AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2019 - Gabor Sagmeister odustao

Rally Dakar 2019 - Gabor Sagmeister odustao

Dakar 2019. napokon je startovao 1. etapom dugačkom 331 km, od toga je brzinski ispit bio 84 km. Na moju veliku žalost započinjem komentar tužnom vesti koja se desila na 29. kilometru BI gde je odustao naš Gabor Seghmeister...

Na sreću, razlog odustajanja nije bio pad ili neka teža povreda. Ove godine Gabora je po drugi puta otkada nastupa na Dakru zaustavio tehnički kvar. Ovoga puta je po njegovog vremešnog KTM-a bila kobna pumpa ulja, slobodno možemo kazati srce motora, jer kad ona stane mašina se iznutra raspadne i tu više nema pomoći. Ta zla kob je "došla glave" Gaboru na ovogodišnjem Dakru. Znam kako se sada oseća i sam sam prolazio kroz sličnu situaciju na Dakru 2010. Ali Gabor je čvrst momak i siguran sam da će iz ovog peha izači još jači i odlučniji za nastup 2020. godine. Gabore ili bolje da kažem gospodine John Deer, kako smo ga prozvali dok je vozio u žuto - zelenom kombinezonu, inače John Deer je najpoznatiji američki traktor kojemu je obiležje žuto - zelena boja a Gabor svojom snagom i korpulentnom konstitucijom asocira na taj moćni američki radni stroj. Gabore znam da ti je sada teško ali glavu gore i samo napred. Od petorice takmičara iz regiju u prvoj etapi smo ostali bez dvojice. Cilj prve etape nije dohvatio ni Tomislav Glavić koji je suvozač Argentincu Martinu Maldonadu. Razlog njihovog odustajanja još nisam saznao jer se nisam uspio ćuti sa Tomom koji je inače i moj pouzdani insajder. Nadam se da su i oni odustali zbog kvara a ne razbijanja.


Slovenac Simon Marčić je završio 1. dan kao 70. u poretku motociklista, dok je posada Daniel Šaškin i Saša Biterman u svom UTV-u završila kao 61. u konkurenciji automobila. Momci želim vam svu sreću u nastavku utrke, kako bi moćni Yoda iz serijala Ratovi Zvezda rekao: "neka je sila sa vama". Što se tiče glavnih zvezda Dakra nije bilo velikih potresa, uglavnom su plasmani očekivani. Katarski princ Nasser Al Attiyah je održao obećanje i od starta krenuo kao furija bio je u vodstvu celo vreme i na kraju je završio sa 1*59" prednosti ispred Carlos Sainza, koji je samo sekundu bio brži od mogu reći malog iznenađenja Poljaka Jakuba Przygonskog. U nastavku poretka slede Rus Vladimir Vasilyev, Yazid Al Rayhi saudijska munja, Giniel De Villiers, Stepfane Peterhansel, Bernard Ten Brinke, Harry Hunt, svi oni su unutar minutu i sedam sekundi pa opušteno možemo kazati da su među njima zaostaci zanemarivi. Upao mi je u oko Harry Hunt tj. njegov plasman i skorom tri minute bolje vreme od timskog kolege Sebastiena Loeba!?!? Koliko sam uspio prikupiti informacija Loeb nije imao nikakvih problema pa mi je ovaj zaostatak za vodećim Al Attiyahom od preko 6 minuta prilično iznenađenje. Definitivno je Peugeot 3008 DKR u formi tvorničkog teama a to potvrđuje i treći član ekipe Francuz Pierre Lachaume koji je za Loebom zaostao samo 3 sekunde. Znam da je Loebu najslabija karika, (ako ju on uopća može imati) vožnja po pesku i naročito dinama koje su obeležile 1. etapu ali definitivno sam očekivao od njega bolji rezultat i manje rezervisanu vožnju. Očito najtrofejniji vozač u historiji relija još vuće traumu od prošlogodišnjeg razbijanja do kojeg je došlo baš u pešćanim dinama. 

 

Dakako rano je izvlačiti generalne zaključke nakon samo 84km brzinskog ispita ali trka je ove godine duplo kraća od uobičajenog Dakra pa će biti i duplo manje vremena za nadoknađivanje zaostatka. Kako god dobro je počelo, u vrhu poretka velika je gužva, svi favoriti su zbijeni u malom vremenskom okviru i siguran sam da će i druga etapa ponuditi sličan rasplet i velika uzbuđenja. Do sada nisam spominjao najvećeg, kad pričamo o rally raidu i Dakru, to je mr. Dakar Stepfane Peterhansel koji poput prave pustinjske lisice lukavo čeka, prati situaciju i vreba idealan trenutak za konačni napad kad protivnicima "zabije svoje očnjake u vrat". Ne bi bilo prvi puta da on i njegov nepogrešivi hodajuči GPS navigator, suvozač David Castera izlete sa nekakvom vozačko - navigacijskom čarolijom i naprave nevreme na brzincu. Sablje su za sada samo dopola izvučene iz korica i u pravi juriš tek se treba krenuti. Za sada su sve karte na stolu i prava borba tek predstoji. Tko će kome prvi baciti pesak u oči i ošamarit ga kao znak izazova tek ćemo videti. Nakon jučerašnjih kratkih 84km BI najkonkretnijim su se pokazali Al Attiyah i El Matador ali to ništa ne znači, tek je počelo.


Jučer, iako za Dakar iznimno kratak brzinac od 335 vozila koja su krenula sa starta njih 12 prema službenim podacima nije stigli do cilja, 2 motocikla, 4 automobila i 6 kamiona. Ova lista odustalih mi se čini teško verodostojnom naročito ovih šest odustalih kamiona ali pričekat ćemo start druge etape pa ćemo saznati pravo stanje stvari.


Ostanite uz Automagazin i Dakar 2019.


Nove informacije:

 

Druga etapa 41. izdanja Dakra će biti mnogo zahtevnija od uvodnog dana. 553km ukupne dužine od toga 211km etape i 342km dugačak brzinski ispit zvuči kao ozbiljan test za sve učesnike. Kuriozitet druge etape je to što brzinac neće otvoriti motocikli nego automobili a to će Matthieu Baumela Naserovog suvozača staviti u ozbiljno iskušenje zbog navigacije koja će biti jedno od glavnih obeležja ovogodišnjeg Dakra, Moguće da upravo navigacije odluči pobednika. Ne bih voleo da se to dogodi ali sigurno će se i najbolje posade mučiti sa kompliciranom navigacijom. Pritisak na suvozače će biti mnogo veći nego što je uobičajeno. Dani koji su pred nama pokazat će koji suvozač će se najbolje nositi s tom odgovornošću. Lično nisam pristalica ovakve koncepcije utrke, uvek navijam da brzina i spospbnost pilota budu presudni faktori na putu do pobede. Ipak je ovo rally utrka a ne pomorski fakultet i katedra za navigatore. Tako je kako je i ne preostaje nam drugo nego da sačekamo rasplet prvog navigacijskog ispita, neka pobedi najbolji kompas.


Ono što sam primetio u jučerašnjoj etapi kod Sainza, kao da se malo štedio i kao da nije želeo pobediti i time sebe i svog suvozača staviti na kušnju otvaranja brzinca. Možda mi se tako samo pričinilo ili je lukavi Španac svestan zahtevnosti današnjeg brzinca odlučio već sada taktizirati. Siguran sam da će nam iako tek drugi BI od deset, doneti gomilu akcije, jurnjave, navigacijskih zamki i srazova među glavnim favoritima. Al Attiyah je pokazao koliko su brzi, na ostalima je da odgovore na bačenu rukavicu i Katarskom sinu pustinje, koji je u pesku i dinama toliko brz da izgleda kao da se teleportira kroz to more peska odgovore na najbolji mogući način. Momci vreme je da se krene i da pokažete što pravi razliku izmeđe dečaka i muškaraca.


Dražen Ćurić

43. Dakar - završno poglavlje.

43. Dakar - završno poglavlje.

Prošla su već dva dana kako je završio takmičarski dio utrke. Od 12 etapa i 13 brzinskih ispita, kad uračunamo prolog, odveženo je gotovo sve, skraćena su samo dva brzinca i to zbrojeno nekih 150 km...

Rally Dakar 2021 - Motocikli

Rally Dakar 2021 - Motocikli

Završila je 12. etapa a s njom i 43. izdanje Dakra barem što se tiče takmičarskog dela. Ostao je još ceremonijalni deo, svečani prelazak ciljne rampe, proglašenje najboljih i veliko zajedničko slavlje koje je bilo tradicija...

Rally Dakar 2021 - Komentar 10. etape (VIDEO)

Rally Dakar 2021 - Komentar 10. etape (VIDEO)

Prije početka jučerašnje 10. etape po redu nekako sam osečao da će se i danas kao prethodnih 11 dana kod motociklista dešavati velike stvari i da uzbuđenja kao i neočekivanih raspleta neće manjkati...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46