AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

Prva evropska Delta je završena uspešno za komšije Hrvate i iz ugla organizacije i iz ugla pobednika. Juraj Šebalj se po treći put popeo na pobedničko postolje Delte i osvojio prve bodove u Šampionatu Evrope. Pokušaćemo da ukratko rezimiramo mnogobrojna dešavanja na uzbudljivoj Delti 2007.

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

Prvi dan, devet brzinskih ispita, šest pobednika, isto toliko lidera u generalnom plasmanu. Bio je to dan bez većih problema samo za vozače Abarth Grande Punta Solowowa i Isika. Po mnogima preloman trenutak dogodio se na dugačkom SS3-Budinjak 1, kada zahuktali "oldtimer" Simon zbog greške u radaru "seče" pogrešnu krivinu, gumidefekt, i snovi o pobedi su se izduvali kao i JJ-ova guma na fantastičnom Citroenu C2 S1600. Taj isti Budinjak bio je "koban" i za Czopika sa Polom S2000 (2 minuta-problemi sa alternatorom) i Doncheva (10minuta, pucanje pneumatika i previše stegnut saf točka koji posada nije mogla popustiti!).

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

Juraj Šebalj posle oprezno odveženog prvog brzinskog ispita zbog nedovoljno ispitanog vešanja, polako ubrzava i bez pobede na brzinskom ispitu ali sa dva druga i jednim četvrtim mestom uspeva da se održi na prvom mestu sve do SS5-Plešivica 2. Kao i gost iz Francuske, i Juraj ima problem sa pucanjem pneumatika ali gubitak je znatno manji, oko 55sec, što Hrvata ostavlja u igri za visok plasman. Na istom brzincu i brzi Italijan, Corrado Fontana sa Grande Puntom S2000 ima problema sa diferencijalom. Pobede na SS7 i supespecijalu, dokazale su da bi Fontana bio u samom vrhu ali Punto nije izdržao kada je bilo najpotrebnije. Na kraju prvog dana na čelu generalnog plasmana su dva Abarth Grande Punta S2000. Konstantna vožnja dovela je Volkana Isika na prvo a Poljaka Michala Solowowa na drugo mesto. Razlika samo 2.1sec dok trećeplasirani Šebalj zaostaje 29.1sec za vodećim.

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

Drugi dan je započeo istom tendencijom kao i prvi. Problemi favorita se nastavljaju. Prvi na redu je privremeni lider, Volkan Isik. Samo nekoliko kilometara nakon starta prvog brzinskog ispita dana Abarth je "ispustio dušu". U sigurnom vođstvu od pola minuta je Poljak Solowow. Na njegovu, i žalost njegovih navijača, na samo tri ispita do kraja kvari se servo pumpa i izgubljeno je minut i po! Šebalju je poklonjeno prvo mesto koje iskusni Hrvat održava do kraja relija. Konstantna vožnja, pehovi konkurenata i pobeda na samo jednom brzinskom ispitu, bila je dovoljna da se Jura popne na najvišu stepenicu pobedničkog postolja Delta relija 2007. Zvezde drugog dana su sigurno Bugarin Dimitar Iliev koji sa tri pobede stiže do drugog mesta, dok se u fenomenalnoj završnici Jean-Joseph Simon probio do treće pozicije pobedivši Solowowa za samo 1.6sec!

FIA ERC, INA Delta Rally - Borba do kraja!

I Hrvatsku i Srpsku reli javnost ipak su najviše potresla događanja pored staze. Nenaviknuti na FIA strogoću danak su platili mnogi vozači. Sada već čuveni tehnički delegat iz Francuske prvo je na tehničkom pregledu izbacio iz konkurencije bodovanja za ERC tri Mitsubishija Evo IX iz Prvenstva Hrvatske. Razlog, neslaganje sa homologacijom. Szilagy, Šaškin i Stanišić morali su startovati na začelju zajedno sa klasom A8. Tehnički delegat se tu nije zaustavio, prvog dana je opomenuto osam a zatim drugog izbačeno četiri posade zbog neslaganja opreme, konkretno rukavica, sa FIA homologacijom. Među diskvalifikovanima bili su lider u klasi A6 Tomislav Škalić, lider u A5 naš Vladica Rabrenović, kao i Siniša Milinković i takođe naš Draško Topalović. Koliko god banalno izgledao razlog isključenja biće to velika škola i za Hrvate i za naše takmičare. Prosto rečeno, FIA je FIA, i pored pritužbi za progledanje kroz prste mnogim posadama.

Što se naših posada tiče, nismo se obrukali. Vladica Rabrenović je sa svojom Škodom bio na korak do pobede u klasi A5, Srđan Petrović je takmičenje završio na petom mestu u klasi N3, Draško Topalović iskoristio pauzu u našem prvenstvu da se što bolje uvoza u Lancera, dok je Miloš Komljenović sa fantastičnim Renault Ciom R3 pobedio u klasi A7. Bilo nas je i pored staze i svi smo se vratili u Srbiju zadovoljni i sa jednim velikim iskustvom. Delta 2007 je završena, u svakom pogledu je opravdala očekivanja, i pored nekoliko propusta bio je to sigurno najkvalitetniji reli regiona i uspešni debi Delte na evropskoj sceni. Petar Janković - Automagazin Foto: Mario Pavlović

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024, četvrto takmičenje u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata, uspešno je startovao. Četiri brzinska ispita su iza nas, vodeći takmičar je Thierry Neuville u automobilu Hyundai i20 N Rally1...

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

123456. . .395
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46