AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroën se zvanično vraća u WRC - predstavljen C3 WRC 2017

Citroën se zvanično vraća u WRC - predstavljen C3 WRC 2017

Tačno mesec dana pred start slavnog relija Monte Carlo, kojim se otvara sezona FIA Svetskog reli šampionata 2017, Citroën Racing je u Abu Dhabiju zvanično predstavio takmičarski automobil pripremljen po novoj tehničkoj specifikaciji za sezonu 2017...

Citroën se zvanično vraća u WRC - predstavljen C3 WRC 2017

Novi World Rally Car simbolizuje oficijelni povratak marke Citroën u automobilsku disciplinu u kojoj je ova marka osvojila 96 pobeda i osam šampionskih titula. Citroën C3 WRC dostigao je limite na svim poljima razvoja. Odnos masa / snaga, zahvaljujući napornom radu tima inženjera, iznosi 3,1 kilograma na 1 konjsku snagu, dok je kod prethodnika (DS3 WRC) ovaj odnos iznosio 3,8 kg/KS.


Brži automobil nije samo pitanje brojki - poboljšanja dolaze i kroz proširen trag točkova, poboljšanje aerodinamike i sistem pogona 4x4 sa centralnim diferencijalom. Odeljenje za razvoj automobila, dobilo je nove tehničke propise u aprilu 2015. godine, a program je intenziviran nakon odobrenja WRC projekta na najvišem nivou PSA u novembru iste godine. U prvi prototio C3 WRC seo je Keis Meeke, 11. aprila 2016. godine. Automobil, Citroën C3 WRC, bio je potpuno zamaskiran, kako bi se prikrili dizajnerski elementi nove generacije ovog modela, čiji izgled još uvek nije bio poznat javnosti.

Citroën se zvanično vraća u WRC - predstavljen C3 WRC 2017

Citroën C3 WRC iza sebe ima ukupno deset test faza, tokom kojih je prešao 9.500 kilometara na različitim podlogama. Homologacija automobila odobrena je od strane Međunarodne automobilske federacije (FIA) pre nekoliko dana. Citroën Racing od 2010. godine konstruiše sopstveni motor, u okviru pravila FIA Global Racing Engine (GRE). Motor 1.6 Turbo ima direktno ubrizgavanje goriva u cilindar. Isti agregat pokreće i Citroën C-Elysée WTCC, koji dominira u FIA WTCC šampionatu protekle tri sezone.


Agregat ima aluminijumski blok, a FIA je definisala stroga pravila o minimalnoj masi motora i visini težišta. Glavna promena na motoru je povećanje prečnika restriktora vazduga sa 33 na 36 milimetara, što je rezultiralo povećanjem snage za 20 % na 380 KS. Ipak, zbog ograničenja maksimalnog pritiska turba od 2,5 bara, maksimalni obrtni moment ostao je na istom nivou i iznosi oko 400 Nm.


C3 WRC je prvi World Rally Car marke Citroën, koji koristi koncepciju karoserije sa petoro vrata. Naravno, zadnja vrata su "zaključana", ali ova koncepcija obezbedila je bolju ergonomiju, tačnije mogućnost bolje optimizacije pozicije posade sa pogledom na kriterijum rasporeda mase, preglednosti i pasivne bezbednosti. Posebna pažnja bila je posvećena bezbednosti posade prilikom bočnog udarca. Vrata su ojačana specijalnim kompozitnim materijalima, a unutrašnja strana vrata je obogađena penom visoke gustine, koja takođe može da apsorbuje energiju udara. Propisi za 2017. godinu donose još jedno važno poboljšanje - maksimalna širina iznosi 1.875 mm, što je 55 mm više nego kod prethodnika. To je povećalo stabilnost automobila i otvorilo nove mogućnosti za poboljšanje aerodinamike. Amortizere i opruge proizvodi sam Citroën Racing. Novost je i činjenica, da će geometrija oslanjanja biti različita za asfalt i zemljanu podlogu.


Oficijelni vozači tima Citroën Racing u FIA Svetskom reli šampionatu biće Kris Meeke, Craig Breen i Stéphane Lefebvre.


Automagazin.rs

VIDEO: Hyundai i20 Rally1 Hybrid - prvi testovi

VIDEO: Hyundai i20 Rally1 Hybrid - prvi testovi

Šef tima Hyundai Motorsport u FIA Svetskom reli šampionatu, Andrea Adamo, potvrdio je da će novi reli automobil Hyundai i20 Rally1 biti značajno drugačiji od prototipa koji smo do sada videli. Pred nama su najnoviji video snimci...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46