AutoMAGAZIN - Testovi

Aladin logo
www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Najprodavaniji automobil svih vremena nije Golf, nego Corolla. Od 1966. godine proizvedeno je više od 35 miliona primeraka, u devet generacija. Ipak, taj razultat se ne uzima verodostojnim jer se prva i poslednja Corolla koncepcijski potpuno razlikuju, a prvi model je čak koristio zadnji pogon. Sada se verovatno pitate zašto priču o modelu Auris počinjem pričom o Corolli. Razlog je vrlo jednostavan...

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Ako ste mislili da je Auris potpuno nov model, prevarili ste se. Auris je, pre svega, temeljno redizajnirana Corolla. To se sa kilometar udaljenosti vidi i po dizajnu, a zadržana je i platforma međuosovinskog razmaka od 260 centimetara (2 centimetra veće nego kod Golfa). To je sve bilo i logično, jer je Corolla devete generacije od trenutka kada je predstavljena (2001. godine) bila u samom vrhu, posebno po kvalitetu i pouzdanosti. Ali, vratimo se mi Aurisu. Ekipa Automagazin portala na test je dobila najskuplji benzinski model 1.6 Dual VVT-i Sol, vredan 21.400 eura. Oznaka pokazuje zapreminu agregata, dvostruko podešavanje faze ventila (usisnih i izduvnih) i najbogatiji paket opreme. Dobrodošlo osveženje u nazivu uklapa se u novi trend: Yaris, Auris, Avensis. Krenimo redom.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Već posle nekoliko minuta druženja sa Toyotom Auris postalo mi je jasno samo jedno: ovo je automobil koji je napravljen da zakomplikuje život konkurentima. I to najboljima. Japanci su se istinski potrudili da objedine sve osobine koje kupci cene. O dizajnu je uvek nezahvalno diskutovati, ali jedno se mora priznati: za ovo ostvarenje japanski dizajneri neće dobiti Nobelovu nagradu, ali sigurno ni velike kritike. Bolji poznavaoci će uočiti Corolline spoljne linije, ali bitno oplemenjene, tako da automobil izgleda neuporedivo atraktivnije i skladnije od svog prethodnika. Primetili smo veliku znatiželju prolaznika, koji su na Auris gledali sa velikim simpatijama. Uostalom, treba istaći da je Auris stvoren u razvojnom centru ED2, na jugu Francuske, i svojom dinamičnom formom snažno podržava evropski ukus.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Unutrašnjost Aurisa, takođe zrači optimizmom. Neverovatno je koliko se Auris sa svakim pređenim kilometrom sve više zavlači pod kožu i nameće kao diskretan, pouzdan i nezamenjiv "saputnik". Ovaj automobil je rekorder u segmentu po prostoru za glavu pozadi i napred. Ukupna dužina Aurisa iznosi 4.220 milimetara, što u kombinaciji sa kratkim prevesima (890 i 730 milimetara) i velikim međuosovinskim razmakom (2.600 milimetara) osigurava dosta prostora u unutrašnjosti. Poseban detalj osigurava i pod automobila, bez središnjeg grebena, čime je dodatno povećan komfor putnika na zadnjoj klupi, čiji se naslon može podešavati prema nagibu. Ali, sigurno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti Toyote Auris jeste središnja konzola, koja se položeno spušta sa prednje table. Time je, pored originlnog izgleda, omogućeno ergonomski povoljno visoko smeštanje ručice menjača. Uz sve to, novooblikovana ručica ručne kočnice takođe daje drugačiji naglasak na ergonomiju. Međutim, iako deluje atraktivno, krajnji utisak u unutrašnjosti Aurisa kvari jeftina i tvrda plastika, koja deluje previše konfekcijski. Kada smo već kod mana, ne možemo a da ne istaknemo prekidače za otvaranje prozora, koji nemaju osvetljenje, pa u noćnim uslovima (bar dok ne naviknete) morate se malo pomučiti da bi otvorili iste.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Toyotino osvetljenje instrumenata "Optitron" pronašlo je svoju ulogu u Aurisu, uz 3D efekat pokazivača brzine i obrtomera. U sredini ploče sa instrumentima, Toyota je smestila indikator koji "savetuje" vozača kada bi bilo dobro prebaciti stepen prenosa i u Toyoti tvrde da poslušni vozači, pomoću ovog indikatora, mogu smanjiti potrošnju za čak 5 %. Sa dimenzijama 422 x 176 x 151,5 centimetar, Auris putnicima obezbeđuje zavidan komfor. Napred ima prostora kao u limuzini srednje klase, a treba pohvaliti i prtljažnik zapremine 354 litra. Kada su motor i menjač Aurisa u pitanju, tu dileme nema i Auris zaslužuje čistu desetku. Filigranski konstruisan agregat sa dve bregaste osovine pogonjene lancem i opremljen sistemom za podešavanje vremena aktiviranja usisnih i izduvnih ventila (VVT-i Variable Valve Timing - INtelligent) osigurava izvrsne performanse. Agregat je zapremine 1,6 litara, i njegova snaga raste sve do 124 konjske snage pri 6.000 o/min, a obrtni moment od 157 Nm razvija na prilično visokih 5.200 o/min. Uprkos tome, motor je jako elastičan i vuče uverljivo i ravnomerno već od 1.500 o/min. Ukoliko vozite u gornjem režimu broja obrtaja i često šaltate, iz mesta do stotke Auris će stići za 10.4 sekunde, a kazaljka brzinomera zaustaviće se na zavidnih 190 km/h, što je rezultat za svaku pohvalu. Uz sve ovo, treba istaći da motor radi izuzetno usklađeno i kultivisano. Pored elastičnog i dovoljno snažnog motora, sve pohvale zaslužuje i petostepeni manuelni menjač, koji je japanski precizan sa relativno kratkim hodovima. Prosečna potrošnja Aurisa 1.6 VVT-i iznosi oko 7 litara benzina na 100 pređenih kilometara. U žustrijoj gradskoj vožnji, sa uključenim klima uređajem, potrošnja je izlazila na preko 9,5 litara, ali se u otvorenom saobraćaju značajno smanjuje.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Auris nema zadnje Multilink nezavisno vešanje, kojim se mogu pohvaliti najbolji predstavnici srednje niže klase automobila, kao što su VW Golf, Ford Focus... Japanci su se odlučili za provereno polukruto rešenje, jer je to povećalo prtljažnik i pojednostavilo izvedbu. Tvrdoća vešanja je odličan kompromis sportske stabilnosti (čemu doprinose i 16-inčne felne sa gumama dimenzija 205/55). Ipak, onima koji preteraju sa gasom, Auris će blagim podupravljanjem staviti do znanja da mu jurnjava nije primarna namena. Proklizavanje zadnjeg dela automobila lako je kontrolisati, u čemu nesebično pomaže odličan i precizan električni servo volan. Za one koji ne mogu da se pomire sa činjenicom da njihov novi ljubimac nema Multilink nezavisno vešanje zadnjih točkova, Toyota je razvila posebno zadnje ogibljenje sa dvostrukom viljuškom, ali ono je dostupno samo uz 2.2 D-4D agregat snage 180 konjskih snaga. Ono što nas je veoma prijatno iznenadilo jeste kočioni sistem, koji se prosto poigrava sa 1.300 kilograma teškim Aurisom. Auris 1.6 VVT-i opremljen je diskovima na obe osovine, a posebnu pohvalu dobija odlično doziranje kočnica, za čije aktiviranje je potrebna veća početna sila nego kod konkurenata (Golfa, Astre, Focusa...)

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

I, na kraju cena, koja za testirani model iznosi 21.400 eura. Možda će nekom izgledati previsoka, ali s obzirom da više nikoga ne treba ubeđivati u vrhunski kvalitet Toyotinih automobila, visoka cena se može i progutati. Ovde treba istaći da oprema Sol spada u najviši luksuz normalnog automobila, uključujući i dvozonsku kilmatizaciju, kao i "pametan ključ" koji omogućava startovanje i gašenje auotmobila na dugme. Kada svemu ovome dodamo i garanciju od 3 godine, odnosno 100.000 pređenih kilometara, dileme nema: Auris postaje jak igrač u Golf klasi. Posebno što je osnovni model 1.4 VVT-i Terra, sa 97 KS i klima uređajem dostupan već za nešto više od 16.000 eura.

Test - Toyota Auris 1.6 Dual VVT-i Sol

Tehnički detalji: -Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, postavljen popreko, glava od lakog, blok od sivog liva, dva bregasta vratila pogonjena lancem, 4 ventila po cilindru -Zapremina: 1598 cm3 -Prečnik x hod: 79 x 81,5 mm -Snaga: 91 kW/124 KS pri 6000/min -Obrtni moment: 157 Nm pri 5200/min -Pogon: na prednje točkove - Menjač: manuelni sa pet stepeni prenosa - Vešanje: napred nezavisno, sa poprečnim trouglastim ramenima, McPherson opružne "noge", pozadi polukruto vešanje. -Gume: 205/55 R16 -Dimenzije: 422 x 176 x 151,5 cm -Međuosovinski razmak: 260 cm -Prtljažnik: 354/761 l -Masa/nosivost: 1230/450 kg -Rezervoar goriva: 55 l -Krug okretanja: 10,9 m -Najveća brzina: 190 km/h -Ubrzanje 0-100 km/h: 10,4 s -Potrošnja: grad 8,8 / otvoreno 5,9 / kombinovano 7,1 l/100 km Cena: 21.400EUR Goran Sarić - Automagazin

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Toyota Hilux (2016) stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Osma generacija popularnog pick-up modela iz Toyote, stigla je u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno, da je ovo potpuno nova generacija Hiluxa - automobil izgleda moderno i u isto vreme luksuzno iz svih uglova, iako je zadržao najbolje karakteristike "radnog" automobila. Bili smo u centru NAVAK, a ovo su naši prvi utisci...

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Vozili smo Volkswagen Golf GTE - prvi utisci Vladana Petrovića

Hot-hatch sa hibridnih pogonom i sistemom punjenja na elektro-mreži? Kako vam to zvuči? Možda nije pravi sportista u srcu, ali ovaj Golf može nešto što GTI ili GTD nikada neće moći - zahvaljujući baterijama, sposoban je da pređe 50 kilometara na čistu električnu energiju. Ovo su naši utisci posle prve vožnje plug-in hibridnog Golfa na stazi NAVAK...

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Novi Volkswagen Tiguan stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Nova generacija modela Volkswagen Tiguan je prvi SUV postavljen na platformu MQB, koja donosi seriju zanimljivih funkcija. Automobil smo prvi put isprobali juče, na relaciji Beograd - Zrenjanin, i uverili se u njegovu ozbiljnu tehniku, precizno upravljanje i strog izgled. Druga generacija Tiguana je na svim poljima značajno napredovala u odnosu na prethodnika...

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Renault Talisman stigao u Srbiju - prvi naši utisci (FOTO)

Talisman, najnoviji član Renault porodice, zvanično je stigao na tržište Srbije. Mislim da sam se tokom jednodnevnog upoznavanja u Talisman zaljubio na prvi pogled, a sudeći po reakcijama kolega novinara iz naše zemlje i okruženja, mislim da nisam sam. Prema našim pvim utiscima, Škoda Superb ima puno razloga da bude zabrinuta...

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

Vozili smo BMW modele sa xDrive sistemom pogona (FOTO)

BMW opisuje svoj sistem pogona na sve točkove - xDrive, kao najinteligentniji na tržištu. Mogućnost isprobavanja ovog naprednog pogona u luksuznim i dinamičnim SUV modelima, i to na klizavoj podlozi, sigurno je želja svakog vozača. Kompanija Delta Motors, u saradnji sa BMW Group, pružila nam je priliku koju smo sa zadovoljstvom iskoristili...

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Volvo S90 - naši prvi utisci i cene u Srbiji (FOTO)

Nova generacija Volvoa XC 90 startovala je modelsku ofanzivu švedske kompanije, u okviru koje su predstavljeni Volvo S90 i njegov karavanski blizanac V90. Na regionalnoj promociji održanoj u Ljubljani, upoznali smo se oči u oči sa luksuznim švedskim sedanom, koji prosto pršti od luksuza i tehnološke prefinjenosti...

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Testirali smo - Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec

Voziti kupe sa četvoro vrata je pitanje prestiža, što potvrđuje i Mercedes-Benz CLS. Modernizacijom kroz koju je nedavno prošao, njegov aristokratski karakter dopunjen je osveženim dizajnom, novom tehnikom i još luksuznijim enterijerom. Posle višednevnog testa, naši utisci su samo pozitivni, što smo i očekivali od modela sa trokrakom zvezdom u znaku...

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Novi Renault Megane (2016) - prvi naši utisci

Imali smo priliku da prvi put isprobamo dugo očekivanu novu generaciju hatchback modela Megane. Novi Megane je lakši, štedjiviji, ima bogatiju opremu i nudi više prostora za putnike. Očekuje se i zanimljiva cena, a zanimljivo je da četvrta generacija ovog popularnog automobila dolazi samo u formi hatchbacka sa pet vrata. 

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

Testirali smo: Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

GLK više ne postoji u ponudi proizvođača sa trokrakom zvezdom u znaku. Njegov naslednik je dobio novo ime - GLC. Ali, nije samo ime novo. Nova je kompletna platforma i tehnologija, koja ovaj atraktivan model lansira u sami vrh klase SUV modela srednje veličine. Mercedes-Benz GLC isprobali smo na srpskim putevima, a ovo su naši utisci...

Škoda Octavia 2020
Slika nedelje