Najnovije vesti iz auto industrije
Dakar Rally 2007
Objavljeno: 22.12.2006.
Sve smo bliži 29-tom izdanju najpoznatijeg svetskog RallyRaid-a. 6-tog Januara 2007 kreće nova avantura.
Vozači automobila, motorcikala i kamiona okupiće se u Lisbon-u odmah nakon Nove Godine i započeti put dug tačno 8.696 kilometara od kojih je 5.010 protiv štoperice. Nakon petnaest dana cilj je naravno u Dakar-u.
Kao i zadnjih godina najveća borba u klasi automobila vodiće se između ekipa Mitsubishi i Volkswagen. Japanski tim juriša na sedmu pobedu a imena kao Stephane Peterhansel, Joan "Nani" Roma, Luc Alphand i Hiroshi Masuoka govore sama za sebe.
Sa druge strane nemački tim, sa novim turbo-dizel motorom u svom Tourag-u 2, naravno da ima planove da stavi tačku na dominaciju timova sa dalekog istoka. Mark Miller, Carlos Sainz, Ari Vatanen i Giniel de Villiers su oni koji taj zadatak moraju da ispune. Posle prošlogodišnjeg drugog mesta ( najboljeg i za VW i za jednog dizelaša ) apetiti su sigurno veliki.
A drugi timovi? Schlesser je ponovo tu sa svojim Ford-Buggy-em, čuvena Jutta Kleinschmidt ovaj put vozi BMW kao i šampion PWRC-a Nasser Al Atiiyah, ali svi oni su daleko od favorita i samo čudo može da se desi da neko drugi osim timova Mitsubishi i VW završi na pobedničkom postolju.
Janković Petar - Automagazin
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!