Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Veća bezbednost
Objavljeno: 30.01.2008.
Na tek završenom reliju Monte Carlo FIA i timovi učesnici po prvi put su primenili nove bezbednosne mere, naravno u cilju smanjenja eventualnih povreda vozača i suvozača. Nakon tri godine razvoja FIA je uz pomoć Peugeota i Subarua razvila sistem koji može biti integrisan u sve moderne reli automobile.
Pre svega želeli su da smanje povrede kod bočnih udara što je rešeno povećanem prostora između bočnih vrata i sedišta, izmene rol bara na vratima i korišćenjem najsavremenijih apsorbujućih materijala. Promenjena su i sedišta koja sada bolje štite vrat i ramena posade a ugrađena je i sigurnosna mreža koja se prostire između vozača i suvozača. Nakon intenzivnih testova novih komponentni nesumnjivo je dokazano da je sigurnost posade povećana na mnogo veći nivo. Nadajmo se da će poboljšanje bezbednosti pomoći da se ne ponovi NESREĆA slična onoj sa relija Velika Britanija 2005-te kada je tragično nastradao suvozač Markka Martina, Michael Park.
Petar Janković - Automagazin
Kod reli fanatika Šampionat Irske u reliju odavno ima kultni status. Široj reli javnosti brzi Irci su postali poznati tek tokom održavanja WRC runde na kojoj se i nisu baš proslavili. Ipak kao jedna od poslednjih oaza WRC bolida u Evropi i ove godine takmičenje obećava odličnu borbu i zabavu za fanove.
O prvim test vožnjama nove Subaru Impreze WRC’08 na Sardiniji već smo pisali na Automagazinu. Bolid koji se ubrzano razvija, a treba da povrati poljuljani ugled nekada velikog tima, vozi iskusni Estonac Markko Martin. Sada smo u prilici da Vam prikažemo i prve snimke novog modela koje su već “procurele” na net.
Tamni oblaci su se nadvili nad Švedsku! Metaforično, ali na žalost ako pravi oblaci uskoro ne donesu sneg velika je mogućnost otkazivanja drugog relija Šampionata Sveta u reliju. Sneg je ono što je bitno za Sweden Rally i ako ga ne bude, takmičenje nije ono što od njega očekuju i vozači i gledaoci.
Da prošle sezone Renato Travaglia nije imao “pehova” sa svojim neregularnim Mitsubishi Lancerima Evo IX lako se moglo deseti da ponovo stigne do titule Šampiona Evrope. U sezoni 2008 Italijan planira da se vrati sa namerom da povrati i poljuljan ugled i titule.
Odavno nije bilo relija koji se završio a da su svi timovi zadovoljni postignutim rezultatom. Ako izuzmemo najvećeg gubitnika, Danija Sordoa koji je sigurno zaslužio više od jedanaestog mesta, i Citroen i Ford pre svega a i Subaru i Suzuki odlaze iz Monaka sa osmesima.
To da je Sebastien Loeb prvi a Mikko Hirvonen drugi možda i nije toliko interesantna vest nakon četiri dana trkanja na Monte Carlo Rally-u, ali treće mesto Subaru World Rally Teama, tačnije Chrisa Atkinsona, sigurno će dobro odjeknuti. Naravno da se ne zaboravi ko je glavni dasa, ovo je rekordna, peta pobeda Sebastiena Loeba na Monteu.
Nasser al-Attiyah je vozač koji će ostati zapamćen kao prvi kome je pošlo za rukom da pobedi na reliju za volanom nove, “kratke”, verzije Subaru Impreze grupe N koja nosi oznaku N14. Nasser je ubedljivo trijumfovao na reliju Katar najavivši pun potencijal novog modela.
Danas smo ostali bez oba vozača broj dva u Citroenu i Fordu, dobili smo prvog pobednika brzinca koji nije iz Citroena a Suzuki i P-G Andersson oduševljavaju analitičare i fanove. Siguran je i usamljen lider relija, Sebastien Loeb naravno.
I dok su oči svetske reli javnosti okrenute ka reliju Monte Carlo i novoj sezoni 2008, Markko Martin i Subaru World Raly Team na Sardiniji “ubijaju” kilometražu sa novim modelom Ipreze koja bi trebalo da zagorča život Citroenu i Fordu negde os polovine tekuće godine.