AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Ovo je istorija Arganila, Walter Rohrl i Markku Alen – trijumf i poraz. Mi smo na reliju Portugal izmedju 4. i 9. marta 1980. Dvadeset kandidata za pobedu u fabričkim timovima: Mercedes (450 SLC), Fiat (131 Abarth), Ford (Escort), Toyota (Celica), Opel (Ascona 400), Datsun (160 J), British Leyland (TR7), Chardonnet (Lancia Stratos) i Almeras (Porsche 911)...

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Četiri etape, 2641 km sa 673,40 km brzinskih ispita, 47 ukupno, 32 noću! U trećoj etapi razlika između starta prvog i poslednjeg brzinca je 17 sati! Još kurioziteta? Startovale su 122 posade, 16 stiglo na cilj. 87% ostalo je negde uz put! Na početku asfalt, niko nema šansi protiv Bernarda Darnicha i Lancie Stratos. Nije dugo trajalo, adieu Bernard. Probušen hladnjak i odustajanje na desetom brzinskom ispitu. Od 11 do 14 brzinca vodi mladi Ari Vatanen u Escortu, dok je Alen takođe fantastično brz. Posle problema sa diferencijalom, koje ima Finac u Fiatu, stupa na scenu novi komandant: Walter Rohrl.

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Posle mnogo drame na stazi i u servisnim ekipama, kvarova i slomljenih vešanja, dolaze do kraljevskog brzinca dugog 42km – Arganil. Rohrlovo startno vreme u 22:58 sati. Gusta magla, vidljivost pet metara! Rohrl: “Geistdorfer, vezi se!” Kroz vetrobransko staklo vide se tri prsta, još tri sekunde do ulaska u Walterov svet mraka i magle. Tri, dva, jedan… i Fiat odlazi u tamnu noć… Christian čita: “80 metara, srednja desna”, a Walter broji 1-2-3-4 i skreće u desnu krivinu… Takav sistem koriste preostalih 38 kilometara! Revolucija u pravljenju radara, kao da vozač ima povez preko očiju. U poslednjoj velikoj pauzi pre Arganila, Walter je u hotelskom krevetu zatvorenih očiju “vozio” Arganil. Genije! Vreme u krevetu je bilo 35,50. Pitali su se, da li je to rođendanski poklon..?

WRC - Portugal istorija - Rohrl: GEISTDORFER, VEŽI SE!

Epilog: Fiatov servis posle Arganila, pola sata pre ponoći. Alenov suvozač, Illka Kivimaki, prilazi Gestdorferu i pita: “Koje je vaše vreme?” Christian: “35,14”. Kiki Kivimaki začuđeno: “STA?” Geistdorfer ponavlja i pita:”A vi?” Dobija tih odgovor: “39,54”. Cetiri minuta i 40 sekundi razlike?! U press centru su pomislili da je greška, čekali su ispravku i “pravo” Rohrlovo vreme. Arganil je te noći bio još jednom na programu, dva sata i 30 minuta posle prvog Walterovog “plesa” u magli. Ovoga puta bolji uslovi i Rohrl vozi 33,13. “Samo” dva minuta i 30 sekundi brže od Alena. Portugalski brzinac Arganil je bio klasični nokaut za čuvenog Finca Markku Alena. Ostalo je do kraja još 14 brzinaca. Rohrl je bio najbrži dvanaest puta, a dva je dobio Šveđanin Ove Andersson u Toyoti Celici. Rezultati Rally Portugal 1980: 1 Rohrl/Geistdorfer (Fiat 131 Abarth) 8h45m35s 2 Alen/Kivimaki (Fiat 131 Abarth) +14,19min. 3 Frequelin/Todt (Talbot Sunbeam Lotus) +30,29 4 Waldegaard/Thorszelius (Mercedes 450 SLC) +43,47 5 Carlsson/Bilstam (Mercedes 450 SLC) +54,47 6 Andersson/Liddon (Toyota Celica) +1:09,16 itd. Odustali: Pond(BI1/motor),Kleint(BI 1/ udes),Darniche(BI 10/motor),Kullang(BI 10/udes),Bettega(BI 14/udes), Salonen(BI 14/udes),Therier(BI 22/poluosovina),Mikkola (BI 24/udes), Vatanen(BI 24/udes), Toivonen (BI 24/kardan), Eklund(BI 26/pumpa za benzin), Dawson (BI 27/udes) itd. Pripremio: Nenad Nikolić, World Rallying Srbija

Rally - Volkswagen Golf 4 Gas KitCar

Rally - Volkswagen Golf 4 Gas KitCar

Na jučerašnjoj konferenciji za štampu Volkswagen tima Austrija, svetu je predstavljen prvi Gas KitCar koji će premijeru na stazi imati već na predstojećem Pirelli-Lavanttal reliju.
Rally - Ford Racing Slovenia: Spremni za sezonu

Rally - Ford Racing Slovenia: Spremni za sezonu

Na otvaranju sezone u Sloveniji, reliju Pirelli-Lavanttal u Austriji, nastupiće po prvi put i ekipa Ford Racing Slovenia. Perspektivni Mitja Prezelj, takmičiće se sa prvom Ford Fiestom ST na prostoru bivše Jugoslavije.
Rally - S2000 pokorili Španiju

Rally - S2000 pokorili Španiju

Otvaranje "asfaltne" sezone relija u Španskoj donelo je totalnu dominaciju bolida klase S2000. Miguel Fuster, za volanom Abarth Punta S2000, završio je takmičenje sa više od minut prednosti ispred Alberta Hevie sa VW Polom S2000.
FIA IRC - Tsjoen: S2000 je korak napred

FIA IRC - Tsjoen: S2000 je korak napred

Trostruki prvak Belgije Pieter Tsjoen ove sezone će nastupiti na pet relija Intercontinental Rally Challenge serije počev od domaćeg relija Ypress. 33-godišnji Belgijanac se odlučio za Fiat Grande Punto S2000 kao oružje za boj.
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46