AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Rally Dakar 2019 - Dražen Ćurić o favoritima...

Rally Dakar 2019 - Dražen Ćurić o favoritima...

Budući da brojimo sate do starta 41. izdanja Dakra, red je da malo prokomentiram situaciju na startnoj listi i da se "pozabavim" glavnim favoritima u konkurenciji automobila...

"Kao i svake godine, glavni favoriti su posade fabričkih timova, a ove godine imamo zvanično samo dva fabrička tima. To su Mini i Toyota, dok se Peugeot sa svojim bolidom 3008 DKR i Sebastien Loebom ne deklariše kao fabrička ekipa. Loeb dolazi na trku kao privatni vozač sa PH sport podrškom i to kao nije fabrički tim. Strastveni pratioci WRC scene će se setiti slične situacije pre desetak godina, kada je Citroen kao izašao iz WRC-a a kontinuitet nastupa je održao privatni francuski tuner. To je sve bio Citroenov igrokaz, da ne kažem lakrdija. Tada, kada su ga novinari upitali, šta misli o tom privatnom timu Loeb - Citroen, najslikovitije opisao Peter Solberg:"Loeb i Citroen privatni team HAHAHAH... između nas, ta priča je najobičniji BULLSHIT (sranje)". Mislim da identičnu situaciju imamo i u ovom slučaju. Koji su motivi ovakvog Peugeotovog poteza ovog trenutka ne znam, ali ću pokušati isčeprkati pravu istinu. Meni je nekako najverovatnija priča da je Loeb iskoristio svoj status i ugled koji uživa u svim segmentima Francuske republike, pa se zvaničnim povlačenjem Peugeota rešio Sainza i Peterhansela iz tima, koji su ga zadnje dve godine pobeđivali. Ovo je sada kao njegov privatno - fabrički team i oni nemaju novaca da plaćaju još tri skupa pilota, uz spomenuti dvojac tu je bio i Cyril Despres. Sada je Loeb u super brzom Peugeot 3008 DKR potpuno sam a ovogodišnja trasa utrke kao da je napravljena za ovaj bolid. Evo možda Loeb u 4. pokušaju uspije doći do toliko željene pobede. Ovo mi smrdi na "francusku kuhinju" kojoj smo svedočili dok je Loeb "harao" WRC-om i uvek je po bitnim informacijama katkad i presudnima bio korak ispred konkurencije. Loeb je Peugeotu sjajnija zvezda od Peterhansela i oni žele njega na tronu. Još gora situacija im se desila prošle godine kad je Dakar pobedio Peugeot ali sa Sainz-om za volanom. Na ovaj način Loeb se rešio opasnih konkurenata unutar tima. Loebu je suvozač njegov verni Daniel Elena i njih dvojica će verovatno imati podršku od britanca Harry Hunta - startni broj 311, koji takođe vozi u timu iako ima druge sponzore. Nema teorije da Hunt dobije ovako visoki startni broj, s obzirom da 2017. i 2018. nije nastupao na trci. Menadžment Peugeota se pobrinuo da od samog starta trke Loeb ima "Bodyguarda" u blizini, u slučaju nekakve nevolje Hunt će biti tu da priskoći Loebu i Eleni u pomoć. To je moja pretpostavka i ne znači da sam 100% u pravu, ali neka ostane na tome.

Rally Dakar 2019 - Dražen Ćurić o favoritima...

Od ostalih najvećih favorita Carlos Sainz, Stephane Peterhansel, Nani Roma - sva trojica u X-RAID MINI JCW TEAM-u. TOYOTA GAZOO TEAM u sastavu Nasser Al-Attiyah, Giniel De Villiers i Bernhard Ten Brinke su uz Loeba sedmorica samuraja, koji će odlučivat o tome ko će pobediti na ovogodišnjem Dakru. Ima tu još nekoliko posada, koje bi mogle iznenaditi, ali to više spada u one logične pretpostavke koje se s obzirom na statističke podatke same po sebi nameću. U tu grupu svrstavam: Jakub Przygonski, Yazeed Al-Rajhi, Cyril Despres, Ronan Chabot, Erik Van Loon, po mom mišljenju to bi bilo to. E sad da se posvetim mojim egzotama, koje bi nas ove godine mogle dobro zabaviti i razveseliti svojim nastupom. To su, verovali ili ne, jedan Kinez?!?!!! Ime mu je Wei Han koji vozi SMG Buggy. Wei Han je jako brz pilot a SMG je veoma konkurentan bolid, naročito u pesku koji ove godine čini dve trećine Dakra. To brzom Kinezu povećava šanse da pokaže što može, a možda čak i pobedi koji brzinac. Wei Han je već tri puta pobedio na Taklimakan reliju a Silk Way rally je završio kao treći i šesti što je izuzetan rezultat. 2016. godine, kad je završio kao šesti u poretku, reli je bio dugačak 10 735 km a 2017. kad je bio treći dužina trke je bila 9 999 km. Brzom Wei Hanu ovih 5000 km, koliko je "kratak" ovaj osakaćeni Dakar, neće pretstavljati nikakav problem.


I za kraj ove male analize glavnih favorita i vozača na koje treba obratiti pažnju, ostavio sam meni najmilijeg kao i mnogobrojnim južnoameričkim navijačima, koji Roby Gordona naprosto obožavaju. Dve godine je "markirao" Dakar.


2017. je propustio nastup zbog porodične tragedije. Njegov otac je ubio njegovu maćehu, a potom i sebe u porodičnom domu. Razlog tragedije nije bio jasan, jer su svega sat vremena pre nemilog događaja viđeni u obližnjem supermarketu. Sumnjam da je gospođa Gordon mogla napraviti toliki račun u marketu, koji bi doveo do ovakvog suludog čina starijeg Gordona. Gordoni su jako imućna porodica. Ovo je mala doza crnog humora, pa vas molim da mi ne zamerite, takav sam po naravi i u najcrnjim crnjacima tragaću za iskricom svetlosti. Kako Gordon nije nastupio ni 2018. jer mu je prethodnih godina organizator priuštio puno neugodnosti, mislio sam da je za njega priča oko Dakra završila. Na sreću, to se nije dogodilo i za to može biti više razloga. Jedan je svakako sportska ambicija a druga bi bio financijski interes. Gordonov glavni sponzor je energetski napitak SPEED, koji je u Argentini najpopularnije piće iz tog spektra. Čak su veliki Red Bull i Monster po prodaji simbolični u usporedbi sa Speedom. Igrom slučaja znam priču oko tog famoznog napitka, nema veze sa Gordonom ili Dakrom ali je interesantna.

Rally Dakar 2019 - Dražen Ćurić o favoritima...

U orginalu to je bilo austrijsko piće, kao i većina energetskih napitaka. Jedan poduzetni Argentinac, očito vizionar za biznis, došao je na ideju da otkupi Speed. koji je bio u bankrotu ili pred istim. Za to nije imao novaca pa je idejni plan predložio jednom moćnom argentinskom advokatu. Ovaj je prihvatio ideju i oni su postali ravnopravni partneri. Nažalost, ne sećam se imena glavnih aktera ove priče, ali kasnije ću vam reći ko mi je to ispričao. Idejni tvorac preuzimanja Speeda, zvaću ga Diego, pokrenuo je proizvodnju i preuzimanje argentinskog tržišta, a desna ruka u realizaciji čitavog posla mu je bio prijatelj Šakić. Argentinac hrvatskog porekla. Advokat koji je financirao kupovinu Speeda, bio je po strani i bavio se svojim poslom. Diegu je posao fantastično krenuo, jer je Speed ukusom odgovarao Argentincima a cenom je bio puno povoljniji od konkurencije. Speed je u kratkom roku postao broj 1 na tržištu i to se pretvorilo u milionski posao. U toj poslovnoj euforiji, iznenada Diego je ubijen a dotični advokat je postao jedini vlasnik, što je otvorilo mnoge sumnje.




Dražen Ćurić je značajno pomogao Robby Gordonu.


Kako sam se ja našao u čitavoj ovoj priči - 2011. kad se Gordonu raspao menjač njegovog Humera šlepao sam ga 320 km i spasio mu utrku. Tad se pojavila mogučnost da Speed postane i meni sponzor na Dakru 2012. jer ovo moje šlepanje Gordona je obilježilo taj dan u argentinskim medijima. Polovinom 2011. godine bio sam na razgovoru u Speedu i tom sam prilikom upoznao Tomy Šakića koji je na njihovim promotivnim događanjima DJ. On je mlađi brat onog Šakića s početka priče, koji je bio desna ruka Diegu. Tog Šakića nisam upoznao jer je postao direktor prodaje za južnu Argentinu i živi u Mar De Plati najvećem turističkom središtu Argentine. S Tomy Šakićem sam se zbližio za mog boravka u Argentini i on mi je ispričao ovu priću. Razgovarali smo na engleskom jer on ne zna čak ni psovati po naški. Možda vas zbunjuje prezime Šakić, da u pravu ste, braća Šakić su unuci Dinka Šakića, zapovednika logora Jasenovac, koji je osuđen za ratne zločine na doživotnu kaznu zatvora, u kojem je i umro 2008. godine. Kako slučajnosti koje života nosi sa sobom mogu biti bizarne.


Gordon je ispočetka bio samo dobar marketinški potez Speeda, ali je onda uzeo licencu za SAD i navodno sada pokriva 10% američkog tržišta energetskih napitaka što ga je obogatilo. Zato sam rekao na početku ove priče o Gordonu da osim sportske ambicije postoji i ovaj drugi financijski razlog zbog kojeg se vratio na Dakar za koji ga ne vežu lepe uspomene.41. izdanje Dakra počinje danas ceremonijalnim startom u Limi, a od sutra kreće online praćenje i komentiranje utrke. Ostanite uz automagazin.rs , biće interesantno."


Dražen Ćurić

Test: Ford Fiesta Rally1 Hybrid WRC 2022 (VIDEO)

Test: Ford Fiesta Rally1 Hybrid WRC 2022 (VIDEO)

S obzirom da su proizvođači relativno kasno ušli u razvoj novog reli automobila najviše specifikacije, koji će nositi oznaku Rally 1, aktuelizovale su se specifikacije da će njihov start biti odložen. FIA ostaje pri stanovištu, da će novi WRC automobili biti spremni za start sezone 2022...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46