Najnovije vesti iz auto industrije
Mitsubishi i Toni Gardemeister ponovo u WRC-u !
Objavljeno: 14.12.2006.
Kompanija Mitsubishi potvrdila je svoj povratak na svetske reli staze. Mitsubishi Rally Team najavljuje ucesce na svih 12 trka Svetskog Reli Sampionata, koji ce biti odrzani na evropskom tlu. Jos jedna lepa vest za sve ljubitelje finske skole voznje jeste potvrda da ce jednim Mitsibishi Lancer WRC bolidom upravljati Toni Gardemeister...
Podrska kompletnom WRC projektu Mitsubishija dolazi od Ujedinjenih arapskih emirata, tako da ce timski kolega Toni Gardemeisteru biti sampion srednjo-istocne zone iz 2005. godine, Khaled Al Qassimi. Tim Mitsubishija bice prijavljen u kategoriji "Manufacturers", koja ce od sledece sezone naslediti ovogodisnju "Manufacturer 2" kategoriju. Sezona za Mitsubishi startuje u Monte Carlu, u januaru 2007. godine, sa bolidom Mitsubishi Lancer WRC specifikacije 2005, ali ubrzo posle Monte Carla mogla bi svetlost dana ugledati i specifikacija 2007.
Goran Saric - Automagazin
Posle fantastičnog performansa u Norveškoj, šampionat Sveta je dobio novog pretendenta za najviši plasman. Kada tako misli trostruki šampion, mora da je istina.
...tražio bih drugi posao!, izjavio je Timo Rautiainen ( Gronholmov suvozač ) na cilju relija Norveška. Dve nedelje konstantnog napora posledica su FIA-ine odluke o "spajanju" relija radi smanjenja troškova. Ali i pored prednosti mnogi su našli gomilu nedostataka ovakvom sistemu takmičenja.
Samo šest nedelja deli Pirtek Rally Team od prvog relija u šampionatu Australije. Ljudi koji rade 24 sata dnevno sigurni su da će se dve Fiestae S2000 pojaviti na startu 30. Marta.
Kako stižu vesti iz Francuske uskoro nam stiže WRC verzija novog Peugeota 207. Ipak moram da razočaram sve ljubitelje relija, nema ništa od povratka francuskog lava u najjaču klasu relija. U pitanju je specijalna verzija bolida za rallycross.
Svetski reli šampion zvanično se povukao još 2003. godine. Pored periodičnih pojavljivanja na WRC sceni okušao se na Le Mansu, Dakaru, BTTCu, Porsche Cupu.......sve sa manje-više ( manje-manje ) uspeha.
Na kraju veoma napornog relija za svaki automobil, a posebno za one sa samo prednjom vučom, Suzuki se pokazao više nego dominantan. Od 18 brzinskih ispita vozači Swifta S1600 dobili su čak 16!
O prvim testovima Honda-e Civic Type R3 već smo pisali na našim
stranicama. Kako je trenutno glavni rival, Renault Clio R3, već debitovao na reli stazama, ubrzao se i razvoj novog Civica.
Ovaj reli je po mnogo čemu "prvi". Prvo WRC takmičenje u Norveškoj, prva Hirvonenova "prava" pobeda u "full" konkurenciji, prvi put Henning Solberg i Stobart na podijumu, prvi put ove sezone Galli i Jari-Matti Latvala osvajaju poene, pa može se reći, i da prvi put posle dugo vremena Loeb pravi dve greške na istom reliju. U globalu, posle takmičenja u Norveškoj, i pored toga što je tek početak sezone, tabela u obe kategorije izgleda više nego zanimljivo i obećava dobar nastavak.
Prva tri mesta Norveškog relija osvojili su vozači u bolidu Ford Focus RS WRC: Mikko Hirvonen, Marcus Gronholm i Hening Solberg. Petter Solberg morao se zadovoljiti 4. mestom, Latvala je ostao peti, dok je najveći gubitnik poslednjeg ispita relija u Norveškoj Manfred Stohl. Austrijanac je napravio grešku i završio reli na 12. poziciji. Sebastien Loeb završio je na 14. poziciji i osvojio 1 bod za ekipu Citroen...