AutoMAGAZIN - Testovi

Najnovije vesti iz auto industrije

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi nastavlja da širi ponudu svojih SUV modela, u smeru ka manjim, i posle Q7 i Q5, na scenu stupa model Audi Q3. Proizvodi se u Španiji, stoji na modifikovanoj platformi Volkswagen Tiguana, ali to je poslednje, što bi vam u vožnji ovog kvalitetnog automobila palo na pamet. U Ingolstadtu su uradili tako dobar posao, da se nijednog trenutka ne može postaviti pitanje o pripadnosti brendu Audi i njegovom premium kvalitetu...

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Automobil se svojim izgledom oslanja na četiri godine stariji koncept Cross Coupe. Dizajneri su prednji deo izveli u manje agresivnom duhu, ali u isto vreme jednako prepoznatljivom kao kod drugih modela ove nemačke marke. Maska hladnjaka single-frame ima novi šestougaoni oblik, prelazi od "haube" do branika, kao i rešenja oko svetala za maglu, kopirani su sa većeg modela Q5. Već posle našeg prvog susreta, Q-trojku smo nazvali baby Q5. Posmatrano iz nekih uglova, ova dva modela su veoma slična, što ne čudi s obzirom na činjenicu, da Audi koristi uspešnu strategiju, da dostupnije modele razvija tako da budu slični onim skupljim.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao i Q5, Audi Q3 teži da bude što kompaktniji i sportskiji, ali poseduje dovoljnu dozu originalnosti. To se pre svega odnosi na manja prednja svetla, zadnji stub sa većim nagibom, veću disproporciju u dužini prednjih vrata i sveukupno ekspresivniji izgled. Test automobil je opremljen i xenon svetlima Plus, koje krase i diode za dnevno osvetljenje. Zadnji deo automobila, pretrpeo je minimalne promene u odnosu na one koje smo videli na koncept modelu Cross Coupe Quattro. Zadnji deo podeća na rešenja koja smo videli kod modela Q7. Zadnja svetla se podižu zajedno sa vratima prtljažnika.

Statičku promociju modela Audi Q3 u Beogradu, možete pogledati klikom na LINK.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Enterijer modela Audi Q3 je razvijen po novom konceptu ove nemačke marke, i oslanja se na oblije linije, sa još izraženijom orjentacijom na vozača. Ergonomija je gotovo bez greške, uprkos novim komandama za kontrolu radio uređaja i podešavanje temeperature na dvozonskoj klimatizaciji. Opciona sportska sedišta u kombinaciji Alcantara-koža izgledaju impresivno i veoma dobro drže telo u krivinama. Veoma prijatno je i opciono noćno ostetljenje, koje osvetljava enterijer LED tehnologijom. Sve pohvale zaslužuje i preglednost automobila. Audi Q3 nudi odličan pogled u svim smerovima, napred i pozadi, a jedini minus je mali unutrašnji retrovizor, preko kojeg se ne može videti puno. Enterijer nam donosi nekoliko novih rešenja, što se odnosi najviše na položaj otvora za ventilaciju. U centralnom delu, kao na modelu A1, smešten je sklopivi LCD displej, koji reprodukuje komande sofisticiranog, ali uprošćenog MMI sistema.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Vozač za volanom Audija Q3 ima pomalo sportski osećaj, pomešan sa blago povišenom pozicijom sedenja u odnosu na "obične" automobile. Od kompaktnom SUV modela dužine 4.385 mm ne možemo očekivati suficit unutrašnjeg prostora. Ako zahtevi nisu previsoki, u Q3 se mogu potpuno komforno voziti četiri odrasle osobe, koje na raspolaganju imaju prtljažni prostor zapremine 460 litara. Prtljažni prostor je pristupačan i veoma praktičan, posebno ako izmemo u obzir deljiva sedišta, sa centralnim otvorom koji obezbeđuje nesmetan prevoz dužih predmeta, kao što su skije. Negativan komentar zaslužuje tvrda polica, koja je zamenila klizajuću rolnu u prtljažniku. Ako prevozite predmete većih gabarita, policu je jedino moguće izvaditi i za nju pronaći neko drugo mesto. Audi Q3 je dugačak 4,39, širok je 1,83 i zajedno sa krovnim nosačima visok 1,60 metara, a prag prtljažnika se nalazi 780 mm iznad asfalta.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Ispod haube modela Q3, isključivo su motori zapremine 2 litra. Benzinski 2.0 TFSI razvija snagu od 125 kW ili 155 kW, a turbodizel TDI razvija 130 kW ili 103 kW. Slabiji turbodizel dobio je pogon samo na prednje točkove i šestostepeni manuelni menjač, i može se pohvaliti potrošnjom od samo 5,2 l/100 km. Snažniji TDI i oba TFSI motora, upareni su sa Quattro sistemom pogona na sve točkove, koji koristi višelamelastu hidrauličnu spojnicu Haldex. Motor 2.0 TFSI od 125 kW, dostupan je sa menuelnim menjačem, a 2.0 TFSI od 155 kW i 2.0 TDI od 130 kW, dobili su standardan sedmostepeni S-Tronic menjač. Zadnje oslanjanje je Multilink (četvorostruki), a klirens automobila iznosi 17 cm, u zavisnosti od felni, koje mogu biti od 16 do 19 inča (test automobil je opremljen sa felnama prečnika 18 inča).

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Test automobil je bio opremljen 2.0 TDI motorom snage 177 KS pri 4.200 o/min, koji razvija maksimalni obrtni moment od 380 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500 o/min. Odmah po pokretanju motora, prijanto nas iznenađuje zvučna izolacija, koja je svedena na minimum, što se odnosi i na vibracije, koje skoro da ne postoje. Sedmostepeni robotizovani menjač S-Tronic, odlično je uparen sa turbodizel motorom i pomaže nam da iz elastičnog agregata izvučemo maksimum. Promena stepena prenosa je skoro trenutna i neprimetna. Motor je efikasan već od 1.500 o/min i snažno povlači sve do 5.000 o/min. Slabiji potencijal menjača smo uočili u gradskim kolonama i prilikom snažnih usporavanja pri visokim brzinama, kada S-Tronic teže procenjuje optimalan trenutak za promenu stepena prenosa, ali i to zavisi od moda u koji je postavljen. Uostalom, vozač koji smatra da to može bolje uraditi od robotizovanog sistema, može izabrati mod za manuelnu promenu stepeni prenosa i menjati brzine preko polugica iza volana, ili pomoću ručice menjača. Naše pozitivne utiske o pogonskom sklopu potvrđuju u podaci o performansama. Iz mesta do 100 km/h, Audi Q3 2.0 TDI S-Tronic stiže za samo 8,2 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Od turbodizela se očekuje niska potrošnja, i Audi nas tu nije razočarao. Kada smo preko tempomata zadali brzinu od 100 km/h, putni kompjuter je pokazivao potrošnju od 5 l/100 km, a na 130 km/h, troši 6,3 litara "crnog zlata" na sto pređenih kilometara. Pri brzini od 130 km/h, menjač je bio u sedmom stepenu prenosa, a merač broja obrtaja je pokazivao 2.300 o/min. Prilikom vožnje u gradskim uslovima, Q3 je prosečno trošio oko 8 l/100 km, a prosečna potrošnja na našem testu je iznosila 6,9 l/100 km.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Audi Q3 zaslužuje sve pohvale za dinamičnost u vožnji. Automobil je odlično podešen i veoma uspešno "maskira" svoju masu od 1.660 kilograma i visinu. Agilnost u krivinama je na visokom nivou, i vozač istinski uživa u svakom pređenom metru. Bočna naginjanja karoserije su minimalizovana, a sistem permanentnog pogona na sve točkove (Haldex 4. generacije) i kvalitetni pneumatici, obezbeđuju veoma dobo prijanjanje na svakoj vrsti podloge. Kao što smo kod modela ove marke i navikli, Quattro pogon kontroliše elektronika i distribuira optimalni moment na svaki točak. Audi Q3 smo isprobali u snežnim uslovima, na planini Tari, i shvatili smo da se ovaj automobil tamo oseća kao riba u vodi. Iako su putevi bili prekriveni snegom, Quattro sistem je snažno grabio napred i bez teškoća savladavao veoma strme uspone. Q3 pruža puno zabave u vožnji, iako ne treba preterivati sa gasom, s obzirom na nešto više težište automobila. Pneumatici su dimenzija 235/50 R18, a putnici u kabini uživaju u odličnoj udobnosti. Prelazak preko udarnih rupa se registruje samo prigušenim zvukom oslanjanja i pneumatika.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

Kao što smo istakli, Audi Q3 stoji na platformi "bratskog" modela VW Tiguan, ali treba istaći da ova dva automobila nisu direktni konkurenti. Audi putnicima nudi vrhunski kvalitet, dostojan premium segmenta, a tamo gde se ponuda Tiguana završava, Q3 je na samom početku. Cena modela Audi Q3 2.0 TDI quattro S tronic iznosi 33.590 evra, i jasno ukazuje na logičan nastavak ponude u okviru VW koncerna. Za one kojima je to previše, u ponudi je i model Q3 2.0 TDI, sa pogonom na prednje točkove i motorom snage 140 KS, čija cena iznosi 28.979.

Testirali smo: Audi Q3 2.0 TDI S tronic

 Audi Q3 2.0 TDI S tronic - specifikacija
 
 Tip motora:  Common-Rail turbodizel
 Broj cilindara / ventila:  4 / 4
 Zapremina motora (cm³):  1968
 Maksimalna snaga (kW / o/min):  130 / 4200
 Maksimalni obrtni moment (Nm / o/min):  380 / 1750 - 2500
 Performanse  
 Maksimalna brzina (km/h):  212
 Ubrzanje 0-100 km/h (s):  8.2
 Potrošnja - prosek/grad/otvoreno (l/100km):  7 / 5.3 / 5.9
 Dimenzije  
 Zapremina prtljažnika (L):  460 / 1365
 Zapremina rezervoara (L):  64
 Masa automobila / nosivost (kg):  1660 / 525
 Dimenzije pneumatika:  235/50 R18
 Dužina automobila (mm):  4385
 Širina automobila (mm):  1831
 Visina automobila (mm):  1608
 Međuosovinsko rastojanje (mm):  2609
 Cena modela Audi Q3 2.0 TDI S tronic (EUR):  28.979

 

 Fotografije možete pogledati klikom na LINK.

Generalni zastupnik Audi vozila: Porsche SCG
Adresa: Zrenjaninski put 11, 11210 Beograd
Tel:tel. +381 11 3042 400
Fax: +381 11 3042 409
Web: www.audi.rs

Tekst: Goran Sarić

Foto: Goran Perović

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Testirali smo: Geely Atlas PRO 1.5 TD 48V EMS Flagship 4WD

Navikli smo da oznaku PRO u nazivu proizvoda vidimo u industriji mobilnih telefona. Od nedavno, ova oznaka svoje mesto pronašla je i u automobilskoj industriji. Posle višednevnog testa novog SUV modela na srpskom tržištu, možemo reći da je oznaka PRO u potpunosti opravdana. U ovom slučaju, PRO znači "napredan"...

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Testirali smo: Mazda CX-60 3.3 E-Skyactiv D 254

Mazda nam još jednom pokazuje da ne želi da prati trendove drugih automobilskih kompanija. U vreme kada veća zapremina motora, veći broj cilindara ili ne daj Bože dizel, već prokleti pojmovi, ova japanska kompanija nam šalje moderan dizel motor i to sa šest cilindara!

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Testirali smo: BMW iX xDrive40 (FOTO)

Kuda ide BMW? Model koji nam najbolje pokazuje u kojem smeru će minhenski proizvođač u budućnosti ići, jeste upravo SUV iX. On je raskošan, futuristički, provokativan, megalomanski i ispunjen najnovijim tehnologijama. Ništa drugo nismo ni očekivali...

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Testirali smo: Mazda CX-60 2.5 e-Skyactiv PHEV (FOTO)

Protekle sedmice imali smo priliku da na srpskim putevima isprobamo Mazdu CX-60, prvi model ovog japanskog proizvođača, koji otvoreno grabi u premium segment. I još po nečemu je prvi -  radi se o prvom automobilu Mazde, koji na naše tržište dolazi u plug-in hibridnoj verziji...

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Testirali smo: Kia XCeed 1.5 T-GDI (FOTO)

Popularni korejski crossover na tržištu se nalazi od 2019. godine. Posle tri godine egzistencije na tržištu, u julu prošle godine nam je stigla njegova unapređena verzija, koju smo isprobali na srpskim putevima...

123456. . .36
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje