Najnovije vesti iz auto industrije
IRC - Freedy Loix preuzeo Tsjoenov bolid i sponzora
Objavljeno: 26.06.2007.
Belgijski proizvođač kablova, kompanija "Vergokan" dugo godina bila je spojena sa aktivnostima Belgijanca Pietera Tsjoena. Međutim, Tsjoen je na Ypres reliju obelodanio vest da se povlači iz reli sporta. To je tužna vest za sve istinske ljubitelje reli sporta, ali dobra vest je da "Vergokan" nastavlja ulaganje u IRC (Intercontinental Rally Challenge) projekat.
Podsetimo, tridesettrogodišnji Pieter Tsjoen iz Wortegema je apsolvent univerziteta u Louvainu, u reli sport ušao je kao suvozač, 1996. godine. U svojoj karijeri uspeo je četiri puta da osvoji titulu šampiona Belgije u generalnom plasmanu (2001, 2003, 2004. i 2006.), 13 puta je startovao na trkama Svetskog Reli Šampionata, a najbolji WRC rezultat je 14. mesto na reliju Monte Carlo 2006 u bolidu Ford Focus WRC. Tsjoen je svoj odlazak objasnio sledećim rečima: "Sa mojim najbližim saradnicima moje povlačenje dogovirio sam pre nekoliko meseci. Ypres je bilo sjajno mesto za tako nešto. I da sam pobedio na Ypres reliju, moju odluku ne bih promenio. Moju karijeru završavam sada zbog nekoliko faktora. Ali, motivacija je osnovni faktor. Nedostaje mi motivacije. Shvatio sam da ne zaslužujem poverenje i trud mojih najbližih saradnika: mog strica i vernog sponzora Stevena, R-Teca i svih ostalij koji su angažovani na ovim projektu. Posvetiću se porodici i privatnom biznisu."
Projekat Fiat Grande Punto S2000 + Fredy Loix + "Vergokan" je već spreman. Bivši fabrički vozač Mitsubishija, Hyundaija i Peugeota ove godine startovao je sezonu u Volkswagen Polu Super 2000. Belgijanac je sa ovim bolidom često bio najbrži, ali ne i najpouzdaniji, što se pokazalo i na Ypres reliju, kada mu je otkazao agregat. Odlazak "Fast Freedija" iz tima Rene Georgesea u R-Tec je logičan potez, s obzirom da se Fiat Grande Punto pokazao kao relativno pouzdan (ako se može govoriti o pouzdanosti S 2000 bolida). Belgijski tjuner trkačkih Volkswagena sada će imati više vremena za pripreme sa dva vozača, Tomasz Czopika (Poljska) i Alberto Hevie (Španija). Pred Freedy Loixom u Grande Puntu S 2000 su trke IRC-a: Madeira, Barum, San Remo, Valais i Antibes.
Goran Sarić - Automagazin
Posle dva dana drame na stazi i nakon završetka relija Ypres uzbuđenja se ne stišavaju. Sećate se INA Delta relija i problema sa homologacijom Mitsubishi Lancera Evo IX? Slični problemi se ponavljaju i u Belgiji, samo su akteri drugi.
Ma koliko Italijan bio brz i kvalitetan vozač, da li je iko smeo da stavi novac na njegovu pobedu? Sumnjam! Bitka koja se vodila u Belgiji završena je posle dva dana fantastičnih duela. Lideri su se smenjivali jedan za drugim i na kraju na najvišem postolju Luca Rossetti i Peugeot 207 S2000.
Ili prosto rečeno, nije bilo ni jednog brzinskog ispita u prvoj polovini druge etape Ypres relija da se nije dogodilo nešto uzbudljivo i dramatično! Triler koji samo reli sport može da izrežira! Šest brzinskih ispita drugog dana, ponovo mnogo promena na vrhu i na kraju, trenutno na čelu Bernd Casier u svom prvom nastupu sa Peugeotom 207 S2000 za Kronos Team. Ali da krenemo redom....
Prvi dan relija Ypres se ipak nije završio onako kako smo mi i većina svetskih medija objavili. Nakon prolaska 36 posada na poslednjem brzinskom ispitu dana, Langemark 2, isti je prekinut i otkazan. Razlog - sudija koji je na mestu izletanja Corrada Fontane od starta brzinca pokazivao žutu zastavu i znatno usporio većinu takmičara.
Kao što se i očekivalo, sam početak Ypres relija u Belgiji doneo je mnogo uzbuđenja. Prvih šest brzinskih ispita, od čega su dva vožena po mraku, doneli su nam četiri promene na liderskoj poziciji. Loix, Navarra, Vouilloz i na kraju možda malo iznenađenje, domaćin Pieter Tsojen sa Abarth Grande Puntom S2000.
Šampion Sveta iz sada već daleke 1995-e, Škot Colin McRae i dalje sanja o kompletnom angažmanu za neku od predstojećih sezona WRC-a. Poslednjih meseci pojavljivao se na nekoliko auto takmičenja potpuno različitog tipa (Manx Rally u Rally Transiberico)sve u cilju da ostane u što boljoj formi za mogući povratak.
Po prvi put ove godine popularni Race of Champions, takmičenje koje zatvara sezonu auto-sporta, biće održan u Londonu na čuvenom Wembley stadionu. Da stvar bude još zanimljivija na RoC-u ćemo ponovo imati zadovoljstvo da gledamo Michaela Schumachera.
Francuski reli as, Gilles Panizzi, jedan od krunisanih "kraljeva asfalta", po svoj prilici se vraća u vrhunski reli sport. Njegovi fanovi će morati da sačekaju do iduće godine da bi ga videli za volanom Peugeota 207 S2000 u Intercontinental Rally Challenge-u.
Iako ove godine nije aktivno uključen u WRC takmičenja, poznato Vam je da je Pirelli od strane FIA dobio eksluzivan trogodišnji ugovor o snabdevanju timova pneumaticima. Kako se sezona 2008-e neumitno bliži, sve zajedno sa novim pravilima, Pirelli užurbano priprema "obuću" za WRC bolide.