm
Enterijer
Zapremina prtljažnog prostora iznosi 530 litara, što je za 170 litara više u odnosu na hatchback. Kada se preklope zadnja sedišta, zapremina prtljažnika raste na respektabilnih 1.658 litara i dobija je dva metra duga površina za utovar dužih predmeta. Deljiva zadnja sedišta preklapaju se jednostavnim povlačenjem ručke u prtljažnom prostoru. Dalje se Auris karavan može pohvaliti i roletnom i mrežicom u prtljažniku, držačima za torbe, kao i duplim dnom. Svi ovi detalji, uključujući i krovne nosače, standard su već od najnižeg paketa opreme.
Podloga prtljažnika je skoro ravna sa ivicom prtljažnog prostora. Nasloni zadnjih sedišta se preklapaju jednim potezom, komandom u prtljažniku. Pažljivo oblikovan rolo pokrivač prtljažnog prostora je sklopiv, delimično se podiže kako bi se sprečila eventualna oštećenja prilikom utovara. Ukoliko rolo ne koristite, možete da ga spremite u dno prtljažnog prostora
Toyota Auris TS je preuzela kvalitetan enterijer od hatchback-a. Instrument tabla je postavljena relativno visoko i odaje utisak robusnosti. Preovladavaju ravne površine, oštre linije, a zanimljiv kontrast predstavljaju kružni ventilacioni otvori. Materijali su prijatni na dodir, a veliki deo površine je presvučen kožom, što je za svaku pohvalu. Unutrašnjost možemo oceniti kao udobnu i prijatnu. Na zadnjim sedištima ima sasvim dovoljno mesta za noge, a za dodatni prostor za glavu, brine se ravna linija krova.
Pogledajte vest: Nova Toyota Auris stigla u Srbiju - Fotografije.
"Pozicija za volanom je odlična. Odnos sedišta, volana i ručice menjača je optimalno odmerena. Novi Auris nema karakterističan "most" prema središnjem panelu, koji je krasio prethodnika, ali zato ručica menjača ima veću dužinu od onih kod konkurenata, zbog čega je promena "brzina" pravo uživanje. Instrument tabla je visoko postavljena, pa se stiče utisak da se sedi niže nego realno. Moram da pohvalim i odličnu preglednost instrumenata, kao i dobru multimediju, a posebno sportski dizajniran volan, koji se prosto lepi za ruke. Komande svih funkcija u automobilu su logično raspoređene." -izjavio je Vladan Petrović.
Kvalitet instrument table je na nivou premium klase. Veliki deo instrument table je presvučen kožom. Na raspored komandi nemamo zamerki
Motor
Sa aspekta privatnih klijenata, porodičnih ljudi, benzinska atmosferska motorizacija 1.6 Valvematic moga bi biti veoma zanimljiv izbor. U današnje vreme velike popularnosti malih turbomotora, njegovih 160 Nm obrtnog momenta, dostupnih pri 4.400 o/min ne izgleda zadovoljavajuće, ali može biti i dobar argument upravo za izbor ovakvog automobila. Standard je šestostepeni manuelni menjač, a modernu tehniku zastupa sistem varijabilnog razvoda ventila Valvematic. Maksimalna snaga motora iznosi 132 KS pri 6.400 o/min.
Konekcija sa "pametnim" telefonima je bežična i vrši se preko unapređenog Toyota Touch & Go sistema, ali zato USB konekciju možete koristiti i za punjenje telefona. Zbogom punjači!
"Od atmosferskog motora 1.6 Valvematic očekivao sam veću "želju" za obrtajima i dinamičnija ubrzanja. Iskreno, mislim da motor ne opravdava oznaku "Sports" u nazivu automobila, ali ako posmatramo sa aspekta porodičnog čoveka, koji nema afinitete ka sportskoj vožnji, ovo može itekako biti dobar izbor. Reakcija motora na komandu gasa je veoma simpatična i elastičnost u niskim obrtajima je za svaku pohvalu. Motoru najviše nedostaje obrtnog momenta u srednjem režimu rada, što se manifestuje potrebom za promenom stepena prenosa na niže, ukoliko želite bolja ubrzanja prilikom preticanja. U gradskim uslovima, motor odlično "sarađuje" sa menjačem. Promena "brzina" je glatka, a dobra elastičnost u niskim obrtajima pruža odličan osećaj u vožnji." - istakao je Petrović.
Pogledajte vest Vozili smo novu Toyotu Auris - Prvi utisci.
Prosečna potrošnja na našem testu iznosila je 6,9 litara na 100 pređenih kilometara. Na otvorenom putu, bez problema smo postigli potrošnju od 5,8 l/100 km, a u gradskim uslovima potrošnja je iznosila 8,3 l/100 km, što je odličan rezultat za jedan atmoferski agregat u karavanu. Na autoputu, potrošnja se kretala oko 8 litara na 100 pređenih kilometara. Pri 130 km/h, u šestom stepenu prenosa, broj obrtaja je iznosio 3.200 o/min.
Prostor na zadnjim sedištima je veoma izdašan - ravan pod povećava prostor za noge, a ravna linija krova obezbeđuje više prostora za glavu putnika
Oslanjanje
Kada se pronađe pravi tempo vožnje, vožnja Aurisa TS je veoma prijatna i predstavlja pravo uživanje. U tome dosta pomaže dobro podešeno oslanjanje, koje putnicima pruža možda i najbolju udobnost putovanja u ovom segmentu. "Naš" test automobil bio je opremljen Multilink zadnjim oslanjanjem (verzije sa benzinskim 1.33 i dizel 1.4 motorom imaju jednostavnu polukrutu osovinu pozadi), što vozaču pruža odličan osećaj u vožnji.
Naše utiske je potvrdio i Vladan Petrović: "Oslanjanje Aurisa zaslužuje najvišu ocenu. Već posle prvih metara vožnje, oduševljava udobnost automobila, koja je na višem nivou od većine nemačkih konkurenata u ovom segmentu. Oslanjanje vrhunski apsorbuje neravnine i udarne rupe na našim putevima. Pored toga, Auris Touring Sports u potpunosti opravdava svoj naziv i kada je u pitanju upravljivost i dinamika u vožnji. Čak i na minimalan pokret volana, automobil reaguje brzo i precizno, a složena zadnja osovina obezbeđuje da se Auris TS verno drži zadate putanje kretanja. Reč Sports i nazivu opravdava i mogućnost isključivanja ESP sistema, pa je sa ovim "karavanom" moguće i uživati u sportskoj vožnji. U krivinama je iznenađujuće zabavan i agilan."
Vladan Petrović bio je prijatno iznenađen oslanjanjem - na našim lošim putevima pruža najbolju udobnost u klasi, a u isto vreme obezbeđuje vrhunsku voznu dinamiku u krivinama
Cena
Toyota Auris Touring Sports je automobil koji možemo toplo preporučiti, kako porodičnim i poslovnim ljdima, tako i mladim vozačima, koji uživaju u vožnji. Automobil se lako, kako u gradskim uslovima, tako i kroz krivine, a potrošnja je za svaku pohvalu. Automobil je udoban i praktičan, a u isto vreme izgleda sportski, što je dovoljno da se "hegemonija" na tržištu karavanima niže srednje klase ozbiljno naruši. Cena testiranog, bogato opremljenog modela Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, u Style paketu opreme, iznosi 17.800 evra sa svim dažbinama. Za baznu verziju Auris Touring Sports 1.33 Dual VVT-i Terra treba izdvojiti 15.200 evra.
Pogledajte Toyota Auris Touring Sports - Cenovnik.
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic |
|
Tip motora: | Benzinski atmosferski motor |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 |
Zapremina motora (cm³): | 1.598 |
Maksimalna snaga (kW / o/min): | 97 / 6.400 |
Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min): | 160 / 4.400 |
Performanse | |
Maksimalna brzina (km/h): | 200 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 10,0 |
Potrošnja na testu - prosek/grad/otvoreno (l/100km): | 6,9 / 8,3 / 5,8 |
Dimenzije | |
Zapremina prtljažnika (L): | 530 / 1.658 |
Zapremina rezervoara (L): | 50 |
Masa automobila / nosivost (kg): | 1.205 / 630 |
Dimenzije pneumatika: | 205/55 R16 |
Dužina automobila (mm): | 4.560 |
Širina automobila (mm): | 1.760 |
Visina automobila (mm): | 1.475 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2.600 |
Cena osnovnog modela: | 15.200 € |
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Generalni zastupnik Toyota vozila: Toyota Srbija
Adresa: Omladinskih brigada 88B, 11070 Beograd
Web: www.toyota.rs
Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal