AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC Portugal - Istorija i program trke

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Portugal je bio tradicionalan domaćin najboljih reli vozača sveta još od 1973. godine. Čak je i za vreme velike naftne krize, 1974. godine, održana WRC runda u Portugalu, kada trke nisu održane u slavnom Monte Carlu ili Švedskoj. Incidenti i organizacioni problemi 2001. godine udaljili ga iz "visokog reli društva"...

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Portugalski reli održava se od daleke 1967. godine. U početku bio je to reli sa kombinacijom makadamskih deonica sa asflatom, a kasnije reli u Portugalu održava se samo na makadamskoj podlozi. Reli u Portugalu poznat je po izuzetno nedisciplinovanoj publici, koja je u prošlosto pravila velike probleme organizatorima. Reli sport u Portugalu je jako popularan i na stazi se uvek nalazi veliki broj gledalaca, koji često prave tzv. rajfešlus. Vozači ponekada ne vide stazu, a kulminacija ovog problema dogodila se dolaskog opasnih grupa B bolida. 1986. godine portugalski pilot Joaquim Santos u bolidu Ford RS 200 izleteo je u publiku, usmrtivši tri osobe, a povredivši više od 30 gledalaca! Reli u Portugalu 1986. godine ostaće upamćen i po tome što je, posle odustajanja fabričkih vozača, pobedio Joaquim Moutinho, prvi i jedini Portugalac koji je pobedio na trci Svetskog Reli Šampionata.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Problemi za reli U portugalu nastali su 2001. godine, kada su zbog velike količine blata na stazi, reli završili samo takmičari u automobilima sa pogonom na sve točkove. Organizacijski problemi proširili su se i na bezbednosne elemente trke. Neki brzinski ispiti su otkazani zbog nemogućnosti medicinskih ekipa da se približe stazi, što je u pitane dovelo i bezbednost posada. Neki analitičari ovaj reli uporedili su sa Safarijem ili Obalom Slonovače, a Svetska Auto Federacija (FIA) nije imala milosti i umesto relija Portugal u WRC kalendar uvršten je ADAC Rally Germany. Ceo Portugal je jako negodovao zbog ovog poteza FIA-e inajavljen je povratak 2005. godine, kada je podneta kandidatura, čija kampanja se uspešno završava (ali i počinje) ove godine.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Najuspešniji vozač u istoriji relija Portugal je markku Alen, koji je čak 5 puta uspeo da pobedi. Alen je 1975. godine pobedio u bolidu Fiat 124 Abarth, zatim 1977, 1978. i 1981. godine u bolidu Fiat 131 Abarth, a 1987. godine Alen pobeđuje u bolidu Lancia Delta HF 4WD. Tri pobede na WRC rundi u Portugalu zabeležio je Hannu Mikkola. 1979. godine pobeđuje u Ford Escortu RS, a u godinama 1983. i 1984. dve pobede donosi na konto Audija (model Quattro). Čist hetrik od 1988. do 1990. godine upisuje Miki Biason u bolidu Lancia Delta HF Integrale. Po dve pobede u Portugalu zeležilo je 4 vozača. Carlos Sainz je 1991. godine pobedio u bolidu Toyota Celica, a 1995-e pobedio je u Subaru Imprezi . Finac, Juha Kankkunen 1992-e pobeđuje s Lancia Deltom, a 1994. u automobilu Toyota Celica. Tomi Makkinen je pobedio 1997. i 2001. godine u Mitsubishi Lanceru, dok je Colin McRae zabeležio pobede 1998. i 1999. godine u Subaru Imprezi, odnosno Ford Focusu WRC. Od rariteta relija u Portugalu treba istaći i pobedu jedne dame. Naravno, to je Francuskinja, Michele Mouton, u bolidu Audi Quattro 1982. godine.

WRC Portugal - Istorija i  program trke

Favoriti? Kada bismo favorita tražili među uspešnima u prošlosti, ona bi to sigurno bio Portugalac, Armindo Araujo, koji je pobedio 3 puta. 2003. i 2004. godine u Citroen Saxu Kit Car, a 2006. godine u Mitsubishi Lanceru EVO VIII. 2005. godine pobedio je šveđanin Daniel Carlsson u Subaru Imprezi. Naravno, Međutim, treba istači da Araujo nastupa u WRC bolidu koji mu je napoznanica, a Carlsson u ekipi ima iskusnog "kralja makadama", Manfreda Stohla, koji će sigurno pružiti veliki potencijal na ovom reliju. Kada govorimo o makadamskim trkama, vozači Forda moraju biti centralna tema priče. Pored Gronholma i Hirvonena, Sebastien Loeb i C4 pokazali su u Meksiku da im makadamske podloge odgovaraju. Norvežanin u ekipi Subaru, Petter Solberg, u Meksiku je pokazao da Impreza WRC 07 ima veliki potancijal, ali moraće da dođe do cilja kako bi rezultat rada Subaruovih inženjera bio kompletan. WRC Portugal 2007, program: 1. ETAPA SS1 SSS Estádio Algarve 1 2,03 km 29.3.2007 19:00 SS2 Tavira 1 19,92 km 30.3.2007 11:27 SS3 Serra de Tavira 1 24,38 km 12:27 SS4 S. Brás de Alportel 1 16,08 km 13:15 SS5 Tavira 2 19,92 km 15:44 SS6 Serra de Tavira 2 24,38 km 16:44 SS7 S. Brás de Alportel 2 16,08 km 17:32 Dužina etape: 122,79 km 2. ETAPA SS8 Silves – Ourique 1 30,69 km 31.3.2007 10:48 SS9 Ourique 1 24,88 km 11:37 SS10 Almodovar 1 20,89 km 12:32 SS11 Silves – Ourique 2 30,69 km 15:50 SS12 Ourique 2 24,88 km 16:39 SS13 Almodovar 2 20,89 km 17:34 Dužina etape: 152,92 km 3. ETAPA SS14 Loulé – Almodovar 1 17,6 km 1.4.2007 09:07 SS15 Loulé 1 22,08 km 09:39 SS16 Loulé – Almodovar 2 17,6 km 12:42 SS17 Loulé 2 22,08 km 13:14 SS18 SSS Estádio Algarve 2 2,03 km 14:45 Dužina etape 81,39 km Dužina 357,1 km Goran Sarić - Automagazin

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024 - prve fotografije

Rally Croatia 2024, četvrto takmičenje u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata, uspešno je startovao. Četiri brzinska ispita su iza nas, vodeći takmičar je Thierry Neuville u automobilu Hyundai i20 N Rally1...

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Rally Sweden 2024 - VIDEO

Drugi reli u kalendaru FIA Svetskog reli šampionata - Rally Sweden 2024, je iza nas. Najbrži je bio Esapekka Lappi u automobulu Hyundai i20 N Rally1...

123456. . .395
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46