Najnovije vesti iz auto industrije
Henning Solberg ponovo u Ford-u
Objavljeno: 14.12.2006.
Ovih dana puno lepih vesti iz WRC-a kojima pridruzujemo i ovu. Henning Solberg ce u sezoni 2007 i 2008 ucestvovati na svim relijima za volanom Ford Focus-a.
Hening i njegov suvozac Cato Menkerud ce nastupiti za jos uvek neimenovani Ford M2 tim pod sponzorstvom kompanije Expert. Par je izjavio da u predstojecim relijima ide na najvisi plasman u najboljem automobilu koji se sada moze naci u sampionatu, Focus-u WRC 06. Hening je dodao jos da navijaci prvu pobedu mogu ocekivati vec na reliju Norway.
Veoma optimisticki, ali stariji od brace Solberg sigurno zasluzuje mesto u vrhu WRC-a, a kada ce stici do pobeda, ostaje nam da vidimo. Pozitivno je da imamo jos jednog vozaca koji je uspeo da zatvori finansijsku konstrukciju za veliki broj relija u WRC-u sto znaci mnogo dobrih borbi i mnogo vise neizvesnosti.
Takodje nam ostaje da saznamo ko ce biti Henning-ov klupski kolega u novooformljenom timu.
Jankovic Petar - Automagazin
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...
Na tri današnja brzinska ispita Norveškog relija vozači Forda nisu vozili sa 100% svojih mogućnosti, što je bilo očekivano. Međutim, Mikko Hirvonen samouvereno hita ka svojoj drugoj pobedi u karijeri, ne pokazujući ni malo respekta prema starijem timskom kolegi. Hening Solberg je već na prvom jutrošnjem brzincu preoteo treće mesto svom bratu Petteru. Usamljen na petoj poziciji je Matti Latvala, dok je najbrži "neskandinavac" na ovom reliju Manfred Stohl na šestoj poziciji...
Da li ova rečenica donosi rešenje zagonetke ko je sutrašnji pobednik relija? Videćemo, ali u svakom slučaju Marcus Gronholm je izjavio da posle otpadanja Sebastiena iz konkurencije, nema potrebe da sili bilo šta.
Na kraju drugog dana relija u Norveškoj nije glavna vest da je Hirvonen i dalje na prvom mestu, već dijagnoza da je Sebastien Loeb ipak ljudsko biće. Poznat kao čovek koji retko, skoro nikako, pravi greške, danas je uspeo da napravi čak dve. Citroenov as nema više nikakvih šansi za podijum i bodove uopšte na trećoj rundi Šampionata. Znači Loeb ipak nije vanzemaljac!
Posle dva današnja brzinska ispita Norveškog relija, nema promena na prva tri mesta koja drže Mikko Hirvonen, Marcus Gronhom i Sebastien Loeb. Na brzinskom ispitu broj 9 (44,28 km) Toni Gardemeister udario i zaglavio se u snežnoj barijeri izgubivši preko 20 minuta. Na istom brzinskom isputu Guy Wilks slično prošao i zablokirao stazu, zbog čega je start 10. brzinca kasnio 6 minuta....