Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Pagani Zonda C12s na reliju!
Objavljeno: 07.03.2008.
Postoji li ljubitelj automobila koji ne prepoznaje bolid sa fotografije. Karakterističan izduv sa četiri koncentrisane cevi u krugu navodi na samo jedno ime, Pagani Zondu. I baš takav model će nastupiti na Tasmania reliju u Australiji, ali ne kao takmičarski bolid već kao “čistač”!
Ovoga puta Zonda C12s sa brojem 999 će biti poslednji automobil na stazi relija koji je otvara za javni saobraćaj. Na ovu ideju su došla braća Adam i David Kaplan koji već 15 godina učestvuju na pomenutom takmičenju ali zbog nespremnosti takmičarskog bolida ovoga puta su se odlučili na drugačiji vid zabave.
Pagani Zonda C12s super-automobil sa super-karakteristikama. Iz V12 7.3 Mercedesovog motora dorađenog u AMG-u na podlogu se “obrušava” čitavih 487KW. Takva snaga donosi i neverovatne performanse. Sa obrtnim momentom od 780Nm i 1.250kg Zonda od 0-100km/h stiže za samo 3.6sec. O krajnjoj brzini je izlišno govoriti a mnogo je zanimljivija činjenica da ovaj bolid od brzine 200km/h koči do nule za 4.4sec. Sigurno jedan od najatraktivnijih automobila današnjice koji je napravljen u samo 100 primeraka (40 roadstera). Treba li napomenuti da su svi prodati?
Petar Janković - Automagazin
Takmičenje u Portugalu nije više deo Šampionata Sveta u reliju ali i ove sezone, kada će Rally de Portugal biti vožen kao drugi reli Intercontinental Rally Challengea, publika će imati priliku da uživa u bravurama i bivših i sadašnjih WRC zvezda.
Brzog Španca prošle godine najviše smo gledali u Intercintinentall Rally Chalengeu za volanom Honde Civic Type-R R3 pripremljene od strane JAS Motorsporta. Prema najavama u predstojećoj sezoni Sola će sa vrhunskim bolidom jurišati na vrhunski plasman.
Sa svojih 28 godina u “poplavi” mladih talenata sa tek položenim vozačkim ispitom Australijanac Chris Atkinson ne može se više svrstati u mlađanu kategoriju pilota WRC-a. Iako su mnogi sumnjali u njegov talenat, kako sada stvari stoje 2008-ma godina može biti obeležena baš njegovim uspesima.
Iz Kronos Racinga ex-Loebova Citroen Xsara WRC iz 2006-te godine promenila je vlasnika. Novo prebivalište našla je u Litvaniji a bolid je kupio Deividas Jocius, prošlogodišnji vicešampion Litvanije u grupi N.
U roku od samo dve nedelje suprtalentovani Andreas Mikelsen je stigao do druge pobede u Šampionatu Norveške. Ovoga puta ni pucanje pneumatika 3 km pre kraja poslednjeg brzinca nije moglo da spreči pobedu nad glavnim konkurentom Madsom Ostbergom.
Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Ko je od reli eksperata mogao predvideti da će Sebastien Ogier na svom debi nastupu u Šampionatu Sveta stići i do prve pobede? Najverovatnije niko jer ni sam Ogier nije ni sanjao o boljem početku svetske reli karijere. A ko je u stvari dečko koji je oduvao ostale Juniore u Meksiku potisnuvši sve velike favorite u drugi plan nakon samo jedne trke?
Pitate se šta znači ovo T u nastavku sada već poznate klase R3? Nova klasa R3T koja se već pominje u reli pravilnicima Francuske i Španije za sezonu 2008-me predstavlja novu evoluciju reli bolida. Klasa automobila sa pogonom na samo dva točka i turbo punjačem! Zvuči zanimljivo.
Prvi vozač Citroena još jednom je bacio u depresiju svoje konkurente. Jari-Matti Latvala (Ford) i Chris Atkinson (Subaru) nisu mogli osvojiti više od trećeg odnosno drugog mesta. Super Seb je, kao što smo istakli, trku realizovao kao iskusan vuk i taktički perfektno...