Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Prva pobeda reli automobila pogonjenog gasom!
Objavljeno: 23.10.2007.
OMV CNG (Compressed Natural Gas) Raly Team i njihov vozač Beppo Harrach upisali su se u istoriju reli sporta kao prvi pobednici relija koji su nastupili sa automobilom pogonjenim na gas. Prvo mesto na Ostarrichi-Rallyeu 2007 došla je kao plod OMV-ovog pionirskog rada u razvoju trkačkih bolida na prirodni gas.
Da stvar bude još zanimljivija, posada Harrach/Schindlbacher je do trijumfa stigla sa starim Mitsubishi Lancerom Evo VI CNG koji je svetsku premijeru imao pre 18 meseci. ”Još uvek ne mogu da verujem. San se ostvario. Ovo je uspeh celog tima koji ni jednog trenutka nije prestajao da veruje u ovaj projekat.” - izjavio je Beppo koji je lidersku poziciju preuzeo drugog dana takmičenja nakon odustajanja Wittmann-a Juniora i odličnom vožnjom na cilj stigao prvi ispred Mitsubishi Lancera grupe A.
Petar Janković - Automagazin
Ovogodišnji Šampion Slovenije u reliju, Tomaž Kaučić, na poslednjem reliju sezone nastupiće u Mitsubishi Lanceru devete evolucije zamenivši pomalo zastareli model Subaru Impreza spec C N11 sa kojim se i ovenčao titulom.
Po drugi put u svojoj karijeri, Jean-Joseph Simon postaje Šampion Evrope. Nakon uspeha od pre tri godine “matori” Francuz je ovogodišnji deficit u konjskim snagama nadoknadio iskustvom i konstantnim partijama što je na kraju rezultiralo pobedom nad mnogo jačim bolidima.
Slovenački reli as, Andrej Jereb, ovogodišnju sezonu takmičenja završiće nastupom na OMV Waldviertel reliju u Austriji. Ono što ovaj nastup čini još zanimljivijim je premijera posade Jereb/Kacin u hit bolidu klase S2000, Peugeotu 207!
Kao što se i očekivalo lider nakon prva dva dana poslednjeg relija Šampionata Evrope je Italijan Renato Travaglia. Odluka u poslednji momenat da se Mitsubishi zameni Abarht Grande Puntom S2000 bila je ispravna. Dominantnom vožnjom Travaglia ima prednost od skoro dva minuta ispred Simona i čak preko tri nad trećeplasiranim Volkanom Isikom. Simon je i pored druge pozicije čovek sa najvećim osmehom!
Kratak odmor od asfalnih relija u Evropi Marcus Gronholm, vozač BP Ford Rally Teama, je iskoristio za fizički i psihički oporavak pred tri odlučujuća relija sezone. Nakon Loebove dominacije u Španiji i Francuskoj, Finac namerava da pobedom ostane na čelu Šampionata Sveta.
Sve veće interesovanje za klasu GT “nateralo” je špansku ispostavu Nissan-a da se u sezoni 2008-me odluči za pokretanje Nissan 350Z Challengea. Takmičenje će biti odražano u okviru Šampionata Španije a organizator očekuje učešće najmanje deset posada.
Još jedan od reli šampionata doživljava svoj ovogodišnji vrhunac. Dok je reli u Kini još uvek pod velikim znakom pitanja, osmi reli Intercontinental Rally Challengea, Valais u Švajcarskoj, biće po svoj prilici odlučujući.
Tek predstavljenu Subaru Imprezu grupe N sa oznakom N14 prvi put ćemo gledati već na prvom reliju sezone 2008 u Monte Carlu. Belgijski Bernard Munster Autosport je poručio dve Impreze od kojih će jedna biti spremna za legendarno takmičenje u malenoj kneževini.
Italijanska reli legenda Renato Travaglia sigurno će želeti da što pre zaboravi ovu sezonu. Nakon dve blamaže sa diskvalifikacijom na relijima Madeira i ELPA, Renato se iz Mitsubishija ponovo “seli” u Abart Grande Punto S2000.