Najnovije vesti iz auto industrije
PWRC - Nikad jači!
Objavljeno: 23.12.2006.
Bez veće medijske pažnje, podcenjen od strane mnogih, PWRC iz godine u godinu ipak opstaje kao "jeftina" alternativa WRC-u, dajući vozaču utisak da je blizu vrhunskog relija, ali ipak tako daleko.
Kako se o samom takmičenju izjasnio Meeke, mogli ste da pročitate u jednom od prošlih tekstova (ovde )
a na žalost njegovo mišljenje dele mnogi vozači. Ali u nedostatku alternative, uz mogućnost da se ipak oprobaju na stazama gde i "veliki momci", i nadu da će ih neko primetiti i unaprediti, većina se ipak odlučuje za nastupe pre nego da takmičenja prate pored staze.
Proslogodišnji pobednik Nasser Al-Attiyah slovi za favorita broj jedan, a ovih dana je uhvatio malo vremena pred Dakar da zajedno sa Prodrive-ovim test vozačem Pasi Hagstroem i neodlučnim Guy Willks-om oproba novu Impreza-u N12B. Za volanom Subaru-a biće i šampion Poljske Leszek Kuzaj kao i Rus Alexander Dorossinskiy.
Mitsubishi ima malo brojniju "populaciju" vozača koju predvodi "perjanica" RedBull-a Aigner, medijska zvezda broj jedan, dok iza njega kaskaju imena kao Armindo Araujo šampion Portugala i fenomenalan vozač, i argentinski Tango team sa Marcos Ligato-m, Sebastian Beltram-om i Gabriel Pozzo-m. Iz Švetske stižu glasine o nastupu lepe dame Jennie Lee Hermansson ( o čemu je naš sajt takođe već pisao ovde ), a nećemo zaboraviti ni Fince Juha Haenninen-a i Aki Teiskonen-a.
Iz Španije nam stižu još neproverene vesti o nastupima motociklističkog asa Alex Criville-a, koji je izgleda krenuo stopama mnogo popularnijeg Rossi-ja.
Kao što možete videti i dalje u PWRC-u preovlađuju dve marke, Mitsubishi i Subaru sa svojim modelima Lancer i Impreza. Ama baš niko se nije prijavio sa bolidima klase S2000 koja se od ove godine može bodovati za šampionat. Razlog je izgleda prost - IRC, takmičenje koje će imati mnogo veću TV minutažu i pažnju medija uopšte, zahvaljujući Eurosport-u.
Druga stvar, nema nikoga ni od vozača iz našeg bližeg okruženja, Slovenaca, Hrvata i Bugara pre svih. Znači niko "blizak" da navijamo ( u nedostatku naših ). Ali, možda nas neko i iznenadi.
Toliko za sada o PWRC-u, naravno da ćemo pratiti šta se dešava u klasi "običnih" automobila, a imena gore nabrojana sigurno najavljuju odlične borbe.
Janković Petar - Automagazin
Na 4. brzinskom ispitu Sebastien Loeb uzvratio je udarac Fordovom dvojcu. Marcus Gronholm oštetio amortizer, ali posle SS4 sledi servis gde će sve biti rešeno. 4. brzinac bio je koban po Gigi Gallija, koji je oštetio levu stranu bolida...
Vozači fabričke ekipe Ford, Mikko Hirvonen i Marcus Gronholm bili su najbrži na prvom "pravom" brzinskom ispitu relija u Portugalu. Petter Solberg (Subaru), na čijem bolidu je promenjen menjač posle super specijala, imao je treće vreme, iza njega plasirali su se vozači Citroena...
Sledeći vikend u Australiji kreće domaći reli šampionat. Prva runda Queensland rally donosi veliku svetsku premijeru još jednog bolida klase S2000, Ford Fieste.
Na prvom brzinskom ispitu WRC runde u Portugalu dužine 2,03 kilometra najbrži je bio Finac u Ford Focusu WRC, Marcus Gronholm, koji je preko 1 sekunde po kilometru bio brži od drugoplasiranog Dani Sorda. Miloš Komljenović superspecijal je uspeo da završi ispred Kale Pinomakia, Jan Moldera, Gallaghera...
Jedini Srbin u Svetskom Reli Šampionatu, Miloš Komljenović, danas je uspešno realizovao shakedown pred reli u Portugalu. U kratkom razgovoru, Miloš Komljenović nam je otkrio svoje prve utiske...
Prve vesti iz Portgala su jako loše. Na jutrašnjem shakedownu domaći vozač Armindo Araujo, za volanom Mitsubishi Lancer WRC bolida izleteo je van staze i povredio nekoliko gledalaca...
Portugal je bio tradicionalan domaćin najboljih reli vozača sveta još od 1973. godine. Čak je i za vreme velike naftne krize, 1974. godine, održana WRC runda u Portugalu, kada trke nisu održane u slavnom Monte Carlu ili Švedskoj. Incidenti i organizacioni problemi 2001. godine udaljili ga iz "visokog reli društva"...
Ovo je istorija Arganila, Walter Rohrl i Markku Alen – trijumf i poraz. Mi smo na reliju Portugal izmedju 4. i 9. marta 1980. Dvadeset kandidata za pobedu u fabričkim timovima: Mercedes (450 SLC), Fiat (131 Abarth), Ford (Escort), Toyota (Celica), Opel (Ascona 400), Datsun (160 J), British Leyland (TR7), Chardonnet (Lancia Stratos) i Almeras (Porsche 911)...
Na jučerašnjoj konferenciji za štampu Volkswagen tima Austrija, svetu je predstavljen prvi Gas KitCar koji će premijeru na stazi imati već na predstojećem Pirelli-Lavanttal reliju.